10 نکته آموزشی برای زبان آموزان که باید بدانند

10 نکته آموزشی برای زبان آموزان که باید بدانند

ده نکته آموزشی برای زبان آموزان که باید بدانند | اگر به تازگی می خواهید زبان جدیدی را یاد بگیرید، جای درستی آمده اید. کارشناسان من و زبان امروز قصد دارند شما را با ده نکته ارزشمند برای یادگیری زبان آشنا کنند. همه می دانیم که در خلال یادگیری زبان، بالا پایین های زیادی را تجربه می کنیم. این چالش ها می تواند انگیزه شما را در مسیر یادگیری تغییر دهد و یا سست کند. پس بهتر است با آگاهی کامل قدم در این راه بگذارید و خودتان را برای شرایط سخت هم آماده کنید.

زمانی که در مسیر یادگیری، مفهومی را به یک زبان دیگر می آموزید، کمی سخت است که بتوانید از آن استفاده کنید. خیلی از افراد با قرار گرفتن در شرایط آموزشی دچار استرس و نگرانی می شوند چرا که از اعتماد به نفس بالایی برای استفاده از آموخته های خود برخوردار نیستند. اما نگران نباشید، امروز می خواهیم ده نکته آموزشی برای زبان آموزان را عنوان کنیم که به کمک این نکات قطعا می توانید بر این شرایط کنترل داشته باشید.

نکته آموزشی برای زبان آموزان
نکته آموزشی برای زبان آموزان

نکته اول: اهداف واقع بینانه برای خود تعریف کنید

اولین نکته آموزشی برای زبان آموزان این است که تا می توانید اهداف واقع بینانه برای خود متصور شوید. به این معنا که نیازی نیست خودتان را غرق آموزش کنید و با تحت فشار قرار دادن خود، شرایط را سخت تر کنید. طبیعی است که در شروع یادگیری هر زبانی کمی احساس ناراحتی و استرس داشته باشید. اما در بسیاری از موارد دیده شده است که زبان آموزان فکر می کنند اگر نتوانند به راحتی و روانی به آن زبان صحبت کنند، پس حتما در این کار شکست خورده اند.

در کلاس های زبان بسیاری از توجهات و تمرکزها روی گرامر می باشد. به همین دلیل کلاس های زبان از آنچه وب سایت من و زبان ارائه می دهد، متفاوت است. در وب سایت من و زبان شما نکات گرامری را در قالب بازی و ریاضی و البته به زبان شیرین فارسی خواهید آموخت. همه ما در مسیر یادگیری هر علم و دانشی، اشتباهاتی کرده ایم. در یادگیری زبان هم همین گونه است. نباید از خودتان انتظار داشته باشید بدون عیب و نقص تمامی تمرین ها را حل کنید و یا خیلی زود به زبان مورد نظرتان صحبت کنید.

برای شروع بهتر است اهداف واقع بینانه برای خود تعریف کنید. برای مثال با خودتان قرار بگذارید که تا آخر این ماه تنها 10 کلمه جدید بیاموزید اما آن ها را در جملات مختلف کاربردی استفاده کنید و هر روز از آن ها در مکالمات روزمره تان استفاده کنید. قرار نیست شما در این یک ماه تمام چم و خم زبان مورد نظر را یاد بگیرید. پس آرام باشید و با سرعت یادگیری خودتان پیش بروید. خوشبختانه در من و زبان پیروی از این سرعت یادگیری هم برای شما امکان پذیر است و بر عکس کلاس های حضوری که مجبورید همگام با بقیه پیش بروید، این جا انتخاب با شما است که چطور و چگونه سرعت یادگیری تان را پیش ببرید.

نکته دوم: زمان یادگیری را خود را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید

با رفتن به کلاس های زبان حضوری، این امکان برای شما وجود ندارد، اما می توانید در من و زبان هر زمان که آماده بودید یادگیری را شروع کنید. توصیه کارشناسان معمولا این است که برای بازدهی بیشتر، تایم یادگیری خود را کوتاه کنید و تعداد دفعات آن را بیشتر کنید. تداوم در یادگیری اصل بسیار مهمی است. اما تنها در صورتی می توانید این تداوم را داشته باشید که زیاد در طول یادگیری خسته نشوید. توصیه ما به شما این است که هر روز در آموزش ها شرکت کنید و هر زمان در طول روز که آماده بودید ولو برای ده دقیقه این کار را تکرار کنید.

از آنجایی که دروس من و زبان همه مرحله بندی شده اند، شما می توانید در بخشی از روز مرحله واژگان را فرا بگیرید و یکی دو ساعت بعد، به سراغ تمرین ها بروید. مطمئن باشید با این روش نتیجه بهتری خواهید گرفت تا این که ساعت ها مشغول یادگیری باشید و ذهن خود را خسته و غیر متمرکز کنید.

نکته آموزشی برای زبان آموزان
نکته آموزشی برای زبان آموزان

نکته سوم: واژگان را کاربردی بیاموزید

وقتی به سراغ یادگیری لغات می روید، لازم است که لغاتی را انتخاب کنید که مطابق با نیاز های ارتباطی روزمره شما باشد. واژگانی که هیچ وقت در هیچ کجا به کار شما نمی آید، گزینه های ایده آلی نیستند. با انتخاب دورس من و زبان خواهید دید که تمامی آن ها به صورت موضوعی دسته بندی شده اند و بر همین اساس می توانید لغاتی را فرا بگیرید که بیشتر به کارتان می آید.

فراموش نکنید که واژه ها بخش مهم و حساس در یادگیری زبان هستند. هرچه شما کلمات بیشتری بدانید، بهتر می توانید درباره موضوعات مختلف صحبت کنید و منظور افراد را در زمینه های مختلف بفهمید. بهترین راه برای یادگیری واژه های جدید در طول آموزش زبان استفاده از فلش کارت ها است. جالب است بدانید شما در من و زبان این فلش کارت ها را نه تنها همراه با تصویر و مثال خواهید داشت، بلکه فایل صوتی ضمیمه آن ها نیز می تواند به تلفظ صحیح آن ها کمک شایانی کند.

نکته چهارم: زبان را فعالانه تمرین کنید

هر زمان که برای تان مقدور است، از آنچه اخیرا در آموزش آنلاین زبان فرا گرفته اید، استفاده کنید. کلمات و واژه هایی را که امروز یاد گرفته اید را با صدای بلند برای خود تکرار کنید و سعی کنید آن را در جملات مختلف تمرین کنید. همه ما زمانی که تصمیم به یادگیری یک زبان می گیریم، در واقع می خواهیم در نهایت بتوانیم به آن زبان صحبت کنیم. پس وقت را هدر ندهید، نباید صبر کنید و بعد از ماه ها آموزش، تصمیم به استفاده از آموخته های خود بگیرید.

برای این کار می توانید از دوستان خود کمک بگیرید. یادگیری اشتراکی همیشه در هر زمینه ای نتیجه بخش بوده است. پس این نکته آموزشی برای زبان آموزان باید اهمیت ویژه ای داشته باشد و یادتان باشد که هدف از یادگیری زبان کسب مهارت در صحبت کردن به آن زبان است. اما در این میان باید مراقب باشید که زبان مادری خود را با زبان دوم قاطی نکنید که لازمه این کار همان تمرین و تکرار است.

نکته آموزشی برای زبان آموزان
نکته آموزشی برای زبان آموزان

نکته پنجم: تکالیف تان را آگاهانه انجام دهید

پنجمین نکته آموزشی برای زبان آموزان، این است که تمرین ها را آگاهانه انجام دهند نه طوطی وار!!! اگر یادتان باشد در ابتدای این مقاله گفتیم که یادگیری شما باید تداوم داشته باشد. مثلا ابتدا لغات و عبارات امروز را یاد بگیرید و چند ساعت بعد به سراغ حل تمرین ها بروید. این کار به حل آگاهانه تمرین ها کمک زیادی می کند. اما اگر بلافاصله بعد از آموزش، به سراغ حل تمرین ها بروید، چون همه چی به تازگی در ذهن شما است، خیلی راحت و البته بدون آگاهی تمرین ها را حل می کنید. اما اگر چند روز از حل این تمرین ها بگذرد، خواهید دید که هیچی یادتان نمی آید. برای اینکه این مشکل را نداشته باشید، حتما بین یادگیری و حل تمرین ها فاصله بگذارید.

نکته ششم: گروه های مطالعه تشکیل دهید

در بالاتر هم اشاره کردیم به عنوان یک نکته آموزشی برای زبان آموزان، باید این را در نظر بگیرید که اگر یادگیری را همراه با چند تا از دوستان صمیمی تان انجام دهید، در این کار موفق تر خواهید بود. چرا که یک حس رقابت سالم نیز در شما شکل می گیرد و خصوصا این که شما با این گروه های دوستی، احساس راحتی بیشتری دارید و اعتماد به نفس تان پیش آن ها بیشتر است.

نکته هفتم: سبک یادگیری خود را دنبال کنید

هر فردی سبک یادگیری خاص خود را دارد، به همین دلیل است که افراد از کلاس های آموزشی و دوره های یادگیری آنلاین زبان بیشتر استفاده می برند. زمانی که در کلاس های حضوری زبان شرکت می کنید، مجبورید خودتان را با دیگران هماهنگ کنید و شیوه تدیریس معلم خود را دنبال کنید. اما در دوره های آموزش آنلاین می توانید خیلی ساده خودتان معلم خودتان باشید و هر جور که دوست دارید، آموزش تان را پیش ببرید.

نکته هشتم: بیشتر خودتان را در معرض زبان هدف قرار دهید

یک نکته آموزشی برای زبان آموزان که باید توجه ویژه ای به آن داشت، این است که تا می توانید اطراف خود را پر از نشانه های زبان هدف کنید. اگر می خواهید زبان انگلیسی یاد بگیرید، بهترین کار این است که زبان گوشی همراه تان را روی انگلیسی تنظیم کنید تا چشم تان به واژه ها و عبارت های انگلیسی عادت کند. حتی می توانید رو به تماشای فیلم هایی به زبان انگلیسی آورید و به دنبال آن هایی باشید که دارای زیر نویس انگلیسی می باشند.

نکته نهم: چهار مهارت زبان را موازی هم پیش ببرید

یادگیری هر زبانی مستلزم فراگیری مهارت های چهار گانه می باشد: خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن. مراقب باشید که همه تمرکز خود را روی یکی از آن ها معطوف نکنید و وقت و تمرین کافی برای مهارت های دیگر هم در نظر گیرید. درست است که صحبت کردن به زبان دیگر هدف نهایی است، اما صحبت کردن و گوش دادن دو رکن وابسته به هم هستند که اگر در یکی از آن ها لنگ بزنید، دیگری را هم نمی توانید به خوبی فرا بگیرید. از طرفی انتظار می رود پس از مدتی که از آموزش شما گذشت، بتوانید به راحتی متون زبان هدف را بخوانید و بتوانید به آن زبان عبارت هایی را بنویسید.

نکته دهم: روی روند یادگیری تان نظارت داشته باشید

یک نکته آموزشی برای زبان آموزان که تاثیر زیادی روی یادگیری تاثیرگذار آن ها دارد این است که روی روند یادگیری خود نظارت داشته باشند. زمانی که به عقب نگاه می کنید و می بینید چه لغات و مطالبی را یاد گرفته اید که قبلا نمی دانستید، انگیزه شما برای یادگیری بیشتر می شود و با انرژی بیشتری می توانید ادامه دهید. در بسیاری از موارد با همین نظارت ها می توانید نقاط ضعف خود را نیز پیدا کنید و در صدد رفع آن ها برآیید. با این روش خواهید فهمید که در چه زمینه ها و چه مهارت هایی به تمرین بیشتر نیاز دارید. این ده نکته را در کنار دوره های آموزشی من و زبان به کار بگیرید و با یادگیری زبان جدید، زندگی جدیدی را تجربه کنید…

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • فرشاد کریمی

    test

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید