یادگیری زبان فرانسوی؛ سخت یا آسان؟

شاید شما هم یکی از عاشقان فرانسه، پاریس، برج ایفل و خیابان های این شهر زیبا هستید، اما آیا از زبان این کشور چیزی می دانید؟ آیا می توانید یک جمله ساده به زبان فرانسوی بگویید؟ اگر پاسخ تان به این پرسش ها منفی است که احتمالا شما هم مانند بسیاری از افراد معتقدید که یادگیری زبان فرانسوی سخت و پیچیده است! اما آیا واقعا این طور است؟ مسلما خیر.

یادگیری یک زبان خارجی به ویژه یک زبان خاص و زیبا مانند فرانسوی، می تواند دنیای شما را تغییر دهد. آموختن زبان فرانسه می تواند حتی زندگی شما را در مسیری تازه قرار دهد. تعجب نکنید، این فراگیری این زبان خارق العاده و خاص سبب می شود فرصت های بسیار در زمینه های مختلفی مانند کار، تحصیل و یا حتی مهاجرت بدست آورید. پس به شنیده های توجه نکنید. شاید از نظر عده ای یادگیری زبان فرانسه سخت و کمی دشوار باشد اما در حقیقت این طور نیست.

برای آموختن این زبان بهتر است از یک روش مناسب استفاده کنید. متاسفانه بسیاری از افراد که از سختی این راه می نالند، روش درستی را برای آموزش زبان فرانسه انتخاب نکرده اند. یادگیری زبانی مانند فرانسوی فرایندی شگفت ‌انگیز است، و هر مرحله از آن می ‌تواند بسیار رضایت بخش باشد. شاید از سختی و پیچیدیگی یادگیری این زبان زیبا شنیده باشید، اما شنیده ها برای تصمیم گیری مهم نیست! شما باید این موضوع را درک کنید که یادگیری زبان فرانسه چه تاثیرات بینظیری بر زندگی شخصی و کاری و حتی سلامت شما می گذارد.

اگر واقعا به زبان فرانسه علاقه دارید اما هنوز مطمئن نیستید که وقت و پول خود را در راه آموختن آن خرج کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا پایان بخوانید و سپس تصمیم خود را بگیرید.

آیا واقعا یادگیری زبان فرانسوی سخت است؟

همان طور که پیش تر هم گفتیم، برای تصمیم گیری درباره این مورد که یادگیری زبان فرانسه سخت است یا خیر به شنیده ها توجه نکنید. بسیاری از افراد با قرارگیری در مسیری اشتباه پس از مدتی حس می کنند که توان انجام این کار را ندارند و فراگیری زبان فرانسه را از همان نیمه راه رها می کنند و به سراغ زبان دیگری می روند. اغلب آن ها لحظه ای هم به روشی که برای یادگیری انتخاب کردند، شک نمی کنند!

مناسب ترین روش یادگیری، استفاده از ابزاری است که به شما انگیزه بدهد و از شیوه های نوین آموزش زبان فرانسه استفاده کند. ابزاری که همیشه در دسترس شما باشد، به گونه ای که در هر زمان یا مکان که خودتان تمایل داشتید به کمک آن به فراگیری زبان بپردازید. وب سایت من و زبان به عنوان یکی از وب سایت های آموزش آنلاین 6 زبان زنده دنیا، از جمله فرانسوی، در 24 ساعت از روز در دسترس شما علاقه مندان است تا با ورود و ثبت نام در آن آموزش زان فرانسوی را آغاز کنید.

مهم ترین مزیت این وب سایت که موجب شده طرفداران بسیاری نیز پیدا کند این است که شما در هر زمان یا در هر مکانی که هستید می توانید به یادگیری بپردازید؛ در محل کار، منزل، دانشگاه و یا در طول سفر. من و زبان به شما ثابت می کند که یادگیری زبان فرانسه به آن سختی که سایرین از آن می گویند نیست!

یادگیری زبان فرانسوی

آیا زبان فرانسوی یک زبان کاربردی است؟

اگر پیش از شروع یادگیری زبان فرانسه، زبان انگلیسی را آموخته باشید و یا آشنایی کمی نسبت به آن داشته باشید، پس از قرارگیری در این مسیر متوجه می شوید که فرانسوی جزو زبان‌ های نسبتا آسان است، به خصوص در مقایسه با زبان انگلیسی. در حقیقت اگر یادگیری زبان فرانسوی رو به صورت اصولی آغاز کنید، یادگیری آن به هیچ عنوان به آن سختی که تصور می‌ کنید نخواهد بود و حتی شاید آسان‌ تر از یادگیری هر زبان دیگری که تاکنون تجربه آن را داشته اید باشد.

یکی از مهم ترین دلایل برای این که زبان جدیدی را بیاموزید، توانایی برقراری ارتباط با افرادی است که به آن زبان صحبت می کنند. فرض کنید به دلایل مختلفی ناگهان تصمیم می گیرید که به کشور فرانسه مهاجرت کنید یا به رویای خود دست پیدا می کنید و برای تفریح و گشت و گذار به پاریس می روید، اگر بتوانید کمی به زبان فرانسه صحبت کنید مسلما دچار مشکل نمی شوید. حتی ممکن است با یک فرانسوی زبان آشنا شوید. حال که به کشور فرانسه علاقه دارید، چرا یک دوست فرانسوی نداشته باشید؟!؟ به طور کلی اگر به این زبان صحبت کنید، سفر شما هم سهولت برقراری ارتباط و هم ایجاد دوستی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

اما کاربرد زبان فرانسه به این موارد خلاصه نمی شود. شما می توانید با فراگیری آن رزومه کاری تان را نیز تقویت کنید و این فرصت را داشته باشید که ارتقای شغلی بیابید و یا راحت تر در شرکت یا سازمانی استخدام شوید. شاید نیاز به یک انگلیسی زبان در شرکت ها کمی اشباع شده باشد اما هنوز زبان فرانسه طرفدارانش را دارد و بسیاری از کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که به این زبان مسلط باشند.

چطور در مدتی کوتاه زبان فرانسوی را بیاموزیم؟

برای پاسخ به این سوال باید به چند فاکتور زیر نگاهی بیاندازید و آن ها را بررسی کنید:

  • انگیزه‌ ی شما
  • منابع مورد استفاده
  • زبانی که صحبت می ‌کنید
  • ساعاتی که به یادگیری زبان اختصاص می ‌دهید

مطمئن شوید از انگیزه کافی برای یادگیری برخوردارید

در ابتدا باید از خودتان مطمئن شوید، این که آیا از انگیزه و تعهد کافی برای انجام این کار برخوردار هستید یا خیر؟ فراموش نکنید که یادگیری هر زبانی نیازمند تلاش و اراده‌ ی جدی است. می توانید لیستی از تمام دلایلی که انگیزه‌ ی کافی برای یادگیری این زبان به شما می دهند؛ بسازید. خودتان را طوری تصور کنید که انگار فرانسوی صحبت می ‌کنید و سعی کنید به این چالش جدید خو بگیرید.

یک برنامه ‌ی جدی تهیه کنید

چه تصمیم به یادگیری زبان فرانسوی بگیرید و چه انگلیسی، در هر صورت باید طبق یک برنامه درست پیش بروید. یادگیری فرانسوی در صورتی که برای آن برنامه داشته باشید و مسیری را برای رسیدن به این هدف مشخص کنید بسیار دلچسب تر و جذاب تر خواهد شد. البته خیلی هم بلند پروازانه فکر نکنید؛ تسلط پیدا کردن به زبان فرانسوی در انتهای سال ایده‌ ی بسیار جذابی است اما خیلی مهم نیست. می توانید با برنامه ریزی و اهداف کوچک تر کار خود را آغاز کنید؛ اهدافی که نسبتا ساده هسنتد و می ‌توانید آن ها را در عرض چند ماه به دست بیاورید. خوشبختانه وب سایت من و زبان در این راه همراه بسیار خوبی برای شماست، چرا که تدریجی لغات، اصطلاحات و گرامر را به شما آموزش می دهد و می توانید آرام آرام پیش بروید.

فرانسوی صحبت کنید

از دیگر کارهایی که می تواند روند یادگیری زبان فرانسوی را برای تان اسان تر کند، صحبت کردن به این زبان است. حتی اگر چیز زیادی هم نیاموختید، دست از صحبت کردن برندارید. از کلماتی که در طول روز ی آموزید در صحبت های تان استفاده کنید. زمانی که به فرانسه حرف بزنید به خوبی متوجه خواهید شد که چه چیزهای مهمی را در نظر نگرفته‌ اید. صحبت کردن یک زبان جدید هیجان انگیز است، به انسان چیزی اضافه می ‌شود، و ملموس بودن نتیجه‌ ی یک فرآیند برای انسان حسی خوشایند دارد؛ این همان انگیزه ای است که به دنبالش هستید.

آیا زبان فرانسوی، یک زبان پرکاربرد در میان انگلیسی زبانان است؟

اگر به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید و در طول زمان های مختلف از آن استفاده کرده باشید، احتمالا متوجه شدید که به طور روزمره، خواه ناخواه در معرض اصطلاحات مختلف فرانسوی قرار می ‌گیرید. جالب است بدانید که در واقعیت فرهنگ فرانسوی کاملا با فرهنگ انگلیسی زبانان گره خورده است. به همین علت هم با کمی بررسی می توانید در کشورهای مختلف مانند ایرلند، بریتانیا و حتی کانادا بخش ‌هایی را پیدا کنید که به زبان فرانسوی صحبت می ‌کنند. همچنین زبان فرانسوی در استرالیا نیز پرکاربرد است. به نحوی که بسیاری از دانش آموزان، در طول یک سالی که باید در مدرسه، زبان دوم بیاموزند، زبان فرانسوی را انتخاب می ‌کنند.

نکاتی که پیش از یادگیری زبان فرانسوی باید بدانید

در ادامه به بررسی مواردی می پردازیم که بهتر است پیش از شروع یادگیری زبان فرانسه از آن ها باخبر شوید، مواردی که به شما ثابت می کند زبان فرانسه سخت نیست.
نیازی نیست از صفر شروع کنید!
اگر پیش از شروع یادگیری زبان فرانسه، زبان انگلیسی را اموختید و یا حتی به آن تسلط کافی دارد پس خیال تان راحت باشد! شما در یادگیری زبان فرانسه چندین قدم از سایرین جلوتر هستید. زیرا این دو زبان نکات مشترک بسیاری با یکدیگر دارند. به عنوان مثال، الفبای این دو زبان تا حد زیادی مشترک است. همچنین تعداد زیادی از واژگانی را که در زبان انگلیسی آموختید، می‌توانید در زبان فرانسوی هم استفاده کنید.
در حقیقت انگلیسی بیش از هر زبان رومانیایی تبار دیگری مانند اسپانیایی، پرتغالی یا ایتالیایی، به زبان فرانسوی نزدیک است. بنابراین درصورتی که پس از آموختن زبان انگلیسی به سوی زبان فرانسوی آمده‌ اید، این را بدانید که سرعت تان در فراگیری معنای واژگان، نحوه نگارش و تلفظ آن‌ ها، چند برابر حالت عادی خواهد بود.

تلفظ واژگان فرانسوی سخت ‌تر از تلفظ در زبان انگلیسی نیست

اغلب در شروع هر کاری همه چیز سخت به نظر می رسد؛ در یادگیری زبان خارجی نیز همین طور است. شاید در ابتدای راه یادگیری زبان انگلیسی نیز تلفظ لغات برای تان سخت باشد، در راه فراگیری زبان فرانسه نیز همینطور است. اگر بخواهیم صادق باشیم، تلفظ زبان فرانسوی در ابتدای کار چندان ساده هم نیست. اما از یک سو، تقریبا در آغاز آشنایی با هر زبانی، چنین دشواری‌ هایی وجود دارد. از سوی دیگر، زبان فرانسوی هم مانند انگلیسی سرشار از حروف بی ‌صداست.هر زبانی ممکن است سختی هایی داشته باشد اما با رعایت نکات و قواعد به راحتی می توان از پس آن برآمد.

جالب است بدانید که بسیاری معتقدند که تلفظ به زبان انگلیسی چندان ساده نیست! البته هر زبانی قواعد بسیاری دارد که باید در حین تلفظ رعایت شود. اما دشواری زبان انگلیسی این است که پر از استثنائات مختلف است. چنین شرایطی در مورد زبان فرانسوی صدق نمی‌ کند!

اغلب افرادی که بر زبان فرانسه مسلط هستند معتقدند که تلفظ زبان فرانسوی ساده ‌تر از زبان انگلیسی است. شاید افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند، این ادعا را نپذیرند. اما به هر حال، باید توجه داشت که آن‌ها زبان انگلیسی در طول مدت زمان طولانی و با سعی و خطاهای زیادی فراگرفته اند. پس هرگز خود را از تلفظ ها در زبان فرانسه نترسانید؛ با کمک ابزار کاربردی مانند وب سایت من و زبان می توانید به خوبی به تمرین و تکرار بپردازید و تلفظ تان را تقویت کنید.

یادگیری زبان فرانسوی

نظر فرانسوی ها به یادگیری زبان شان توسط کشورهای دیگر

این عنوان بسیار جالبیست که شاید کمتر به آن توجه می شود. شاید برای تان جالب باشد که بدانید خود مردمان فرانسه نسبت به این که مردم کشورهای دیگر زبان شان را می آموزند، چه نظری دارند. هرچند در مورد طرز رفتار فرانسوی ‌ها و به خصوص اهالی پاریس، یک سری تبلیغات منفی وجود دارد، اما این ها فقط شایعاتی هستند که برخی به آن ها دامن می زنند.
قطعا به گوش تان خورده و یا در شبکه های اجتماعی دیده اید که فرانسوی ها نسبت به زبان اموزان تازه کار، رویکرد خوبی ندارند. یا این که اگر در حین صحبت به زبان فرانسوی مرتکب یک اشتباه شوید، آن‌ ها بلافاصله شما را قضاوت می‌ کنند. همچنین ادعاهای نسبتاً زیادی هم در مورد غرور اهالی پاریس در استفاده صحیح از زبان فرانسوی وجود دارد! اما در حقیقت این طور نیست. اگر تنها یک بار برای تفریح و گشت و گذار به فرانسه بروید و در خیابان های پاریس قدم بگذارید متوجه می شوید که شرایط در کشوری که آن را مهد تمدن می ‌نامند، به این وخامت هم نیست!

حتی بسیاری از زبان آموزان خاطرات خوبی از برخورد های این افراد با یک فرد خارجی نقل می کنند. در بسیاری از مواقع حتی فرانسوی ها نسبت به این که یک خارجی به خوبی به فرانسه صحبت می کنند، خوشحال می شوند. اما خب، این مورد را به یاد داشته باشید که به هر حال، فرهنگ کشور فرانسه کاملا با کشورهایی مانند ایران، انگلستان، آمریکا یا هرجای دیگر متفاوت است. پس درصورتی که بدون شناخت فرهنگ آن‌ ها قصد هم کلام شدن با مردم را دارید، مسلما نباید انتظار یک برخورد فوق ‌العاده را هم داشته باشید!

من و زبان شما را به یک فرانسوی زبان تبدیل می کند

پس از خواندن این مقاله قطعا متوجه شدید که یادگیری زبان فرانسوی چندان سخت نیست و حتی در شرایطی می ‌تواند بسیار ساده ‌تر از یادگیری دیگر زبان‌ ها باشد. اما به هر حال مانند هر عمل دیگری، کمی زمان بر است و به همین دلیل به عبارتی نباید بی گدار به آب بزنید!

همان طور که در ابتدای مطلب هم به آن اشاره کردیم، علت این که بسیار از افراد در نیمه راه فراگیری این زبان را رها می کنند، تنها یک دلیل دارد و آن هم چیزی نیست جز، راه و روش غلط و سنتی. اگر قصدتان برای یادگیری یکی از متداول ‌ترین زبان‌ های اروپایی جدی است، وب سایت من و زبان را فراوش نکنید.

با ورود بهاین وب اسیت معتبر و ثبت نام در آن می توانید از همین حالا آموزش آنلاین زبان فرانسه را آغاز کنید. نیازی نیست وقت خود را برای رفتن به کلاس های مختلف و در ترافیک سنکین خیابان ها بگذرانید؛ در منزل بنشینید و زبان بیاموزید!

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید