چگونه یک زبان خارجی را به تنهایی یاد بگیرید

چگونه یک زبان خارجی را به تنهایی یاد بگیرید

چگونه یک زبان خارجی را به تنهایی یاد بگیرید | یادگیری زبان خارجی از جمله مواردی است که شما برای انجام آن روش های بسیاری را امتحان کرده اید. ممکن است مسیری که انتخاب کرده اید، تضمین کننده موفقیتتان بوده یا اینکه شما را در منجلاب سردرگمی گرفتار کرده باشد.

همان طور که می دانید هر فردی برای نزدیک شدن به اهداف اقداماتی را پیش می گیرد که یکی از مهم ترین آن ها آموزش زبان خارجی است، حال این زبان را می توان بر حسب نوع علاقه و شرایط فرد انتخاب کرد.

شاید شخصی با یادگیری زبان انگلیسی در مسیر رویاهای خود قرار گیرد و یا فردی با آموزش زبان فرانسه خود را به آنچه که می خواهد دست یابد، نزدیک کند. همچنین ممکن است فرد زمان کافی برای شرکت در کلاس های حضوری و گروهی را نداشته باشد و یا اینکه نخواهد هزینه بسیاری را برای گرفتن مدرس خصوصی صرف کند.

چگونه یک زبان خارجی را به تنهایی یاد بگیرید
چگونه یک زبان خارجی را به تنهایی یاد بگیرید

این در حالی است که فرد در تمام ساعت های شبانه روزی مشغول به کار و فعالیت های شخصی است و یادگیری زبان را جزیی از نیاز های الزامی خود تلقی می کند. از این پس وی در جست و جوی راهی است که بتواند از طریق آن در این مسیر موفق شود.

یکی از بهترین راه هایی که شاید از شنیدن آن متحیر شوید، آموزش آنلاین زبان خارجی است که از طریق وب سایت های آموزشی نظیر من و زبان میسر می شود. متد های بکار گرفته شده در این سایت در گروه استاندارد ترین و شاخص ترین تکنیک ها بوده که لذت یادگیری را برای زبان آموزان و علاقه مندان به ارمغان می آورد.

چرا یادگیری زبان خارجی؟

سوالی که ممکن است ذهن شما را به عنوان یک زبان آموز درگیر کند، این است که چرا باید زبان را یاد بگیریم؟ مگر می شود با انجام این کار آن هم بدون کلاس و دوره های حضوری به موفقیت رسید یا به کشوری که نیاز است مهاجرت کرد؟

شاید باورش سخت باشد اما فراگیری یک زبان خارجی آن هم بدون کلاس و دوره های حضوری امکان پذیر است، چرا که با پیشرفت تکنولوژی می توان هر کاری را به ثمر رساند. از این رو متخصصان و مدرسان خبره علم زبان شناسی همواره توصیه می کنند که استفاده از دوره های آموزش آنلاین می تواند روشی موثر باشد.

لازم به ذکر است که زبان بر زندگی روزمره، هر نژادی، عقیده و منطقه ای از جهان تأثیر می گذارد و این اثر نیز مثبت تلقی می شود. زبان نیز به بیان احساسات، خواسته ها و پرسش های انسان ها به دنیای اطراف کمک شایانی می کند.

چرا که برقراری ارتباط می تواند هم از طریق بیان احساسات صورت بگیرد و هم از طریق زبان و حرف زدن. چرا که بخش بزرگی از ویژگی های ذاتی انسان، قدرت تکلم و برقراری ارتباط است که حیوانات از داشتن آن محروم هستند.

همان طور که می دانید اهمیت ارتباطات در زبان خارجی و در میان برخی غالباً نادیده گرفته می شود. این در حالی است انسان با وجود مهارت بالایی که در برقراری ارتباط دارد، یادگیری زبان خارجی را در نظر نمی گیرد.

به این موضوع فکر کنید که اگر همه در دنیا به یک زبان صحبت می کردند، چقدر همه چیز تکراری و خسته کننده میشد. تفاوت های میان انسان هاست که زندگی را زیبا می کند. لازم به ذکر است که برای سفر به کشور های خارجی چه به منظور تجارت و چه برای تفریح، برقراری ارتباط برای انطباق با فرهنگ ها الزامی است.

چگونه یک زبان خارجی را به تنهایی یاد بگیرید
چگونه یک زبان خارجی را به تنهایی یاد بگیرید

چرا که در صورت عدم توانایی به صحبت کردن به زبان خارجی، فرد در صورت مهاجرت از عهده انجام فعالیت های روزانه نیز بر نخواهد آمد. لذا علاقه مندان در صورت نداشتن زمان کافی برای شرکت در دوره های حضوری، باید آموزش زبان به تنهایی را در اولویت قرار دهند.

راهکارهایی برای یادگیری زبان خارجی به تنهایی

همان طور که در بخش های ابتدایی این مطلب به آن اشاره شد، آموزش زبان خارجی یکی مهم ترین بخش های زندگی هر فرد است که باید با برنامه ریزی هدفمند انجام گیرد.

لازم به ذکر است که زبان نقش مهره ای را دارد که در حال نزدیک کردن انسان ها به سمت همدیگر است و همین امر موجب می شود تا تبادلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جهان به سرعت انجام گیرد.

حال ممکن است فرد یک تصمیم جدی برای یادگیری زبان در خانه گرفته باشد. در این بخش به بررسی چند روش خواهیم پرداخت که می تواند فرد را در آموزش زبان خارجی چند قدم جلو بیندازد.

برنامه ای هدفمند بنویسید

اگر قصد این را دارید که در خانه زبان یاد بگیرید باید چند نکته را رعایت کنید. داشتن یک برنامه زمانی مناسب می تواند محرک شما در این روند باشد. برای مثال باید بدانید که قرار است چه کتاب هایی را در چه برهه زمانی مطالعه کنید، چه موقع از خواب برخیزید و با چه روشی قرار است به مطالعه بپردازید.

آزمون هایی را انتخاب کنید که هم سطح تان باشد

انتخاب آزمون هایی که در سطح شما باشد می تواند در بالا رفتن روحیه زبان آموزی کمک شایانی بکند. چرا که اگر سوالات بالاتر از سطح توانایی و دانش باشد، استرس فرد را فرا خواهد گرفت. در صورتی که آزمون آسان گرفته شود، زبان آموز نکته جدیدی را یاد نخواهد گرفت. از این جهت توصیه می شود تا در راستای بهبود و توسعه یادگیری زبان خارجی و بررسی آن چه شخص یاد گرفته، آزمون هایی در سطح وی انتخاب شود.

زبانی را انتخاب کنید که در دسترس باشد

انتخاب زبانی که تکنیک های یادگیری آن در دسترس باشد، می تواند مهم ترین اقدامی باشد که یک فرد به انجام می رساند. به عنوان مثال تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه می تواند اثر بخش باشد چرا که فرد در دوران مدرسه با آن کم و بیش آشنا شده است و حداقل یکی دوبار فیلم هایش را به زبان اصلی مشاهده کرده است.

از این رو معیار انتخاب آشنایی با زبان مورد نظر از قبل است. از این جهت توصیه می شود پس از انتخاب زبان، فرد مشغول به گوش دادن پادکست های آموزشی، مطالعه کتاب های موجود، مشاهده فیلم های یادگیری زبان خارجی شود.

چگونه یک زبان خارجی را به تنهایی یاد بگیرید
چگونه یک زبان خارجی را به تنهایی یاد بگیرید

مغزتان زا بیش از حد از دانش پر نکنید

تعداد ساعات و دقیقه هایی که به مطالعه زبان خارجی اختصاص می دهید می تواند قدم مثبتی در انجام این کار باشد، چرا که اگر بیش از حد اطلاعات در مغز قرار داده شود، اجازه پردازش از آن گرفته می گردد. زین پس توصیه می شود تا فرد مطالعه را از 15 دقیقه در روز آغاز کند. این کار می تواند یک استراتژی مفید و کاربردی قلمداد شود.

آنچه هرروز میخوانید را مرور کنید

بهتر است بدانید که اختصاص دادن زمانی برای مرور در انتهای روز، می تواند نقش مهمی در باز آموزی نکات داشته باشد. برای مثال تصور کنید که وقت آن رسیده که روزی 2 ساعت به مطالعه کتاب های زبان مشغول شوید.

تقریبا حدود نیم ساعت قبل از به خواب رفتن، آنچه یادداشت کرده اید را بازخوانی کنید یا در طول روز نکات خوانده شده را با رنگ های روشن برجسته کنید. این کار در سرعت یافتن نکات نگارش شده به فرد کمک می کند.

یادگیری زبان خارجی را به یک عادت تبدیل کنید

در حالت کلی اگر فردی بخواهد به یک زبان آموز واقعی تبدیل شود باید آموزش زبان را تبدیل به عادت کند. به این معنی که حتی در خریدن لوازم خانه، کلمات را به آن زبان جست و جو نماید. به عنوان مثال شما قصد خرید یک دست لباس را دارید، قبل از اقدام به انجام این کار باید کلمات و عبارت های مورد نظر را پیدا کرده و چند بار تکرار نمایید. با انجام این کار، یادگیری زبان خارجی را به یک عادت در زندگی تبدیل کرده اید.

از آموزش آنلاین زبان خارجی بهره مند شوید

همان طور که در بخش های قبلی کمی به آموزش آنلاین پرداخته شد، بهتر است کمی در این بخش کمی از مزیت های یادگیری آنلاین زبان خارجی گفته شود. این روش در دنیای امروزی به دلیل توسعه اینترنت و استفاده از وسایل هوشمند مورد علاقه زبان آموزان قرار گرفته است. به علاوه در این تکنیک استاندارد فرد آزادی زمانی و مکانی دارد و هر وقت که اراده کند می تواند به مطالعه مشغول شود.

مزیت دوم در ارتباط با کاهش هزینه هاست، چرا که دیگر فرد هزینه ای برای رفت و آمد پرداخت نمی کند، همچنین قیمت شرکت در دوره های آنلاین وب سایت هایی نظیر من و زبان، به مراتب کمتر از دوره های حضوری است. به علاوه آموزش آنلاین زبان امکان پیدا کردن دوست های جدید را به فرد می دهد، چرا که وی می تواند حتی با بومی زبانان از کشور های دیگر به مکالمه بپردازد.

یادگیری زبان را از واژه ها و عبارات یکسان شروع کنید

برای استفاده از این روش تنها کافی است مطالبی که به نظر با دیگری هم کاربرد به نظر می رسند را در یک محل یادداشت کنید. این کار از پراکندگی نکات جلوگیری می کند.

با انجام این کار قادر خواهید بود تا پس از یک مطالعه یک ماهه، گنجینه ای عالی را برای خود تهیه کنید. به عنوان یادگیری کلمات و عبارات مربوط بهم مانند اعضای خانواده، آشپزخانه، محیط کار یا هنر در کنار هم توصیه می شود.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید