برتری های یادگیری زبان به صورت آنلاین نسبت به حضوری

 یادگیری زبان امروزه نقش پررنگی در زندگی افراد پیدا کرده است و این نقش به حدی پر رنگ می باشد که آن دسته از افرادی که برای مثال با زبان انگلیسی آشنا نیستند بی سواد تلقی می شوند. در این میان یادگیری زبان به صورت آنلاین مدت هاست که در بین زبان آموزان مطرح و مورد استفاده واقع شده است در حالی که افراد بسیاری از این موضوع نا آگاه هستند و حتی یادگیری زبان، آن هم به صورت آنلاین را پدیده ای غیر قابل امکان می دانند و گاهی نیز بیان می کنند حضور در کلاس ها چقدر موثر است که روش های آنلاین باشد؟! شاید دلیل را بتوان به عادت ربط داد. ما به روش های سنتی و حضوری یادگیری زبان عادت کرده ایم لذا یادگیری از طریق آنلاین برای مان تا حدودی غریب و نا آشناست. ترک عادت همیشه سخت بوده و نیاز به مقاوت و استمرار فراوان دارد، به خاطر بسپارید که با توجه به پیشرفتی که تکنولوژی این روزها داشته است، یادگیری آنلاین بسیار در بین افراد فراگیر شده است. در حال حاضر دانشگاه‌های معروفی همچون هاروارد، یل و استنفورد نیز با استفاده از سیستم آنلاین، کلاس‌های خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

 

 

با این وجود تفاوت‌های بسیاری بین یادگیری زبان به صورت آنلاین و حضوری موجود است، ابته به خاطر بسپارید که شما بهتر است در ابتدا در جریان روش ها و تفاوت های موجود در بین این روش قرار بگیرید و با توجه به شرایط تان یکی از این دو روش را برای یادگیری انتخاب کنید. قطعا آموزش های آنلاین آزادی های بسیاری را به شما می دهد و می توانید بنابر توانایی های تان چندین زبان را با هم بیاموزید، بنابراین بهتر است که هرگز از آن ها غافل نشوید. برای مثال اگر فردی هستید که مشغله های بسیاری دارید یادگیری آنلاین می تواند شانس خوبی به شما دهد تا بتوانید به راحتی زمان کافی برای یادگیری را در اختیار داشته باشید.

در ادامه به مزیت های موجود در یادگیری زبان به صورت آنلاین اشاره خواهیم کرد. مطالعه محتوایی که در پیش روی تان است می تواند شما را از زوایای کار مطلع کرده و با آگاهی که در این باره پیدا می کنید به راحتی در خصوص انتخاب روش یادگیری تان تصمیم گیری کنید:

 

برتری های یادگیری زبان به صورت آنلاین نسبت به حضوری
برتری های یادگیری زبان به صورت آنلاین نسبت به حضوری

انعطاف در یادگیری

از جمله اساسی ترین تفاوت‌های یادگیری زبان به صورت آنلاین و حضوری، میزان انعطاف‌پذیری آن است. مادامی که شما در کلاس های حضوری شرکت می کنید تنها می توانید با رهنمودهای مدرس خود یادگیری تان را از سر بگیرید در این موقعیت امکان تغییر استاد وجود ندارد و شما باید با توجه به روشی که وی برای آموزش انتخاب کرده است خود را وفق داده و گاهی همین انعطاف پذیری پایین از جمله نکات منفی این نوع آموزش می باشد. در حالی که در یادگیری آنلاین، شما تنها به یک مدرس محدود نشده اید و حق انتخاب بیشتری برای  وجود دارد. برای مثال در آموزش های آنلاین زبان، شما این شانس را دارید که با توجه به وضعیتی که در آن قرار دارید آنچه در یک جلسه باید بیاموزید را بررسی کرده و با توجه به سلیقه تان ترتیب مورد نظرتان را داشته باشید. برای مثال اینکه ابتدا با لغت های جدید آشنا شوید یا اینکه دستور زبان را بیاموزید از جمله مسائلی است که با توجه به انتخاب تان می تواند متفاوت باشد.

صرفه‌جویی در زمان

صرفه‌‌جویی در زمان مسئله مهم دیگری می باشد که باید به آن توجه شود، چرا که تفاوت بسیاری در زمان مورد نیاز برای حضور در کلاس‌های آموزشی و روش آنلاین وجود دارد. زبان آموزان اصولا در هفته وقت بسیاری را صرف رفت و آمدهای روزانه خود می‌کنند. پس این مسئله برای ما انکار ناپدیر است که رفت و آمد به کلاس‌های حضوری زبان نیز زمان زیادی را از شما تلف می‌کند، مگر اینکه از حضور اساتید خصوصی در منزل تان استفاده کنید که این قضیه نیز بسیار هزینه بردار بوده و باعث می شود که فشار زیادی را متحمل شوید. به همین دلیل اگر منطقی تر به این قضیه نگاه کنید متوجه می شوید که یکی از بهترین فواید کلاس‌های آنلاین زبان، صرف‌جویی در زمان زبان آموز می باشد.

برتری های یادگیری زبان به صورت آنلاین نسبت به حضوری
برتری های یادگیری زبان به صورت آنلاین نسبت به حضوری

صرفه جویی در هزینه

و اما مسئله مهم هزینه که در مورد قبلی نیز تا حدودی به آن اشاره کردیم، مدیریت دقیق بودجه و دارایی های پولی، از مهم ‌ترین دغدغه‌های افراد در زندگی به حساب می آید. اصولا شرکت در کلاس های حضوری و خصوصی بسیار پر هزینه می باشد و شما ممکن است که متحمل فشار بسیاری شوید. در حالی که هزینه کلاس‌های آنلاین و یا پکیج های آموزش زبان موجود، در مقایسه با کلاس‌های حضوری به مراتب کم‌تر می باشد.

تنوع در یادگیری

بهتر است به خاطر بسپارید که یادگیری زبان آن هم در یک محیط آنلاین تنوع بسیاری برای شما فراهم می کند. در واقع ساکن بودن در یک محیط و حضور مداوم در کلاس ها برای زمانی مشخص گاها برای افراد خوشایند نیست و این اتفاق باعث می شود که افراد زیادی از این شرایط خسته شده و آمورش خود را ادامه ندهند. یادگیری زبان در واقع در محیطی دلخواه و فضا و حالتی مطلوب می تواند شما را در موقعیتی قرار دهد که ترغیب به یادگیری شوید و انگیزه بیشتری برای آموختن پیدا کنید.

احساس رضایت

از دیگر مزایایی که در یادگیری آنلاین وجود دارد این است که باعث شود شما بتوانید از خودتان به عنوان یک عنصر پر رنگ در یادگیری یاد کنید و در نتیجه این احساس استقلال در یادگیری می تواند باعث شود که شما از خود و عملکردتان رضایت بیشتری داشته باشید و این احساس رضایت باعث می شود که ناخودآگاه احساس خوبی نسبت به کاری که انجام می دهید داشته باشید و بنابر تجربیات همواره عملی که شما به واسطه آن احساس رضایت داشته باشید باعث می شود که شما اشتیاق بیشتری برای ادامه داشته باشید و در ادامه راه از حرکت متوقف نشوید. این نیز از شیرین ترین تجربیاتی است که اصولا در کلاس های آنلاین و آموزش های مجازی برای شما فراهم می شود.

توجه انحصاری

همانطور که می دانید اصولا در کلاس های آنلاین توجه مدرس بین چندین زبان آموز تقسیم می شود و شاید این شانس برای شما وجود نداشته باشد که بتوانید به تمامی سوالات تان پاسخ دهید، بنابراین اگر استعداد و پشتکار کافی در یادگیری زبان را دارید می توانید با یادگیری زبان آن هم به شکل آنلاین بدون اینکه به کسی وابسته باشید در این مسیر پیش روی کرده و پیشرفت کنید و به تمامی آنچه از نظرتان مشکل می باشد پاسخ دهید تا بتوانید در مسیر مشخصی حرکت کنید و ترقی داشته باشید. البته گفتنی است که اگر کلاس‌های حضوری به صورت خصوصی و تک نفره شکل بگیرد در این مورد تفاوتی ایجاد نمی‌کند و درواقع مزیتی نسبت به کلاس حضوری ندارد.

مدرس بومی

آرزوی بسیاری از زبان‌آموزان این است که بتوانند زبان دوم شان را با حضور در کلاس های افراد بومی بیاموزند، و از طرفی با توجه به این مسئله که یادگیری زبان توسط مدرسان بومی آن هم در کشور خودمان کاری سخت می باشد، یادگیری زبان به صورت آنلاین این شانس را به شما می دهد که بتوانید زبان دوم را با حضور افرادی که زبان شان بومی می باشد بیاموزید.

برتری های یادگیری زبان به صورت آنلاین نسبت به حضوری
برتری های یادگیری زبان به صورت آنلاین نسبت به حضوری

بازخورد سریع

دریافت بازخورد آن هم در زمانی کوتاه از بهترین روش ها برای یادگیری مهارت های زبانی می باشد. در یادگیری به شکل گروهی و در کلاس های حضوری دریافت بازخورد سریع برای تصحیح ایرادهای موجود در زبان، تا حدودی دشوار می باشد. درواقع در کلاس‌های حضوری سرعت پیشرفت شما با سرعت ضعیف‌ترین افراد حاضر در کلاس یکسان می باشد اما این حالت در کلاس‌های خصوصی و آنلاین وجود ندارد.

استفاده از تکنولوژی

همانطور که در ابتدا نیز به این مسئله اشاره کردیم امروزه سرعت پیشرفت تکنولوژی به حدی زیاد شده است که اگر لحظه ای غافل باشیم از آن عقب می مانیم، به همین دلیل می توان گفت که همراه شدن با آن تا حدودی سخت و نیار به تمرکز و پشتکار بسیاری دارد. برای مثال هنگامی که کلاس آنلاین شما با اختلال در اینترنت همراه شود امکان دارد که بدون هیچ گونه اطلاعی به تعویق افتاده و یا به طور کل کنسل شود، بنابراین بهتر است که اگر قصد شرکت در کلاس های آنلاین را دارید به این مسائل دقت کنید تا از بروز اختلال هایی که ممکن است برنامه های تان را بهم ریزد جلوگیری کنید. همچنین تکنولوژی این شانس را به شما می دهد که کلاس های خود را در غالب پکیج در اختیار داشته باشید و در هر زمان و برای هر چندباری که احساس می کنید نیاز است به آن گوش دهید.

محیط آشنا

و اما مسئله ای که قبلا نیز به آن اشاره کردیم یادگیری زبان در محیطی آشنا همچون خانه، کافی‌شاپ و محل‌کار می تواند بسیار مطلوب باشد. شما از این طریق می توانید احساس راحتی کرده و اگر از جمله افرادی هستید که در جمع مضطرب می شوید و تمرکز خود را از دست می دهید بهتر است که از یادگیری زبان در فضای آنلاین لذت ببرید.

چنانچه تصمیم به یادگیری زبانی دوم گرفته اید و می خواهید که این یادگیری با کیفیت همراه باشد پیشنهاد ما به شما این است که از سایت آموزشی من و زبان دیدن نمائید، پکیج های آموزشی ما توسط کارشناسان مجربی طراحی شده است که می تواند برای شما تبدیل به تجربه ای شیرین در یادگیری زبان باشد.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید