تجربه من در یادگیری زبان فرانسه

من زبان فرانسه را یاد گرفته ام و این یعنی اینکه به راحتی می توانم به این زبان صحبت کرده وتمامی مکالمات روزمره اش را بفهمم و خیلی راحت در مکالمات فرانسوی شرکت کنم. قطعا هنوز به طور کامل بر این زبان مسلط نشده ام اما صحبت کردن به زبان فرانسه، دیگر هیچ ترسی در دلم ایجاد نمی کند و به راحتی و بدون دلهره می توانم در مکالمات زبان فرانسه شرکت کنم.

در این مقاله می خواهم تجربیات شخصی خودم از یادگیری زبان فرانسه را با شما به اشتراک بگذارم. بگویم که چگونه توانستم زبان فرانسه را یاد بگیرم. زبان مادری من فارسی است و این به این معنی است که من بر یکی از سخت ترین زبان های دنیا مسلط هستم. پس به راحتی می توانم زبان دیگری را یاد گرفته و از چالش های یادگیری زبان فرانسه به راحتی عبور کنم. در این مطلب می خواهم نکاتی کلی را در یادگیری این زبان با شما به اشتراک گذارم تا در یادگیری سریع زبان فرانسه کمک تان کند.

اگر قصد دارید که خیلی سریع یک زبان دیگر را یاد بگیرید، ابتدا باید برمهارت خواندن تمرکز کنید. من همیشه برای یادگیری زبان فرانسه، روزانه بین 45 دقیقه تا ا ساعت زمان می گذاشتم. خیلی خودم را خسته نمی کردم و در واقع زمان زیادی برای یاد گیری زبان فرانسه نمی گذاشتم و اما در تمام مدت زمان یادگیری ام همواره به مطالب زیر توجه می کردم.

تجربه یادگیری زبان فرانسه

پنج اصل موثر در یادگیری زبان فرانسه

  • پیدا کردن انگیزه ی قوی برای یادگیری زبان فرانسه و تعیین هدف شخصی از یادگیری زبان فرانسه
  • شروع به صحبت کردن از روز اول یادگیری
  • تمرکز و تاکید بر کلمات و عبارات اصلی و ضروری
  • غوطه ور سازی خود با زبان فرانسه یعنی احاطه شدن کامل با این زبان
  • داشتن پشتکار و تمرین مداوم

تجربه یادگیری زبان فرانسه

من فرضیه ای برای خودم داشتم که دوست داشتم این پنج اصل مهم در یادگیری زبان فرانسه یا هر زبان دیگری را امتحان کنم.
در ادامه دقیقا توضیح خواهم داد که چگونه از این 5 اصل کمک گرفتم.

    • یادگیری 1000 کلمه فرانسوی
    • یادگیری و درک مفهوم ده آهنگ فرانسوی مورد علاقه ام
    • برقراری ارتباط و شروع مکالمه به زبان فرانسه با دوستانمانگیزه و هدفی مشخص را برای خود تعریف کنید.
      من قصد داشتم که برای ادامه ی تحصیل به فرانسه بروم و مجبور بودم که قبل از اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، بر زبان فرانسه مسلط شوم، چون قصد داشتم که به یکی از کالج هایی بروم که تمامی دروس به زبان فرانسه تدریس می شد، پس انگیزه ی بسیار قوی داشتم تا یادگیری زبان فرانسه را آغاز کنم. در واقع مهاجرت به فرانسه انگیزه ی بسیار قوی برای من بود.
      من برای تعیین هدف شخصی ام در یادگیری زبان فرانسه، از روش خودم استفاده کردم. هدف کلی من یادگیری هر چه بیشتر کلمات فرانسوی در مدت 30 روز بود. در واقع می خواستم در مدت زمان 30 روز به نتاایج زیر دست پیدا کنم:

مورد اول و دوم و میزان تسلط بر آن را می شد به راحتی فهمید، چرا که به راحتی می شد حساب کرد که چند کلمه ی فرانسوی یاد گرفته ام و یا تعداد آهنگ های فرانسوی را که درک می کردم به راحتی قابل شمارش بود اما مساله ی چالش بر انگیز من مورد سوم بود. آخرین هدف و مهمترین هدف من که البته کمی غیر قابل درک و مبهم بود، برقراری ارتباط با افراد فرانسوی در آخرین روز یاد گیری ام بود.

  1. از روز اول، شروع به صحبت کردن به زبان فرانسه کنید.
    فکر می کنم که یکی از بزرگترین اشتباهاتی که زبان آموزان هنگام یادگیری زبان دوم انجام می دهند اینست که صحبت کردن به زبان مورد نظرشان را به زمانی موکول می کنند که زبان مورد نظر را به طور کامل یاد بگیرند. یادگیری زبان مانند رفتن به باشگاه است، اگر می خواهید عضله سازی کنید، هر کاری غیر از ورزش کردن، بیهوده است.
    برای عملی کردن این مورد، از روز اول، گروهی در واتساپ ایجاد کردم و تمامی دوستان فرانسوی زبان و تعدادی از زبان آموزان فرانسه، را به گروه دعوت کردم، سپس به آنها گفتم چون در حال یادگیری زبان فرانسه هستم، هر شب حدود نیم ساعت با من مکالمه به زبان فرانسوی داشته باشند.
    برای اینکه بتوانم به راحتی با آنها مکالمه کنم، یک برگه یادآوری کلمات برای خودم درست کردم که تقریبا تمامی عبارات مورد نیاز و ضروری در زبان فرانسه در آن موجود بود. این برگه خیلی به من کمک می کرد که به راحتی بتوانم با آنها ارتباط برقرار کرده و منظور خودم را بیان کنم.
    هنگام مطالعه متون فرانسوی، هر چیزی را می شنیدم یا می خواندم با صدای بلند تکرار می کردم. این شیوه روشی بسیار موثر در یادگیری زبان فرانسه بود.
  2. ابتدا کلمات و عبارات اصلی به زبان فرانسه را یاد بگیرید.
    اگر با سایت من و زبان آشنایی نداشته باشید، مطمئنا از شنیدن این جمله متعجب خواهید شد که فقط 1000 کلمه ی ضروری و رایج، 50 درصد کل کلمات در مکالمات فرانسوی را تشکیل می دهند.
    لحظه ای به این جمله فکر کنید. این جمله اساساً بدین معنی است که هر کلمه دیگری که در مکالمات فرانسوی می شنوید، یک کلمه از آن لیست 1000 کلمه برتر و متداول است.
    نتیجه گیری مهم این است که بایستی حتما این 1000 کلمه رایج در زبان فرانسه را یاد گرفته و حفظ کنید. بعد از فهمیدن این موضوع، یک لیست جالب برای خودم تهیه کردم که شامل 1000 کلمه ی فرانسوی بود. کار دیگری که انجام دادم، این بود که در مدت زمان سی روز معانی تمام این کلمات را پیدا کردم و در ستون معانی آنها قرار دادم.
    در واقع با انجام این کار، می بایست روزی 30 کلمه یاد می گرفتم. بعد از یادگیری این سی کلمه انها را در واتساپ با گروه دوستان فرانسوی زبانم به اشتراک می گذاشتم، تا هم آنها را تکرار کرده باشم و هم مطمئن شوم معانی کلمات را به خوبی یاد گرفته ام.
    تهیه ی لیست کلمات رایج فرانسوی، بهترین کاری بود که برای خودم انجام دادم. این لیست در واقع مانند تکیه گاهم بود که هر جا به مشکلی برخورد می کردم سریع به آن مراجعه می کردم و مشکل را رفع می کردم.
    برای اینکه خودم را امتحان کنم، بعضی اوقات روزنامه ها یا کتاب های فرانسوی را می خواندم و معنی کلماتی را که نمی فهمیدم، با توجه به کلمات قبل یا بعد آن حدس می زدم.
    در این مدت، تقریبا 80 تا 90 درصد متونی را که می خواندم با استفاده از همان 1000 کلمه ی رایج معنی می کردم.
    این روش یادگیری در یادگیری آنلاین زبان فرانسه در سایت من و زبان نیز کاملا رعایت شده و در تمامی دروس ارایه شده، کلمات متداول و رایج مهم نیز ذکر شده اند.
  3. خود را به طور کامل با زبان فرانسه احاطه کنید.
    برای انجام این کار، زبان موبایل خود را به زبان فرانسه تغییر دهید. تعداد زیادی فیلم فرانسوی تماشا کنید و نهایتا به آهنگ های خوانندگان فرانسه زبان زیاد گوش دهید.
    وقتی که متن ترانه های فرانسوی را یاد می گرفتم، به کرار آنها را گوش می دادم و سعی می کردم معنیشان را نیز درک کنم و هر بار از متن زیبای آنها و معانیشان لذت می بردم.
    البته این را بگویم که یادگیری کلمات از درون آهنگ ها بسیار سخت است و بایستی حتما قبل از اینکه بخواهید آنها را گوش کنید، متن نوشتاری انها را خوانده تا به راحتی بتوانید معانیشان را درک کنید.
  4. پشتکار داشته باشید.
    درست کردن برگه ی 1000 کلمه ای برای من بسیار مفید بود. چرا که وقتی متنی را به فرانسه می خواندم می توانستم به وسیله ی معانی کلمات رایج آنها را حدس بزنم و معنی کلی متن را بفهمم که البته به نظر خودم این ایده ی بسیار خوبی بود.
    یکی دیگر از کارهای مفیدی که انجام دادم این بود که خاطراتی ساده و کوتاه به زبان فرانسه می نوشتم و در فیس بوکم به اشتراک می گذاشتم و نوشتن این گونه خاطرات به یادگیری زبان فرانسه بسیار کمک می کرد.

تجربه یادگیری زبان فرانسه

 

کارمهم و مفید دیگری که انجام دادم این بود که به سایت من و زبان رفتم و در دوره زبان فرانسه و یادگیری آنلاین زبان فرانسه ثبت نام کردم و از این طریق خیلی راحت توانستم گرامر و کلمات را قدم به قدم یاد بگیرم. البته یادگیری زبان فرانسه با سایت من و زبان روشی بسیار مفید برای من بود چرا که من را متعهد می کرد روزانه یک درس را یاد گرفته و تکمیل کنم.

من اصلا گرامر نخواندم و فقط به نکات دستوری زبان فرانسه سایت من و زبان بسنده کردم. البته از آن جا که سی روز بیشتر وقت نداشتم تصمیم بسیار خوبی گرفتم.
مورد دیگری که توانستم با استفاده از آن خیلی راحت زمان های زبان فرانسه را یاد بگیرم، حفظ کردن یک جمله به زبان فرانسه بود که هر بار با تغییر دادن ضمایر، زمان های فعل، می توانستم به راحتی جنسیت، جمع و مفرد بودن و زمان های افعال را یاد بگیرم.

مطمئنا به خاطر سپردن یک جمله و جایگزینی ضمایر و کلمات در آن خیلی ساده تر از حفظ کردن جداول جنسیت کلمات و … بود و نهایتا اینکه پشتکار زیادی داشتم.

سخن آخر
با پایان یافتن مدت زمان سی روز، به راحتی زبان فرانسه را تا حدی یاد گرفتم و به هدفم رسیدم و مهمانی آخر ماه خود را نیز برگزار کردم. من با پیوستن به سایت من و زبان و ازطریق یادگیری آنلاین زبان فرانسه توانستم به راحتی مکالمات زبان فرانسه و دروس آموزشی را دنبال کرده و خیلی سریع به هدفم که یادگیری آنلاین زبان فرانسه بود دست پیدا کنم.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • زهرا عزیزی

    سلام وقتتون بخیر
    از مطلبی که راجع به تجربه ی خودتون توی خوندن فرانسه نوشته بودید واقعا لذت بردم و انگیزه ام چند صد برابر شد میخواستم ازتون تشکر کنم .. من دختر ۲۰ ساله ای هستم که قصدم مهاجرت تحصیلی به فرانسه است
    به تازگی خوندن زبان فرانسه رو شروع کردم و میخوام تا دو یا نهایتا سه ماه دیگه به حد a2 برسم و بتونم پذیرش برای ژانویه بگیرم . بنظرتون چطوری میتونم سریع تر و راحت تر به این سطح برسم ؟
    تا الان نزدیک ۶۰۰ کلمه ی فرانسوی با دولینگو یاد گرفتم و بصورت خود خوان دارم میخونم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • لیلا عظیمی

    سلام وقتتون بخیر
    از مطلبی که راجع به تجربه ی خودتون توی خوندن فرانسه نوشته بودید واقعا لذت بردم و انگیزه ام چند صد برابر شد میخواستم ازتون تشکر کنم .. من قصدم مهاجرت تحصیلی به فرانسه است
    به تازگی خوندن زبان فرانسه رو شروع کردم و میخوام تا دو یا نهایتا سه ماه دیگه به حد a2 برسم و بتونم پذیرش برای ژانویه بگیرم . بنظرتون چطوری میتونم سریع تر و راحت تر به این سطح برسم ؟
    تا الان نزدیک ۶۰۰ کلمه ی فرانسوی یاد گرفتم و بصورت خود خوان دارم میخونم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید