دانشگاه های ترکیه و زبان ترکی استانبولی

 کشور ترکیه از آن دسته کشور هایی است که جوانان ایرانی تمایل به تحصیل در آن را دارند. این کشور به دلیل همسایه بودن با ایران نیز و البته موقعیت استراتژیکی که دارد و گذرگاهی برای ورود به اروپا نیز به حساب می آید، مقصد مهاجرتی خوبی برای ما ایرانی ها می باشد. به همین دلیل کارشناسان من و زبان امروز تصمیم گرفتند در این نوشته به بررسی اهمیت زبان ترکی استانبولی و دانشگاه های ترکیه بپردازند، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید…

شرایط و مزایای تحصیل در ترکیه

در سال های اخیر بیش از گذشته شاهد مهاجرت ایرانی ها برای تحصیل در کشور ترکیه بوده ایم. به طور کلی دولت ترکیه گزارش داده است که در سال 2020 در بالغ بر صد و بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور تحصیل کرده اند. آنچه باعث شده است، تحصیل در ترکیه برای بسیاری از افراد جذابیت داشته باشد، هزینه های پایین تحصیل و در عین حال برخورداری از امکانات آموزشی حرفه ای و سطح بالا می باشد.

علاه بر این شما با تحصیل در ترکیه می توانید از کمک هزینه های تحصیلی نیز بهره مند شوید و با این شرایط دیگر لازم نیست نگران هزینه های مربوط به اقامت، شهریه دانشگاه و بیمه های درمانی و رفت آمدتان باشید. از طرفی حتما می دانید که کشور ترکیه یکی از مقاصد گردشگری مهم در جهان نیز به شمار می رود و به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی که دارد، هر ساله از سراسر جهان، گردشگران زیادی را جذب خود می کند.

از همین روی کشور ترکیه ششمین مقصد محبوب گردشگری دنیا می باشد. آنچه برای ترکیه اهمیت دارد، جذب دانشجو های با استعداد و توانمند بین المللی است که بتوانند در آینده به رشد و توسعه اقتصادی این کشور نیز کمک کنند. پس اگر فکر می کنید می توانید با تحصیل در ترکیه کاری هم برای خود در این کشور دست و پا کنید، این فرصت را از دست ندهید و بدانید که دولت ترکیه پشت شما است.

زبان ترکی استانبولی
زبان ترکی استانبولی

اهمیت زبان و مهاجرت تحصیلی به ترکیه

زمانی که به فکر تحصیل در خارج از کشور می باشید، اولین دغدغه ای که ممکن است ذهن شما را درگیر کند، مساله زبان است. البته کاملا حق دارید. از آنجایی که زبان یکی از اصلی ترین راه های ارتباطی میان ما انسان ها است، لازم است که قبل از ورود به یک کشور خارجی به دنبال یادگیری زبان آن کشور هم باشیم. پس برای شما که قصد دارید به کشور ترکیه مهاجرت تحصیلی داشته باشید، یادگیری زبان ترکی استانبولی از واجبات است.

البته بد نیست بدانید که دانشگاه های این کشور معمولا آموزش های خود را به هر دو زبان انگلیسی و زبان ترکری استانبولی ارائه می دهند. اما آنچه بر همه روشن و واضح است، این نکته می باشد که مردم ترکیه روی زبان ترکی استانبولی خود عرق خاصی داشته و آن را با هیچ زبانی عوض نمی کنند. به همین دلیل است که این کشور به عنوان یک کشوری که رفت و آمد های بین المللی زیادی در آن صورت می گیرد، کمترین استفاده را از زبان انگلیسی دارد.

در نتیجه توصیه ما به شما این است که حتی اگر بر زبان انگلیسی تسلط دارید، به فکر یادگیری زبان ترکی هم باشید که می تواند شرایط مهاجرت شما و تحصیل در این کشور را بسیار ساده تر کند. خوشبختانه امکان یادگیری آنلاین زبان ترکی نیز برای شما وجود دارد و می توانید آن را در وب سایت من و زبان دنبال کنید. قبل از آنکه به آموزش زبان ترکی با من و زبان بپردازیم، اجازه دهید کمی درباره دانشگاه های ترکیه هم صحبت کنیم…

زبان ترکی استانبولی
زبان ترکی استانبولی

دانشگاه های ترکیه را بیشتر بشناسید

در کشور ترکیه بالغ بر دویست دانشگاه وجود دارد که اکثر آن ها جزء دانشگاه های دولتی می باشند. جالب است بدانید تا اوایل سال 1970 تنها هشت دانشگاه و موسسه دولتی در کشور ترکیه وجود دارد. اما جدیدترین و تازه تاسیس ترین دانشگاه این کشور هم دانشگاه بین المللی آنتالیا است که در سال 2012 کار خود را شروع کرد. این دانشگاه با هدف جذب دانشجو های بین المللی کار خود را آغاز کرد و به موفقیت هم رسید.

همان طور که گفتیم در ترکیه هم دانشگاه دولتی وجود دارد و هم خصوصی. دانشگاه های دولتی که توسط دولت ترکیه پایه گذاری شده اند، شهریه به مراتب کمتری از دانشجو ها دریافت می کنند. با حضور در این دانشگاه ها می توانید، آموزش را به زبان های ترکی استانبولی، انگلیسی، فرانسوی و یا حتی آلمانی دریافت کنید. اما در دانشگاه ای خصوصی که شهریه بیشتری هم باید پرداخت کنید، زبان آموزشی، همان زبان انگلیسی است.

دانشگاه های خصوصی در کشور ترکیه اغلب در سطح بین المللی فعالیت های گسترده تری دارند. دو دانشگاه خصوصی که در ترکیه در رشته پزشکی از همه معروف تر و بنام تر می باشند، دانشگاه های آیدین استنابول و دانشگاه بیرونی ترکیه می باشند. اما در کل چه دانشگاه های دولتی و چه خصوصی، در کشور ترکیه همگی تحت نظارت شورای عالی ترکیه می باشد. بنابراین خیال تان از بابت استاندارد بودن آموزش ها و رعایت اصول بین المللی آموزش در این دانشگاه ها راحت باشد.

برخی از دانشگاه های کشور ترکیه جزء برترین دانشگاه های جهان می باشند و در رتبه بندی های جهانی حضور دارند. اکثر دانشگاه های نمونه این کشور در دو شهر بزرگ ترکیه یعنی استانبول و آنکارا واقع شده اند. در ادامه به معرفی چند مورد از دانشگاه های برتر این کشور می پردازیم…

دانشگاه فنی خاورمیانه و اهمیت زبان ترکی استانبولی

دانشگاه فنی خاورمیانه در شهر آنکارا واقع شده است و در رده بندی های جهانی در رتبه هشتم قرار دارد. رشته هایی که در این دانشگاه شهرت بیشتری دارد، علوم طبیعی و اجتماعی می باشند. این دانشگاه در توسعه کشور ترکیه و حتی کشور های خاورمیانه تاثیر زیادی داشته است و در سال های اخیر بیشترین متقاضی را در میان دانشجو های بین المللی داشته است. زبانی که این دانشگاه برای آموزش های خود استفاده می کند، زبان انگلیسی است.

اما از آنجایی که این دانشگاه در یکی از شهر های اصلی کشور ترکیه قرار دارد، نمی توان از اهمیت زبان ترکی استانبولی چشم پوشی کرد. بنابراین اگر می خواهید در شهر آنکارا زندگی دانشجویی راحت و بی دغدغه ای داشته باشید، زبان ترکی استانبولی را جدی بگیرید و خودتان را برای یادگیری این زبان آماده کنید.

دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ در شهر استانبول واقع شده است و رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده. کوچ نام موسس این دانشگاه است و آموزش های آن همگی در سطح بین المللی می باشند. گفته می شود، بالغ بر پنج هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند.

دانشگاه امریکایی بغزاچی

در ابتدای زمان تاسیس نام این دانشگاه، رابرت بود و اولین دانشگاه امریکایی بود که در خارج از امریکا تاسیس شده بود. رتبه این دانشگاه رتبه دهم است و این دانشگاه هم در شهر استانبول قرار دارد. مکان این دانشگاه را می توان یک مکان تاریخی در نظر گرفت، چرا که این دانشگاه در نزدیکی قلعه تاریخی روملی حصار واقع شده است.

زبان ترکی استانبولی
زبان ترکی استانبولی

با من و زبان، زبان ترکی استانبولی را فرا بگیرید

وب سایت من و زبان با هدف ایجاد یک تجربه یادگیری زبان منحصر به فرد، کار خود را آغاز کرد و دست به اقدامی بزرگ زد. شما در من و زبان می توانید، شش زبان زنده دنیا را به زبان کاملا فارسی در بستری کاملا آنلاین و مجازی فرا بگیرید. بنابراین اگر می خواهید یک تجربه یادگیری آنلاین زبان ترکی داشته باشید، حتما با ثبت نام در من و زبان، از دو روز تست رایگان این وب سایت برای آموزش استفاده کنید.

در من و زبان شما، در هر کجا و هر زمان می توانید، زبان مورد نظر خود را یاد بگیرید و بسیاری از محدودیت های کلاس های حضوری را نخواهید داشت. ما سعی کردیم در این مقاله، اهمیت زبان ترکی استانبولی را برای شما عنوان کنیم و درباره تحصیل در کشور ترکیه اطلاعاتی را در اختیار شما گذاریم. خوشبختانه یکی از زبان هایی که من و زبان برای شما آماده کرده است، همین زبان ترکی استانبولی است.

در من و زبان می توانید این زبان را با کمک فیلم، عکس، صوت و تمرین های بازی و ریاضی فرا گیرید. خود را برای استفاده کاربردی از آموزش های تان آماده کنید. در من و زبان هدف این است که در همان شروع کار، مطالبی را فرا گیرید که بتوانید در شرایط روزمره از آن ها استفاده کنید. به همین دلیل کار آموزش در من و زبان با موقعیت های روزانه و مکالمات متداول شروع می شود.

نکته جالب این است که در این وب سایت شما مجبور به رعایت ترتیب دروس نیستید و می توانید درس خود را با توجه به دسته بندی موضوعی آن ها انتخاب کنید و هر موضوعی که فکر می کنید، بیشتر به آن نیاز دارید را آموزش ببینید. بنابراین اگر قصد شما تحصیل در ترکیه است، باید در میان دروس زبان ترکی استانبولی به دنبال موضوعات مرتبط با تحصیل، دانشگاه و مهاجرت باشید. توصیه می کنیم فرصت آموزش با من و زبان را از خود نگیرید و در انتهای همین صفحه نسبت به ثبت نام رایگان و دو روز تست رایگان آموزش ها اقدام کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید