فرهنگ و زبان مردم آلمان

در دنیای امروز شخصی موفق است که به قول معروف شهروند جهانی باشد. حال به این سوال می پردازیم که شهروند جهانی کیست؟ آیا ما شهروند جهانی هستیم؟ در پاسخ باید گفت شهروند جهانی کسی است که با فرهنگ‌ های متفاوت مردم دنیا و به ‌خصوص با آن ‌هایی که قصد تعامل یا تجارت دارد، آشنایی داشته باشد.

صحیح ترین راه آشنایی با فرهنگ هر کشوری یادگیری زبان آن کشور است. در دنیا بالغ‌ بر ۶۷۰۰ زبان مختلف وجود دارد. یادگیری تمام این زبان ‌ها کاری غیر ممکن به نظر می ‌رسد و علاوه بر این، بسیاری از این زبان ‌ها را جمعیت بسیار کمی که گاه به کمتر از هزار نفر می‌ رسند صحبت می ‌کنند. ولی برخی زبان‌ ها وجود دارند که نسبت به زبان‌ های دیگر رایج تر ‌اند و یادگیری آن ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این روز ها بازار مهاجرت به شدت داغ شده است و خیل عظیمی از مردم دنیا برای موقعیت شغلی، بهبود شرایط زندگی و در کل داشتن آینده ‌ای بهتر به دیگر کشور های جهان مهاجرت می‌ کنند. در شرکت‌ های بزرگ بین ‌المللی، افرادی از ملیت‌ ها و فرهنگ ‌های متفاوتی را در کنار یکدیگر به کار مشغول هستند و این موضوع تنها از طریق یادگیری زبان مشترک امکان پذیر است.

فرهنگ و زبان مردم آلمان

زبان آلمانی!!!

زبان اصلی کشور آلمان، زبان آلمانی است و بیش از ۹۵ درصد جمعیت آلمان به این زبان صحبت می ‌کنند. آلمان از نظر سیاسی و اقتصادی در مرکز اروپا واقع شده است. این کشور دومین کشور پر جمعیت دنیا محسوب می ‌شود و جمعیت آن بیش از ۸۱ میلیون نفر می باشد.

اقتصاد آلمان بزرگ ‌ترین اقتصاد اروپا و پنجمین در دنیا محسوب می شود. زبان آلمانی زبان ۱۲۰ میلیون نفر از مردم دنیا نیز هست. زبان آلمانی علاوه بر آلمان در کشور های اتریش و لیختن اشتاین نیز تنها زبان رسمی محسوب می ‌شود و در سوئیس، بلژیک و لوکزامبورگ یکی از زبان ‌های رسمی به شمار می ‌رود.

دانستن این زبان در بسیاری از نقاط دنیا برای تجارت و کسب و کار مفید می باشد، بنابراین آموزش زبان آلمانی بسیار سودمند است. بنابراین اگر دوست دارید شهروند جهانی تلقی شوید، یادگیری هرچه بیشتر زبان ‌های مهم دنیا را در برنامه زندگی ‌تان قرار دهید.

ارزش های مردم آلمان

تمایل به نظم در زندگی آلمانی ها بسیار مهم است، در این کشور هیچ گاه سورپرایز یا شوخی با استقبال رو به ‌رو نمی ‌شود. همه چیز از قبل کاملاً برنامه ‌ریزی شده و تصمیم‌ ها گرفته می ‌شوند. مهندسان در کشور آلمان از جایگاه ویژه ای برخوردارند و همین موضوع را در می توان در موفقیت صنعت اتومبیل آلمان مشاهده کرد.

آلمانی ‌ها ارزش بسیار زیادی برای حریم و چارچوب ها قائل هستند. از خصوصیات بارز مردم آلمان پایداری، سخت کوشی و پشتکار را می توان نام برد. آن ها به مدیریت زمان علاقه ی زیادی داشته و آن را بسیار مهم تلقی می کنند. تقویم ‌ها، برنامه ریزی‌ ها و جلسات مهم در آلمان از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است.

مردم آلمان، مردمانی بسیار دقیق در انجام هر کاری و همچنین بسیار کمال گرا می باشند. آن‌ ها هرگز هیچ اشتباهی را حتی به صورت شوخی قبول نمی کنند و خیلی کم پیش می آید از چیزی تعریف کنند. مذهب رسمی کشور آلمان مسیحی است و حدود ۷۰ درصد جمعیت آن، خود را پیرو این مذهب می ‌دانند.

آلمانی ‌ها عاشق غذای سالم و در کل زندگی سالم هستند و البته هر منطقه از این کشور غذای سنتی خاص خود را دارد. غذا های حاوی گوشت در آلمان طرفداران زیادی دارد و برخی از غذا های سنتی نیز با آن درست می ‌شوند. برات ورست، کلم، چغندر و شلغم از غذا ها و مواد اولیه در طبخ بسیاری از غذا های کشور آلمان می باشد. انواع سیب زمینی و کلم رشته‌ شده نیز از اصل های آشپزی آلمانی محسوب می‌ شوند.

هنر و معماری کشور آلمان

فرهنگ علاوه بر ظواهر، طرز تفکر و دستاورد های هنری و خلاقانه را نیز شامل می ‌شود. آلمان بخش بزرگی از موسیقی کلاسیک دنیا را متحول کرد و سنت‌ های آهنگ ‌سازان بزرگ آلمانی و اتریشی مانند باخ، موتزارت، بتهوون، برامس، واگنر و ماهلر تا به امروز نیز زنده ‌اند. با علاقه وافری که آلمانی‌ ها به دقت و مهندسی دارند، سنت ‌های پر قوتی که در چاپ، حکاکی چوبی و کنده کاری به یادگار گذاشته ‌اند چیز دور از انتظاری نیستند.

نمایندگانی از تمام دوره ‌های زمانی مهم مانند رمانسک، گوتیک، کلاسیک، باروک، روکوکو و رنسانس را نیز در معماری این کشور می‌ توان مشاهده کرد. این سبک‌ ها در کلیسا های جامع، قلعه ‌ها و ساختمان‌ های عمومی قابل بازدید و بررسی هستند.

فرهنگ و زبان مردم آلمان
فرهنگ و زبان مردم آلمان

نکاتی جالب درباره کشور آلمان

  1. جالب است بدانید آلمانی ها از آن جایی که ارزش زیادی برای حریم قائل هستند هیچ گاه سر زده به خانه کسی نمی روند و این کار را بی ‌ادبانه تلقی می کنند.
  2. مردم آلمان زمان دیدار و خداحافظی با یکدیگر دست می ‌دهند و این کار را نشانه ادب تلقی می کنند.
  3. از آداب آلمانی ها زمان غذا خوردن این است که هیچ گاه قبل از میزبان سر میز غذا حاضر نمی شوند و حین غذا خوردن نیز دست‌ هایشان را روی میز می گذارند. همچنین برای رعایت آداب غذا خوردن، تمام غذای جلوی فرد میل شده و در انتها چاقو و چنگال ها را کنار یکدیگر قرار می گیرند.
  4. آلمانی‌ ها به هنگام برخورد با بزرگ ‌تر ها و افراد محترم مانند دکتر یا معلم خود، از جای خود بلند می شوند و می ‌ایستند.
  5. بزرگ ‌ترین فیلسوف ‌های دنیا مانند کانت، هگل، شوپنهاور، نیچه و هایدگر آلمانی بودند.
  6. بزرگ ‌ترین ایستگاه قطار اروپا در سال ۲۰۰۶ در آلمان افتتاح شد.
  7. بانک مرکزی اروپا در این کشور آلمان قرار دارد.

آیا این همه جاذبه از کشور آلمان کافی نیست تا تصمیم نهایی خود را برای یادگیری زبان این کشور بگیرید؟؟؟

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید