تاثیر یادگیری زبان در خودباوری

 یادگیری زبان جدید می تواند تغییر و تحولات بسیاری را در زندگی شما به وجود بیاورد از جمله ی مهمترین تاثیراتی که یادگیری یک زبان جدید بر روی شما می گذارد، ایجاد حس خودباوری و افزایش احساس اعتماد به نفس است. در این مقاله از وبسایت من و زبان نیز می خواهیم به همین مسئله بپردازیم و آن را از جوانب گوناگون بررسی کنیم.

شاید در نظر اول، یادگیری زبان پروسه ای سخت و دشوار باشد و بخواهید بنا به دلایلی همچون نداشتن انگیزه یا فرصت کافی از آن چشم پوشی کنید. ولی با درک اینکه یادگیری زبان تا چه اندازه می تواند در زندگی شما نقش داشته باشد و اعتماد به نفس و خودباوری تان را افزایش دهد، به این نتیجه می رسید که یادگیری زبان ضروریست و باید آن را جزئی از زندگی روزمره تان در نظر بگیرید.

با یادگیری زبان جدید اعتماد به نفس بیشتری بدست می آورید

با شروع یادگیری یک زبان جدید به عنوان زبان دوم یا چندم، متوجه می شوید با چه سرعتی، اعتماد به نفس شما رشد می کند. مخصوصا در روزهای نخست یادگیری به یکباره انگیزه پیدا می کنید و گام های بزرگتر و موثرتری را برمی دارید. اگر که در روند یادگیری زبان موفق شوید که یک مکالمه را با فرد یا افرادی تمرین کنید، خیلی زود می توانید چیزهایی را که در یادگیری یک زبان جدید آموزش دیده اید را ملکه ذهن تان کنید. بعد از آن با تکرار این روش مهارت های شما به سرعت بهبود می یابند.

از طرفی جرأت شما برای صحبت کردن در مجامع مختلف و با افراد دیگری که آن زبان را بلدند افزایش می یابد. در روزهای ابتدایی که تازه مکالمه کردن را یاد گرفته اید کسی از شما انتظار ندارد که بدون اشتباه و مانند یک بومی زبان صحبت کنید، اما هرچه که پیش می روید حتی انتظار خودتان نیز بالاتر می رود و با دریافت چند فیدبک مثبت از سایرین به زودی شاهد پیشرفت در کار و زندگی و همچنین تجربه مقابله با ترس هایتان خواهید بود.

تاثیر یادگیری زبان در خودباوری
تاثیر یادگیری زبان در خودباوری

با یادگیری زبان دوستان جدیدی خواهید یافت

یادگیری یک زبان جدید باعث می شود که با یک فرهنگ جدید نیز آشنا شوید. زمانی که فرهنگ جدیدی را کشف کردید، قطعا دوستان زیادی را نیز پیدا خواهید کرد که متعلق به آن کشور و فرهنگ هستند. در واقع یادگیری زبان جدید این امکان را به شما می دهد که با بیگانگان ارتباط برقرار نمایید و بتوانید با مردم ملل مختلف در تعامل و دوستی قرار گیرید. امکان یافتن دوستان بین المللی فرصتی است که شرکت در دوره های آموزش زبان در اختیارتان می گذارد. بنابراین به شما اکیدا توصیه می کنیم که برای پیدا کردن مسیرهای دوستی جدید و یافتن افق های تازه، یادگیری زبان را هر چه سریع تر آغاز کنید.

زمانی که بتوانید چنین روابطی پیدا کنید، خودباوری تان افزایش می یابد و باور خواهید کرد که دنبال کردن آموزش زبان در این رویه نقش داشته است. اگر بتوانید یک سفر به خارج از کشور و به مقصدی که زبان آن را دارید فرا می گیرید ترتیب دهید، شانس دوست یابی برای شما بیشتر نیز می شود. قرار گرفتن در روابط با دوستان بومی زبان باعث تقویت هر چه بیشتر زبان و در نهایت خودباوری و اعتماد به نفس می شود.

یادگیری زبان باعث فعال نگه داشتن مغز می شود

زمانی که شما یک زبان دیگر را می آموزید، عضلات مغز شما تحریک می شوند و این موضوع باعث می شود که سلول های مغزی تان دائما در حال فعالیت باشند. با تمرین و تکرار یک زبان جدید و مرور واژگان و اصطلاحات آن، سلول های خاکستری در نیم کره چپ مغز به جنب و جوش در می آیند و این معادل ورزش کردن در باشگاه و انجام تمرینات ورزشی است. بنابراین یادگیری زبان نه تنها مهارت های شما را افزایش می دهد بلکه مغز شما را نیز پویا و فعال نگه می دارد.

دانشمندان معتقدند کسانی که نسبت به یادگیری زبان جدیدی اقدام می کنند خطر ابتلا به آلزایمر در آن ها کاهش می یابد. ساختار مغز ما به این صورت است که اگر دائما مورد استفاده قرار گیرد، تقویت می شود و به همین خاطر است که در دوران امتحانات مطالب را راحت تر یاد می گیریم. اما زمانی که مدت ها از مغزمان برای یادگیری استفاده نکنیم رفته رفته دچار زوال و افت می شود. یکی از دلایل عارضه فراموشی ناشی از بکارگیری اندک مغز است. داشتن مغزی فعال و ذهنی پویا باعث افزایش اعتماد به نفس و خود باوری می گردد.

تاثیر یادگیری زبان در خودباوری
تاثیر یادگیری زبان در خودباوری

یادگیری زبان دیدگاه و طرز فکر شما را تغییر خواهد داد

زبان هر منطقه نشات گرفته از فرهنگ، شخصیت و نوع نگاه افراد آن منطقه است و به دنبال خود عقاید و ریشه های کهنی را دارد. زمانی که شما زبان منطقه دیگری را یاد می گیرید در حقیقت قسمتی از فرهنگ و پیشینه آن منطقه را مورد یادگیری قرار داده اید. زمانی که یادگیری زبان جدید اتفاق می افتد ناخواسته طرز تفکر و دید شما به ز ندگی تغییر می کند و شما به نوعی تحت تاثیر آن زبان قرار گرفته و به چالش کشیده می شوید. بدین ترتیب یادگیری زبان جدید و تسلط به آن باعث می شود که در تصمیم گیری های تان نگاه تازه ای داشته باشید و با آگاهی بیشتری از محیط پیرامون تان به مسائل دنیا بنگرید. دو زبانه یا چند زبانه بودن شانس این را به شما می دهد که بیش از سایرین پیشرفت کنید و مسیر زندگی تان را بهتر مشخص نمایید.

یادگیری زبان جدید منجر به انتخاب های عاقلانه تر می شود

یک مطالعه در دانشگاه شیکاگو نشان داد که یادگیری یک زبان خارجی توانایی تعامل و برقراری ارتباط با مردم را افزایش می دهد و کمک می کند که در روال های روزمره و تصمیم گیری ها عاقلانه تر عمل کنید. در واقع روانشناسان این دانشگاه متوجه شدند که مواقعی که مردم اقدام به صحبت کردن به زبانی به جز زبان مادری شان می کنند، راهی به سوی گرایشات منطقی تر در پیش رویشان باز می شود که به واسطه آن عملکرد بهتر و معقولانه تری را ارائه می دهند. زمانی که ببینید انتخاب هایتان منطقی تر هستند و برایتان سودمند هستند، اعتماد به نفس تان افزایش می یابد و متوجه می شوید که یادگیری زبان چقدر بر روی تصمیمات کوچک و بزرگ زندگی تان نقش دارد و تا چه اندازه می تواند به بهبود زندگی تان کمک کند.

یادگیری یک زبان جدید شما را جذاب تر نشان می دهد

مسلما کسانی که یادگیری زبان جدیدی را شروع می کنند بیشتر مورد توجه سایرین قرار می گیرند و هر کجا که حضور پیدا می کنند به عنوان فرد خاصی جلوه می یابند. این جذابیت و مورد توجه بودن به دلیل این است که شما یک مهارت بیشتر از سایرین دارید و همین موضوع باعث ایجاد خودباوری در شما می شود. کسانی که زبان دیگری را به جز زبان مادری شان می دانند در کارو تحصیل موفق تر از سارین هستند و همیشه از آن ها به عنوان افرادی موفق و کارآمد یاد می شود.

از طرفی با توجه به مطالعات مختلف، لهجه صحبت کردن به یک زبان خارجی در منطقه ای که افراد دیگر، آن زبان را نمی دانند، جذاب به نظر می رسد. مسلما هنگامی که شما با یک زبان دیگر برای افراد صحبت می کنید، صحبت شما برای آن ها با آن لهجه جذاب تر به نظر می رسد، علی الخصوص لهجه های ایتالیایی، انگلیسی، اسپانیایی و فرانسه جذابیت بسیار بالایی برای شنوندگان دارند. موقعیتی را در نظر بگیرید که شما به یک کشور مثلا انگلیس رفته اید و در آنجا با زبان ایتالیایی صحبت می کنید.

مطمئنا افراد بومی انگلیس در برخورد با شما جذب صحبت کردنتان می شوند و کنجکاو می شوند که بدانند در مورد چه چیزی صحبت می کنید. به طور کلی داشتن مهارت زبان در هر کجای جهان به عنوان یک قابلیت ویژه شناخته می شود و طرفدارن و دنبال کنندگان بسیاری دارد.

تاثیر یادگیری زبان در خودباوری
تاثیر یادگیری زبان در خودباوری

یادگیری زبان باعث کسب درآمد و موفقیت بیشتر می شود

در هر کسب و کاری لزوم یادگیری یک زبان جدید احساس می شود. چرا که با داشتن مهارت زبان دوم شما چندین گام از رقبا جلوتر خواهید بود. به بسیاری از منابع اینترنتی و آموزش های آنلاین در زمینه کاری تان دسترسی خواهید داشت و می توانید با دریافت آن ها و بکارگیری شان به موفقیت و درآمد بیشتری برسید. در حال حاضر حقوق مترجمین حرفه ای و مدرسین خصوصی زبان مبالغ قابل توجهی است و همچنین یک فرد با دانش زبان به سازمان یا شرکت خود کمک می کند تا به جستجوی موفقیت در فراتر از مرزهای کشور برود و چیزهایی را بدست بیاورد که سایرین از کسب آن ها ناکام هستند. در واقع فروش و بازاریابی یا به طور کلی تجارت می توانید به سطح بین المللی و جهانی ورود پیدا کنید و منابع مالی جهان را در دسترس داشته باشید.

با یادگیری زبان از نردبان پیشرفت کاری و زندگی بالا خواهید رفت

امروز نیاز به یادگیری یک زبان خارجی اجتناب ناپرپذیر است و تقریبا در تمامی مشاغل اگر به زبان دیگری تسلط داشته باشید می توانید به علوم و مهارت های نوین دنیا دسترسی داشته باشید. یک فرد عادی فرصت های شغلی محدودی دارد ولی فردی که توانایی استفاده از زبان دیگری را داشته باشد فرصت های پیشرفت کاری بیشتری دارد و تقریبا در هر کسب و کاری می تواند وارد شود. برای کار در سطح جهان باید گرایش به زبان دوم را در خودمان تقویت کنیم چرا که دیگر کارها به شکل و شمایل سنتی و در چارچوب کشور خودمان به موفقیت چندانی نمی رسد. امروزه بسیاری از شرکت ها بین المللی هستند و سعی می کنند که کارکنان خودشان را از میان افرادی انتخاب کنند که مهارت زبان داشته باشند. یادگیری یک زبان خارجی در حقیقت دروازه ورود به بازارهای جهانی را به روی شما می گشاید و روابط تجاری بین المل و موقعیت های کلیدی را پیش پایتان می گذارد. اگر می خواهید باهوش تر باشید، دوستان جدید از ملل مختلف پیدا کنید، افزایش حقوق داشته باشید و خیلی موارد دیگر، باید بدانید که یادگیری زبان راه حل شماست.

حال که همه موارد بالا و تاثیر یادگیری زبان در خودباوری را گفتیم خوب است بدانید که به سادگی و به صورت آنلاین می توانید از طریق وبسایت من و زبان یک زبان جدید یاد بگیرید تا هم از مزایای بی شمار آن برخوردار شوید و هم خودباوری و اعتماد به نفس تان افزایش پیدا کند. من و زبان سایتی است که با آموزش های به روز و کاربردی شما را به همه خواسته های تان در کار و زندگی ایده آل می رساند. تکرار و تمرین با آموزش های حرفه ای و اصولی این سایت هر کاربری را یاری می کند تا از صفر تا صد زبان دلخواهش را فرابگیرد و به جای محدود شدن و خسته شدن از آموزش بسیار مشتاق و علاقه مند مسیر یادگیری یک زبان جدید را پشت سر بگذارد.

مفهوم اساسی خودباوری

خودباوری به طور کلی این مفهوم را بیان می کند که یک فرد با شناخت کامل از خود، به درکی از توانمندی ها و قابلیت هایش برسد. خودباوری را می توان به عنوان اعتماد به نفس در نظر گرفت. یعنی کسی که خودباوری دارد و خودش را قبول دارد، مسلما اعتماد به نفس خوبی نیز دارد. کارهایی که ما انجام می دهیم همگی بر خودباوری ما تاثیر گذار هستند. محیط ممکن است در میزان اعتماد به نفس و خودباوری شما اثر بگذارد. داشتن چندین قابلیت متمایز با سایر افراد می تواند به خودباوری شما کمک کند. دو زبانه و یا چند زبانه بودن از ویزگی های منحصر به فردی است که همه افراد از آن برخوردار نیستند. بنابراین می توانیم بگوییم که یادگیری زبان منجر به خودباوری می شود. افرادی که به یک زبان دیگر مسلط می باشند می توانند در موقعیت های تحصیلی و کاری موفق ظاهر شوند و با انجام کارهایی که در حیطه تخصصی شان است نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده و به محبوبیت برسند.
رسیدن به محبوبیت و شهرت در میان گروهی از افراد به طور ناخودآگاه شما را به فرد خودباوری تبدیل می کند. یادگیری زبان فرصت هایی را در مسیر زندگی شخصی و حرفه ای شما قرار می دهد که می توانید از آن ها در جهت رسیدن به موفقیت های طلایی استفاده کنید. اگر بتوانیم جامعه ای مملو از انسان های خودباور و دارای اعتماد به نفس داشته باشیم، می توانیم امیدوار باشیم که آینده روشنی در انتظارمان خواهد بود. آینده روشنی که در آن فرزندانمان می توانند به خوبی زندگی ایده آلی را تجربه کنند و این تنها یکی از هزاران مزایای یادگیری زبان های خارجی است. زبان های خارجی باعث می شوند که ما علاوه بر شناخت یک فرهنگ و جامعه جدید به علوم، دستاوردها، مهارت ها و موفقیت های آن ها نیز دسترسی پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • samira Aljani

    یاد گرفتن یه زبان دیگه واقعا به آدم قدرت میده ، قشنگ یه سر و گردن از بقیه بالاتر می ری

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید