چالش های یادگیری زبان ترکی

این روز ها یادگیری یک زبان دیگر به یکی از اولویت های افراد تبدیل شده است، چرا که این افراد بر این باورند که نیاز دنیای امروز ارتباطات می باشد. اگر بتوانید به بهترین شکل و تاثیر گذار ترین حالت با دیگران ارتباط برقرار کنید، این امکان برای شما وجود دارد که به موفقیت های بیشتری در حوزه های کاری و حرفه ای خود دست پیدا کنید.

اما دیگر تنها زبان انگلیسی از اهمیت برخوردار نیست. زبان های دیگر هر کدام برای خودشان اهمیت زیادی دارند و اگر می خواهید به کسب و کار خود در سطح بین المللی جان تازه ای بدهید، باید زبان های مختلف را بدانید و برای خود یک امتیاز ویژه خریداری کنید.

در این میان زبان ترکی هم این روز ها از جایگاه خوبی برخوردار شده است و به دلیل اینکه کشور ترکیه در موقعیت استراتژیکی واقع شده است کشور های زیادی تمایل به برقراری ارتباطات سیاسی و تجاری با آن دارند. به همین دلیل آشنایی با زبان مردم این کشور می تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. اما آیا با چالش های یادگیری زبان و به طور خاص زبان ترکی آشنا هستید؟ در این مقاله این موضوع را بررسی  می کنیم تا با چالش های احتمالی آموزش زبان ترکی آشنا می کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چالش های یادگیری زبان ترکی
چالش های یادگیری زبان ترکی

چالش های سر راه یادگیری زبان ترکی چه هستند؟

یادگیری هر زبانی چالش های خاص خود را دارد. زبان ترکی هم از این قاعده مستثنی نیست. مشکلی در یادگیری زبان های خارجی وجود دارد این است که شما به عنوان یک خارجی که زبان متفاوتی دارد می خواهید زبان دیگری را یاد بگیرید. پس این موضوع با زمانی که شما زبان مادری تان را می آموزید، خیلی متفاوت است. فراموش نکنید که شما هیچ وقت نمی توانید زبان دوم یا سوم تان را به مانند زبان مادری یاد بگیرید. همین موضوع می تواند کمی برای شما مشکل آفرین باشد. پس اولین چالش یادگیری زبان ترکی، همین محیط آموزشی می باشد که شما با یک پس زمینه از زبان دیگری می خواهید آن را یاد بگیرید.

برخی ها نیز اعتقاد دارند، زبان ترکی بنا به دلایلی یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری می باشد. شاید یکی از اولین چالش هایی که در روند یادگیری زبان ترکی ممکن است با آن مواجه شوید، گرامر سخت و پیچیده آن باشد. علاوه بر این در زبان ترکی صرف های فعل زیادی داریم. مثلا برای فعل رفتن در زبان ترکی صرف زیر انجام می شود:
gidiyorum, gidiyorsun, gidiyor, gidiyoruz, gidiyorsunuz,

زمانی که شما در حال صحبت کردن با ترک زبان ها می باشید می بینید که تمایل دارند برخی از حروف این کلمات را تلفظ نکنند. مثلا به جای gidiyor می گویند gidiyo (یعنی او می رود) پس صدای “ر” را در آخر این عبارت تلفظ نمی کنند. به همین دلایل ممکن است زمانی که با ترک ها صحبت می کنید کمی گیج شوید و ندانید که منظور آن ها چیست.

علاوه بر این مورد، کلمات در زبان ترکی با توجه به استفاده و کاربرد های شان مثلا در حالت جمع تغییرات زیادی می کنند. برای اینکه یک کلمه ای را در زبان ترکی، جمع ببندید باید یک سری پسوند خاص به آن اضافه کنید که این پسوند ها بسته به اینکه کلمه شما به حرف صدا دار ختم می شود یا خیر متفاوت است. این مورد نیز شاید در شروع یادگیری زبان ترکی برای شما کمی چالش برانگیز باشد.

چالش بعدی تلفظ حروفی است که در زبان های دیگر کمتر استفاده می شود، مانند حروف “ı” “ş” “ç” “ü” “ö”. بنابراین برای زبان آموزانی که تازه قدم در راه یادگیری زبان ترکی گذاشته اند، ممکن است تلفظ این حروف کمی برای شان سخت و پیچیده باشد، اما نگران نباشید می توانید خیلی زود با تمرین و تکرار زیاد این موارد را نیز یاد بگیرید. زبان ترکی به طور کلی یک زبان شیرین و جالب می باشد اما به هر حال مانند هر زبان دیگری قواعد و دستور زبان خاص خود را دارد. همانطور که حتما می دانید یکی از سخت ترین بخش ها برای زبان آموزان هر زبانی، فراگیری گرامر و دستور زبان می باشد. اما به خودتان سخت نگیرید و سعی کنید با انتخاب منابع آموزشی و روش های آموزشی معتبر و استاندارد این چالش ها را برای خود به حداقل برسانید.

برخی از محققین حوزه زبان و زبان آموزی بر این باورند چالش هایی که در مسیر آموزش زبان ترکی پیش روی شما است به زبان مادری تان نیز مرتبط است. برای مثال آلمانی زبان ها ممکن است با گرامر و دستور زبان این زبان مشکلاتی زیادی داشته باشند و البته زبان ترکی تفاوت های خیلی زیادی با زبان انگلیسی هم دارد. اما بهتر است به این چالش ها توجه زیادی نکنید و با قدرت و اعتماد به نفس یادگیری ترکی را آغاز کنید. تلاش کنید با تمرین و تکرار زیاد، یکی یکی این مشکلات را کنار بزنید و مهارت های این زبان را در خود تقویت کنید.

چالش های یادگیری زبان ترکی
چالش های یادگیری زبان ترکی

سه وجه دشوار در زبان ترکی

اگر می خواهید مانند ترک زبانان این زبان شیرین را یاد بگیرید و به آن صحبت کنید، باید به خوبی تمامی مهارت های مرتبط با آن را بیاموزید. برای این کار می توانید از آموزش آنلاین زبان ترکی بهره بگیرید. در عصر جدید که هم به دنبال سریع تر پیش رفتن کار های شان می باشند، کمتر کسی تمایل به شرکت در کلاس های حضوری دارد و به همین دلیل دست اندرکاران و متخصصین حوزه فناوری ارتباطات بر آن شده اند، تا بستر یادگیری آنلاین را برای افراد فراهم کنند. در این میان زبان آموزی نیز فعالیت خود را با قوای بیشتری در حوزه آموزش های الکترونیک و مجازی از سر گرفته است.

اما باز هم با وجود این مزیت برخی ها چالش های یادگیری زبان های مختلف را مانعی برای یادگیری می پندارند. در ادامه به سه مورد از موضوعات مشکل و پیچیده در زبان ترکی اشاره کرده ایم، که در نظر بیشتر زبان آموز ها سخت تلقی می شود.

  • الفبای زبان ترکی

    اولین چالشی که زبان آموزان ترکی ممکن است با آن مواجه شوند، الفبای آن است. چرا که این زبان دارای ساختار زبان شناسی بسیار متفاوتی نسبت به دیگر زبان هاست. اگر زبان انگلیسی می دانید و با آن آشنایی دارید، می توانید در یادگیری زبان های آلمانی و فرانسه خیلی موفق تر عمل کنید. اما دانش زبان انگلیسی هیچ کمکی به شما در یادگیری زبان ترکی نمی کند. همانطور که گفتیم، زبان ترکی دارای الفبای متفاوتی نیز می باشد اما این الفبا به شما در راحت تر خواندن متنون ترکی کمک می کند. اساسا هرچه در ظاهر این الفبا می بینید، همان چیزی است که باید تلفظ کنید. پس درست است که الفبای این زبان کمی سخت و پیچیده است، اما از طرفی اگر آن را به خوبی یاد بگیرید، می توانید در مهارت خواندن و نوشتن خیلی جلو بیافتید.

  • ترتیب کلمات در جمله

    یکی از مشکلاتی که زبان آموزان ترکی با این زبان دارند، ترتیب کلمات در جمله می باشد. ترتیب کلمات در زبان انگلیسی شباهت های زیادی با دیگر زبان های لاتین دارد. اما زبان ترکی با آن ها خیلی تفاوت دارد. البته اینجا به نفع ما ایرانی ها است. چرا که ترتیب کلمات در زبان انگلیسی (فاعل/ فعل/ مفعول) می باشد، در حالی که در زبان ترکی و زبان فارسی این ترتیب (فاعل، مفعول، فعل) است. پس با وجود این که این موضوع برای انگلیسی زبان ها یک چالش به حساب می آید برای ما فارسی زبان ها یک امتیاز است. اما حتی همان انگلیسی زبان ها هم اگر می خواهند این مشکل شان را در زبان ترکی حل کنند، یک راه فقط دارند و آن هم تمرین است و تمرین و تمرین.

  • لغات و واژگان

    زبان ترکی، بسیاری از کلمات مدرن انگلیسی را قرض گرفته است و در مکالمات روزمره ترک زبان ها کاملا متداول است، مانند کلمه televizyon برای تلویزیون و یا otel برای هتل. با این وجود یادگیری لغات در زبان ترکی می تواند برای زبان آموز ها چالش برانگیز باشد. چرا که ریشه بسیاری از کلمات در این زبان غیر ترکی است و شما نمی توانید از قواعد ترکی برای یادگیری و یا تلفظ آن ها استفاده کنید. ضمن آنکه می بینید که همین دو نمونه ای که ما ذکر کردیم، تلفظ کلمه با معادل انگلیسی آن کمی متفاوت است و این موضوع باعث شده است، تلفظ انگلیسی و ترکی را با هم اشتباه بگیرید و در ادای تلفظ صحیح با مشکل مواجه شوید.
    برای رفع این مشکل می توانید زبان های دیگری که به ریشه زبان ترکی نزدیک هستند را نیز مطالعه کنید. برای مثال زبان فرانسه یکی از آن زبان هاست. پس بعد از یادگیری زبان فرانسه اگر اقدام به یادگیری زبان ترکی کنید، قطعا در آن موفق تر هستید. فراموش نکنید که زبان ترکی بی شک یکی از جذاب ترین و جالب ترین زبان هایی است که اگر بتوانید به آن صحبت کنید فرصت های حرفه ای زیادی پیش روی شما باز می شود و می توانید به موفقیت های بزرگی در حوزه کسب و کاری خود برسید.

چالش های یادگیری زبان ترکی
چالش های یادگیری زبان ترکی

توصیه می کنیم اگر می خواهید زبان ترکی را بیاموزید، با آموزش های ساده شروع کنید و از یادگیری آنلاین زبان ترکی بهره بگیرید. در این روش ها بهتر می توانید پیشرفت خود را ارزیابی کنید و انگیزه تان برای ادامه راه یادگیری نیز بیشتر می شود.
وب سایت آموزشی من و زبان این امکان را برای شما فراهم کرده است و به کمک آن می توانید از بسیاری از محدودیت های کلاس های آموزشی رهایی یابید و خود را برای داشتن یک تجربه یادگیری عالی و فوق العاده آماده کنید. در این وب سایت می توانید کلمات و عبارت های کاربردی زبان ترکی را به همراه فایل های صوتی و تصوری یاد بگیرید و در غالب تمرین های زیاد، آن ها را در ذهن خود نهادینه کنید. ضمن اینکه دیگر قرار نیست نگران تلفظ صحیح باشید، چرا که در این فایل های صوتی تمامی تلفظ ها گنجانده شده است و شما می توانید بارها و بار ها آن ها را برای خود تکرار کنید.

یکی دیگر از دغدغه های فکری زبان آموزان، همانطور که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم، گرامر و دستور زبان می باشد که در وب سایت آموزشی من و زبان، تمامی قواعد دستوری به بیانی شیوا و به زبان شیرین فارسی ارائه شده اند و شما دیگر نیازی نیست به دنبال معانی در دیکشنری ها و فرهنگ لغات باشید. با این توضیحات سعی کنید ذهن خود را از چالش های پیش رو در مسیر یادگیری زبان ترکی خالی کنید و با انرژی و اعتماد به نفس بالا یادگیری این زبان پر کاربرد و شیرین را با من و زبان شروع کنید.

برای اینکه این چالش ها را رفته رفته برای خود کمتر و کمرنگ تر کنید، لازم است که در انتخاب مسیر آموزشی تان دقت زیادی داشته باشید. توضیه می کنیم از فرصت تست رایگان آموزش های من و زبان استفاده کنید و اگر سوالی در خصوص دوره های آموزشی و ویژگی های این سایت دارید، از طریق همین صفحه با مشاورین متخصص و کارشناسان من و زبان همراه باشید.

مزایای یادگیری زبان ترکی

یک زبان تنها یک سری لغات و کلمه به همراه قواعد و دستور زبان نیست. یک زبان برای خودش یک جهان دیگری است. پس یادگیری هر زبان جدیدی می تواند دنیای جدیدی را به روی شما باز کند. یادگیری زبان ترکی این امکان را به شما می دهد که بتوانید با بالغ بر هفتاد میلیون نفر ترک زبان در سراسر جهان به خصوص در آسیای غربی و اروپای شرقی صحبت کنید. بیشتر ترک زبان ها در کشور ترکیه زندگی می کنند و برخی از آن ها نیز در کشور های یونان، آلمان و کشور های هم مرز با ترکیه می باشند.

زبان ترکی یکی از پر طرفداران ترین زبان ها در جهان می باشد و از خانواده زبان های آذریابیجانی، ازبکی و قزاقستانی می باشد. تا اینجا دریافتید که این زبان با زبان انگلیسی هیچ شباهت و ریشه مشترکی هم ندارد، پس می تواند یک دنیای جدیدی برای شما باشد که کشف کردنش مزایای زیادی دارد. با یادگیری زبان ترکی…

  • می توانید از کسب و کار موفق تری برخودار شوید: از آنجایی که کشور ترکیه در موقعیت حساسی قرار گرفته است، تعامل و ارتباط با این کشور می تواند فرصت های خوبی برای شما به همراه داشته باشد. برقراری ارتباط تجاری با این کشور در سال های اخیر در میان صاحبان کسب و کار های ایرانی، رشد زیادی داشته است، چرا که توانسته است سود خوبی نیز برای آن ها حاصل کند.
  • می توانید به راحتی به این کشور سفر کنید: دانستن زبان کشوری که می خواهید به هر دلیلی به آن سفر کنید، کمک زیادی به شما می کند. اولین نیاز شما در سفر به هر کشوری، نیاز به برقراری ارتباط می باشد که با یادگیری زبان ترکی این نیاز شما برطرف می شود.
  • می توانید به این کشور مهاجرت راحت تری داشته باشید: فرصت های کاری زیاد و بهره مندی از یک زندگی در رفاه در این کشور، باعث شده است مهاجرین زیادی کشور ترکیه را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند. در این شرایط دانستن زبان مردم ترکیه، برای یک مهاجرت بی دغدغه نیاز ضروری می باشد.
ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • azadi

    ترکی آذری با استانبولی خیلی فرق داره؟ یعنی حرف هم دیگه رو متوجه نمیشن؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما. در برخی موارد مشابه هست اما مواردی هم دارند که با هم خیلی متفاوت میشند.

      پاسخ
  • samira Aljani

    منم توصیه می کنم فیلم ترکیه ای به زبان اصلی زیاد ببینید، تا نصف این چالش ها تون بر طرف شه

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید