مهمترین زبان های دنیا که برای یادگیری آن ها باید عجله کنید

دانستن بیشتر از یک زبان در جهان امروز، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اکثر کسب و کار ها جهانی شدند و نیازمند کارمندانی هستند که بتوانند به راحتی با جهان در ارتباط باشند. اما تمامی زبان ها هم به یک اندازه از اهمیت برای یادگیری برخوردار نمی باشند. امروز کارشناسان من و زبان قصد دارند به همین موضوع بپردازند، تا ببینیم کدام زبان ها از اهمیت بیشتری برخوردارند و اگر قرار است چند زبان یاد بگیریم، کدام را باید در اولویت قرار دهیم.

چه فاکتور هایی یادگیری یک زبان خارجی را مهم تر جلوه می دهد؟

برای اینکه ببینیم آیا زبانی که قرار است آن را یاد بگیریم، ارزش یادگیری دارد یا خیر باید چند فاکتور را مد نظر قرار دهیم. ما در ادامه با توضیحاتی به این فاکتور ها اشاره کرده ایم که می تواند به شما در مسیر یادگیری زبان کمک شایانی کند:

فاکتور اول: تعداد افرادی که به آن زبان صحبت می کنند نشان دهنده مهمترین زبان های دنیا است

اولین فاکتوری که برای یادگیری زبان باید آن را مد نظر قرار دهید، این است که ببینیم چند نفر در جهان به آن زبان صحبت می کنند. اگر دیدید که تعداد این افراد خیلی زیاد است، در خواهید یافت که یادگیری این زبان از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که در سراسر جهان افراد بسیار زیادی از این زبان برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

مهمترین زبان های دنیا
مهمترین زبان های دنیا

فاکتور دوم: منطقه جغرافیایی

این فاکتور هم تعیین کننده انتخاب زبان برای یادگیری است. درواقع اینکه شما قصد داشته باشید به کدام کشور سفر کنید و سفرتان به چه منظوری است، عامل تعیین کننده قوی به حساب می آید. برای مثال اگر قرار است به کشور فرانسه سفر کنید و قصد دارید در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید، یادگیری زبان این کشور هم از اهمیت زیادی برای شما برخوردار می شود. اما اگر قرار است تنها یک سفر تفریحی به ایتالیا داشته باشید شاید لزومی نداشته باشد که زبان ایتالیایی را خیلی دقیق و روان یاد بگیرید. پس مهمترین زبان های دنیا را می توان از روی منطقه جغرافیایی هم شناسایی کرد.

فاکتور سوم: تطبیق پذیری و کاربردی بودن زبان

زمانی که قرار است یک زبان خارجی را یاد بگیرید، باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا این زبان را می توانید در مکان های مختلف به کار ببرید؟ به تعبیری آیا این زبان تطبیق پذیری بالایی دارد یا خیر؟ زبان کارایی بیشتری برای شما دارد که هم در کشور مادری خودتان کاربرد داشته باشد و هم کشور مقصد و یا حتی چند کشور دیگر. به این معنا که بهتر است این زبان، زبان رسمی چند کشور دیگر هم باشد. مهمترین زبان های دنیا تطبیق پذیری بالایی دارند.

فاکتور چهارم: فرصت های شغلی

برای یادگیری زبان دوم، به این فکر کنید که آیا این زبان می تواند فرصت های شغلی بیشتر و بهتری را برای شما رقم بزند یا خیر. به طور کلی یکی از دلایلی که افراد رو به یادگیری زبان دوم می آورند، برخورداری از مشاغل بهتر و رده بالا تر می باشد. علاوه بر این همانطور که در ابتدای مقاله هم عنوان کردیم، شرکت های امروزی، بیش از گذشته جهانی شده اند و به لطف پیشرفت هایی که در حوزه ارتباطات صورت گرفته است، بسیار بیشتر از قبل با جهانیان در ارتباط هستند. از همین روی دانستن یک زبان پر کاربرد در جهان اقتصاد یک امتیاز بزرگ برای نیرو های کار امروزی به حساب می آید. مهمترین زبان های دنیا فرصت های شغلی زیادی هم برای کاربران خود ارائه می دهند.

تا اینجا با فاکتور های تعیین کننده مهمترین زبان های دنیا آشنا شدیم. اما بیایید ببینیم با توجه به این فاکتور ها چه زبان هایی مهمتر هستند…

مهمترین زبان های دنیا
مهمترین زبان های دنیا

مهمترین زبان های دنیا را بشناسید

با توجه به توضیحاتی که در بالا بیان کردیم، حالا می توانیم مهمترین زبان های دنیا را به شما معرفی کنیم… پس با ما همراه باشید…

زبان اول: زبان چینی ماندارینی

میلیون ها نفر در جهان به زبان چینی ماندارینی صحبت می کنند. پس جای شکی ندارد که اولین زبان مهم را زبان چینی معرفی می کنیم. این زبان رتبه خود را در سال 2020 نیز حفظ کرده است و همواره به عنوان یکی از مهمترین زبان های دنیا شناخته می شود. درست است که بیشتر جمعیتی که از زبان چینی استفاده می کنند، در خود کشورچین هستند اما از نظربسیاری از کارشناسان این زبان هنوز هم در رتبه اول قرار دارد. چرا که کشور چی در حال تسخیر جهانیان است و اگر می خواهید از مزایای اقتصادی این زبان هم بهره ببرید، باید بر این زبان پر کاربرد تسلط داشته باشید.

زبان دوم: اسپانیایی

زبان اسپانیایی تعداد کاربران زیادی دارد. علاوه بر این کشور های زیادی هستند که به این زبان صحبت می کنند. بسیاری از کشور های اسپانیایی زبان در امریکای مرکزی و جنوبی قرار دارند که خود این کشور ها مقصد گردشگری بسیاری از مسافرین نیز می باشند. به همین دلیل شما به راحتی می توانید افرادی را در سراسر جهان پیدا کنید که به این زبان صحبت می کند. همچنین در کشور امریکا هم تعداد افرادی که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند، زیاد است. بنابراین اگر قصد دارید در کشور امریکا کار کنید و یا به تحصیل بپردازید و یا می خواهید به این کشورمهاجرت کنید، بعد از زبان انگلیسی، زبان اسپانیایی گزینه مناسبی است.

زبان سوم: زبان آلمانی

زبان آلمانی هم یکی از پر کاربرد ترین زبان ها در سراسر اروپا است، چرا که کشور آلمان یکی از قطب های اصلی اقتصادی قاره اروپا است. به همین دلیل اگر به دنبال انجام کار های تجاری و بازرگانی هستید و یا برنامه کاری با اروپا را دارید، زبان آلمانی زبانی است که حسابی به کارتان می آید. ضمن اینکه یادتان باشد، این زبان پر از شیرینی ها و نکات جالب و جذابی است که در طول یادگیری شما را به اندازه کافی سرگرم می کند.

زبان چهارم: زبان فرانسه

زبان فرانسه راهمه در همه جای جهان به نام زبان عشق می شناسند. این زبان در واقع یک زبان بین المللی، دیپلماتیک و حرفه ای در طول قرن های گذشته بوده است. تنها در سال های اخیر بوده است که زبان انگلیسی جای خود را به زبان فرانسه داده است. اگر نه قبل از آن همه چیز به زبان فرانسه در جهان عرضه می شد و زبان رمسی جهان، زبان فرانسه بود. با اینکه در حال حاضر زبان انگلیسی زبان دیپلماسی است، اما هنوز هم زبان فرانسه جایگاه خود را در اقتصاد حفظ کرده است و همواره زبان مورد علاقه افرادی است که به دنبال یادگیری زبان دومی هستند.

زبان پنجم: زبان عربی

زبان عربی هم امروز در بیش از بیست کشور جهان، به عنوان زبان اصلی استفاده می شود. همین تعداد بالای کشور ها باعث شده است، زبان عربی هم به عنوان یکی از مهمترین زبان های دنیا شناخته شود و تلاش برای یادگیری آن ارزشمند باشد.در ضمن زبان عربی زبانی است که درمیان مسلمانان یک زبان واحد به شمار می رود و از آنجایی که کتاب مقدس قرآن به این زبان است، عامل ارتباط میلیون ها مسلمان هم می باشد.

زبان ششم: زبان روسی

زبان روسی یکی از زبان های تاثیر گذار در میان کشور های اروپایی بوده است. زبان روسی دومین زبانی است که بعد از انگلیسی، در فضای اینترنتی بیشتری محتوا را دارد. شاید همین موضوع دلیل قانع کننده ای باشد برای یادگیری زبان روسی که قصد دارد، فضای اینترنت را تسخیر کند.

زبان هفتم: زبان پرتغالی

زبان پرتغالی هم از آن دسته از زبان هایی است که در سراسر جهان هستند افرادی که به این زبان صحبت کنند. این زبان، زبان رسمی کشورهای اروپایی، امریکای جنوبی، برخی از کشور های آسیایی و افریقا می باشد. با این توضیحات شکی نیست که یادگیری این زبان هم مزایای زیادی می تواند برای شما به همراه داشته باشد. در ضمن از آنجایی که زبان رسمی کشور برزیل هم پرتغالی است و این کشور هم یکی از قطب های گردشگری و البته دروازه های اقتصادی است، یادگیری این زبان می تواند یکی از مهمترین زبان های دنیا به شمار آید.

زبان هشتم: ژاپنی

یکی دیگر از مهمترین زبان های دنیا، زبان ژاپنی است. این زبان هم به دلیل اینکه کاربران زیادی در جهان دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است. چه عاشق کشورژاپن باشید و یا عاشق غذا های خوشمزه آن، لازم است که به این کشور سفر کنید تا از نزدیک با فرهنگ این کشور آشنا شوید. دانستن زبان ژاپنی به شما کمک زیادی می کند.

مهمترین زبان های دنیا
مهمترین زبان های دنیا

زبان نهم: زبان هندی

هندی ها هم از لحاظ تعداد کاربران جز بزرگترین و البته یکی از مهمترین زبان های دنیا به حساب می آیند. بی شک این زبان از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که هم در حوزه های اقتصادی و هم اجتماعی، هندی ها همواره حضور پر رنگی داشته اند.

زبان دهم: زبان ایتالیایی

یادگیری زبان ایتالیایی به این دلیل که ایتالیا دستی در فرهنگ و هنر دارد، می تواند گزینه خوبی برای یادگیری باشد. پس با اینکه تعداد کاربران این زبان در سراسر جهان کم هستند، اما هنوز هم به دلیل تاثیراتی که زبان ایتالیایی روی فرهنگ ها و هنر های مختلف داشته است، آن را تبدیل به یکی از مهمترین زبان های دنیا کرده است.

شاید تعجب کرده باشید که چرا زبان انگلیسی در این لیست قرار نداشت. اما فکر کنیم با توضیحاتی که درباره مهمترین زبان های دنیا در بالا بهآن اشاره داشتیم دریافتید که یادگیری هر زبانی به فاکتور ها و البته اهداف شما بستگی دارد. پس ببینید نیاز شما در آموزش زبان در چیست و همان را دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • پیمان

    شما برگزار کننده دوره های آزمون IELTS هستید یا خیر؟

    پاسخ
  • نیک ایین

    لطفا توضیح بیشتری بدید و نمونه ای از درسها رو اگه امکان دارید بزارید تا رایگان ارزیابی کنیم..سپاس

    پاسخ
  • عادل کرمی

    من ۷ترم زبانکده رفتم ازکجابایدشروع کنم

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید