چیزهایی که راجع به زبان آلمانی نمی دانید

چیزهایی که راجع به زبان آلمانی نمی دانید

چیزهایی که راجع به زبان آلمانی نمی دانید | چند نفر آلمانی صحبت می کنند؟ منظور از “آلمانی استاندارد” چیست؟ چند کلمه در زبان آلمانی وجود دارد؟ و “هم معناهای کاذب” چه ارتباطی با یادگیری زبان آلمانی دارند؟ ما پاسخ تمامی این سؤالات را خواهیم داد.

امروزه زبان آلمانی در اتریش، آلمان، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، سوئیس و در بخش هایی از بلژیک، ایتالیا شمالی و فرانسه شرقی توسط بیش از 120 میلیون نفر گویشور استفاده می شود.

در حال حاضر زبان آلمانی، زبان اصلی کشورهای مرکزی در اتحادیه اروپا و اقتصادهای جدید اروپای مرکزی و شرقی است. حتی در خارج از این کشور نیز به نظر می رسد که زبان آلمانی طرفداران و گویشوران زیادی دارد.

مطابق با تحقیقات ارائه شده از “ZAF ” مرکز آموزش و آموزش، در سال 2015 حدود 15.4 میلیون نفر در دوره های آلمانی در مدارس، دانشگاه ها یا موسسات زبان شرکت کرده اند. یعنی نیم میلیون دانشجو بیشتر از 5 سال پیش. علاوه بر این، زبان آلمانی جز ده زبان اول محبوب جهان است.

چیزهایی که راجع به زبان آلمانی نمی دانید
چیزهایی که راجع به زبان آلمانی نمی دانید

بیش از 200 روایت وجود دارد که بیان کننده این است که آلمانی تقریباً به زبان رسمی ایالات متحده تبدیل شده است. اما آیا این درست است؟ در سال 1794، گروهی از مهاجران آلمانی طوماری را در ویرجینیا به مجلس نمایندگان ایالات متحده ارائه دادند و خواستار ترجمه آلمانی متون قانونی و اظهار نامه های رسمی شدند. این حرکت با 42 رای مخالف و 41 رای موافق رد شد. این اتفاق باعث ناامیدی در بین مهاجران شد که پایه و اساس این اقدام را تشکیل دادند.

حتی در سال های بعد، به اصطلاح “افسانه مولنبرگ” محبوبیت بیشتری پیدا کرد. طبق شایعات، در سال 1828 در پنسیلوانیا رأی داده شد که زبان آلمانی در کنار انگلیسی به عنوان دومین زبان رسمی دنیا معرفی شود. ظاهراً تنها یک رای مانع از اجرای این طرح شد و این رای از سخنگوی پارلمان قومی آلمان “M “hlenberg” بود.

زبان آلمانی شامل حدود 5.3 میلیون کلمه است که روندی کاملا افزایشی دارد. در حدود یک سوم این کلمات در 100 سال گذشته اضافه شده است. این بدان معناست که تعداد لغات زبان آلمانی حدود هشت برابر کلمات انگلیسی است. در مکالمه روزمره، ما از کلمات بسیار کمتری استفاده می کنیم. در زبان آلمانی به دلیل ایجاد کلمات جدید از طریق ترکیب کلمات قبلی، تعداد کلمات بسیار بیشتر بوده و در واقع غنای خاصی دارد.

تعداد کلمات مشترک در زبان آلمانی و انگلیسی بیشتر از آنچه که فکر می کنید است.

اما برخی از کلمات وجود دارد که گول زننده هستند. این کلمات را “دوستان کاذب” می نامند: کلماتی که در زبان آلمانی و انگلیسی مشابه هستند، اما به لحاظ معنایی تفاوت دارند.

پس کاملا مراقب باشید، چرا که به اصطلاح “دوستان کاذب” می توانند به سرعت شما را به مسیر اشتباه و ترجمه ی غلط عبارات سوق دهند به شکلی که دیگر منظور گوینده را به طور کل متوجه نشوید.

زبان آلمانی استانداردی که صرفا متعلق به مکان خاصی باشد وجود ندارد، چرا که در مناطقی که به زبان آلمانی صحبت می کنند مثلا اتریش و یا کشورهای اطراف آلمان، همه مانند یکدیگر صحبت می کنند و در واقع زبان هایشان هیچ تفاوتی با هم ندارد حتی اگر اتریشی ها مصر باشند که ما به زبان اتریشی صحبت می کنیم، باز این ادعای دروغینی بیش نیست و تنها در چندین لغت انگشت شمار تفاوت دیده می شود.

در بزرگترین و قویترین منطقه اقتصادی جهان، اتحادیه اروپا، زبان آلمانی تقریباً پر گویش ترین زبان است. وین، پایتخت اتریش یکی از مهم ترین شهرها از لحاظ موقعیت اجتماعی و تجاری در اروپا است. برای هشتمین بار پیاپی وین به عنوان شهری با بالاترین کیفیت زندگی در سراسر جهان انتخاب شده است. وین به دلیل موقعیت مرکزی آن در اروپا و امکانات فراوانی که دارد، در بین جوانان نیز بسیار محبوب است. برای کسانی که می خواهند یادگیری زبان آلمانی را دنبال کنند و یا مهارت های زبان آلمانی خود را بهبود بخشند، وین بهترین مکان است.

کشور آلمان، یکی از اصلی ترین بازیگران اقتصادی، سیاسی و تولیدی در اروپا و به طور حتم در جهان است.

یادگیری زبان آلمانی برای تجارت و کسب و کار یک زمینه تخصصی و رسمی زبان آلمانی است که به ارتباطات و مذاکرات موثر در کسب و کارها مربوط می شود.
یادگیری زبان آلمانی در زمینه کسب و کار و تجارت مشتمل بر واژگان تجاری و اصطلاحات خاص تجاری است و همچنین بر نوعی از اصطلاحات و عبارات رسمی و مهارت های ارتباطی تاکید دارد که در فضاهای کاری مهم هستند.

چیزهایی که راجع به زبان آلمانی نمی دانید
چیزهایی که راجع به زبان آلمانی نمی دانید

با یادگیری زبان آلمانی در تجارت، هر فرد می تواند در ارائه ی سخنرانی ها، مذاکرات، نوشتن گزارشات کاری، برگزاری جلسات و نوشتن گزارش ها به زبان آلمانی به کارآیی بیشتری دست یابد.

به علت اینکه، زبان آموزهای غیر بومی بیشتر در زمینه ی یادگیری زبان آلمانی فعالیت دارند، زبان آلمانی در تجارت و یادگیری آن می تواند یک زمینه بسیار مفید برای مطالعه ی افرادی باشد که قبلا بر این زبان تسلط پیدا کرده اند.
در حقیقت، با تمرکز و یادگیری زبان آلمانی در تجارت و کسب و کار، افراد می توانند به طور قابل توجهی عملکرد کاری خود را افزایش دهند.

چرا باید زبان آلمانی را یاد بگیرید؟

آلمانی حدود 95 میلیون نفر گویشور در سطح بین الملل دارد که همین باعث شده است که این زبان به یکی از مهم ترین و رایج ترین زبان های جهان تبدیل شود. این کاربرد گسترده، در کنار اینکه آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای کلان در سطح جهان است، به ضرورت یادگیری زبان آلمانی بسیار کمک کرده است. با وجودی که تسلط بر زبان آلمانی و یادگیری آن بسیار مهم است، اما دنیای تجارت و کار پر از اصطلاحات خاص و ویژه مربوط به کسب و کار است و البته یادگیری این اصطلاحات برای کسانی که تازه دارند زبان آلمانی را یاد می گیرند، بسیار دشوار است.

در حقیقت، حتی گاهی خود آلمانی زبانان نیز در جلسات تجاری و کسب و کار برای انجام معاملات تجاری به سختی با هم ارتباط برقرار می کنند، چون به عبارات و اصطلاحاتی برخورد می کنند که قبلا آن را نشنیده اند.

در نتیجه، یادگرفتن زبان آلمانی مختص تجارت با عبارات عجیب و غریب قانونی و تجاری قطعا می تواند چشم انداز حرفه ای شما را ارتقا دهد، چرا که این مهارت‌ برای بسیاری از کارفرمایان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. به گفته اتاق بازرگانی آمریکایی- آلمانی، 65 درصد از شرکت های معتبر تجاری، تسلط فرد به دو زبان آلمانی و انگلیسی را بعنوان عاملی مهم در مصاحبه های شغلی و انتخاب کارمندان جدید در نظر می‌گیرند.

البته، یادگیری زبان آلمانی می تواند در سایر حوزه ها مانند دنیای حرفه ای سیاست، روابط بین الملل و مطالعات علمی نیز بسیار کمک کننده باشد. در حقیقت، در حال حاضر زبان آلمانی به عنوان رایج ترین زبان در اتحادیه اروپا است، که این ویژگی باعث شده که اهمیت ویژه ای پیدا کند و البته زبان آلمانی، دومین زبان مورد استفاده در تحقیقات علمی و گزارش های مربوط به آن است.

چیزهایی که راجع به زبان آلمانی نمی دانید
چیزهایی که راجع به زبان آلمانی نمی دانید

ترفندهای یادگیری زبان آلمانی در تجارت کدامند؟

هنگام یادگیری زبان آلمانی، بسیار مهم است که تفاوت زبان آلمانی گفتاری و نوشتاری را درک کرده و همچنین تفاوت مکالمات چهره به چهره را با زبان آلمانی رسمی درک کنیم.
بسیاری از گویشوران غیر بومی معمولا نگران انجام مکالمات تلفنی هستند، اما این اغلب از یک الگوی نسبتا استاندارد پیروی می‌کند. بنابراین اگر بتوانید چند واژه ی کلیدی و مهم را در مکالمات تلفنی یاد بگیرید مشکلتان قطعا حل خواهد شد.

زبان آلمانی در تجارت و کسب و کارها معمولا بسیار رسمی است. در واقع زبان آلمانی دارای اصطلاحات رسمی و غیررسمی زیادی است که در تجارت زیاد از آنها استفاده می شود.

انگلیسی زبانان معمولا از اینکه همکاران آلمانی همدیگر را با اسم صدا نمی زنند، شگفت زده می‌شوند. چون آلمانی زبانان، همکارانشان را حتما با نام خانوادگی صدا می کنند، حتی اگر سالها با هم کار کرده ‌باشند. بخش بزرگی از تسلط بر زبان آلمانمی در تجارت و کسب و کار، شامل گسترش کلمات و عبارات فعلی شما می‌شود، به شکلی که این طیف از واژگان باید شامل کلمات، عبارات و اصطلاحات کاری باشد. اگر چه که ممکن است که این کار زمان بر باشد اما تسلط بر ان با تمرینات روزانه و مکرر و شرکت در دوره زبان آلمانی بسیار ساده خواهد بود.

چرا زبان المانی در دنیای تجارت بسیار مهم است؟

اقتصاد آلمان در سالهای اخیر شاهد رونق نجومی بوده و به یکی از بزرگترین نقش آفرینان در اقتصاد جهانی تبدیل شده است. اقتصاد این کشور دومین کشور بزرگ جهان به حساب می آید و بیشترین میانگین رشد در طول 30 سال گذشته را به ثبت رسانده است. با بیشترین تعداد کالاهای صادراتی، بزرگترین بخش تولید و سریعترین رشد بازار مصرف کننده در جهان، جای تعجب ندارد که این زبان تقریباً به عنوان یکی از مزیت ها و مهارت های مورد لزوم در هر نیروی کار تبدیل شود.

بازار آلمان در زمینه ی گسترش صنایع در جهان، حرف های زیادی برای گفتن دارد. از فناوری گرفته تا داروسازی، فناوری اطلاعات، مهندسی، کالاهای مصرفی گرفته تا خودرو. امروزه شرکتهای آلمانی از نظر دنیای بین المللی تجارت، یک غول فوق العاده قدرتمند است و داشتن توانایی به منظور برقراری ارتباط با بازیگران نقش اصلی بازار آلمان، یک مزیت فوق العاده به حساب می آید و اگر در زبان المانی مهارت داشته باشید به راحتی می توانید در این زمینه به موفقیت برسید.

زبان المانی با بیش از 1.2 میلیارد گویشوردر سطح بیت الملل و به عنوان زبان رایج و رسمی بسیاری از کشورها، در سراسر جهان رواج یافته و برای کسانی که در حوزه ی تجارت و صنایع کار می کنند به یک ضرورت تبدیل شده است. از محبوبیت این زبان نزد تجار و افرادی که در زمینه ی تولیدات و صنایع فعالیت دارند که بگذریم، زبان المانی از نظر اهمیت تجاری و شرکتی، یک موضوع تازه وارد و جدید است و بدیهی است که این رواج این زبان ادامه خواهد داشت و گسترش آن در زمینه های تجاری، دانشگاهی، تولیدات، صنایع و … ادامه خواهد یافت.

چه در بازار خودرو، چه در زمینه داروسازی، چه در زمینه علوم دارویی، فناوری اطلاعات و … ، زبان المانی نقش مهمی را ایفا می کند. در واقع امروزه، گسترش و یادگیری زبان المانی، به یک مؤلفه اساسی برای موفقیت در تجارت تبدیل شده است.
پس با یادگیری زبان المانی و تسلط بر آن، به عنوان پیشگام در زمینه مورد نظر عمل کرده و دنیای کاملاً جدیدی از فرصت ها را در زمینه ی تجاری و حرفه ای برای خود ایجاد کنید.

حال که با کاربرد و اهمیت یادگیری زبان آلمانی برای کار و تجارت آشنا شدید، اگر می خواهید در دوره های آموزش آنلاین زبان آلمانی شرکت کنید، می توانید به سایت من و زبان مراجعه کرده و شرایط ثبت نام در دوره آموزش آنلاین زبان آلمانی را مطالعه کنید. سایت من و زبان، اولین سایت آموزش آنلاین زبان در ایران است که شش زبان زنده دنیا را همزمان آموزش می دهد.
این سایت با استفاده از پیشرفته ترین متدهای به روز دنیا در آموزش زبان های مختلف همواره پیشرو در استفاده از تکنیک های سریع و یادگیری آسان زبان بوده است. با این سایت همراه باشید و از تکنیک های یادگیری سریع زبان آلمانی، زبان اسپانیایی، زبان چینی، زبان ترکی، زبان انگلیسی و زبان ایتالیایی بهره مند شوید. پس درنگ نکنید و همین حالا در دوره آموزش آنلاین زبان آلمانی ثبت نام کرده و خیلی سریع بر زبان آلمانی مسلط شوید.

عضویت و ثبت نام در سامانه

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید