علاقه مندان به یادگیری زبان دوم این نکات را بخوانند

علاقه مندان به یادگیری زبان دوم این نکات را بخوانند | آیا تا به حال فکر کرده اید که در چه زمانی فرزند خود را در یکی از کلاس های زبان ثبت نام کنید؟ همان طور که می دانید دغدغه بسیاری از پدر و مادرها این است که چه زمانی برای یادگیری زبان دوم در کودک اقدام کنند زیرا معمولا به دلیل وجود چشم و هم چشمی آن ها سعی دارند تا فرزندان خود را وادار به آموزش چندین زبان کنند.

البته به دو یا چند زبان مسلط بودن، رویایی است که ممکن است همه آن را در خواب ببینید. این در حالی است که در دنیای امروزی این آرزو از حالت غیر واقعی خارج شده و در شرف به تحقق پیوستن است. یکی از روش هایی که می تواند در این مسیر کمک شایانی به زبان آموزان کند، استفاده از وب سایت های آموزش زبان، نظیر من و زبان می باشد که استاندارد ترین روش های یادگیری آنلاین زبان دوم در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان دوم

اهمیت توجه به سن در یادگیری زبان

این سوالی می باشد که سال هاست ذهن بشر را به خود مشغول کرده و مخصوص به زمان خاصی نمی باشد. هرچند همه در طول عمرشان به این چالش برخورد کرده اند اما اگر یادگیری در زمان مناسب خود صورت بگیرد، نتیجه بهتری را خواهد داشت. برای مثال گاهی اوقات بزرگسالان از اینکه می شنوند تنها کودکان در آموزش زبان موفق ترند، نا امید می شوند، اما بر اساس آمار مشاهده شده بعضی از مهارت های زبانی مانند خواندن و نوشتن و حتی درک و فهم برخی نکات توسط افراد با سنین بالا تر، بهتر صورت می گیرد و شاید تنها بتوان در کودکان به اهمیت لهجه در یادگیری زبان اشاره کرد.

جالب است بدانید که ستاینبرگ در سال 1999 بر این باورد بود که فراگیری زبان بر دو اساس طبقه بندی شده است که شامل منطق، حافظه و توانایی مهارت های حرکتی در زبان آموز و همچنین نحوه آموزش می باشد، به معنی که زبان آموز در کدام یک از محیط های اطرافش، زبان را بهتر خواهد آموخت.

کودکان از چه زمانی زبان بیاموزند؟

جالب است بدانید که تعداد بی شماری از انسان ها بر این باورند که کودکان در آموزش زبان دوم عملکرد بهتری دارند در واقع آمار نشان می دهد زبان آموزان و علاقه مندان به فراگیری در سنین بالاتر قادر می باشند تا علاوه بر رسیدن به درک و فهم، به چهار مهارت زبانی مسلط شوند. این در حالی است که کودکان در ادا کردن کلمات و جمله ها بهتر از بزرگسالان عمل می کنند.

با وجود همه توضیحات، همواره این سوال که زمان شروع یادگیری زبان دوم در چه سنی بهتر است، ذهن همگان را به خود مشغول کرده و در واقع پاسخ به این هم وابسته به شرایطی است که فرد در زندگی خود می تواند داشته باشد.

برای مثال خانواده ای را در نظر بگیرید که پدر انگلیسی و مادر فرانسوی زبان بوده و در کشور فرانسه سکونت داشته اند. حال کودک به راحتی قادر خواهد بود تا به دو زبان مسلط شود. به این شرایط دو زبانگی گفته می شود اما کودک با هر زبانی که بیشتر در ارتباط باشد، تسلط بیشتری خواهد داشت. در این وضعیت زبان آموزش و پرورش نیز فرانسوی خواهد بود و هر چند پدر برای یادگیری زبان انگلیسی زمان بگذارد، باز هم فرزند در معرض فرانسوی به مقدار بیشتری خواهد بود.

بدین منظور برای راحتی کار به پدر ها و مادر ها توصیه می شود که نسبت به یادگیری زبان مورد نظر اقدام کرده و برای سرعت یافتن این روند، آموزش آنلاین زبان دوم در وب سایت من و زبان را بکار این وبسایت به آموزش 12 زبان خارجی مطرح دنیا به صورت آنلاین و کاملا تخصصی می پردازد و متد های استفاده شده در آن بر اساس جدید ترین استاندارد های روز دنیا بوده که لذت یادگیری اصولی را برای کاربران و علاقه مندان به یاد گیری زبان به ارمغان می آورد.

لازم به ذکر است که تحقیقات بسیاری در رابطه با مناسب ترین سن کودکی در آموزش زبان دوم انجام شده و همین امر موجب شده تا آن ها به نتیجه های مطلوبی دست پیدا کنند و تا حدودی سن نزدیک به 10 سالگی را مناسب بر شمرند. اما باید توجه داشت که همه دانشمندان و زبان شناسان در این موضوع نظرات یکسانی ندارند و هر کدام بر اساس مطالعات و تحقیقات زبان شناسی و بررسی عملکرد مغز، تصمیماتی اخذ می نمایند.

اما موافقان اعتقاد دارند که در این سن، کودک به راحتی می تواند زبان دوم را همانند کسانی که آن زبان را به عنوان زبان مادری آموخته اند، یاد بگیرد. هیچ سنی برای فراگیری زبان دوم، مناسب تر از این سن به شمار نمی رود. همچنین، نکته ای که ممکن است توجه همگان را به خود جلب کند، بر اساس تحقیقاتی است که یادگیری زبان در این سن را بازگو می کند، از این رو بهتر است بدانید که این حالت نه تنها موجب تقویت روابط اجتماعی کودک می شود، بلکه باعث می شود عمل کرد کودک در سایر موارد آموزشی نیز بهبود پیدا کند.

چگونه زبان را به کودکمان بیاموزیم؟

در این قسمت، باید به نکاتی در رابطه با نحوه صحیح آموزش زبان به کودکان پرداخته شود. البته اگر فردی هستید که هنوز زبان مناسب برای آموزش به فرزندتان را انتخاب نکرده اید، بهتر است بدانید که در ابتدای آموزش زبان دوم، کودک تا مدتی از زبان مادری استفاده می کند. او در اولین فرصت پس شروع آموزش، بین چند هفته تا چند ماه، وارد دوره ای که آن را خاموشی یا غیر شفاهی می نامند ، می رود و در این مدت ذهن خود را مشغول به درک زبان جدید خواهد کرد.

یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان دوم

  • از جملات حفظی یا تقلیدی استفاده می کنند

لازم به ذکر است که در آغاز روز هایی که کودک مشغول به یادگیری زبان دوم می شود کودک از جملات کوتاه و تقلیدی و یا برچسب های تک کلمه ای یا جملات حفظی استفاده می کند و در این زمان است که واژگان و عبارت های خلاقانه از ذهن او تراوش خواهد شد. این عبارات به خودی خود در ذهن ایجاد خواهد شد ولی در ابتدا کودک از یک فرمول برای ساختن این جملات، استفاده می کند و کلمات یاد گرفته شده را در قالب یک جمله ثابت بکار می گیرند.

  • زبان را به صورت روان بکار می گیرد

در نهایت تمام این موارد موجب شده تا کودک در زبان دوم به صورت روان سخن بگوید و خیلی راحت تر از قبل جمله سازی کند. البته فراموش نکنید که خطاهای گرامری فراوان در سخنان وی مشاهده می شود. این خطا ها ناشی از عدم آگاهی از قواعد گرامری و دستوری می باشد و که ممکن است ناشی از تأثیر زبان اول به شمار آید. ولی اکثر خطاها، همانند اشتباهاتی است که کودکان تک زبانه در موقع فراگیری زبان، آن ها را به انجام می رسانند.

مزایای شروع آموزش زبان در سنین پایین چیست؟

همان طور که در بخش های ابتدایی مقاله به آن اشاره شد، بهتر است بدانید که یادگیری زبان هم در سنین بالا، هم در سنین پایین امکان پذیر است اما در کودکی مزیت های بیشتری موجود می باشد. از این جهت مزایای بی شماری از جمله:

  • افزایش مهارت و توانایی روان صحبت کردن زبانی دیگر
  •  باعث بهبود مهارت‌های شناختی آنها هم می‌شود
  •  تقویت مهارت حل مسأله
  • افزایش خلاقیت
  •  بهبود تفکر انتقادی
  •  ارتقاء مهارت‌های مشاهده‌ای
  • توانایی انجام چند کار به صورت توام
  • عملکرد بهتر حافظه
یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان دوم

لازم به ذکر است که تمام مهارت های به وجود آمده می تواند در مراحل و ابعاد مختلف زندگی کودکان ظاهر شود. البته خالی از لطف نیست که بدانید فرهنگ نیز در هر زبانی وجود دارد که توجه به آن فراگیری را آسان تر و لذت بخش تر جلوه خواهد کرد. همچنین تقویت مهارت‌های شناختی، موجب شده تا آگاهی از فرهنگ و سنت‌های زبان دیگری در نظر گرفته شود. این آشنایی نیز به گسترده شدن افق دید کودک، کمک شایانی خواهد کرد. همچنین کودک در آینده ای نه چندان دور از اثرات مثبت در آینده کاری و اجتماعی استفاده خواهد کرد.

تفاوت یادگیری زبان و تسلط به آن

جالب است بدانید که یادگیری و تسلط زبان دو امر کاملا متفاوت می باشد. زیرا در یادگیری زبان آموز با فرایندی آگاهانه رو به رو است که طی آن فرد با کوشش و تلاش با زبانی دیگر مواجه می شود. این در حالی است که در فرآیند تسلط با فرایندی ناخودآگاه رو برو می باشد. اگر به صورت تخصصی به این مساله نگاه کنید، یادگیری ساختارها و اصول در بزرگسالانی که با تمرکز و توجه و قدرت کنترل روند یادگیری همراه است، بهتر از کودکان صورت می‌گیرد و در مقابل، بخش ناخودآگاه در کودکان فعال‌تر می باشد. بنابراین هیچ‌گاه برای یادگیری دیر نیست.

با من و زبان در آموزش هر زبانی که علاقه مندید، موفق شوید

همان طور که در بخش های قبلی بیان شد، هیچ‌گاه برای یادگیری دیر نیست و نخواهد بود، حتی اگر روزی در این مسیر قرار گرفتید و شرایط برای تان سخت شد، بهتر است بدانید که همیشه این طور نخواهد بود و با تلاش و کوشش، روز به روز به پیشرفت های بی شماری خواهید رسید. وب سایت من و زبان با ارائه آموزش آنلاین دوازده زبان به شیوه ای استاندارد، اطلاعات کامل را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

آموزش آنلاین زبان
ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید