اهمیت یادگیری زبان فرانسه در استخدام

در دنیای امروز، یادگیری یک زبان کافی نمی باشد چرا که یک زبان پاسخگوی تمامی نیاز های انسان نمی باشد. همچنین افرادی که در دوره های یادگیری چند زبان شرکت می کنند، نسبت به سایر موفق تر بوده اند. حال این موفقیت می تواند در خصوص پیدا کردن شغل باشد یا قبول شدن در دانشگاه.

به علاوه تمامی کسانی که تحصیلات خود را به اتمام می رسانند، بلافاصله در جست و جوی کار خواهند بود. پس چه بهتر که چند زبان را فرا بگیرند. یکی از زبان هایی که آموزش آن پس از انگلیسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زبان فرانسه می باشد چرا که شانس استخدام در داخل و خارج کشور را به میزان بسیاری افزایش می دهد. همچنین توانایی صحبت به زبان فرانسوی مزیتی بزرگ در بازار کار بین المللی محسوب می شود، زیرا از این طریق کارجویان قادر خواهند بود تا به شرکت های فرانسوی معروف نظیر L’Oréal ، Renault و Chanel وارد شوند.

اهمیت یادگیری زبان فرانسه در استخدام
اهمیت یادگیری زبان فرانسه در استخدام

جالب است بدانید که فرانسه در سازمان های معروفی نظیر کمیته بین المللی المپیک، سازمان ملل، فیفا و یونسکو به عنوان زبان رسمی شناخته می شود. شاید تا به حال نشنیده باشید اما این زبان به عنوان زبان رسمی 28 کشور در جهان شناسایی شده است و در 5 قاره از آن برای برقراری ارتباطات استفاده می شود. درست است که دیگر زبان ها نظیر آلمانی نیز مورد علاقه برخی قرار گرفته اند، اما زبان فرانسه و انگلیسی در صدر آن ها قرار می گیرند.

چرا یادگیری زبان دوم مفید است؟

هر یک از انسان ها با توجه به نیاز های خود مشغول یادگیری هر زبانی می شوند، برخی در جست و جوی راهی برای مهاجرت هستند، عده ای دیگر می خواهد ارتقاء شغلی پیدا کنند و افرادی نیز قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالا را دارند. زبان انگلیسی که از قدیم مورد استفاده و یادگیری تعداد بی شماری واقع می شده و اغلب آن را برای برقراری ارتباط بکار می گرفتند. در حالت کلی آموزش زبان نقش اساسی در بالا بردن اطلاعات درباره فرهنگ ملل و دانش نهان می شود.

زمانی را تصور کنید که قصد مسافرت به کشور فرانسه را دارید، درست است که زبان انگلیسی می تواند در برقراری ارتباط به شما کمک کند، اما اگر به زبان رسمی آن کشور سخن بگویید، دیگر مشکلی برای تان پیش نخواهد آمد. همچنین اگر آن مسافرت به منظور آشنایی با فرهنگ این سرزمین و سپس اخذ ویزای تحصیلی یا کاری باشد، آموزش زبان فرانسه ضروری به حساب خواهد آمد. چرا که مردم این کشور برای افرادی که زبان شان را یاد گرفته اند، احترام ویژه ای قائل هستند و در راستای بهبود عملکرد به شما کمک خواهند کرد.

اگر بخواهید از نظر علمی این قضیه را مورد بررسی قرار دهید، بهتر است بدانید که یکی از مقاله های مجله نیویورک تایمز از شواهدی در خصوص تجربه دو زبانه بودن و عملکرد آن ها خبر می دهد. این جمع بندی ها ناشی از این است که یادگیری دو زبان باعث بهبود عملکرد مغز شده و توانایی فراگیری موارد مربوطه را آسان تر می کند.

به اصطلاح یک سیستم فرماندهی در مغز وجود دارد که فرآیند هایی که برای آن ها برنامه ریزی شده را، هدایت می کند. بعضی اوقات نیز ممکن است مشکلاتی نظیر حواس پرتی، به خاطر نسپردن برخی نکات و یا بسیاری از موارد دیگر که با فراموشی همراه می شود، ممکن است در زندگی روزمره انسان پدید آید. بدین صورت یادگیری زبان ها موجب می شود تا این اتفاق ها در ذهن نیفتد و بهبودی در روند آموزش زبان فرانسه صورت گرفته شود.

همان طور که می دانید یادگیری زبان فرانسه در استخدام و دیگر موارد تا به حال امری آسان نبوده است، درست است که روش های بسیاری برای آموزش زبان فرانسه در دنیا وجود دارد و هر یک به نوبه خود می تواند سر گرم کننده و لذت بخش باشد، اما هیچ یک قادر نخواهد بود تا جای یادگیری آنلاین زبان فرانسه را بگیرد.

اهمیت یادگیری زبان فرانسه در استخدام
اهمیت یادگیری زبان فرانسه در استخدام

چرا که برخی به دلایلی مانند دور بودن مسافت موسسات، نداشتن زمان کافی برای رفتن به این مکان های آموزشی و سایر… توانایی شرکت در دوره های حضوری را ندارند، از این رو به منظور راحتی کار آن ها وب سایت های آموزش آنلاین زبان نظیر من و زبان راه اندازی شده تا روش ها و تکنیک های استاندارد یادگیری آنلاین زبان فرانسه و چند زبان زنده دنیا را در اختیار علاقه مندان و زبان آموزان عزیز قرار دهد.

اهمیت یادگیری زبان فرانسه

همان طور که گفته شد، آموزش زبان فرانسه نقش مهمی در بهبود روند زندگی حاصل می کند. حتی داشتن دانش اولیه زبان فرانسه نیز می تواند مسافرت که بخش مهم زندگی هر فرد است را راحت تر و لذت بخش تر کند و به شما امکان برقراری ارتباط با افراد در هتل ها، رستوران ها و سیستم های حمل و نقل را می دهد. در ضمن حدود 80 میلیون نفر در سراسر جهان به این زبان سخن می گویند و همین امر سبب شده تا فرانسه مانند انگلیسی به زبانی بین المللی تبدیل شود.

به علاوه اگر فردی قصد مهاجرت و اخذ ویزای کاری در کشور هایی نظیر فرانسه، کانادا، سوئیس، موناکو و بسیاری از کشورهای آفریقایی را داشته باشد، می تواند با آموزش زبان فرانسه از بروز هر مشکلی جلوگیری کند. همچنین در این مقاله از وب سایت من و زبان به بررسی چند نکته در ارتباط با دلایل اهمیت یادگیری زبان فرانسه در استخدام می پردازیم.

دروازه فرهنگ

درک زبان فرانسه به معنای استفاده از مد، هنر های آشپزی، تئاتر، رقص، هنرهای تجسمی و معماری می باشد که این هنر ها مورد علاقه تعداد بسیاری است. همچنین آثار نویسندگانی همچون ویکتور هوگو، آناتول، فرانسه، مولیر، آلبر کامو و ژان پل سارتر در فرانسه پدید آمده اند.

بالا بردن فرصت تحصیل در یک دانشگاه معتبر

یادگیری زبان فرانسه در استخدام نیز شانس پذیرش در دانشگاه های معتبر را افزایش می دهد. افرادی که به تحصیل در کشور های صنعتی و مهم علاقه دارند، می توانند آموزش زبان فرانسه را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند. البته مشاوران مهاجرتی توصیه می کنند که یادگیری زبان فرانسه و انگلیسی در کنار هم صورت گرفته شود.

افزایش شانس استخدام در بازار کار حرفه ای

یکی از مهم ترین مزیت های یادگیری زبان فرانسه، افزایش شانس استخدام در بازار کار حرفه ای است. در حالت کلی اگر رزومه کاری فرد پر بار از سایر کاندید های موقعیت شغلی مورد نظر باشد، فرصت های بی نظیری برای وی پدید خواهد آمد.

استفاده از زبان فرانسه به عنوان نقطه شروع برای یادگیری سایر زبان ها

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به یادگیری چندین زبان می باشند، زبان فرانسه می تواند برای شما یک شروع خوب و لذت بخش باشد. درک و فهم زبان فرانسه این امکان را به فرد می دهد تا بعد از گذشت چند جلسه، بتواند یک پاراگراف را بنویسید و آن را ادا کند. همچنین این زبان به دلیل ساختار ویژه ای که دارد، به گونه ای است که فراگیری سایر زبان ها نظیر اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی را راحت تر می کند.

البته آموزش آنلاین زبان فرانسه در استخدام را نمی توان نادید گرفت. چرا که افرادی که معمولا در جست و جوی کار در داخل یا خارج کشور هستند، زمان کافی برای شرکت در دوره های حضوری را ندارند، از این جهت از وب سایت های یادگیری آنلاین استفاده می کنند تا چند قدم به هدف خود نزدیک شوند. همان طور که قبلا اشاره شد، من و زبان یکی از شاخص ترین وب سایت ها در این زمینه است که استاندارد ترین و مناسب ترین راه ها در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

چرا یادگیری زبان فرانسه در استخدام نقش اساسی دارد؟

ما در دنیایی زندگی می کنیم که به صورت فزاینده ای تکنولوژی توسعه یافته است. پیشرفت شدن جهان موجب تغییر نیاز ها می شود. شاید قبلا با داشتن مهارت های جزیی می شد در شرکتی استخدام شد، اما در حال حاضر به صورت قابل توجهی تعداد متقاضیان مجرب افزایش یافته که این موجب شده تا کار برای افرادی که تنها به مهارت های شغلی مسلط هستند، سخت تر شود.

نکته مهم دیگری که در یادگیری زبانی مانند فرانسه مهم تلقی می شود، آشنایی از فرهنگ شهر ها و کشور های مختلف می باشد که در برقراری ارتباط و توسعه شبکه سازی نقش ارزشمندی را ایفا می کند. این به تنهایی می تواند با یادگیری زبان همراه شود و در گروه مهارت های آموزش داده شده برای استخدام قرار گیرد.

جالب است بدانید که تقریباً 80٪ از متخصصان در زمینه کاریابی، معتقدند که اگر کارکنان دارای مهارت های بیشتری در سطح بین المللی باشند، تجارت آن ها به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، از هر پنج شغل تولیدی ایالات متحده در سال 2006 یکی به صادرات مرتبط شده است چرا که کارکنان آن صنعت روز به روز در حال بهبود مهارت ها و توانایی های خود بوده اند.

اهمیت یادگیری زبان فرانسه در استخدام
اهمیت یادگیری زبان فرانسه در استخدام

در کنار این موارد و در صورت پیدا کردن شغلی در بازار بین المللی، آموزش زبان فرانسه موجب می شود تا ارتباطات با مردمان و همکاران راحت تر شکل گیرد و بین کار و زندگی تعادل برقرار شود. چرا که صحبت کردن با فردی که هم زبان تان است لذت بخش تر خواهد بود و شرایط زندگی را هموار تر خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید