برای آموزش زبان هیچ محدودیتی نیست

آموزش زبان محدودیت ندارد

آموزش زبان محدودیت ندارد | چرا در عصر حاضر یادگیری زبان انقدر اهمیت دارد؟ چرا افراد در سراسر جهان به دنبال یادگیری زبان های مختلف می باشند؟ چرا دانستن یک زبان این روز ها برای برقراری ارتباطات کافی نیست؟ متخصصین من و زبان امروز قصد دارند در این مقاله پاسخ این سوالات را برای شما شرح دهند، پس تا انتها با ما همراه باشید…

عصر جدید، عصر ارتباطات است، آن هم ارتباطاتی مدرن. پیشرفت فناوری و تکنولوژی عامل اصلی تغییر ماهیت ارتباطات در میان افراد جهان می باشد. از آنجایی که با اضافه شدن فناوری های جدید به زندگی افراد سرعت در ارتباطات بسیار بیشتر شده است، انتظار می رود افراد نیز بتوانند به زبان های مختلف صحبت کنند، چرا که در عصر حاضر دیگر کسی حوصله ترجمه و برگرداندن زبان، به زبان دیگری را ندارد. در نتیجه سرعت حرف اول را در ارتباطات می زند.

تسلط داشتن به زبان های مختلف هم یکی از راه های افزایش سرعت ارتباطات می باشد. از همین رو، افراد بیش از گذشته به فکر یادگیری زبان افتادند و به دنبال این هستند که با یادگیری مهارت های مختلف در زبان های متفاوت بتوانند ارتباطات موثرتری برقرار کنند. تمام این موارد باعث شده است موسسات آموزشی هم به فکر راه اندازی کلاس های مختلف برای یادگیری زبان باشند و روش ها و متد های آموزشی مختلفی را نیز ارائه کرده اند، به تعبیری همه چی تبدیل به یک میدان رقابتی بزرگ شده است.
همین موضوع باعث شده است زبان آموز ها با کلاس ها، متدهای آموزشی و روش های زبان آموزی مختلف و بسیار متنوعی رو به رو شوند و به نوعی در انتخاب بهترین دوره ها دچار سردرگمی شوند. ما امروز در منو زبان راهنما و مشاور شما در انتخاب برترین دوره های آموزش زبان هستیم و می خواهیم به شما ثابت کنیم که آموزش زبان محدودیت ندارد. پس با ما همراه باشید…

آموزش زبان محدودیت ندارد
آیا یادگیری زبان محدودیت سنی دارد؟

برای آنکه بدانیم آموزش زبان محدودیت ندارد یا دارد ابتدا محدودیت سنی را بررسی می کنیم. یادگیری زبان قبل از سن هجده سالگی بیشتر به شما در رسیدن به لهجه عالی و تسلط کافی کمک زیادی می کند. این نتیجه گیری بر اساس تحقیقاتی بوده است که در آن دو گروه را با هم مقایسه کرده اند و در یافتند افرادی که بعد از این سن یادگیری زبان را آغاز می کنند، با چالش های بیشتری مواجه می شوند و در نهایت نمی توانند به مانند یک فردی که آن زبان (مثلا زبان انگلیسی) زبان مادری اش است، صحبت کنند. از نظر زبان شناس ها این دوره یک دوره حیاتی در زبان آموزی می باشد و بعد از آن ممکن است کار کمی برای شما سخت شود. اما این به آن معنا نیست که اگر شما از این دوره حیاتی عبور کرده اید، دیگر نمی توانید زبان یاد بگیرید.

بسیاری از فرضیه های این دوره حیاتی ابتدا در دهه 1950 معرفی شدند و در آن زمان تحقیقات زیادی روی آن انجام شد. اما از آن زمان تا کنون مشخص شده است که این فرضیه مطلق نیست و حتی افراد در سنین بالا هم می توانند روند یادگیری زبان را برای خود داشته باشند و از مزایای آن لذت ببرند. ضمن اینکه هنوز مشخص نیست این دوره حیاتی دقیقا از چه سنی شروع می شود و تا چه سنی ادامه دارد. شاید این گفته درست باشد که اگر در این سن حیاتی شما زبان را بیاموزید، می توانید به درجه بالایی در تسلط به زبان برسید و از آن زبان به مانند زبان مادری تان استفاده کنید، اما در دنیای امروز اصلا نیازی نیست که شما به این درجه از تسلط برسید.

در نتیجه اگر فکر می کنید به این زبان برای برقراری روابطی تاثیرگذار تر نیاز دارید، وقت را تلف نکنید و از همین امروز آموزش زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری را شروع کنید. همین که شما بتوانید مطالب مهم زبان هدف تان را بفهمید و بتوانید از طریق آن با دیگران ارتباط برقرار کنید، کافی است و یک تجربه حرفه ای عالی برای شما به شمار می رود، ضمن اینکه در کنار آن می توانید به اهداف خود در یادگیری زبان هم دست پیدا کنید. پس اگر فکر می کردید اولین محدودیت یادگیری زبان سن است، خیال تان راحت باشد که هیچ وقت برای یادگیری زبان دیر نیست.

آموزش زبان محدودیت ندارد
آیا یادگیری زبان محدود به زمان خاصی در روز است؟

این روزها بحث در مورد زمان یادگیری زیاد است. بسیاری فکر می کنند که بهترین وقت برای یادگیری صبح ها است. از طرفی برخی نیز بر این باورند که شب ها قبل از خواب بهترین زمانی است که شما می توانید مطالب جدید بیاموزید. نظر خود شما چیست؟ حتما به این فکر می کنید همین که بتوانید یک وقت خالی در میان مشغله های تان پیدا کنید و در آن زمان، زبان بیاموزید، شانس آورده اید. اتفاقا تیم من و زبان هم با شما هم عقیده است و بر این باور می باشد که هر وقت و زمانی در روز می تواند یک شانس برای یادگیری زبان باشد.

با مشغله هایی که افراد در دنیای امروز دارند و مجبورند صبح زود سر کار بروند و عصر ها نیز به امور شخصی، خانواده و فرزندان شان برسند و یا حتی بر سر شغل دوم خود حاضر شوند، واقعا زمانی برای رفتن به کلاس و خواندن منابع آموزشی و کتاب های مختلف نیست. پس چاره چیست؟ نگران نباشید، همانطور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم، آنچه باعث تسریع ارتباطات در جهان امروزی شده است، رشد و پیشرفت در فناوری های ارتباطی است که رکن اصلی آن اینترنت می باشد.

اینترنت توانسته است بستری را برای مردم جهان آماده کند که در آن بتوانند تمامی نیاز های کاری و حرفه ای، شخصی و هر نیاز دیگری را برطرف کنند. همانطور که شما برای تماس با افراد خارج از کشور به راحتی از اینترنت می توانید استفاده کنید، همان اینترنت قابلیت تبدیل شدن به کلاس آموزشی شما را نیز دارد. وقتی تنها با فشردن چند دکمه به راحتی می شود با آن سر دنیا ارتباط برقرار کرد، چرا از این امکان برای یادگیری زبان انگلیسی یا زبان های دیگر استفاده نکنید.

از آنجایی که اینترنت این روز ها همراه همیشگی مردم می باشد و در هر زمانی حتی در رخت خواب، کنار ماست، دیگر محدودیت زمانی برای یادگیری زبان هم معنا ندارد. دیگر لازم نیست سر ساعت خاصی در کلاس های زبان حضور داشته باشید و مجبور باشید وقت خود را با ساعت کلاس ها تنظیم کنید و برای اینکه سر موقع در کلاس حضور داشته باشید، برنامه ریزی های زیادی انجام دهید. تنها کافی است همیشه آنلاین باشید تا در هر لحظه که وقت خالی داشتید، زبان یاد بگیرید. می بینید که محدودیت زمانی هم برای یادگیری زبان و معنایی ندارد.

آیا یادگیری زبان محدود به مکان است؟

درست مانند محدودیت زمانی، در یادگیری زبان شما هیچ محدودیت مکانی هم ندارید! اما چگونه؟ باز هم به لطف اینترنت و فضای مجازی. در طول تاریخ زندگی بشر، کمتر اختراعی مانند اینترنت و شبکه های ماهواره ای توانسته اند، چنین انقلابی در کار و زندگی افراد پدید آورند. اینترنت به دلیل قابلیت هایی که به زندگی افراد در عصر جدید، اضافه کرده است یکی از بزرگترین اختراعات بشر به حساب می آید و توانسته است به ابزاری برای تسریع بخشیدن به امور بشر تبدیل شود. یکی از جاهایی که این قابلیت ویژه توانسته است واقعا انقلاب ایجاد کند، همین یادگیری زبان است.

یادگیری زبان در بستر های آموزشی آنلاین موقعیتی را فراهم کرده است که در آن افراد می توانند در هر مکانی اقدام به یادگیری کنند. همانطور که در بخش قبل گفتیم تنها کافی است شما به اینترنت این معجزه بزرگ، دسترسی داشته باشید، تا بتوانید در هر جایی مانند، آشپزخانه، در رخت خواب، اتوبوس، در صفوف انتظار و یا هر جای دیگری که فکرش را کنید یادگیری زبان را شروع کنید. پس بعد از رفع محدودیت زمانی، از سر راه برداشتن محدودیت مکانی هم یک اتفاق خوب دیگری است که در زبان آموزی به شیوه مدرن رخ می دهد.

آموزش زبان محدودیت ندارد
آیا یادگیری زبان محدود به دانستن زبان انگلیسی است؟

بسیاری از افراد گمان می کنند برای یادگیری زبان باید از زبان انگلیسی شروع کنند و بعد به سراغ زبان های دیگر بروند. اما بهتر است همین جا این تصور غلط را از خود دور کنید و بدانید که آموزش زبان محدودیت ندارد. انتخاب زبان برای یادگیری باید با توجه به نیاز شما باشد. اگر می بینید زبان انگلیسی در میان زبان های دیگر از رواج بیشتری برخوردار است، تنها به این دلیل است که در سراسر جهان به عنوان یک زبان رسمی و بین المللی شناخته شده است. اما افراد می توانند با توجه به نیاز های مختلف خود، زبان های دیگری بیاموزند، برای مثال دانشجویی که قصد سفر به کشور فرانسه را دارد، تا در آنجا تحصیل کند، لازم است زبان فرانسوی بداند و یا تاجری که می خواهد با کشور چین تجارت و مبادلات انجام دهد، برای کسب موفقیت بیشتر باید بر زبان چینی تسلط داشته باشد.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی و البته دیگر زبان ها امروزه، موقعیتی بی نظیر برای زبان آموز ها فراهم کرده است که از طریق آن می توانند هر آنچه از یک زبان می خواهند را یاد بگیرند. با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید ببینید که سیستم ها، سایت ها و اپلیکیشن های زیادی برای این کار طراحی شده اند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. دلیل این همه تنوع هم تنها یک چیز است، نیاز های متقاضیان. زبان آموز های علاقه مند، به دنبال نرم افزار ها و بستر های آموزشی آنلاینی هستند که بتواند به بیشتر نیاز های آموزشی آن ها پاسخ مثبت دهد.

برای مثال برخی از زبان آموز ها به دنبال این هستند که آموزش ها پایه علمی داشته باشد، یا برخی دیگر به دنبال آموزش هایی به زبان ساده و در محیطی جذاب و سرگرم کننده می باشند. از طرفی برای برخی، زبان آموزش معیار مهم است. از آنجایی که زبان رسمی و پذیرفته شده در جهان، زبان انگلیسی است، بسیاری از این نرم افزار ها و سایت ها، آموزش هر زبانی را به زبان انگلیسی برای زبان آموز ها آماده کرده اند.

اما متاسفانه این کار باعث شده افرادی که بر زبان انگلیسی تسلط ندارند، از این آموزش های ارزشمند محروم شوند. از همین رو من و زبان یک موقعیت آموزشی آنلاین بسیار عالی را برای زبان آموز ها فراهم کرده است که در آن تمامی آموزش ها به زبان فارسی می باشد. پس شما برای یادگیری هر زبانی می توانید به راحتی اقدام کنید و با آموزش های فارسی که در آن وجود دارد این محدودیت را نیز از سر راه بردارید.

در وبسایت منو زبان میبینید که آموزش زبان محدودیت ندارد و خبری از هیچ کدام از این محدودیت ها نیست و در کنار این موارد حتی می توانید از مزایای بیشمار دیگری هم استفاده کنید. مانند محتوا های آموزشی معتبر، به روز و کاملا استاندارد. همچنین فضای آموزشی در این وب سایت، سرگرم کننده و جذاب است و به کمک آن دیگر خبری از خستگی و کسل شدن نیست. در این وب سایت شما شانس یادگیری آنلاین زبان انگلیسی را در کنار دیگر زبان ها دارید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • شیلا پهلوان

    من خیلی تو گرامر مشکل دارم و حس میکنم کلا نمیتونم حفظ کنم قوانینشو. سایت شما چطوریه تو این بخش؟؟ چقدر تمرین داره واسه گرامر؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود. آموزش های من و زبان به طور کامل گرامر را توضیح میدهد و شامل مراحل مختلف برای تمرین های گرامری هست.

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید