عادت های خوب زبان آموزان موفق چیست

یادگیری زبان، زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که شما بتوانید، یادگیری را در خود تان نهادینه و تبدیل به عادتی همیشگی کنید. با خودتان رو راست باشید، چه موقع می توانید ادعا کنید، یک زبان را یاد گرفته اید؟ درست است، زمانی که بتوانید به راحتی به آن زبان صحبت کنید. خیلی از ما در دوره های مختلف زبان شرکت کرده ایم، کلاس زبان رفته ایم، فایل های صوتی مختلفی گوش داده ایم، اما هنوز هم در مواجه با یک انگلیسی زبان، برای برقراری ارتباط مشکل داریم. امروز کارشناسان من و زبان، قصد دارند شما را با عادت هایی آشنا کنند که اگر آن ها را وارد زندگی خود کنید، می توانید خیلی راحت به هر زبانی تسلط پیدا کنید.
یادگیری هر زبانی چالش های خاص خودش را دارد و همه ما می دانیم در این مسیر باید تلاش زیادی انجام دهیم. اما اگر می خواهید یک موفق تمام عیار در یادگیری زبان انگلیسی باشید، باید این زبان را بخشی از زندگی خود و بخشی از فعالیت های روزمره خود قرار دهید. همه می دانیم که اگر یک کاری را برای مدت طولانی دائما انجام دهیم، انجام آن کار برای ما ناخودآگاه می شود. یادگیری زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری هم به همین صورت است. پس بهتر است برای اینکه آموزش زبان انگلیسی را برای خود تبدیل به عادت کنیم، نکات زیر را در حین یادگیری این زبان، به کار گیرید.

عادت های خوب زبان آموزان موفق
عادت های خوب زبان آموزان موفق

عادت هایی که به عنوان یک زبان آموز موفق باید در خود پرورش دهید

در ادامه یک سری از نکاتی را می آموزید که به شما کمک می کند، یادگیری زبان انگلیسی را عادت خود کنید و بهره بیشتری از آموزش های تان ببرید.

یک: برای یادگیری خود برنامه ریزی کنید

خوشبختانه امروزه دسترسی به آموزش ها خیلی راحت تر شده است. برای مثال شما خیلی ساده در من و زبان می توانید هر لحظه که به آموزش نیاز داشتید، یادگیری آنلاین زبان انگلیسی خود را شروع کنید و یک برنامه منظم برای آن داشته باشید. اگر بتوانید زبان انگلیسی را با این برنامه سلسله مراتبی و منظم هر روز راس یک ساعت خاص انجام دهید، قطعا موفقیت بیشتری در یادگیری خواهید داشت.

دو: زبان را برای کاری که به آن علاقه دارید، یاد بگیرید

برای اینکه هر چه بهتر و زودتر بر زبان انگلیسی مسلط شوید، لازم است که آن را وارد کارهایی که به آن علاقه دارید کنید. به روش های مختلفی می توانید این کار را انجام دهید و این به خود شما بستگی دارد که علاقه شما در چیست. مثلا اگر به مد و فشن علاقه دارید، از این به بعد تمامی اخبار مربوط به این حوزه را به زبان انگلیسی دنبال کنید و یا اگر عاشق ورزش خاصی هستید، فقط منابع انگلیسی آن را مطالعه کنید.

سه: به آهنگ های انگلیسی گوش دهید

همه ما عادت داریم در طول روز حداقل چند دقیقه ای را صرف گوش دادن به موسیقی کنیم. حالا که قرار است زبان انگلیسی را یاد بگیرید، بهترین کار گوش دادن به آهنگ هایی است که به این زبان خوانده شده اند. می توانید متن آهنگ را هم همراه آن دانلود کنید و سعی کنید با خواننده، شعر را بخوانید. این روش ضمن تازه کردن روح شما (که تاثیر موسیقی است) باعث می شود با انگیزه بیشتری به یادگیری زبان ادامه دهید.

چهار: فیلم های زبان اصلی نگاه کنید

شب به شب که به خانه می روید، به جای تغییر مداوم کانال ها و تخمه شکستن، چند فیلم به زبان اصلی تهیه کنید و هر شب قسمت هایی از آن را تماشا کنید. هرچه فیلم های شما داستان هایی جذاب داشته باشند، انگیزه تان هم برای تماشا بیشتر می شود. علاوه بر این فیلم ها یکی از بهترین منابع برای یادگیری زبان می باشند. شما با تماشای فیلم نه تنها زبان تان را تقویت می کنید، بلکه ضمن سرگرم شدن کلی مطالب جدید درباره فرهنگ آن کشور می آموزید.

پنج: نگران اشتباهات تان نباشید

زبان آموزهای موفق عادت دارند که خیلی زود از هر آنچه که می آموزند استفاده کنند و اصلا شک به دلشان راه نمی دهند. پس اگر شما هم می خواهید در این مسیر موفق باشید، لازم است که شجاعانه دل به دریا بزنید و خیلی زود با زبان انگلیسی با دیگران ارتباط برقرار کنید. نگران نباشید که ممکن است چیزی را اشتباه بگویید به هر حال تا اشتباه نکنید، یاد نمی گیرید.

عادت های خوب زبان آموزان موفق
عادت های خوب زبان آموزان موفق

شش: صدای خودتان را ضبط کنید

زبان آموز های موفق عادت دارند، صدای خود را زمانی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، ضبط کنند. با این کار بسیاری از نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی می کنند و در می یابند که روی چه قسمت هایی باید وقت بیشتری بگذارند. خوشبختانه امروزه هم در دست همه یک گوشی هوشمند است و شما خیلی راحت می توانید این کار را انجام دهید. برای کسب نتیجه بهتر از این روش، توصیه می کنیم، صداهایی که در ابتدا از خودتان ضبط کرده اید را نگه دارید و بعد از مدتی مجددا به آن ها گوش دهید تا متوجه پیشرفت تان شوید و انگیزه بگیرید.

هفت: نوت برداری کنید

بسیاری از زبان آموز های موفق یک دفترچه نوت برداری دارند که هر لحظه هر نکته ای که به نظرشان مهم می آید را در آن یادداشت می کنند و در زمان فراقت خود این نکات را مرور می کنند. با شروع آموزش آنلاین زبان انگلیسی در من و زبان، خیلی راحت می توانید این مرحله را برای خود ساده تر کنید. من و زبان امکان اضافه کردن مطالب به فلش کارت ها را دارد که باعث می شود تمامی نکاتی که برای تان اهمیت دارد را یک جا ذخیره کنید و هر زمان که خواستید به سراغ آن ها بروید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید