ترکیه بهترین مقصد برای خرید خانم ها

ترکیه پر از مراکز خرید زیبا با انواع اجناس لوکس است که هر خانمی با دیدن آن ها نمی تواند از خرید منصرف شود. قیمت اجناس در ترکیه به نسبت سایر کشورها ارزانتر بوده و به همین دلیل ایرانیان قدرت خرید بهتری در این کشور دارند. سفر به ترکیه با خرید می تواند دل انگیزتر و جذاب تر باشد. بنابراین خانم ها که علاقه زیادی به خرید کردن دارند می توانند از این فرصت استفاده کرده و یک خرید دلچسب را انجام دهند.

ترکیه به نسبت کشورهای آسیایی و اروپایی سطح امنیت خوبی دارد. از طرفی هزینه رفت و آمد به این کشور مناسب بوده و جاذبه های تاریخی و دیدنی بسیاری دارد. به همین دلیل گردشگران بسیاری به این کشور سفر می‌ کنند که البته به سبب مراکز خرید جذاب و فروشگاه های برند آن، بیشتر مورد توجه خانم هاست.

سالانه گردشگران زن بسیاری به صورت انفرادی و یا گروهی به شهرهای مختلف ترکیه سفر می‌ کنند و خاطرات سفرشان را با خرید تکمیل می نمایند.

ما در این مطلب قصد داریم به شما یادآور شویم که درست است ترکیه بهترین مقصد برای خرید است ولی باید مقدماتی را برای انجام یک خرید عالی در ترکیه مهیا کنیم که مهمترین چیز برای این امر ابتدا آموزش زبان ترکی است.

ترکیه بهترین مقصد برای خرید

چرا ترکیه برای سفر خانم ها مناسب است؟

ترکیه کشوری است که مردمی با فرهنگ و مهمان‌ نواز دارد. دیدنی‌های متنوع تاریخی و طبیعی موجود در ترکیه سبب شده تا توجه گردشگران خارجی به سمت سفر به این کشور دوست داشتنی جلب شود. ترکیه برای ماجرا جویان نیز مقصد مناسبی به حساب می‌ آید، چرا که هرگوشه‌ آن جذابیت‌ های مخصوص به خود را دارد.

این کشور علاوه بر امنیت خوبی که دارد، امکانات مناسبی از قبیل هتل‌ ها و رستوران ‌ها و مراکز تفریحی را در اختیار گردشگران و قشر توریست، قرار داده؛ به همین خاطر هر ساله تعداد گردشگران این کشور افزایش می یابد. از آنجایی که ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی فاصله‌ کمی با ایران دارد، ایرانیان نیز علاقه‌ مند به سفر به این مقصد زیبا می باشند.

زبان ترکی در خرید یک اصل اساسی است

استانبول مقصد اصلی گردشگران خارجی در ترکیه است. این شهر در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و نیمی از آن جزو خاک اروپا و نیم دیگر آن در آسیا است. بنابراین در این شهر لباس‌ ها الهام گرفته از فرهنگ مردم هردو قاره‌ است. از این گذشته بسیاری از مردم ساکن در استانبول مسلمان بوده و حجاب برایشان اهمیت دارد.

با این تفاسیر توصیه ما به شما این است که به عنوان یک خانم در سفر به ترکیه و به‌ ویژه شهر استانبول، لباسی بپوشید که متعلق به فرهنگ این کشوراست. برای خرید از مراکز خرید زیبای ترکیه همچون آکسارای، زیتون بورنو، عثمان بی و … نیاز دارید که بتوانید کمی صحبت کردن به زبان ترکی را بلد باشید.

ممکن است تنها باشید یا کسی نباشد که زبان شما را بلد باشد. بنابراین برای خرید، تخفیف گرفتن و یا هر مورد ضروری، نیاز به یادگیری زبان ترکی را احساس خواهید کرد. وبسایت من و زبان یک سایت عالی با آموزش آنلاین زبان  است که آموزش آنلاین زبان ترکی را نیز ارائه می دهد.

عبارت ها و اصطلاحات کاربردی زیادی را می توانید در رابطه با خرید کردن از میان آموزش های زبان ترکی آن پیدا کنید. بنابراین با خیالی آسوده پیش از سفر یا در حین آن آموزش زبان ترکی را با من و زبان شروع کنید و قطعا بدانید که یادگیری آنلاین زبان ترکی در سفر به ترکیه برایتان کمک کننده و حیاتی است.

ترکیه بهترین مقصد برای خرید

یادگیری زبان ترکی در سفر چه مزایایی دارد؟

  • با ترک زبانان ارتباط برقرار کنید:
    برای داشتن سفری به یاد ماندنی ‌تر پیشنهاد می ‌شود که به صحبت با مردم بومی بپردازید. سوال درباره‌ فرهنگ کشور یا مناطق محبوب گردشگری شهر می ‌تواند موضوعات خوبی برای برقراری ارتباط و باز کردن سر صحبت با ترک زبانان ترکیه باشد. صحبت کردن با مردم محلی علاوه بر این که شما را از تنهایی در می‌آورد با عادت‌ها و فرهنگ بومیان نیز آشنا می‌ کند. همچنین مهمتر از آن این است که وقتی در محیطی قرار دارید که بومیان آن کشور در آن قرار دارند، می توانید به بهترین شکل زبانشان را فرابگیرید. علت این امر آن است که شما به خوبی با تلفظ آن ها آشنا می شوید، گرامر و لغات زیادی را یاد می گیرید و با اصطلاحات کاربردی و رایج میان آن ها آشنا می شوید. از یاد نبرید که کافه‌ های کوچک و محلی شهرها هم مکان‌ های خوبی برای برقراری ارتباط با مردم بومی هستند زیرا علاوه بر چشیدن طعم انواع نوشیدنی‌ های ترکی از جمله قهوه معروف ترک، با فرهنگ مردم ترکیه هم بیشتر آشنا خواهید شد.
  • دوستان ترک زبان پیدا کنید:
    ممکن است ملاقات با خانواده‌های بومی در ترکیه یا وارد شدن به جمع دوستانه‌ ترک‌ ها یک تجربه فراموش نشدنی و عالی باشد. حتما می‌ دانید که ترک‌ های ترکیه مانند ایرانی‌ ها مردمانی مهمان ‌نواز هستند؛ به همین دلیل ممکن است در طی دوره سفرتان به این کشور با تعارف‌ های متعددی از سوی آن ها رو به ‌رو شوید که شما را به خانه‌ هایشان دعوت می ‌کنند. پذیرفتن این نوع دعوت‌ ها از سوی شما مستلزم آگاهی و دانستن زبان ترکی برای ادای احترام نسبت به این دعوت است و می‌تواند بسیار جالب باشد.
  • غذاهای خوشمزه ترکیه را امتحان کنید:
    غذاهای محلی که توسط بانوان ترک آماده می‌ شوند بسیار خوشمزه هستند و می‌ دانیم که آن ها غذاهای سالم ‌تری را به نسبت رستوران ‌ها به ما خواهند داد. البته اگر نتوانستید دعوت ناهار از طرف افراد بومی را تجربه کنید، حتما سری به رستوران های خوش رنگ و آب ترکیه بزنید. قطعا بوی خوب کباب ترکی شما را مست خواهد کرد. خانم ها بعد از ساعت ها خرید در بازار حتما می خواهند به جهت رفع خستگی یک نوشیدنی ترکی بخورند یا در یک رستوران به صرف ناهار یا شام بپردازند. با آموزش زبان ترکی من و زبان اصطلاحات رایج درباره سفارش غذا و قرار گرفتن در محیط رستوران را می توانید یاد بگیرید. استفاده از این اصطلاحات ترک زبانان را نیز به وجد می آورد و قطعا آن ها از اینکه شما زبانشان را می فهمید خوشحال خواهند شد.
  • برای درمان بیماری و مراجعه به بیمارستان
    ممکن است در حین سفر دچار بیماری شوید و بخواهید به سرعت خودتان را به یک بیمارستان برسانید تا بهبود پیدا کنید و از برنامه سفرتان عقب نمانید. یادگیری زبان ترکی حتی در اینجا هم یک نیاز ضروری است. اغلب ترک ها زبان انگلیسی را به خوبی نمی دانند و به همین خاطر به زبان انگلیسی متکی نباشید. دانستن زبان ترکی برای مراجعه به بیمارستان و بیان احوال ناخوشی که پیدا کرده اید می تواند بسیار در روند بهبود و سرعت خوب شدنتان موثر باشد.
  • پیدا کردن آدرس ها در ترکیه
    ممکن است خودتان بخواهید خارج از تور به گردش یا خرید بروید و از فرصت خود نهایت استفاده را ببرید. یادگیری زبان ترکی به شما کمک می کند که آدرس مکان های گردشگری و مراکز خرید را به راحتی پیدا کنید یا اگر موفق نشدید خودتان آن ها را پیدا کنید از ترک زبانان سوال کنید. به خانم که به زبان ترکی تسلط ندارند، پیشنهاد می‌ کنیم که از محل اقامت خود یک کارت بگیرند و آن کارت را در همه ‌جا همراه خود داشته باشند. بسیاری از تابلوهای راهنما در ترکیه به زبان ترکی استانبولی هستند بنابراین امکان گم شدن شما وجود دارد. کارت هتل‌ ها کمک می‌ کنند که در صورت لزوم آن را به بومیان یا رانندگان تاکسی نشان داده و به محل سکونت تان برگردید. همچنین می ‌توانید مسیر هتل به یکی از دیدنی‌ های مشهور شهر را یاد بگیرید و به خاطرتان بسپارید و در صورت گم شدن نام آن جاذبه‌ مشهور را به زبان آورده و از دیگران برای رسیدن به مقصد کمک بخواهید. چند کلمه ترکی را یاد بگیرید. این موضوع باعث می‌ شود تا با به کارگیری کلمات در مقابل بومیان بر لبانشان لبخند بنشانید و بتوانید از آن ها کمک بگیرید. لازم نیست عبارت‌ های سخت را انتخاب کنید. یک سلام، خداحافظی یا عصربخیر هم کمکتان خواهد کرد.

این روزها راه های متعددی برای یادگیری زبان‌ های خارجی به یاری شما آمده اند ولی آموزش های من و زبان همانطور که گفتیم دارای آموزش های موثر و دسته بندی شده درباره هر موضوع می باشد. بنابراین با یادگیری زبان ترکی هر چند ناچیز می توانید در سفر به ترکیه موفق تر از سایرین باشید. اساتید برجسته کشور در وبسایت من و زبان به آموزش زبان ترکی می پردازند و از بابت یادگیری این زبان به شکل اصولی، خیالتان آسوده باشد.

ترکیه بهترین مقصد برای خرید

ترکی کاربردی در سفر

ممکن است بخواهید خودتان به تنهایی به خرید بروید. خوب است بدانید که در ترکیه رسم بر این است که خانم ها قسمت جلوی اتوبوس می‌ نشینند و در تاکسی‌ ها هم در صورت امکان، صندلی جلو را انتخاب می ‌کنند. این موضوع به خاطر حفظ امنیت خانم‌ ها می باشد، تا در صورت بروز هرگونه مشکل، راننده بتواند از آن ها محفاظت نماید.

باید بدانید که گاهی پیش می‌ آید که در هنگام شب برخی مردها صندلی‌ های جلوی اتوبوس را اشغال می‌ کنند؛ اگر این موضوع برای شما پیش آمد و مردی کنارتان نشست و از این موضوع ناراحت شدید، کافی ا‌ست با صدای بلند اعتراض تان را اعلام کنید، طوری که سایر مسافران اعتراض شما را بشنوند. با این کار با آن مرد برخورد شده و شما می‌ توانید با خیالی آسوده به سفرتان ادامه بدهید.

مردم ترکیه اغلب با روی خوش با گردشگران خارجی برخورد کرده و تا جایی که برایشان مقدور باشد به آن ها کمک می‌ کنند. این موضوع بخشی از آداب آن می باشد. بنابراین اگر شما به تنهایی به ترکیه سفر می ‌کنید و یک خانم هستید از کمک گرفتن ترسی نداشته باشید.

تصور این که ترک‌ ها قصد سو استفاده از شما را دارند، اشتباه بوده و باید بدانید که آن ها به هر توریستی کمک می ‌کنند. دلیل این کار به فرهنگ آنان باز می‌ گردد. همچنین باید بدانید که درآمد ترکیه به میزان زیادی از صنعت گردشگری‌ فراهم می‌ گردد و همه‌ی ساکنان این کشور تلاش می کنند تا رضایت گردشگران را جلب نمایند.

آموزش آنلاین زبان خارجی با من و زبان

استانبول را بیشتر باید به عنوان یک مرکز خرید بزرگ که امکانات بسیار زیادی دارد مطرح کرد که در آن امکان زندگی و کار کردن برای ساکنین نیز وجود دارد! تمامی مکان های  استانبول پر است از مراکز خرید، اوت لت ها و بازارهای مختلف که برای خرید کردن مثل یک بهشت هستند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، اغلب افراد به دنبال یک خرید حسابی و مهیج هستند، حال چه برای مصارف شخصی خودشان و چه برای فروش به صورت مزون، بوتیک و غیره. بنابراین با هر قصدی که دارید ترکیه یک مقصد عالی برای خرید و گردشگری است که با یادگیری زبان ترکی کامل می شود و لذت سفر برایتان دو چندان خواهد شد.

حال که تا حدودی درباره ترکیه و مکان های تاریخی و زیبای ترکیه آشنا شدید، اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که به یادگیری زبان ترکی بپردازید. چرا که ترک ها خیلی به زبان انگلیسی مسلط نیستند و اگر می خواهید به راحتی گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید، آموزش زبان ترکی را فراموش نکنید.

یادگیری زبان ترکی در چند روز به راحتی با دوره ی آموزش زبان ترکی در سایت من و زبان امکان پذیر است. اگر امکان حضور در کلاس های حضوری آموزش زبان را ندارید ما به شما استفاده از دوره های من و زبان را پیشنهاد می دهیم. با ما همراه باشید و به چندین زبان زنده ی دنیا مسلط شوید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • صدف

    واجب شد حتما یه سفر برم ترکیه :)))) بهترین فصل برای خرید توی این کشور کیه؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما
      برای پاسخ به سوالتون و آشنایی بیشتر با این کشور به مقالات ترکی سایت من و زبان سر بزنید.

      پاسخ
  • اشرف

    زبان ترکی آذری توی کشور ترکیه کاربردی هست یا حتما باید زبان ترکی استانبولی رو بلد باشیم؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما. این دو زبان به هم نزدیکند و اگر کسی ترکی آذری بدون میتونه براحتی ترکی استانبولی رو هم یاد بگیره.

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید