کشورهای چند زبانه را بشناسید

زبان ابزاری برای برقرای ارتباط می باشد و هر کسی به وسیله زبان است که می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند، بنابراین به کمک زبان مشترک می توان با دیگران ارتباط برقرار کرد. آشنایی با زبان های متفاوت به منزله ورود به جهانی نو است و می تواند همچون دریچه ای به یک زندگی جدید باشد. افراد با یادگیری زبان جدید می توانند به دنیایی تازه قدم بگذارند و با فرهنگ مردم در کشوری تازه آشنا شوند و ادبیاتی تازه را مورد بررسی قرار دهند. در کشور ما ایران افراد از زبان فارسی برای برقراری ارتباط استفاده می کنند اما در برخی از نواحی و قسمت ها از زبان های ترکی، کردی، گیلکی و مازندرانی، لری، عربی و بلوچ استفاده می شود.

چند زبانه بودن مزیت هایی را برای شما به همراه خواهد داشت که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد. چند زبانه بودن منجر به تقویت مهارت های ارتباطی، تقویت تشخیص عناصر زبان شناسی، عملکرد اجرایی عالی، تطبیق با محیط اطراف، افزایش فرصت های شغلی، تاخیر ابتلا به بیماری هایی مثل آلزایمر و فراموشی، مهارت در انجام چند کار به طور همزمان، تسلط به چند دیدگاه مختلف، تقویت حافظه و افزایش توانایی برای یادگیری زبان های بیشتر می شود.

زبان مردم کانادا

در برخی از کشورها نیز به چند زبان که در سطح دنیا شناخته شده است صحبت می شود. برای مثال در کشوری همچون کانادا علاوه بر زبان انگلیسی از زبان فرانسوی نیز استفاده می شود. البته در کشور کانادا مردم به واسطه 22 زبان در کنار یکدیگر معاشرت، کار و تحصیل می‌کنند. بنابر همین آمار بیش از 67% از مردم در کانادا به زبان انگلیسی و کم‌تر از 22% آنان به زبان فرانسوی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. زبان‌های رایج و مورد استفاده در کشور کانادا اول انگلیسی و بعد از آن فرانسوی است، بنابراین افرادی که به فکر مهاجرت به این کشور می باشند بهتر است که یکی از این دو زبان را به طورکانمل بیاموزند.

زبان مردم استرالیا

کشور استرالیا نیز زبان رسمی ندارد با این وجود اغلب افراد جامعه برای برقراری ارتباط با یکدیگر از زبان انگلیسی استفاده می کنند. جالب است بدانید که در این کشور حدود ۱۶۰ زبان مختلف وجود دارد که منجر به پیوند طیف وسیعی از فرهنگ ها و زبان های مختلف با یکدیگر شده است. بنابر آمار موجود حدود ۷۷ درصد از شهروندان استرالیایی برای برقراری ارتباط با یکدیگر از زبان انگلیسی و مابقی افراد نیز به زبانی غیر از زبان انگلیسی صحبت می کنند. یکی از زمان هایی که تا حد زیادی در این کشور مورد استفاده واقع می شود گویش ماندارین این از جمله زبان های چینی است که به عنوان یکی از گسترده ترین گویش های غیر انگلیسی در استرالیا مورد استفاده واقع می شود. جالب است بدانید که زبان مردم در این کشور بیشتر از اینکه تحت تاثیر زبان انگلیسی قرار بگیرد تحت تاثیر الگوهای مهاجرت قرار میگیرد و در واقع مهاجران اروپایی ورود به کشور استرالیا منجر به ریشه کن شدن زبان های بومی این منطقه شدند. از جمله زبان های دیگری که در کشور استرالیا مورد استفاده قرار می گیرد زبان های پنجابی فیلیپینی و عربی می باشد.

برای مثال در شهر سیدنی که یکی از معروف ترین و بزرگترین شهرهای کشور استرالیا میباشد ۳۰ درصد جمعیت با زبان غیر انگلیسی با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند. حدود ۶۵ درصد از افرادی که به این شهر مهاجرت کردند و سیدنی یا ملبورن را برای اقامت خود انتخاب کردند به زبان های مادری خود صحبت می کنند و در نتیجه بیش از ۲۴۰ زبان خارجی در این شهر ها مورد استفاده واقع می شود. بنابر آمار موجود بیش از یک میلیون از مهاجرین کشور استرالیا توانایی استفاده از زبان انگلیسی را ندارند.

کشورهای چند زبانه را بشناسید
کشورهای چند زبانه را بشناسید

زبان مردم آلمان

زبان مورد استفاده در کشور آلمان زبان آلمانی می باشد. این زبان دارای دو گویش معیار و زبان آلمانی پایین می باشد. گویشی که به مهاجرین این منطقه آموزش داده می شود گویش معیار می باشد. علاوه بر زبان آلمانی زبان های دیگری نیز در این کشور مورد استفاده واقع می شود که از این میان میتوان به زبان دانمارکی، رومی، سوربی و فریسی اشاره کرد.

زبان مردم سوئد

زبان مورد استفاده در کشور سوئد، زبان سوئدی می باشد. این زبان از خانواده زبان های هند و اروپایی بوده و شباهت بسیاری به زبانهای نروژی و دانمارکی دارد. شباهت این سه زبان تا حدی زیاد است که گویشوران آن می توانند با یکدیگر ارتباط زبانی برقرار کنند. جالب است بدانید که تنها ۱۰ میلیون نفر در سراسر دنیا توانایی استفاده از این زبان را دارند. از دیگر زبان هایی که تا حد زیادی در این کشور از آن استفاده میشود می توان به زبان های فنلاندی، رومی، سامایی، ییدیش و مانهکیلی اشاره کرد. البته بنابر قوانین موجود، زبان رسمی این کشور سوئدی می باشد.

زبان مردم بلژیک

کشور بلژیک نیز از جمله کشورهای اروپایی به حساب می آید که زبان های مورد استفاده در آن سه زبان فرانسوی آلمانی و هلندی می باشد. حدود ۵۵ درصد از افراد به زبان هلندی ۳۶% به زبان فرانسوی و 0/4 درصد به زبان آلمانی صحبت می کنند. با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد به زبان هلندی صحبت می کنند زبان رسمی این کشور را هلندی در نظر گرفت البته نکته قابل توجه این است که ه در پایتخت این کشور استفاده از زبان فرانسوی تا حد زیادی رواج دارد.

کشورهای چند زبانه را بشناسید
کشورهای چند زبانه را بشناسید

زبان مردم اتریش

زبان رسمی مردم در کشور اتریش آلمانی بوده و حدود ۹۸ درصد از افراد در این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند. البته به غیر از زبان آلمانی تعدادی از افراد نیز به زبانهای مجارستانی، کروات و اسپانیایی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. دولت با توجه به اینکه زبان انگلیسی از سالهای اولیه مدرسه به شکلی جدی به دانش آموزان آموزش داده می شود افرادی که به قصد بازدید از این کشور می روند با تسلط به زبان انگلیسی میتوانند تا حدودی با دیگران ارتباط برقرار کنند.

زبان مردم سنگاپور

کشور سنگاپور که در جنوب شبه جزیره مالایا قرار گرفته است به عنوان یکی از کشورهای کوچک در جنوب شرقی آسیا شناخته می شود. در این کشور افراد برای برقراری ارتباط با یکدیگر از چهار زبان انگلیسی چینی، مالایی و تامیل استفاده می کنند.با توجه به این که این کشور تحت استعمار بریتانیا قرار گرفته زبان رسمی مورد استفاده در اداره ها، کسب و کارها و قانون، زبان انگلیسی می باشد. با توجه به قانون اساسی زبان مورد استفاده در این کشور مالایی میباشد که یک نقش نمادین را ایفا میکند. در واقع این زبان به عنوان زبان مورد استفاده در بین بومی ها شناخته می شود و دولت وظیفه خود می داند که از آن حفاظت کند.

زبان مردم سوئیس

زبان مورد استفاده در کشور سوئیس، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و رومانش می باشد. در واقع استفاده از این ۴ زبان در کشور سوئیس به رسمیت شناخته میشود. حدود ۶۴% از افراد در این کشور از زبان آلمانی استفاده می کنند و حدود ۲۳ درصد نیز زبان فرانسوی به عنوان زبان اول شان مورد استفاده قرار می گیرد . 8 درصد از مردم این کشور نیز از زبان ایتالیایی استفاده می کنند که این افراد اصولاً در جنوب کشور سوئیس در حال زندگی می باشد شند و یک درصد باقی مانده نیز از زبان رو مانش استفاده می کنند. زبان آلمانی در ۱۷ ناحیه از کشور سوئیس به رسمیت شناخته می شود.

نکته جالبی که در مورد زبان انگلیسی در کشور سوئیس وجود دارد این است که هیچ گونه جایگاه رسمی در این کشور ندارد اما با توجه به اینکه به عنوان یک زبان بین المللی شناخته می شود از این رو به عنوان یک زبان دوم در مدارس به دانش آموزان آموزش داده می شود و البته بازرگانان نیز از این زبان برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند.

زبان مردم هند

کشور هند در جنوب آسیا واقع شده است.زبان هایی که در قانون اساسی این کشور به عنوان زبان رسمی از آن یاد شده است زبان هندی و انگلیسی می باشد. نکته جالبی که در مورد این کشور وجود دارد این است که حدود ۴۲۸ زبان در این کشور وجود دارند که ۴۱۵ تای آن به عنوان زبان زنده محسوب شده و ۱۳ تای آن امروزه منسوخ شدند.

در طول تاریخ و با تسلط ایرانیان و ترکان فارسی زبان بر هند، این کشور تاثیر بسیار زیادی از از زبان و فرهنگ فارسی گرفت. در واقع با آغاز دوره غزنویان این زبان به کشور هند راه پیدا کرد و جالب است بدانید که در دوره فرمانروایان دودمان گورکانیان زبان فارسی به عنوان زبان رسمی مردم هند انتخاب شد. به مرور زمان و با آغاز استعمار انگلیس در کشور هند، زبان انگلیسی به تدریج جایگزین فارسی شد.

یادگیری زبان های مختلف مهارتی است که می تواند به شما کمک کند توان برقراری ارتباط با افراد بیشتری را داشته باشید و بتوانید دنیای خود را بزرگتر کنید هرچقدر دنیای پیرامون شما بزرگتر باشد شانس شما برای موفقیت و پیدا کردن موقعیت های کاری خوب و پیشرفته نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.
سایت آموزشی من و زبان در حال حاضر به آموزش ۶ زبان زنده دنیا پرداخته است. مژده به تمامی افرادی که می خواهند در دورههای آموزشی زبان شرکت کنند اما زمان کافی برای حضور در کلاس ها را ندارند باخرید پکیج های آموزشی موجود در سایت من و زبان می توانید در هر زمان و هر مکان آموزش خود را از سر بگیرید.

این سایت تحت نظارت کارشناسان مجرب در در امر آموزش زبان و با همکاری برنامه نویسان مجربی طراحی شده است که به شما این امکان را می دهد دهد به راحتی زبان مورد نظر خود را یاد بگیرید بر تمامی مهارت های مورد نیاز در این زمینه تسلط پیدا کنید. خبر خوب دیگر این است که در صورتی که بعد از خرید و استفادهT از خرید خود رضایت نداشتید، می توانید وجه پرداختی تان را به صورت کامل پس بگیرید. زمان را از دست ندهید و همین الان برای خرید پکیج مورد نظرتان اقدام کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید