کاربرد زبان انگلیسی در توسعه بیزینس

کاربرد زبان انگلیسی در توسعه بیزینس

کاربرد زبان انگلیسی در توسعه بیزینس | زبان انگلیسی طی یکی دو دهه گذشته به سرعت به پرکاربردترین زبان جهان بیزینس و بازرگانی تبدیل شده است. به همین دلیل، حتی اگر کسب و کاری به طور مستقیم با شرکای خارجی در ارتباط نباشد، باز هم ممکن است برای توسعه حوزه فعالیت خود به استفاده از این زبان بین المللی نیاز پیدا کند. یادگیری زبان انگلیسی در سطح عالی برای کسب و کار و تجارت ، می تواند به عنوان یک عامل اصلی و تاثیر گذار در موفقیت آن کسب و کار عمل کند.

زبان انگلیسی از چه زمانی گسترش پیدا کرد؟

رد گسترش زبان انگلیسی را می توان در روزهای گسترش استعمار انگلستان ردیابی کرد، که باعث شد این زبان به سرعت به زبان اصلی کلیه ارتباطات رسمی در اکثر کشورهای جهان تبدیل شود. در دنیای امروز، زبان انگلیسی به عنوان وسیله اصلی ارتباط هم برای کسب و کارهای کوچک و هم برای شرکت های بزرگ به طور یکسان مورد استفاده قرار می گیرد. جهانی شدن باعث افزایش تعداد شرکت ها و کسب و کارهای بین المللی شده است و همین موضوع دلیل دیگری برای یادگیری زبان انگلیسی است.

کشور انگلستان از مرزهای بین المللی عبور کرده و از موانع سازگاری زبان فراتر رفته و زبان انگلیسی را به پر کاربردی ترین زبان در دنیای کسب و کار امروز تبدیل کرده است.

تسلط به این زبان نیز به بخشی مهم و حیاتی از موفقیت در دنیای پر رقابت کسب و کار تبدیل شده است. بسیاری از سازمانهای معتبر در سراسر دنیا از طریق ایمیل ها، نامه یا سایر موارد با استفاده از زبان انگلیسی هم در ارتباط هستند. زبان انگلیسی در بیش از 70 کشور جهان به عنوان زبان رسمی به کار می رود. تسلط به زبان انگلیسی ، چه نوشتاری و چه گفتاری ، نقش اساسی در بسیاری از جنبه های حیات شرکت ها دارد؛ از تامین نیروی کار تا برقراری ارتباط با مشتری و دستیابی به شرکای تجاری در سراسر جهان همگی آموزش زبان انگلیسی را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

زبان انگلیسی در حال حاضر آنچنان به زبان جهانی بیزینس در سراسر جهان تبدیل شده است که زبان رسمی رسمی در برخی صنایع مانند صنایع حمل و نقل و صنایع هواپیمایی این زبان است. این امر باعث شده است که آموزش دیدن زبان انگلیسی به عنوان یک الزام تقریبا اجباری برای مشاغل حساس مانند خلبانان و افسران دریایی و غیره در آید. علاوه بر این، به وجود آمدن رقابت زیاد و دسترسی به مشتری های جهانی مسلط بودن به این زبان را لازم و ضروری کرده است. دلیل این موضوع شاید بیشتر به این خاطر باشد که تقریبا تمام روش های ارتباطات تجاری مانند ایمیل ، ارائه ، فروش و بازاریابی و حتی اسناد حقوقی شرکت ها، در حال حاضر به زبان انگلیسی انجام می شود.

کاربرد زبان انگلیسی در توسعه بیزینس
کاربرد زبان انگلیسی در توسعه بیزینس

چرا یادگیری زبان انگلیسی برای بیزینس ضروری است؟

همانطور که در بالا اشاره شد، با افزایش و گسترش ارتباطات و جهانی شدن، بسیاری از کسب و کارها ناگزیر از گسترش بیزینس خود به خارج از کشور خود هستند، حتی اگر این کار یک ضرورت نباشد، مزیت دسترسی به بازارهای چهانی آنچنان چمگیر و قابل توجه است که بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها تمام تلاش خود را برای فعالیت در سایر نقاط دنیا انجام می دهند.

در این میان چطور می شود با دیگران ارتباط برقرار کرد؟ آیا شرکای تجاری شما باید با زبان شما آشنا باشند و یا شما باید زبان آنها را بدانید؟ سال ها پیش با نفوذ کشور انگلستان به کشورهای مختلف و گسترش استعمار این کشور که تقریبا در تمام کره زمین دیده می شود، زبان آنها نیز به همه جا صادر شد و حتی در قبایل آفریقایی که فقط زمان بومی خود را بلد بودند، افرادی مجبور به یادگیری زبان انگلیسی شدند.

با افزایش مراودات و تاثیر کسب و کارها و گسترش آنها، استفاده از یک زبان مشترک به یک ضرورت تبدیل شد و مسلما هیچ زبانی به اندازه زبان انگلیسی در همه جای دنیا رایج نبود که بتواند به عنوان یک زبان بین المللی مورد استفاده قرار بگیرد.

به این ترتیب این زبان به یک عنصر جدایی ناپذیر برای ارتباطات بین المللی و به خصوص در بیزینس تبدیل شد. این تاثیر آنچنان به یک ضرورت تبدیل شده است که تسلط به زبان انگلیسی در کسب و کار به یکی از اصلی ترین عوامل موفقی در بسیاری از کسب و کارها تبدیل شده است. علاوه بر این، عصری که در آن زندگی می کنیم، عصر تکنولوژی و اینترنت است و همه می دانند که زبان تکنولوژی و اینترنت، زبان انگلیسی است. تقریبا تمام شرکت ها وب سایت خود را علاوه به زبان اصلی خود به زبان انگلیسی نیز می نویسند، تا هر کس از هر کجای دنیا در صورت مراجعه به سایت آنها به راحتی با خدمات و یا محصولات آنها آشنا شود.

در تمام نمایشگاه های بین المللی محصولات و خدمات ارائه شده باید در یک نسخه به زبان انگلیسی تهیه شود تا دیگران بتوانند با آنها آشنا شوند. تصور کنید که اگر هیچ زبان مشترکی برای ارتباط برقرار کردن بین تجار وجود نداشت دنیای امروز به چه دنیایی تبدیل می شود. آیا ما از محصولاتی که در چین یا کره یا سایر کشورهای دیگر تولید و عرضه می شود، می توانستیم استفاده کنیم؟

کاربرد زبان انگلیسی در توسعه بیزینس
کاربرد زبان انگلیسی در توسعه بیزینس

زبان انگلیسی برای بیزیس

زبان انگلیسی برای بیزینس یا زبان انگلیسی بازرگانی در حقیقت اصطلاحی است برای عبارات کاربردی تر و متداول که در کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. در زبان انگلیسی برای بیزینس، علاوه بر زبان روزمره به طور خاص تر عبارات کاربردی و اصطلاحات تجارت و کسب و کار را که در سطح بین‌ المللی مورد استفاده قرار می گیرد، آموزش داده می شود و در واقع تمرکز بر اصطلاحات تخصصی در کسب و کار در سطح بین المللی است.

زبان انگلیسی برای بیزینس و تجارت را می توان به عنوان یک مهارت تخصصی در حوزه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی در نظر گرفت.

بسیاری از افرادی که انگلیسی صحبت می ‌کنند این زبان را تنها با هدف انجام بیزنس یا کار با کشورهای انگلیسی زبان و یا هر شرکتی که به ناچار باید از این زبان استفاده کنند یاد می گیرند . بیشتر ارتباطات در حوزه کسب و کار در سرتاسر جهان با کمک زبان انگلیسی انجام می شود، و اکثر این افراد انگلیسی زبان نیستند بلکه با آموزش زبان انگلیسی این زبان را یاد گرفته اند.

در این نوع آموزش که تنها برای یک هدف خاص طراحی شده است، مسئله اصلی تمرین ارتباطات مؤثر و کارآمد است. تاکید بر تمام قواعد گرامری در این نوع آموزش ها وجود ندارد و تنها در حد لزوم آموزش داده می شود؛ برای مثال، هدف یک مذاکره‌ کننده این است که سریع با طرف مقابل به توافق برسد، بنابراین باید با کلمات و اصطلاحات و عبارات مورد نیاز برای چنین موقعیتی به خوبی آشنا باشد. با این وجود، انگلیسی برای بیزینس ممکن است برای افراد مختلف معانی مختلفی داشته باشد. برخی از افراد بیشتر بر روی کلمات و موضوعات مورد استفاده در دنیا کسب و کار ، تجارت های مالی ، اقتصاد و روابط بین ‌المللی تمرکز دارند و برای برخی دیگر یادگیری مهارت ‌های ارتباطی مورد استفاده در محل کار مهم است، زیرا این مهارت‌ هایی است که برای ارتباطات اصلی مانند سخنرانی ها، مذاکرات ، جلسات، گپ و گفت های کوتاه، معاشرت، مکاتبات، گزارش ‌نویسی و رویکردهای سیستماتیک لازم است.

کاربرد زبان انگلیسی در توسعه بیزینس
کاربرد زبان انگلیسی در توسعه بیزینس

کدام روش برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر است؟

یادگیری هر زبان می تواند به همان اندازه که چالش بر انگیز است، لذت بخش نیز باشد. موضوع مهم استفاده از روش های مناسب و درست است که به کمک آن بتوان زبان مورد نظر را آموزش دید. برخی از افراد کلاس آموزشی را ترجیح می دهند و برخی استفاده از روش آموزش آنلاین زبان انگلیسی را که در سایت من و زبان ارائه می دهد را بهتر می دانند. البته روش یادگیری آنلاین زبان انگلیسی به دلیل تغییرات زیادی که در سبک زندگی امروزه به وجود آمده است، روش بسیار موثر تری است.

برای اینکه با یادگیری آنلاین زبان انگلیسی آشنا شوید، به سایت من و زبان مراجعه کنید. روش آموزش آنلاین زبان انگلیسی که بر اساس به روزترین روش های آموزش زبان در دنیا طراحی و تهیه شده است، این امکان را برای شما فراهم می کند که هر کجا و هر زمان که خواستید زبان مورد نظر خود را آموزش ببینید. دیگر لازم نیست که زمان خود را برای حضور در کلاس برنامه ریزی دقیق کنید و هزینه زیادی بپردازید، با ثبت نام در من و زبان این امکان برای شما فراهم می شود که زبان مورد نظر خود را به صورت موضوعی و دسته بندی شده در اختیار داشته باشید و هر زمان که خواستید با انتخاب آن موضوع، مطالب ارائه شده در آن را آموزش ببینید.

در من و زبان بخشی نیز در مورد زبان انگلیسی برای سفر در نظر گرفته شده است تا زبان آموزان بتوانند با اصطلاحات و عبارات متداول و ضروری کسب و کار به زبان انگلیسی نیز آشنا شوند. محیط جذاب در این نوع آموزش آنلاین زبان انگلیسی یکی دیگر از ویژگی هایی است که باعث تشویق زبان آموز به یادگیری بیشتر شده و علاوه بر آن تاثیر آموزش را نیز بیشتر می کند. فقط کافی است در من و زبان ثبت نام کنید و از مزایای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی بهره مند شوید.

تسلط به زبان انگلیسی برای بیزینس چقدر اهمیت دارد؟

زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است و تقریبا زبان بسیاری از علوم و کسب و کارها در دنیا زبان انگلیسی است. هر شرکتی که بخواهد با سایر کسب و کارها در کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند، باید از این زبان استفاده کند. علاوه بر این دنیای کسب و کار نیز مانند سایر حوزه ها اصطلاحات مخصوص به خود را دارد که باید آنها را یاد گرفت تا بتوان به عنوان کلی تازه وارد حوزه کسب و کار در سطح خارجی شد.

تسلط به زبان انگلیسی اگر چه بسیار خوب است، اما برای هر حوزه از فعالیت باید زبان تخصصی آن حوزه را نیز آموخت تا بتوان در آن موفق بود. برای مثال اگر قرار باشد که بر سر قیمت یک محصول با طرف خارجی چانه بزنید، باید با فن این کار و اصطلاحات و عبارات لازم آن نیز آشنا باشید، در غیر این صورت هر چقدر هم به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، نمی توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

در حوزه کسب و کار تسلط به کار در کنار تسلط به زبان انگلیسی که می تواند باعث موفقی شود و هیچ کدام از این موارد به تنهایی نمی توانند برای رسیدن به نتیجه دلخواه کافی باشند. به طور کلی می توان گفت برای ورود به کسب و کار و ارتباط با شرکت های خارجی باید در چهار حوزه مکاتبه، مکالمه شفاهی، اصطلاحات و عبارات کاری و علائم و اختصارات مخصوص به حرفه خود تسلط داشته باشید.

برای نمونه مکاتبه با طرف خارجی یک تخصص ویژه است که باید فردی که این کار را انجام می دهد تسلط کافی بر نوشتن به زبان انگلیسی و ارسال ایمیل، انتخاب لحن و ساختار رسمی و سایر موارد را داشته باشد، چرا که هر کدام از اینها می تواند تاثیر قابل توجهی بر موفقیت یک ایمیل و رسیدن به هدف مورد نظر باشد.

عضویت و ثبت نام در سامانه

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید