با یادگیری زبان ترکی به استقلال برسید

با توجه به اینکه امروزه پیشرفت تکنولوژی، فاصله مکانی را برای افراد بی معنا کرده است، یادگیری زبان های مختلف موضوعی ضروری است. امروزه ارتباطات ما تنها به افرادی که در کشورمان زندگی می کنند ختم نمی شود و در واقع با انسان های زیادی در اقصی نقاط مختلف جهان در ارتباط هستیم.

در واقع میل به پیشرفت و ارتقاء سطح زندگی همواره انسان ها را بر آن داشته است که از کشور خود خارج شده و به سایر کشورها بروند. تجارت، سفر تحصیل و اشتغال از جمله دلایل مهاجرت هستند. با توجه به دلایلی که به آنها اشاره کردیم یادگیری زبان های خارجی می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

قطع به یقین زیاد شنیده اید که می گویند یادگیری زبان های خارجی می تواند به افراد کمک کند تا در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. یادگیری زبان های خارجی اصلا کار سختی نیست، تنها به برنامه ریزی و پشتکار نیاز دارد و البته در این مسیر شما بایستی در مواجه با داده های مطلوب قرار بگیرید. اگر محتوای آموزشی تان را با دقت انتخاب نکنید قطعا در این مسیر پیشرفت چندانی نخواهید داشت و جایی از حرکت باز خواهید ایستاد.

یکی از اصولی که به هنگام یادگیری زبان دوم بایستی به خاطر بسپارید نقش علاقه است، زمانی که شما به یادگیری هر کاری علاقه نشان دهید، سرعت شما افزایش پیدا خواهد کرد و به نتیجه مطلوبی خواهید رسید. جالب است بدانید که بنابر تحقیقات صورت گرفته، افرادی که قادر هستند به دو زبان صحبت کنند در مقایسه با دیگران کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند.

بنابر آنچه گفته شد یادگیری زبان دوم علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تا به تقویت حافظه تان کمک کنید به شما کمک می کند شانس بیشتری برای پذیرش در سمت های خوب شغلی در اجتماع داشته باشید. امروزه از میان زبان های موجود قصد داریم به معرفی زبان ترکی و نقشی که می تواند در پیشرفت و توسعه فردی و استقلال شما داشته باشد اشاره کنیم.

با یادگیری زبان ترکی به استقلال برسید
با یادگیری زبان ترکی به استقلال برسید

گروهی از افراد ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند و از این رو ترغیب می شوند تا به یادگیری این زبان رو بیاورند و گروهی دیگر نیز تصمیم دارند که کسب و کار خود را به این کشور انتقال دهند و و از این رو شروع به یادگیری زبان ترکی می کنند و گروهی از افراد با توجه به اینکه کشور ترکیه به ایران نزدیک می باشد و تا حدودی تفاوت فرهنگی در این کشورها کمتر به چشم می آید، تصمیم می گیرند که برای ادامه زندگی به این کشور مهاجرت کنند.

در بعضی مواقع نیز تنها عامل محرک افراد برای یادگیری یک زبان خارجی علاقه می باشد و همین امر افراد را ترغیب به یادگیری زبان مورد نظر می کنند. برای مثال علاقه به زبان ترکی باعث می شود که شخص آموزش زبان ترکی را شروع کند تا بتواند فیلم ها و آهنگ های ترکی را به زبان اصلی گوش دهد و لذت بیشتری ببرد.

جالب است بدانید که ترکی، پانزدهمین زبان در سطح جهان است و حدود 75 میلیون نفر در کل دنیا به این زبان صحبت می کنند و ترکی زبان مادری شان است. علاوه بر این حدود 15 میلیون نفر نیز ترکی را به عنوان زبان دوم خود آموخته و استفاده می کنند. بزرگ‌ترین گروه مهاجر ترکیه‌ای در کشور آلمان زندگی می‌کنند، لذا در این کشور زبان ترکی به عنوان دومین زبان پس از آلمانی مورد استفاده واقع می شود.

ترکیه و ارتباط با جهان

کشور جمهوری ترکیه از لحاظ جغرافیای سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چرا که این کشور از نظر جغرافیایی و فرهنگی به اروپای شرقی، آسیای مرکزی و خاور میانه مرتبط می باشد. از طرفی ترکیه به عنوان شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان شناخته می شود که در حال رشد نیز می باشد.

با این روند و با توجه به رشد نفوذ اقتصادی و سیاسی ترکیه، یادگیری و تسلط بر زبان ترکی می تواند به عنوان یکی از مهارت های ویژه شما شناخته شود که در آینده مورد نیاز شرکت های دولتی و غیر دولتی، مجموعه های تجاری و موسسات تحقیقاتی زیادی خواهد بود.

با در نظر گرفتن همین مورد می توانید از همین حالا تصمیم تان برای یادگیری این زبان را قطعی کنید و آینده ای متفاوت را برای خودتان رقم بزنید. اما اگر از رفتن به کلاس های آموزشی فراری هستید و وقت رفتن به این موسسات را ندارید نگران نباشید. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی می توانید در هر مکان و زمانی یادگیری خود را شروع کنید.

با توجه به آنچه در بالا گفته شد یادگیری زبان ترکی برای شما فرصت های شغلی متفاوتی را ایجاد می کند و شما می توانید در بخش هایی از قبیل امور تجاری، فناوری، امنیت سایبری، هتلداری و امور مالی مشغول به فعالیت شوید. به جای اینکه دست روی دست بگذارید و از شرایط نامطلوب اقتصادی گلایه سر دهید، مهارت های خود را تقویت کنید و آینده خود را بسازید.

با یادگیری زبان ترکی به استقلال برسید
با یادگیری زبان ترکی به استقلال برسید

اگر اهل سفر کردن و گردشگری باشید، قطعاً در جریان زیبایی ها، سواحل آفتابی، دریاهای آرام، بازارهای پر رونق، بناهای باستانی، و معماری نفسگیر کشور ترکیه خواهید بود. اما چشم انداز ها و زیبایی های این کشور را نمیتوان در یک سفر چند روزه به چشم دید. این زبان به شما کمک می کند تا بتوانید روابط خود را با افراد بومی این کشور ارتقا داده و در واقع دریچه ای تازه در زندگی شما باز شود تا بتوانید زیبایی های این کشور را با تمام وجود حس کنید و با فرهنگ این کشور از نزدیک آشنا شوید. این همان چیزی است که گردشگران خارجی حتی قادر به تصور آن نخواهند بود.

یادگیری زبان ترکی استانبولی به شما این شانس را می دهد که از شرق مدیترانه تا غرب چین با مردم در ارتباط باشید.

زمانی که شما بتوانیدارتباطات تان را با دیگران وسعت بخشید و با فرهنگ جدیدی از مردم آشنا شوید و آن را از نزدیک لمس کنید قطعاً جهان بینی شما متفاوت خواهد شد، حس استقلال در شما رشد خواهد کرد و اعتماد به نفس تان افزایش پیدا می کند و قطعا جامعه به افراد مستقل و کسانی که اعتماد به نفس کافی داشته باشند نیاز بیشتری خواهد داشت. افراد مستقل آموخته اند خودشان زندگی شان را بسازند و منتظر نمی مانند که در این مسیر دیگران آن ها را از حرکت باز نگه دارند.

زمانی که کسی در خود حس استقلال را پرورش دهد و اعتماد به نفس خود را توسعه بخشد، قطعا در زندگی شاهد موفقیت را در آغوش خواهد کشید و از عملکرد خود احساس رضایت داشت. این احساس رضایتمندی از خود، کل زندگی شخص را می تواند دستخوش تغییرات مثبت کند و به فرد این باور را دهد که قادر است روی پای خود ایستاده و به سمت جلو حرکت کند.

تمام این اتفاقات مثبت تنها از طریق یادگیری یک زبان جدید رخ می دهد، جالب است، مگر نه؟! البته یادگیری هر گونه مهارتی که در شما این باور را تقویت کند که توانایی انجام کارهای جدید را خواهید داشت و می توانید به واسطه آن دایره ارتباطی خود را گسترش دهید، نتیجه یکسانی را برای به ارمغان خواهد آورد. یادگیری زبان ترکی نیز از آن دسته مهارت هایی است که هر فرد می تواند با تکیه بر آن به پیشرفت شخصی اش کمک شایانی کند.

با یادگیری زبان ترکی به استقلال برسید
با یادگیری زبان ترکی به استقلال برسید

زمانی که شما تسلط کافی به این زبان پیدا کردید اخذ اقامت ترکیه می تواند برای تمامی افرادی که به این کشور، فرهنگ و زبانش علاقه مند هستند، ایده خوبی باشد. اشغال در این کشور با توجه به اقتصاد رو به رشدی که دارد فرصت های جدیدی را در اختیار افراد متخصص قرار می دهد تا بتوانند علاوه بر اینکه یا تکیه بر تلاش و مهارت های شان به پیشرفت این کشور کمک می کنند، سطح کیفی زندگی خود را نیز ارتقا داده و تجربه شیرینی از زندگی کردن با مردم ترکیه برای همیشه در خاطرات شان ثبت شود.

جالب است بدانید که کشور ترکیه حتی برای بازنشستگانی که به دنبال هزینه پایین زندگی و آب و هوای مناسب هستند، می تواند یک مقصد عالی باشد.

سایت آموزش زبان ” من و زبان” به منظور اینکه کاملا اصولی به 4 مهارت زبانی تسلط پیدا کنید، تمارین جالبی را طرح ریزی کرده است که به شما کمک می کند که در این مسیر پیشرفت چندانی داشته باشید. بنابراین در صورت تهیه این پکیج بهتر است که به فعالیت ها و تمرینات موجود توجه بیشتری کنید و آن ها را برای درک بهتر این زبان انجام دهید.

استمرار در تمرین و البته انجام چنین تمرین هایی منجر به این می شود که توانایی خود را در حین گوش سپردن به مطالب و درک آن افزایش دهید. برخی از زبان آموزان معتقدند که انجام چنین تمرین هایی علاوه بر اینکه منجر به تقویت مهارت شنیداری می شود به آن ها کمک خواهد کرد که در حین صحبت کردن نیز متوجه تغییرات مثبتی در نحوه بیان شان شود.

شما در حین گوش دادن به نحوه بیان عبارت ها، تلفظ صحیح آن ها را خواهید آموخت و برای اینکه بخواهید خودتان نیز کلمات را همانگونه که شنیده اید تلفظ کنید، لازم است به صورت متداوم عبارت ها را در مکالمه هایی که با دوستان یا معلم خود انجام می دهید تکرار کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • امیر شاهینی

    زبان ترکی خیلی آسونه نمیدونم بعضیا چرا میگن سخته. تازه، کار با این زبان هم میتونه درآمدزا بشه جدا

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید