آیلتس یا تافل، مسئله این است

چنانچه به دنبال این هستید که برای تحصیل، کار و تجربه زندگی نو به کشوری پیشرفته مهاجرت کنید و سطح کیفی زندگی تان را افزایش دهید در مرحله اول بایستی مهارت تان را در استفاده از زبان انگلیسی افزایش دهید تا بتوانید تسلط کامل بر آن پیدا کنید و برای آماده در آزمون های تافل و یا آیلتس آماده شوید.
اگر می خواهید که در مورد برتری آزمون آیلتس و یا تافل اطلاعاتی را جمع آوری به این معنی است که در مسیر یادگیری زبان قرار گرفته اید و هم اکنون به دنبال این هستید که در مورد نوع آزمونی که قصد دارید برای شرکت در آن خود را آماده کنید تحقیق کنید. اگر نمی دانید بهتر است برای تافل خود را آماده کتید و یا آیلتس، تنها کافیست 5 دقیقه از زمان خود را به مطالعه این مقاله اختصاص دهید، مطمئن باشید در بطن مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. به منظور اینکه نوع آزمون خود را انتخاب کنید در ابتدا به هر کدام از آزمون ها اشاره مختصری می کنیم.

آزمون آیلتس IELTS

این عبارت مخفف (International English Language Testing System) می باشد و به معنی سازمان جهانی سنجش و ارزیابی زبان انگلیسی می باشد. قطعا می دانید که این آزمون از چهار مهارت اصلی زبان که شامل مکالمه، مهارت شنیداری، نوشتار و خواندن می شود تشکیل شده است و مهارت های شما را مورد بررسی قرار می دهد.

سطح مهارت شما در این چهار بخش بیانگر سطح توانایی شما در استفاده از زبان انگلیسی است. جالب است بدانید که آزمون آیلتس تحت نظارت دانشگاه کمبریج، مرکز آیلتس استرالیا و کنسول بریتانیا در بیش از ۵۰۰ مرکز در ۱۲۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

به خاطر بسپارید که صرفا حضور در این آزمون ها کافی نسیت و شما بایستی تلاش کنید که نمره ای بالا کسب کنید تا بتوانید به مطلوب و خواسته خود برسید. سقف نمره دهی در آزمون آیلتس از 10 می باشد و کسب نمره 7 به بالا نمره خوبی است.
یکی از تفاوت های عمده آزمون آیلتس با سایر آزمون ها در این است که سوالات در این آزمون به صورت اختصاصی مهارت شما در دستور زبان و یا کلمه را مورد ارزیابی قرار نمی دهد، جالب است بدانید که تعدادی از سوالات در قالب گفتگو طراحی شده است است و شما بایستی در طول آزمون به آنها پاسخ دهید. در قسمت دیگری نیز محتوایی برای شما فراهم شده که بعد از مطالعه آن بایستی به سوالاتی که از آن مطرح شده است پاسخ دهید. همچنین دانش نوشتاری شما نیز مورد بررسی قرار می گیرد و از شما خواسته می شود که برای موضوع مشخصی مطلبی را بنویسید.

 

آیلتس یا تافل
آیلتس یا تافل

 

امتحانات به دو دسته آکادمیک و یا عمومی تقسیم می شوند. متقاضیان بایستی بنابر هدف خود از شرکت در این آزمون، یکی از آن ها را انتخاب کنند. شاید گمان کنید که آزمون آکادمیک برای افرادی می باشد که قصد دارند در یک دانشگاه انگلیسی زبان مشغول به تحصیل شوند و آزمون عمومی برای افرادی است که قصد دارند در یک کشور انگلیسی زبان مشغول به کار و زندگی شوند، اما این صحت ندارد.
در مجموع برای مهاجرت، اشتغال و در نهایت اخذ اقامت کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، آمریکا، انگلیس و نیوزلند به مدرک آیلتس عمومی نیاز خواهید داشت. البته این مدرک صرفا برای اهداف مهاجرتی استفاده نمی شود، گاهی اوقات شرکت های چند ملیتی برای آگاهی و ارزیابی دانش زبانی نیروی خود از نمرات این آزمون استفاده می کند.

دانشجویان بین المللی می توانند با شرکت در آزمون آکادمیک یا عمومی آیلتس و اخذ نمره قبولی شرایط لازم برای پذیرش و اقامت در کشورهای معتبر خارجی به منظور ادامه تحصیل را پیدا کنند. آیلتس سالانه حدود ۴۸ بار در کل دنیا برگزار شده که هر سال حدود ۲٫۵۰۰٫۰۰۰ نفر در این آزمون شرکت می کنند.
آیلتس آکادمیک و عمومی در قسمت تست گفتاری و شنیداری با هم تفاوتی ندارند بلکه در قسمت محتوای درک مطلب و نوع سوالات که شامل 40 مورد است با هم متفاوت هستند.

در واقع گاهی برای اخذ اقامت و اشتغال در زمینه های خاص بایستی که مدرک آیلتس آکادمیک داشته باشید. برای نمونه، برای فعالیت در عرصه های پزشکی در کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، بریتانیا و یا ایرلند حتما بایستی مدرک آیلتس آکادمیک داشته باشید. آزمون گران در آزمون آیلتس آکادمیک مهارت هایی را مورد ارزیابی قرار می دهند که به صورت روزانه مورد نیاز افراد نیست. متقاضیانی که علاقمند به اشتغال در زمینه پزشکی می باشند می توانند به مطالعه متون پزشکی موجود در مجلات پزشکی و تخصصی پرداخته و توانایی خود را برای شرکت در امتحان آیلتس آکادمیک افزایش دهند و اما در قسمت های نوشتاری نیز توانایی زبان آموزان در نوشتن متون علمی ارزیابی می شود.

در مجموع آیلتس عمومی تا حدودی در مقایسه با آیلتس آکادمیک راحت تر می باشد تا حدی که اخذ نمره 30 از 40 در آیلتس عمومی با نمره 23 از 40 در آزمون آکادمیک برابری می کند و امتیاز کلی شما با کسب هر کدام از این نمرات برابر با 6 می باشد. البته میزان سختی در دو مهارت گفتار و شنیدار با هم یکسان است.
در شرایطی که قبولی در آزمون عمومی آیلتس می تواند زمینه مهاجرت به منظور اشتغال در کشورهای معتبر جهان را برای شرکت کنندگان در این آزمون فراهم سازد.

 

آیلتس یا تافل
آیلتس یا تافل

 

امتیازبندی و نمره دهی در آیلتس آکادمیک و عمومی

این دو فرمت آزمون در نحوه نمره دهی با همدیگر تفاوت عمده ای دارند. البته در بخش های نوشتار، گفتار و شنیدار تفاوتی وجود ندارد بلکه همانطور که اشاره کردیم بیشترین تفاوت مربوط به قسمت درک مطلب می شود. در ادامه به تفاوت نمره دهی در این دو آزمون اشاره کرده ایم.

 

(آیلتس آکادمیک)

جواب های صحیح نمره ی کسب شده توسط شما در این مهارت

  • 39_40 9
  • 37_38 8.5
  • 35_36 8
  • 33_34 7.5
  • 30_32 7
  • 27_29 6.5
  • 23_26 6
  • 19_22 5.5
  • 15_18 5
  • 13_14 4.5
  • 10_12 4
  • 8_9 3.5
  • 6_7 3
  • 4_5 2.5

(آیلتس عمومی)

جوابهای صحیح نمره ی کسب شده توسط شما در این مهارت

  • 40 9
  • 39 8.5
  • 37_38 8
  • 36 7.5
  • 34_35 7
  • 32_33 6.5
  • 30_31 6
  • 27_29 5.5
  • 23_26 5
  • 19_22 4.5
  • 15_18 4
  • 12_14 3.5
  • 9_11 3
  • 6_8 3.5

 

تافل (TOEFL) مخفف Test of English as a Foreign Language ) است، و توسط مؤسسه ای تی اس (ETS)، واقع در ایالات متحده ی آمریکا، طراحی شده است.
آزمون تافل تنها با یک فرمت آکادمیک و به دو صورت اینترنتی و کاغذی ارائه می شود. البته امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در تمامی مراکز اخذ آزمون تافل، این امتحان به صورت اینترنتی برگزار شده، البته برای کشورهای محرومی که دسترسی به اینترنت ندارند، آزمون به صورت کاغذی برگزار می گردد.
آزمون تافل نیز همچون آیلتس از 4 بخش تشکیل شده که در آن، ۴ مهارت اصلی زبان: مهارت خواندن، مهارت شنیداری، مهارت گفتاری و مهارت نوشتاری مورد ارزشیابی قرار می گیرند.

 

محتوای آکادمیک آزمون تافل

 

دقت داشته باشید که تافل اصولا سطح دانش زبان انگلیسی شما را برای حضور در دانشگاه می سنجد، از این رو در قسمت درک مطلب این آزمون با سوالاتی رو به رو خواهید شد که از کتاب ها و مقالات و متون دانشگاهی انتخاب شده اند.

 

در قسمت شنیداری نمونه هایی از سخنرانی های استاد ها سر کلاس های دانشگاه، و گفت و گو های دانشجویان با همدیگر، یا با استاد ها و کارمندان دانشگاه در محیط دانشگاه های انگلیسی زبان برای شما پخش خواهد شد.
در قسمت تست مهارت گفتاری از شما خواسته خواهد شد که برای مدت زمانی مشخص در خصوص موضوعات درسی، یا مسائل و مشکلاتی که یک دانشجو در محیط دانشگاهی برایش به وجود می آید صحبت کنید.
و در آخر، در قسمت تست نوشتار از شما خواسته خواهد شد که در باره 2 موضوع متفاوت و مشخص متنی را بنویسید. اصولا موضوعاتی که برای این نوع انشاها انتخاب می شود، تحلیل و تطابق دو دیدگاه، و یا بیان نظر و یا تحلیل شخصی از یک موضوع است. اگر تصمیم تان برای شرکت در آزمن تافل قطعی می باشد این قسمت را با دقت مطالعه کنید:

اولین اقدامی که برای موفقیت در این آزمن بایستی انجام دهید این است دایره لغات خود را تقویت کنید. زمانی که شما بتوانید لغات خود را گسترش دهید قطعاً می توانید در بخش درک مطلب و reading نیز خوب عمل کرده و در نهایت خواهید توانست که به تمامی سوالات مرتبط به لغت های جدید پاسخ دهید، همچنین زمانی که به فایل های صوتی گوش میدهید تا مهارت شنیداری شما مورد بررسی قرار بگیرد در ک بالایی از آنچه می شنوید خواهید داشت و خواهید توانست که به تمامی سوالات موجود پاسخ داده و همچنین به هنگام نوشتن writing می توانید از کلمات تخصصی تری استفاده کنید و مهارت نوشتاری خود را به خوبی به نمایش بگذارید.

به منظور اینکه بتوانید کلمات را به خوبی یاد گرفته و آنها را به خاطر بسپارید از نقش مثال ها غافل نشوید. افرادی که کلمات جدید را به واسطه مثال ها به خاطر می سپارند در مقایسه با دیگران توانایی بیشتری در استفاده از آن ها خواهند داشت. یکی از عواملی که همواره منجر به کسب نمره پایین در Speaking و Writing می شود، ضعف در استفاده از دستور زبان است، از این رو بهتر است که قبل از شرکت در این آزمون کاملا به آن تسلط پیدا کنید.

با توجه به اینکه قرار است در طول آماده شدن برای این آزمون حجم زیادی از اطلاعات را به خاطر بسپارید، از اهمیت نکته برداری غافل نشوید. درحین نکته برداری سعی کنید که از جملات کوتاه و کلیدی استفاده کنید تا بتوانید در حین مرور اصل مطلب را به خاطر آورید. چنانچه حین گوش دادن به فایل های صوتی عادت به نت برداری دارید بهتر است که به ایده های اصلی، مثال ها، دلایل مطرح شده، لیست ها، تاریخ ها، طرز بیان، و اسامی دقت ویژه ای داشته باشید.

از اهمیت TPO ها غافل نشوید:

از نظر نویسنده موثر ترین منبع برای آمادگی در آزمون تافل، انجام تست های TPO است. TPO مجموعه ای از آزمون های شبیه سازی تافل است که مطابق با ساختار آزمون اصلی می باشد و به شما کمک می کند که آمادگی لازم برای شرکت در آزمون را به دست آورید.

آیلتس یا تافل
آیلتس یا تافل

زمانبندی و مقایسه نمرات

شرکت کنندگان در آزمون آیلتس به ۲ ساعت و ۵۵ دقیقه زمان نیاز دارند و این زمان برای متقاضیان آزمون TOEFL IBT حدود ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه تا ۴ ساعت و ۱۰ دقیقه می تواند متغیر می باشد.
همانطوره که گفته شد نمرات آزمون آیلتس از ۱ تا ۹می باشد.

 

در آزمون تافل نمره دهی از ۰ تا ۳۰ برای بخش های تخصصی آزمون تافل می باشد و ۰ تا ۱۲۰ برای کل آزمون مربوطه می باشد.

 

این دو آزمون از نظر ساختاری و نوع برگزاری با هم تفاوت هایی دارند، همچنین همانطور که اشاره شد هر کدام از آزمون ها نمرات متفاوتی را به عنوان معیار قبولی شرکت کنندگان اعلام کرده است.
و در پایان برای تصمیم نهایی تنها کافیست به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا هدف شما برای شرکت در آزمون ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان می باشد؟
    اگر پاسخ شما به این سوال بله است، بنابراین بهتر است که در یکی از آزمون‌های تافل یا آکادمیک آیلتس شرکت کنید.
    چنانچه هدف شما برای مهاجرت زندگی و کار در کشوری انگلیسی زبان می باشد، بهتر است که در آزمون عمومی آیلتس شرکت کنید.
  • درک کدام یک از لهجه های زبان انگلیسی برای شما راحت تر است؟ ( آمریکای شمالی یا بریتانیایی؟)
    چنانچه با لهجه بریتانیایی راحت تر هستید، بهتر است که در آزمون آیلتس شرکت کنید، اما اگر به لهجه آمریکایی تسلط دارید قطعا شرکت در آزمون تافل برای شما گزینه بهتری می باشد.

 

اگر هنوز برای یادگیری دست به کار نشده اید، نگران نباشید. از شما دعوت می کنم که از یکی از بهترین سایت های آموزش زبان به نام من و زبان دیدن کنید. با این سایت تجربه بی نظیری در یادگیری زبان انگلیسی را تجربه کنید. در هر سطحی که هستید با من و زبان 0 تا 100 زبان انگلیسی را بیاموزید و برای شرکت در آزمون های مربوطه آماده شوید.

آمادگی برای آزمون آیلتس

آمادگی برای آزمون آیلتس | برای بسیاری از دانشجویان بین المللی، موفقیت و کسب نمره مورد قبول در آزمون IELTS از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. دلیل ابتدایی این اهمیت، آموزش تمامی دروس به زبان انگلیسی در اکثر دانشگاه های جهان می باشد و به همین دلیل دانشگاه های معتبر بین المللی برای پذیرش دانشجو تقاضای مدرک IELTS می کنند. حتما می دانید که مدرک آیلتس تنها دو سال اعتبار دارد اما در حقیقت اگر شما یک بار در این آزمون شرکت کنید و موفق شوید، به این معنا است که توانسته اید مهارت های خود را در یادگیری زبان انگلیسی به سطح پیشرفته ای برسانید. در نهایت این امر برای شما مزایای زیادی به همراه خواهد داشت، خصوصا اگر می خواهید به کشور خارجی سفر کنید و قصد کار یا زندگی در آن جا دارید.

با در نظر گرفتن اینکه چقدر برای آمادگی برای آزمون آیلتس وقت دارید، باید تاریخ آزمون خود را تعیین کنید. معمولا آزمون های آیلتس در سراسر جهان بین دو تا چهار بار در ماه برگزار می شوند. حتما باید نسبت به این موضوع اطلاع کسب کنید. با توجه به کشوری که قصد مهاجرت، تحصیل و یا کار را دارید، نمره و یا مدرک آیلتس شما متفاوت خواهد بود. ضمن اینکه برای مثال اگر می خواهید در یکی از دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنید آیلتس آکادمیک (IELTS Academic) برای شما مناسب است. همچنین آزمون آیلتس عمومی (IELTS General Training) ، سطح زبان انگلیسی شما را در زمینه‌های روزمره اندازه‌گیری می‌کند و برای درخواست ویزا جهت مهاجرت و جستجوی کار در یک کشور انگلیسی زبان لازم است.

 

آمادگی برای آزمون آیلتسآمادگی برای آزمون آیلتس

 

چطور برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

بعد از آشنایی با نحوه ثبت نام و تصمیم گیری برای زمان آزمون، مهمترین امر، آمادگی برای این آزمون بین المللی می باشد. برای اینکه جهت شرکت در این آزمون بین المللی آماده شوید، منابع زیادی شامل منابع اینترنتی، کتابخانه ای و غیره پیش روی شما می باشد. همچنین موسسات آموزش زبان هم می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. در سایت شورای فرهنگی بریتانیا منابع آزمون آیلتس برای همگان موجود است. با نگاهی به آن ها می توانید یک دید کلی نسبت به این آزمون پیدا کنید. اما در اینترنت هم منابع زیادی برای آزمون آیلتس موجود است. آنچه از اهمیت زیادی برخوردار است، تقویت مهارت های چهار گانه و اصلی مانند نوشتن، شنیدن، صحبت کردن و خواندن می باشد. در روز اول آزمون باید به سوالات بخش گوش دادن، خواندن و نوشتن پاسخ دهید. مهارت صحبت کردن شما در روز بعد تعیین سطح خواهد که به صورت برگزاری یک مصاحبه می باشد. اما چطور خود را برای موفقیت در این چهار مهارت و سربلندی در آزمون آیلتس آماده کنیم؟ در ادامه ما راه کار های آن را برای شما معرفی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

 

آمادگی در مهارت شنیدن (Listening)

برای آمادگی در بخش آزمون شنیدن باید ابتدا با آزمون این بخش آشنا شوید. وقتی به خوبی بدانید هر بخشی از آزمون آیلتس شامل چه موارد و چه موضوعاتی می شود بهتر می توانید خود را برای آن آماده کنید. متاسفانه در بسیاری از آموزشگاه های کشور ما، برای تقویت مهارت شنیدن کار خاصی انجام نمی دهند و تنها بعد از هر بخش شنیدن یک آزمون تستی یا صحیح غلط ارائه می شود. اما این دو تمرین برای تقویت این مهارت مهم ، خصوصا در آزمون آیلتس، کافی نمی باشد. برای اینکه مهارت شنیدن را در خود تقویت کنید باید ضمن آشنایی با نحوه برگزاری آزمون، تمرکز و سرعت پاسخ گویی خود را بالا ببرید. برای این کار حتما باید روزی یک تست شنیدن انجام دهید و سعی کنید با شنیدن دایره لغات را در خود تقویت کنید.

یک واقعیت درباره گوش و عمل شنیدن ما انسان ها وجود دارد و آن هم این است که گوش ما هر صدایی که برایش قابل تشخیص نباشد را سانسور می کند. به همین دلیل باید گوش خود را به شنیدن صدا های انگلیسی عادت دهید تا بتواند تمام آنچه که می شنود را تشخیص دهد. پس باید یک منبع یا یک فایل صوتی را بار ها و بار ها برای خود تکرار کنید تا بخش به بخش آن را بتوانید آنالیز کنید و تشخیص دهید. برای کسب نتیجه بهتر بد نیست آنچه را که می شنوید، یادداشت کنید تا آن صدا برای شما مفهوم تر شود. با این کار به طور قابل ملاحظه ای می توانید مهارت شنیدن را در خود تقویت کنید.

 

در آزمون آیلتس آزمون بخش گوش دادن در حدود 30 دقیقه می باشد.

 

ابتدا با دستور العمل پاسخگویی به سوالات آشنا می شوید و یک نمونه سوال نیز به شما ارائه می شود. سپس سوالات بخش اول را مشاهده خواهید کرد. فایل صوتی پخش می شود باید به سوالات مربوط به آن پاسخ دهید. این فایل صوتی شامل مکالمه دو نفره، مجموعه مونولوگ با موضوعات اجتماعی و علمی و مکالمه چهار نفره می باشد.

 

آمادگی در مهارت خواندن (Reading)

مهارت خواندن برای بسیاری از زبان آموزان امری ساده و برای برخی دیگر چالش بر انگیز است. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که با تلفظ و خواندن کلماتی که روی کاغذ می بینید، مشکل دارید می توانید از منابع نوشتاری استفاده کنید که فایل صوتی هم دارند. با این روش ضمن تقویت مهارت شنیدن در خود، می توانید تلفظ صحیح کلمات انگلیسی را نیز بشنوید و آن را برای خود تکرار کنید. به مرور هرچه بیشتر این کار را انجام دهید کمتر به فایل صوتی نیاز خواهید داشت و خود به صورت خودکار با دیدن حروف در کنار هم می توانید خیلی روان کلمات دشوار را نیز تلفظ کنید، حتی اگر معنی آن ها را ندانید!

 

در آزمون آیلتس بخش خواندن به معنای درک مطلب می باشد.

 

باید بتوانید با خواندن متن موضوع و مفهوم آن را درک کنید و به سوالات مربوط به آن پاسخ دهید. در این آزمون یک ساعت برای انجام این کار زمان دارید. سوالات نیز به صورت تست چند گزینه ای و تکمیل جمله ای می باشد.

 

آمادگی در مهارت نوشتن (Writing)

مهارت بعدی که از اهمیت زیادی برخوردار است، نوشتن می باشد. این مهارت نیز مانند دو مهارت قبلی نیازمند تمرین و تکرار است با این تفاوت که مهارت نوشتن شاید ساده تر هم باشد. زیرا شما فرصت بیشتری برای ساخت عبارت ها و جمله های خود دارید. اما این تمام ماجرا نیست، مهارت نوشتن واقعا اصول و روش های خاصی دارد که هر زبان آموز و هر فردی که در آزمون آیلتس می خواهد موفق باشد، باید به خوبی با آن ها آشنا باشد. برای تقویت مهارت نوشتن در خود می توانید از کتاب های خودآموز استفاده کنید و اصول نگارش را از ابتدا فراگیرید.

 

آزمون نوشتن در آیلتس، دو قسمت دارد و مدت زمان پاسخ گویی به آن یک ساعت می باشد.

 

تنها نکته مهم درباره این بخش از آزمون این است که به منظور جلوگیری از هدر رفتن زمان تان، بهتر است پاسخ هایتان را مستقیما در پاسخنامه یادداشت کنید. این بخش می تواند شامل خلاصه نویسی یک طرح، نقشه و یا نمودار، مقاله نویسی درباره یک مشکل و یا پاسخی به یک استدلال و نگارش نامه برای درخواست اطلاعات یا توضیحی درباره یک مساله باشد. فراموش نکنید که برای پیشگیری از هر اشتباه احتمالی، یک بار در آخر نوشته های خود را مرور کنید.

 

آمادگی در مهارت صحبت کردن (Speaking)

مهارت صحبت کردن شاید مهم ترین مهارت به حساب آید. در آزمون آیلتس نیز این اهمیت به چشم می خورد. زیرا آنچه برای شرکت کننده های این آزمون مهم است این است که در پایان بتوانند با استفاده از آموزش هایی که دیده اند با دیگران به زبان انگلیسی ارتباط بر قرار کنند. کلید موفقیت در مهارت صحبت کردن، تمرین و تکرار است. باید تا جایی که امکان دارد در خانه، با خود، با دوستان و همکاران و حتی خانواده تان، به انگلیسی صحبت کنید تا به مرور به گونه ای شود که حتی به انگلیسی فکر کنید. زمانی که به این مرحله می رسید، خواهید دید که به انگلیسی صحبت کردن چقدر ساده است.

برای حضور در بخش آزمون صحبت کردن، باید در اتاق مصاحبه بروید و مانند یک آزمون شفاهی به پاسخ های امتحان گیرنده جواب دهید. بهتر است استرس را از خود دور کنید و خیلی دوستانه با فرد آزمون گر ارتباط بر قرار کنید. این بخش از آزمون حدود 15 دقیقه طول می کشد که معمولا شامل معرفی خود، صحبت درباره موضوعات کلی شخصی تان مانند کار و تحصیلات و علایق شخصی، و در نهایت صحبت درباره یک موضع خاص می باشد. نکته مهم در این بخش این است که پاسخ های کوتاهی به پرسش های آزمون گر ندهید، بلکه سعی کنید، با جزئیات بیشتر پاسخ های خود را ارائه کنید.

 

اهمیت اخذ مدرک آیلتساهمیت اخذ مدرک آیلتس

 

آزمون آیلتس اعتبار خوبی در سراسر جهان کسب کرده است، و یکی از دلایلی که به ارزش این آزمون افزوده است معیارهای استانداردی است که دربرگزاری و شکل سوالات رعایت شده است.
استفاده از معیارهای دقیق و سخت‌گیرانه در طول آزمون منجر به ارائه نتایج دقیقی می شود که مهارت شرکت کنندگان در زبان انگلیسی را به خوبی نشان می دهد.
نتایج این آزمون از 9 می باشد. به منظور رسیدن به اهداف آموزشی و یا مهاجرتی خود بهتر است که نمره ۷ را کسب کنید. اکثر دانشگاه ها و یا کشورها برای پذیرش شما به نمره ۶ تا ۷ نیاز دارند و اگر این امتیاز از ۵ کمتر باشد با پذیرش شما موافقت نخواهد شد.
آزمون آیلتس هر دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی را پوشش می‌دهد که این ویژگی به شما کمک می کند بنابر کشور مقصد خود و لهجه حاکم در آن، شروع به یادگیری زبان و شرکت در آزمون کنید. همانطور که می دانید زبان انگلیسی لهجه های مختلفی دارد و این تست توسط نیوزلندی ها، استرالیایی ها و آمریکایی ها طراحی شده و سعی شده است که رویکردی واقعی برای تنوع موجود در این زبان و لهجه های متفاوت آن، مطابق با اصطلاحاتی که در روزنامه‌ها، کتاب ها و آگهی‌های که در کشورشان است، باشد.
برای شرکت در این آزمون می توانید به صورت آنلاین ثبت نام کرده و بعد از آن دفتر شورای بریتانیا این فرایند را بررسی کرده و آن را به نزدیک ترین مرکز آزمون برای شما ارسال می کند.
به خاطر داشته باشید که چه به دنبال ویزای تحصیلی باشید، چه کاری و یا حتی اگر از طریق سرمایه گذاری به فکر مهاجرت هستید، به هر حال مهارت در زبان انگلیسی برای شما مسئله‌ای بسیار ضروری خواهد بود و فراموش نکنید که بدون توانایی در این امر حتی قادر به برطرف کردن نیازهای روزانه خود نخواهید بود.
اگر به دنبال گرفتن ویزا از موسسات دولتی واقع در کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، انگلیس و نیوزلند هستید به خاطر بسپارید که آزمون آیلتس می تواند به شما در رسیدن به اهداف زندگی و شغلی تان کمک تان کند.
چنانچه نتایج دریافتی شما از این آزمون رضایت بخش و قابل پذیرش نبود، امکان تکرار امتحان برای شما وجود دارد و هیچ محدودیتی برای این تکرار وجود ندارد.

 

بیش از ۱۳۵ کشور در جهان و حدود ۹ هزار شعبه، به منظور برگزاری آزمون آیلتس برای نیل به اهداف آموزشی، مهاجرتی و حرفه ای داوطلبان تاسیس شده است.

 

کسب مهارت در زبان انگلیسی و شرکت آزمون آیلتس چه مزایایی برای شما به همراه خواهد داشت؟

اهمیت اخذ مدرک آیلتس را اینجا می توان فهمید. چنانچه به دنبال ادامه تحصیل در کشورهای خارجی و اخذ پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان هستید و یا به دنبال کار در کشورهای انگلیسی زبان هستید، نمره آیلتس در واقع بیانگر مهارت شما در زبان انگلیسی می باشد که توسط بسیاری از دانشگاه ها و شرکت ها در سراسر جهان پذیرفته شده است .
به عبارت دیگر کسب نمره بالا در این آزمون، شایستگی شما را برای حضور در دانشگاه های انگلیسی زبان و یا اشتغال در کشور های خارجی اثبات می کند.
علاوه بر مزایای گفته شده آزمون آیلتس مزایای دیگری نیز با خود به همراه دارد، از جمله می‌توان به همه گیر بودن این مدرک در کل دنیا اشاره کرد . نتیجه و گزارش این آزمون توسط دانشگاه ها، موسسات، دفاتر مهاجرت، سازمان‌های حرفه‌ای و سازمان‌های دولتی و کارفرمایان در سراسر جهان پذیرفته می شود در واقع این مدرک برای شما در تمامی مراحل زندگی تان می تواند مفید باشد .
در صورت موفقیت در این آزمون شما می‌توانید برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه های بین المللی اقدام کرده و همچنین در صورتی که کارفرمایان در کشورهای دیگر درخواست همکاری داده باشند با داشتن این مدرک شانس شما برای پذیرفته شدن افزایش پیدا می کند.
از دیگر مزایای این آزمون می توان به تقسیم آن به دو قسمت عمومی و آکادمیک اشاره کرد در واقع زبان آموزان با توجه به هدفی که پیش رو دارند و بنابر آنچه از آن ها خواسته شده است در یکی از این دو آزمون شرکت خواهند کرد.
با تسلط به زبان انگلیسی موقعیت های شغلی پیش روی شما افزایش پیدا می کند در واقع هنگامی که تنها می توانید به زبان مادری خود صحبت کنید فرصت های شغلی که پیش رو دارید بسیار محدود خواهد بود اما با کسب مهارت در این زمینه می توانید در کشورهای دیگر به دنبال یافتن شغلی مناسب باشید.
علاوه بر این شرکت هایی که دارای شعباتی در کشورهای دیگر هستند، با توجه به کار و بازار هدف خود نیازمند حضور افرادی هستند که تسلط کافی به زبان انگلیسی را داشته باشند، در نتیجه با در دست داشتن این مدرک می توانید موقعیت های شغلی پیش روی خود را افزایش دهید.
همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید در صورتی که در یک شرکت چند ملیتی مشغول به کار شدید زبان مشترک برای برقراری ارتباط با همکاران و صحبت های روزانه شما، زبان انگلیسی می باشد و به شما امکان برقراری ارتباط سازنده و دوستانه و یافتن دوستان جدید در محل کارتان را امکان پذیر می کند.

 

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • امیری

    فکر می کنم که در حال حاضر مدرک آیلتس بهتر از تافل باشه و کاربرد بیشتری داشته باشه. حتی برای بحث مهاجرت هم مدرک آیلتس رو می خوان.

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید