بازار کار زبان فرانسه چیست؟

بسیاری از افراد زمانی که می خواهند زبان جدیدی را آموزش ببینید، به این موضوع فکر می کنند که آیا یادگیری آن زبان تاثیری بر آینده شغلی آنها خواهد داشت یا نه؟ این موضوع درباره یادگیری زبان فرانسه نیز صادق است. اینکه آیا پس از یادگیری زبان فرانسه فرصت های شغلی کافی وجود دارد؟ یادگیری زبان فرانسه چطور باعث ایجاد فرصت های شغلی جدید می شود؟ بازار کار یادگیری زبان فرانسه چطور است؟

در همین ابتدای کار، بهتر است بدانید که بیش از 270 میلیون نفر در دنیا زبان فرانسه را به عنوان زبان اول و یا زبان دوم استفاده می کنند. زبان فرانسه تنها زبانی است که بعد از انگلیسی در هر پنج قاره دنیا به آن صحبت می شود. یادگیری این زبان به عنوان زبان رسمی 29 کشور و یکی از زبان های پرطرفدار در کره زمین ، مزایای زیادی به همراه دارد.

پس دیگر جای نگرانی نیست، چرا که مشاغلی که می توانید با آموزش زبان جدیدی مثل فرانسه بدست آورید، بدون شک تاثیر متفاوتی در زندگی شخصی شما خواهد داشت. حتی، زمانی که فقط به زبان مادری خود صحبت می کنید، فقط به همان کشوری که در آن زندگی می کنید محدود می شوید، اما زمانی که زبان جدید یاد می گیرید یک شهروند جهانی می شوید.

با یادگیری زبان فرانسه چه مشاغلی در انتظار شماست؟

صنعت و شغل شما هرچه باشد ، تسلط به زبان فرانسه تقریبا در همه جا مفید است و به پیشرفت شغلی شما کمک می کند. مهارت صحبت به زبان فرانسه سرمایه ای شغلی برای پیدا کردن کار در طیف وسیعی از صنایع است. برخی از این مشاغل شامل صنعت گردشگردی ، صنعت هتل داری ، مد و زیبایی ، سفارتخانه ، بازاریابی ، هوانوردی ، تجارت بین المللی ، موسسات آموزشی و شرکت های صادراتی و غیره است. لذا، هر یک از این مشاغل را می توانید با یادگیری زبان فرانسه و تسلط به آن برای آینده شغلی خود در نظر بگیرید.

 

آموزش آنلاین زبان

 

علاوه بر این، فرانسوی یکی از زبان های رسمی در سازمان های بین المللی است. به همین دلیل، بازار کار یادگیری زبان فرانسه تنها به شرکت ها و موسسات داخلی محدود نبوده و با آن می توانید گزینه های شغلی در سازمان های مختلف بین المللی مانند سازمان ملل ، یونسکو ، اتحادیه اروپا ، کمیته بین المللی المپیک ، ناتو ، لاهه و صلیب سرخ بین المللی را نیز بدست آورید. به طور کلی می توان برای بازار کار یادگیری زبان فرانسه به مشاغل زیر اشاره کرد:

مترجم زبان فرانسه

یکی از مشاغلی که با یادگیری زبان فرانسه می توانید در آینده به آن مشغول شوید، شغل مترجمی است. تقریبا در اکثر زبان ها، مترجمی از جمله مشاغلی است که پس از تسلط کافی به زبانی که در حال یادگیری آن هستید، می تواند در آن مشغول به کار شوید.

کار مترجمی به دو صورت کتبی و شفاهی انجام می شود. در ترجمه شفاهی مترجم هم زمان صحبت های فرد دیگر را از زبان مبدا به زبان مقصد و بالعکس ترجمه می کند. برای این کار مترجم باید تسلط زیادی به زبان مادری و زبان فرانسوی داشته باشد.

ترجمه کتبی نیز مانند ترجمه شفاهی از زبان مبدا به مقصد و بالعکس انجام می شود. برای این نوع ترجمه نیز مترجم به تسلط کافی به زبان مادری و زبان فرانسوی نیاز دارد.

معلم زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه یکی دیگر از مشاغلی است که پس از تسلط کافی به این زبان می توانید به آن مشغول شوید. آموزش دادن یکی از مشاغلی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و هر چه تسلط بیشتری به آن داشته باشید، درآمد بیشتری نیز بدست خواهید آورد.

مهماندار هواپیما

اگر به شغل مهمانداری علاقه دارید، یکی دیگر از فرصت های شغلی در بازار کار یادگیری زبان فرانسه، همین شغل است. همانطور که می دانید، مهمانداران در هواپیما از مسافران پذیرایی می کنند. از آنجایی که خطوط هوایی بین المللی زیادی در دنیا وجود دارد، می توانید برای کار در یکی از این خطوط بین المللی درخواست دهید.

مسلما مهمانداری که بتواند به یک یا چند زبان تسلط داشته باشد، شانس بیشتری برای بدست آوردن شغل در سطح بین المللی و خطوط هواپیمایی معتبر خواهد داشت. علاوه بر این، فرصت سفر و دیدن بسیاری از نقاط دنیا را خواهید داشت.

تور لیدر

بدون تردید یکی از مشاغلی که با آموزش دیدن زبان فرانسه می توانید در آن فعایلت کنید، شغل تو لیدری است. با افزایش جمعیت و بیشتر شدن وسایل هم و نقل بین المللی، این روزها بیشتر از هر زمان دیگری افراد از نقاط مختلف دنیا برای دیدن مکان های گردشگری و دیدنی به کشورهای مختلف سفر می کنند.

این افراد در زمان ورود به یک کشور جدید مسلما به یک راهنما یا به اصطلاح صنعت گردشگری به یک تو لیدر نیاز دارند، و واضح است که برای چنین شغلی تسلط به زبان فرانسوی می تواند شما را به یک تور لیدر تبدیل کند. البته باید مهارت های لازم را برای این کار آموزش ببیند، اما اصلی ترین مهارت یادگیری زبان فرانسه است.

 

آموزش آنلاین زبان

حال در این میان، افراد نیز وجود دارند که نحصیلات آکادمیک نداشته ولی به کار در فرانسه علاقه مند هستند که در راستای پیدا کردن شغلی مناسب باید به زبان این کشور یعنی زبان فرانسه تسلط داشته باشند. در غیر این صورت نمی توانند کاری مناسب پیدا کنند. در ادامه، مشاغلی را بیان می کنیم که به صورت فصلی در بین مهاجران مورد استفاده است و دانش و تحصیلات خاصی نمی خواهد. اما آموزش زبان فرانسه برای آن الزامی است.

  • مشاغل فصلی
  • مشاغل مربوط به برداشت انگور و میوه
  • مشاغل درون هتل ها و رستوران ها
  • کار در پیست های اسکی
  • کار در قایق های بادبانی

چه کسی باید زبان فرانسه را بیاموزد؟

این که آیا شما یک نوجوان هستید که به آینده شغلی خود فکر می کنید، دانشجوی دانشگاه هستید که می خواهید برای ادامه تحصیل زبان فرانسه را در کوتاه ترین زمان ممکن آموزش ببیند یا یک فرد بزرگسال هستید که قصد تغییر مسیر شغلی یا گذراندن دوره بازنشستگی خود در فرانسه را دارید، فرقی ندارد.

مهم این است که روش مناسبی را برای یادگیری زبان جدید انتخاب کنید. علاوه بر این داشتن انگیزه درست و کافی نیز از جمله نکته های اصلی برای آموزش دیدن زبان فرانسه و یا هر زبان دیگری است. روش های یادگیری زبان دوم مختلف است. برخی از آنها صرفا برای گروه سنی مشخصی طراحی شده اند و برخی دیگر برای گروه سنی وسیعی مناسب هستند.

واقعیت این است که هیچ باید و نباید و یا محدودیت سنی برای یادگیری یک زبان جدید وجود ندارد. مهم این است که هدف شما از آموزش دیدن آن زبان چه چیزی باشد و بخواهید چه استفاده ای از آن بکنید.

 

آموزش آنلاین زبان

 

سخن آخر

یادگیری زبان فرانسه به عنوان یکی از زبان های پر طرفدار دنیا، می تواند فرصت های شغلی مختلفی برای شما به همراه داشته باشد. بازار کار یادگیری زبان فرانسه کاملا متنوع است و بیشتر به میزان تسلط شما به این زبان بستگی دارد. از معلمی و مترجمی گرفته تا تور لیدری و کار در شرکت های بین المللی که با توجه به علاقه و هدف خود می توانید در هر یک از آنها مشغول به فعالیت شوید. اما برای یادگیری زبان فرانسه، از کجا شروع کنید؟ ما به شما آموزش آنلاین زبان فرانسه من و زبان را پیشنهاد می کنیم.

آموزش آنلاین زبان فرانسه
ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • کیانوش

    با سلام
    برای کار در فرانسه آیا سایت کاریابی خاصی رو می شناسید که به بنده معرفی کنید؟ اگر زبان فرانسه رو در حد حرفه ای یاد بگیرم میتونم در اونجا در شغل های مهم و خاص مشغول به کار بشم؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود برشما. خوب زبان عامل اصلی برقراری ارتباط در هر کشوریه. و شما برای اینکه بتونید ارتباط برقرار کنید اول باید زبانتون رو قوی کنید تا بتونید صحبت کنید.

      پاسخ