آموزش زبان ترکی ویژه مکالمه

زبان ترکی از جمله زبان هایی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. سفر به ترکیه یکی از دلایل اصلی برای یادگیری این زبان است و از طرفی سرمایه گذاری و زندگی در ترکیه نیز نسبت به قبل بسیار بیشتر شده و مسلما افرادی که قصد زندگی در آنجا را دارند به یادگیری زبان ترکی نیز علاقمند هستند.

یادگیری عمیق یک زبان ممکن است مدت ها طول بکشد و کسانی که برای یادگیری زبان ترکی عجله دارند بهتر است که ابتدا آموزش زبان ترکی ویژه مکالمه را انتخاب کنند. چرا که این کار باعث می شود بتوانند به مکالمات ضروری و لازم برای زندگی روزمره تسلط پیدا کنند و برای برقراری ارتباط که اصلی ترین دلیل یادگیری یک زبان است با مشکل مواجه نشوند.

یادگیری یک زبان ویژه مکالمه و یا ویژه کسب و کار و مواردی از این دست به ما کمک می کند تا بتوانیم به جای زمان گذاشتن برای شروع آموزش زبان ترکی از صفر به نوعی میان بر بزنیم و سریع تر بتوانیم با افراد ترک زبان ارتباط برقرار کنیم. این نوع آموزش بسیار مفید است و البته کاملا به نیاز و هدف ما و زمانی که می خواهیم برای آن بگذاریم بستگی دارد.

بنابراین به عبارتی این موضوع به خود ما بستگی دارد که هدفمان از یادگیری زبان ترکی چیست. یکی از روش های مناسب و مقرون به صرفه برای یادگیری زبان استفاده از شیوه آموزش آنلاین زبان ترکی من و زبان است. برای آشنایی با یادگیری آنلاین زبان ترکی به سایت من و زبان مراجعه کنید.

چرا زبان ترکی یاد بگیریم؟

بیش از 70 میلیون نفر در اروپا و آسیا به زبان ترکی صحبت می کنند. اکثر کسانی که ترکی صحبت می کنند در کشور ترکیه و مابقی در 35 کشور دیگر از جمله، بلغارستان، یونان، مصر، مقدونیه، آلمان و ازبکستان زندگی می کنند. زبان ترکی یک زبان آوایی است و به همین دلیل کلمات را همانطور که نوشته می شوند می توان تلفظ کرد. کشور ترکیه توانسته است جای خود را در بین بسیاری از کشورهای مطرح دنیا باز کند و در حال حاضر جامعه جهانی بسیاری از کمک های ترکیه به جهان از جمله کمک های مالی را به رسمیت می شناسد.

اقتصاد کشور ترکیه به سرعت در حال رشد است و همین موضوع باعث شده است که کشور ترکیه در تجارت بین المللی تاثیر گذار باشد. به همین دلیل یادگیری زبان ترکی در حال حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به ویژه برای افراد و شرکت هایی که به تجارت و کسب و کار در ترکیه علاقه دارند یادگیری این زبان ضروری است. زبان ترکی دوازدهمین زبان در دنیا از لحاظ تعداد افرادی است که به این زبان صحبت می کنند.

ترکیه به عنوان یک کشور در یک نقطه حساس و استراتژیک قرار دارد ، زیرا دو قاره ، اروپا و آسیا را به هم وصل می کند. پایتخت ترکیه شهر آنکارا است و استانبول بزرگترین شهر کشور ترکیه به حساب می آید که به عنوان یک شهر جهانی و اصلی ترین مرکز اقتصادی و فرهنگی کشور ترکیه طبقه بندی می شود. 90 درصد مردم در ترکیه به زبان ترکی صحبت می کنند که زبان رسمی این کشور است. 10 درصد دیگر جمعیت این کشور به زبان عربی و کورمانجی که یک گویش کردی است صحبت می کنند.

به غیر از کشور ترکیه گروه های بزرگی از مردم ساکن اروپا غربی ، قفقاز و بالکان نیز به این زبان صحبت می کنند. در کشور آلمان دومین زبان پرکاربرد بعد از زبان آلمانی زبان ترکی است زیرا تعداد زیادی از ترکیه طی سال های گذشته به این کشور سفر کرده اند و به بزرگترین جامعه مهاجر ترک در کشور آلمان تبدیل شده اند.

آموزش زبان ترکی ویژه مکالمه
آموزش زبان ترکی ویژه مکالمه

 

زمانی که موضوع یادگیری یک زبان مطرح می شود اغلب گفته می شود که یادگیری یک زبان دیدگاه انسان را نسبت به جهان گسترش می دهد. علاوه بر این با یادگیری یک زبان جدید با فرهنگ جدیدی روبرو می شویم که قبلا چیز زیادی از آن نمی دانستیم. یادگیری فرهنگ های مختلف باعث می شود که انسان ها بهتر یکدیگر را درک کنند و متوجه شوند که دلیل بسیاری از تفاوت ها در حقیقت ریشه در اختلاف فرهنگ و نوع جهان بینی در هر یک از فرهنگ های مربوط می شود.

یادگیری سایر زبان های ترکی

اگر زبان ترکی را یاد بگیرید یادگیری زبان های ترکی دیگر مانند اویغوری ، تاتاری ، قزاقستانی ، ازبکی و قرقیزی و آذری نیز آسان تر می شود. این زبان ها اهمیت زیادی دارند و در مناطق استراتژیک مختلفی مانند اتحاد جماهیر شوروی سابق ، چین ، بالکان و قفقاز صحبت می شود. بنابراین اگر به یادگیری سایر زبان های ترکی علاقه دارید با یادگیری ترکی استانبولی می توانید زبان سایر کشورهایی که به نوعی گویشی از زبان ترکی محسوب می شوند را نیز یاد بگیرید.

زبان ترکی زبان تاثیر گذار

کشور ترکیه شانزدهین اقتصاد بزرگ دنیا است و طبقه متوسط این کشور که در حقیقت طبقه مصرف گرا نیز محسوب می شوند به سرعت در حال رشد است . ترکیه از نظر سیاسی و اقتصادی نیز کشور تاثیر گذاری است و به همین دلیل آموزش دیدن زبان ترکی به افراد سرمایه گذار در کشور ترکیه و آن دسته افرادی که به همکاری با سازمان های دولتی ، سازمان های مردم نهاد و سایر شرکت ها در این کشور علاقه دارند یک ضرورت است.

فرصت های شغلی مختلف

فرصت های شغلی در کشور ترکیه در زمینه های مختلف بسیار متنوع است . از مشاغل مربوط به کارهای دولتی گرفته تا کسب و کار آزاد ، فناوری اطلاعات ، مشاغل مربوط به امور مالی ، هتلداری و غیره هر نوع شغلی را که تصور کنید در ترکیه وجود دارد. کشور ترکیه به دلیل اینکه مرز بین دوره قاره آسیا و اروپا است یکی از جذاب ترین کشورها برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار محسوب می شود چرا که هم به بازار اروپا و هم به بازار آسیا دسترسی دارد.

آموزش زبان ترکی ویژه مکالمه
آموزش زبان ترکی ویژه مکالمه

ترکیه کشوری تاریخی

اگر دانشجوی تاریخ ، باستان شناسی یا مردم شناسی باشید ، یادگیری زبان ترکی بسیار ارزشمند خواهد بود. کشور ترکیه گهواره ای از تمدن بشری است. در این کشور مکان های هیجان انگیز و فوق العاده باستانی، مانند کشتی نوح ، تروی ، ویرانه های یکی از قدیمی ترین سکونت گاه انسانی جهان را پیدا خواهید کرد. اسناد بایگانی شده تاریخی در ترکیه تعداد زیادی از اطلاعات و اسناد تاریخی را در خود دارند که هر کسی را متحیر می کند. این اسناد مربوط به تمدن های مختلف باستانی از تمدن های عثمانی – ترکی ، اسلامی ، بیزانس ، رومی ، ایرانی گرفته تا هلنیستی و آشوری را در بر می گیرد.

برقراری ارتباط با افراد محلی

اگر زبان انگلیسی را بلد باشید و در عین حال زبان ترکی را هم بدانید ، در یک موقعیت مطلوب قرار خواهید گرفت. زبان انگلیسی معمولا در ترکیه مورد استفاده قرار نمی گیرد. شاید برایتان عجیب باشد اگر به شما گفته شود که تنها درصد بسیار کمی از ترکها گذرنامه می گیرند. مردم ترکیه به ندریت به خارج از کشور سفر می کنند. اگر به زبان ترکی صحبت کنید ، می توانید با افراد محلی ارتباط برقرار کرده و حتی در صورت انجام امور کاری نیز انجام دهید.

ترکیه کشوری مدرن

مردم ترکیه به پیشرفت کشور و فرهنگ خود توجه زیادی دارند. از زمانی که آتاترک تغییرات اساسی در این کشور به وجود آورد و با استقبال گسترده مردم این کشور روبرو شد کشور ترکیه همچنان در مسیر رشد فرهنگ و پیشرفت قرار دارد. فرهنگ مدرن این کشور بسیاری از کشورهای اطراف را نیز تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از شبکه های تلویزیونی ترکیه در کشورهای همسایه در دسترس هستند. علاوه بر این ترکیه در صنعت فیلم سازی و صنعت موسیقی بسیار پر جنب و جوش عمل کرده و بسیار فعال است. موسیقی عامه پسند ترکیه را برخی از نمادهای پاپ غربی در آهنگ های خود به کار گرفته اند.

 رقابت کمتر

اگر مهارت یادگیری زبان ترکی را داشته باشید منحصر به فرد خواهید بود زیرا در حال حاضر تعداد کمی از افراد به این زبان تسلط کافی دارند. این بدان معنی است که فرصت های شغلی بیشتری برای شما وجود دارد زیرا رقابت کمتری وجود دارد. علاوه بر این با یادگیری زبان ترکی فرصت های شغلی بیشتر را نیز می توانید شناسایی کنید که در صورتی که این زبان را بلد نباشید نمی توانستید به دست بیاورید.

آموزش زبان ترکی ویژه مکالمه
آموزش زبان ترکی ویژه مکالمه

چالش برانگیز اما سرگرم کننده

یادگیری زبان ترکی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد اما چندین ویژگی جالب و سرگرم کننده نیز دارد. این یک زبان ترکیبی است ، به این معنی که برای تولید کلمات جدید حروف به فرم اصلی کلمه اضافه می شوند و کلمه جدید را به وجود می آورند. علاوه بر این زبان ترکی یک زبان آوایی است. پس از یادگیری حروف الفبا ، تلفظ کلمات ترکی آسانتر خواهد شد. حروف دقیقا به همان شکل که نوشته می شوند در هر کلمه تلفظ می شوند. بنابراین، اگر تلفظ حروف را بدانید ، می توانید آنها را به زبان ترکی بخوانید و بنویسید.

تنوع تلفظ در زبان ترکی

برخی از کلمات ممکن است به چند صورت مختلف تلفظ شوند اما این تفاوت ها اندک است و به ندرت در زبان آموزان این زبان تأثیر می گذارد. بیشتر این کلمات کلماتی هستند که از عربی و فرانسه وارد زبان ترکی شده اند. در ترکیه نیز مانند همه کشورها ممکن است لهجه های مختلفی در شهرهای مختلف وجود داشته باشد اما جای نگرانی برای یک زبان آموز ندارد زیرا زبانی که به عنوان زبان ترکی آموزش داده می شود بر اساس زبان ترکی استاندارد است و همه مردم در کل کشور ترکیه متوجه حرف زدن شما می شوند.

ساختن آسان کلمات

یکی از ویژگی های زبان ترکی این است که از کنار هم قرا دادن کلمات می توان کلمه جدید ساخت. البته این کار قوانین مخصوص به خود را دارد اما با یادگیری آنها دیگر به راحتی می توان کلمات جدید را ساخت. این ویژگی در زبان آلمانی نیز وجود دارد اما با این تفاوت که کلمات در زبان آلمانی می توانند بسیار طولانی باشند اما در زبان ترکی اینطور نیست و کلماتی که از کنار هم قرار گرفتن کلمات قبلی درست شده اند چندان طولانی نیستند.

ساختار آسان جملات

برخی از ویژگی های زبان های دیگر در زبان ترکی یافت می شود. ساختار جمله در زبان ترکی به شکل ، فاعل-فاعل-فعل است ، که مشابه با ژاپنی یا آلمانی است. این هماهنگی در زبان کره ای ، مجارستانی و چند زبان دیگر نیز یافت می شود . علاوه بر این در زبان ترکی کلمات جنسیت ندارند.

یادگیری زبان ترکی چه برای تحصیل و چه برای استفاده روزمره و مکالمه و یا هر هدف دیگر می تواند یک تجربه لذت بخش باشد اگر از روش درستی برای یادگیری آن استفاده کنیم. یکی از روش های امروزی که در بین زبان آموزان در حال رایج شدن است استفاده از روش یادگیری آنلاین زبان ترکی است. در این نوع روش آموزشی زبان آموز در محیطی جذاب و سرگرم کننده زبان مورد نظر خود را آموزش می بینید که علاوه بر سرگرم کننده بودن تاثیرگذاری بیشتری نیز دارد. برای آشنایی با روش آموزش آنلاین زبان ترکی به سایت من و زبان مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • نسرین

    من به تازگی دارم این زبان و یاد می گیرم واقعا دلنشین و جذابه

    پاسخ
  • لیلا رضایی

    من یه مقداری از ترکی آذربایجانی میدونم، آیا این مقدار میتونه بهم کمک کنه توی یادگیری ترکی استانبولی یا خیلی فرق دارن؟؟؟؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما. بله میتونه کمک دهنده باشه. به هر حال هر دو زبان ترکی هستن اما در یک سری موارد با هم تفاوت هایی دارن.

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید