سابقه کار مهم تر است یا دانش زبان خارجی؟

زمانی که می خواهید وارد بازار کار شوید، باید مهارت ها و نکات مثبت و منفی خود را ارزیابی کنید و ببینید کدام یک از ویژگی ها در شما، باعث می شوند که موقعیت شغلی بهتر و شرایط ایده آل تری داشته باشید. دو مورد از مهمترین مواردی که در هر فرد جویای کار بسیار به چشم می آیند، یکی سابقه کار و دیگری دانش زبان خارجی است. شما به واسطه این دو ویژگی می توانید محدوده کاری و موقعیت شغلی خود را گسترده تر و پیشنهاداتی که از سوی کارفرمایان به سوی شما می آیند را بیشتر کنید. درست است که هر دوی این ویژگی ها اساسی و مهم هستند، اما در این مقاله از وبسایت من و زبان می خواهیم به مقایسه این دو فاکتور بپردازیم و بفهمیم که کدام یک مهم تر از دیگریست. اگر شما نیز مشتاق هستید که بدانید در زمان استخدام و کسب فرصت های شغلی، سابقه مهم تر است یا دانش زبان خارجی ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مزایای برخورداری از دانش زبان خارجی

داشتن دانش زبان مزایای بسیاری دارد. به عبارت بهتر زمانی که شما اقدام به یادگیری زبان جدیدی می کنید، فرصت های بسیاری را در پیش روی خود به وجود می آورید. به عنوان مثال سپری کردن دوره آموزش زبان به شما کمک می کند که فرصت های شغلی بیشتری را در اختیار داشته باشید. تعداد مشاغلی که نیازمند به زبان های خارجی هستند، بی شمارند. به طور کلی دلایل زیادی برای یادگیری زبان خارجی در دنیا وجود دارد که از جمله آن ها می توان به کسب مهارت های بیشتر، اخذ مشاغل بیشتر، استفاده از تکنولوژی ها، داشتن سفرهای خارجی پربارتر، جستجوی راحت تر در میان علوم و مقالات موجود در اینترنت و … اشاره کرد. همه جوامع بشری برای برقراری ارتباط و انجام کارهایشان در زمینه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زبان های خارجی از جمله انگلیسی که زبان بی نالمللی است را بکار می گیرند.

 

سابقه کار مهم تر است یا دانش زبان خارجی؟
سابقه کار مهم تر است یا دانش زبان خارجی؟

 

شما می توانید با هر ملیتی که دارید از طریق یادگیری زبان با سایر ملل مختلف جهان در ارتباط باشید. این روزها اغلب افراد علاوه بر زبان مادری خود به یادگیری زبان دوم روی آورده اند و بسیاری از کارهایشان از جمله معاملات تجاری، تحصیل، سرمایه گذاری، مهاجرت و زندگی شان را با آن پیش می برند. امکان تحقیق و بررسی در دهکده جهانی یا همان اینترنت با سهولت بیشتری صورت می گیرد و در حقیقت به واسطه دانش زبان خارجی است که از دنیا و تحولات آن عقب نمی مانید. بنابراین برای داشتن یک رقابت سالم در دنیایی که هر روز با سرعت بیشتری به سوی پیشرفت در حرکت است، باید یادگیری زبان خارجی را در برنامه خود قرار داده و با جریان زندگی همراه شوید. افرادی که از دانش زبان خارجی برخوردارند، همواره به چشم افرادی حرفه ای و با مهارت دیده می شوند و اغلب کارفرمایان تمایل به استخدام افراد دوزبانه به جای تک زبانه دارند.

 

در زمان استخدام دانش زبان خارجی مهمتر از سابقه است

درست است که داشتن سابقه نیز برای استخدام مهم است ولی نمی توان آن را مهمتر از دانش زبان خارجی دانست. شما بعد از اینکه در هر مجموعه ای استخدام شدید، دورانی را به شکل تست می گذرانید و با همه قوانین و چارچوب های آن محیط کاری آشنا می شوید. ممکن است نهایتا یک ماه طول بکشد تا به خوبی و با مهارت کافی کارتان را انجام دهید و داشتن سابقه در این شرایط، چندان بغرنج و ضروری نیست. اما دانستن یک زبان خارجی چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت. فردی که یادگیری زبان های خارجی را به عنوان مزیت در وجود خود دارد، در محیط کار بسیار کارآمد و موثر است. به طور کلی دو دلیل عمده وجود دارد که چرا افراد یادگیری زبان های خارجی را دنبال می کنند. در زیر به آن ها اشاره کرده ایم.

  1. یادگیری زبان خارجی فرصت های شغلی بهتری را برای افراد فراهم می آورد.
  2. دلایل شخصی همچون مهاجرت به سایر کشورها، رفتن به سفر، علاقه به یادگیری زبان، سرگرمی و یا آشنایی با ادبیات، فیلم و موسیقی ملل مختلف جهان.

 

 

چند فرصت شغلی که با یادگیری زبان های خارجی می توانید داشته باشید

اگر مدرک تحصیلی شما تخصص در یکی از زبان های خارجی باشد و یا نسبت به یادگیری زبان های خارجی اقدام کرده باشید، دریچه ای گسترده بر روی شما به عنوان یک فرد حرفه ای باز می شود. زبان های خارجی فرصت های شغلی بی نظیری را در شاخه هایی مانند خدمات دیپلماتیک، گردشگری، روزنامه نگاری، امورات سفارتخانه ها، سازمان های فدرال و بین المللی، هنر، تفسیر و ترجمه، ارتباطات جمعی و روابط عمومی، انتشارات و… در اختیار شما می گذارند. همچنین شما این امکان را بدست می آورید که در انواع سازمان های تخصصی دولتی و خصوصی و شرکت های چند ملیتی مشغول به کار شوید. اقتصاد در جهان با رشد سریعی رو بروست. از طرفی انتظاراز نیروهای کاری در زمان استخدام بسیار بالاتر رفته و اهمیت گسترش روابط تجاری با کشورهای دیگر جهان جزو برنامه های سال های آتی می باشد. بنابراین، قرار گرفتن تحت آموزش زبان های خارجی به یک فاکتور مهم و ضروری برای افراد تبدیل شده و بسیاری از شرکت ها که هدف تجارت با خارج از کشور را در سر دارند، تمایل به جذب نیروهای کاری مسلط به زبان را دارند. در زیر به برخی از مشاغلی اشاره کرده ایم که با داشتن دانش زبان خارجی می توانید در آن ها مشغول به کار شوید.

 

مترجمی و یا معلمی جزو بهترین گزینه ها هستند

حتما به خوبی می دانید که مترجمی یا معلمی جزو پرطرفدار ترین مشاغل برای افراد مسلط به زبان های خارجی هستند. شما می توانید با بهره مندی از دانش زبان خارجی در اغلب شرکت هایی که نیاز به ترجمه و مترجمی دارند، استخدام شوید و یا در مراکز آموزشی و موسسات حرفه معلمی را دنبال کنید. تدریس زبان یک مسئله مهم در دنیای کنونی است. بنابراین شغل معلمی و آموزش زبان نیز یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. اگر تمایل ندارید که با سازمان ها و موسسات کار کنید می توانید مشاغل معلمی و مترجمی را خودتان به شکل مستقل انجام دهید. کافیست درخواست های آموزش زبان انگلیسی و تقاضاهای ترجمه را از مردم با درج آگهی در سایت ها و شبکه های اجتماعی دریافت نموده و نسبت به انجام آن ها اقدام کنید. بدین ترتیب نیاز و وابستگی خاصی به مجموعه یا ارگان خاصی ندارید و به شکل مستقل می توانید به درآمد زایی بپردازید. از طرفی بسیاری از شرکت ها، پروژه های بزرگ خود را برون سپاری می کنند. در این میان ممکن است کارهایی همچون ترجمه و یا تدریس زبان را نیز برون سپاری کنند و از شما کمک بخواهند. همچنین شما می توانید به عنوان یک مترجم در مراکز توریستی، هتل ها، باشگاه های ورزشی و یا هر شرکت بین المللی کار کنید. بسیاری از دانشجویان و محصلین نیز به دنبال آموزش زبان به صورت خصوصی هستند. شما می توانید نیاز آن ها را به عنوان یک معلم زبان تامین نمایید.

 

سابقه کار مهم تر است یا دانش زبان خارجی؟
سابقه کار مهم تر است یا دانش زبان خارجی؟

 

می توانید در خدمات مهاجرتی حضوری فعال داشته باشید

با دانش زبان خارجی می توانید در آژانس های مسافرتی، سفارت، گمرک، موسسات مهاجرتی و… به راحتی مشغول به کار شوید. دولت های مختلف در کشورهای گوناگون به دنبال پذیرش و جذب نیروهای ماهر و حرفه ای در سفارتخانه و مشاغل مرتبط با گمرک و مهاجرت هستند. اگر در رزومه شما تسلط به زبان های خارجی قید شده باشد، مسلما می توانید جایگاه شغلی مطلوبی را به چنگ بیاورید. همچنین معمولا برای مذاکرات و انجام فعالیت های تجاری اساسی نیاز به افراد زبده در بحث زبان های خارجی است. بنابراین شما می توانید با یادگیری یک زبان خارجی ، آینده شغلی ایده آلی را برای خودتان رقم بزنید.

مسافرت، مهمان نوازی، صنعت توریسم و جهانگردی

اگر فردی هستید که یادگیری زبان های خارجی را پست سر گذاشته اید، خبر خوب برای شما این است که می توانید بدون سابقه کار آن چنانی در انواع سفرهای خارجی به عنوان تور لیدر و یا راهنمای گردشگری فعالیت کنید. همچنین هتل ها به خصوص موارد بین المللی شان همواره به دنبال جذب نیروهای حرفه ای در زبان های خارجی هستند، چرا که مسافران خارجی برای راهنمایی نیاز دارند که فردی برایشان عمل ترجمه را انجام دهد. افراد حرفه ای در زبان برای صنعت توریسم و جهانگردی نیز بسیار موثر هستند. آن ها می توانند به عنوان مترجم با توریست ها همراه شوند و به آن ها در گردشگری و درک صحبت های مردم محلی کمک کنند.

 

سابقه کار مهم تر است یا دانش زبان خارجی؟
سابقه کار مهم تر است یا دانش زبان خارجی؟

 

فعالیت در زمینه واردات و صادرات

امروزه همه کشورها با یکدیگر معاملات و تبادلات تجاری دارند. محصولات و خدمات گوناگونی در سراسر دنیا جابجا و خریداری می شوند. بحث واردات و صادرات بسیار داغ است و کمتر کسی می تواند این موارد را با دقت و بدون اشتباه انجام دهد. کسانی که دانش زبان خارجی دارند، به خوبی از پس مسئولیت های این چنینی بر می آیند و می توانند با انجام مذاکرات و مکالمات با کشورهای بیگانه اقلام مورد نیاز کشور را تامین و مواردی را که سایر نقاط جهان از کشور ما به آن ها نیازدارند را صادر نمایند.

 

با وبسایت من و زبان بهترین فرصت های شغلی در انتظار شما هستند

وبسایت من و زبان یکی از قوی ترین و مهم ترین منابع آموزش آنلاین زبان های خارجی است. علاقه مندان به یادگیری زبان می توانند با مراجعه به این سایت کاربردی و موثر، نیازهای زبانی خود را با یادگیری پوشش داده و به جمع افراد مسلط به زبان در دنیا بپیوندند. از سویی فرصت های شغلی متعدد و پردرآمدی در انتظار آن ها خواهد بود که آینده ای توام با آرامش و آسودگی را برایشان به ارمغان می آورد.

 

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید