6 روش طلایی برای شروع یادگیری زبان دوم

6 روش طلایی برای شروع یادگیری زبان دوم

6 روش طلایی برای شروع یادگیری زبان دوم | اگر می خواهید یادگیری زبان دوم را شروع کنید و می خواهید هرچه سریع تر در این کار موفق شوید، باید این چند نکته طلایی را بدانید. مطمئن باشید اگر این چند نکته را در روش های یادگیری خود لحاظ کنید، خیلی سریع شاهد تاثیرات مثبت آن ها خواهید بود. پس امروز در ادامه این مقاله با ما کارشناسان وب سایت آموزش زبان “من و زبان” همراه باشید.

یادگیری یک زبان دیگر همیشه هیجان انگیز بوده است و امروزه به یکی از نیاز های اساسی تبدیل شده است. از آنجایی که دایره ارتباطی انسان ها در سراسر جهان دیگر تحت تاثیر مرزها و فواصل نیست، خیلی راحت می توانید با یادگیری یک زبان دیگر با تمام دنیا در ارتباط باشید، آن هم در حالی که در منزل خود لم داده اید! با توجه به اهمیت این موضوع لازم است بدانید که دیگر زبان دوم محدود به زبان انگلیسی نمی شود.

درست است که زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی در سراسر جهان شناخته می شود، اما باید دید برای چه کار و برای چه هدفی قصد یادگیری زبان دارید. به عنوان مثال می توانید یادگیری زبان چینی را در برنامه خود قرار دهید. زبان چینی می تواند زبان دوم شما باشد، چرا که همانطور که شاهد هستید، چین در حال تسخیر و قبضه کردن جهان است. پس قرار نیست زبان دوم همیشه برای شما انگلیسی باشد.

یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان دوم

چرا به یادگیری زبان دوم نیاز داریم؟

افراد می توانند دلایل مختلفی برای یادگیری زبان دوم داشته باشند. با این حال ما در ادامه لیستی از متداول ترین آن ها را برای شما ارائه کرده ایم:

  •  به دنبال کار هستید
  • می خواهید به کشور خاصی سفر کنید
  • قصد مهاجرت دارید
  • می خواهید یک سرگرمی آموزنده داشته باشید
  •  قرار است رزومه کاری تان را برای دریافت حقوق بیشتر، تقویت کنید
  •  قرار است یک سفر کاری برای شروع همکاری بین المللی به کشور مشخصی داشته باشید

این لیست می تواند خیلی بیشتر از این باشد. اما به هر حال اولین گام برای یادگیری زبان دوم، تعیین هدف تان از یادگیری است. پس این موضوع را جدی بگیرید تا بتوانید در طول مسیر، گام های خود را درست و به جا بردارید. مثلا اگر قصد شما از یادگیری زبان دوم تجارت و ارتقای کسب و کارتان است، لازم است که به دنبال آموزش ها و منابع آموزشی باشید که در خصوص تجارت است.

اما اگر قرار است زبان دوم را تنها برای سرگرمی یاد بگیرید، باید به دنبال یادگیری جملات و عبارت های کاربردی و روزمره و البته جالب و سرگرم کننده باشید. پس می بینید که هدف چقدر روی روند آموزش شما تاثیر گذار است. فعلا برای ما کارشناسان من و زبان، فرقی نمی کند هدف شما از یادگیری زبان دوم چیست، ما می خواهیم در ادامه نکات طلایی را به شما بگوییم که می تواند این فرایند را برای شما تسریع کند، پس با ما همراه باشید…

یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان دوم

نکاتی برای یادگیری سریع زبان دوم

با نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، می توانید روند آموزش زبان خود را به شیوه ای موثر تغییر دهید…

هدف گذاری، اولین گام یادگیری زبان دوم

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، یکی از کارهایی که باید قبل از هر کار دیگر انجام دهید، هدف گذاری و مشخص کردن هدف تان از یادگیری زبان دوم است. شاید اهداف شما ایجاب می کند که به یادگیری زبان چینی بپردازید و شاید هم چون قرار است به کشور ایتالیا سفر کنید، باید زبان ایتالیایی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کنید.

پس باید اهداف تان را مشخص کنید، تا بدانید می خواهید چه چیز هایی یاد بگیرید و در نهایت به کجا برسید. وقتی به اندازه کافی درباره آن فکر کنید، مطمئن باشید چیز های زیادی برای شما روشن می شود. اگر بی هدف شروع به یادگیری کنید، مجبور می شوید در طول یادگیری بارها از این شاخه به آن شاخه شوید و این اصلا خوب نیست و در نهایت چیزی به دست نخواهید آورد.

از آنجایی که روش های بسیار متنوعی برای یادگیری زبان دوم وجود دارند، اگر هدف گذاری نکنید، نمی توانید بهترین روش، بهترین منبع و مناسب ترین دوره آموزشی را انتخاب کنید. برای هدف گذاری از این راهنمایی های استفاده کنید:

  • روی نتایج ملموس و قابل مشاهده تمرکز کنید: برای خودتان زمان تعیین کنید که مثلا تا یک ماه دیگر حتما تعداد مشخصی از کلمات را یاد گرفته باشم و بتوانم یک مکالمه روان درباره مسائل روزمره داشته باشم.
  • اهداف کوتاه مدت تعیین کنید: برای اینکه انگیزه تان در طول یادگیری زبان دوم بیشتر شود، لازم است که اهدافی که تعیین می کنید در وهله اول کوتاه مدت باشند. اما هدف گذاری های بلند مدت را هم جدی بگیرید و برای اینکه به طور کامل روی زبانی تسلط داشته باشید، زمان مشخصی را در نظر بگیرید، تا خود را موظف بدانید تا آن موقع به یادگیری ادامه دهید.
  • خودتان را به چالش بکشید: هدف گذاری باعث می شود برای خود یک اهرم فشار ایجاد کنید. مثلا زمانی که می گویید باید تا یک ماه دیگر 30 کلمه جدید یادگرفته باشم، اگر در ماه اول توانستید به این عدد برسید ماه بعد شاخص خود را 50 کلمه ای کنید و خودتان را به چالش بکشید. البته برای اینکه انگیزه تان کم نشود، توصیه می کنیم، زیاده روی نکنید.
  • هدف های تان را یادداشت کنید: یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای انگیزه دادن به خودتان انجام دهید، این است که اهداف تان را یادداشت کنید و آن ها همیشه مقابل چشم تا قرار دهید تا ذهن تان آماده یادگیری شود.

کلمات و عبارت های مناسب را یاد بگیرید

اگر می خواهید یادگیری زبان دوم را شروع کنید، بعد از هدف گذاری لازم است که به سراغ منابع و آموزش هایی بروید که مناسب شما باشند. هر زبانی پر از کلمه و عبارت است، قطعا تمام آن ها به درد شما نمی خورند، پس آن کلماتی را یاد بگیرید که برای شما کاربرد دارند. اگر می خواهید برای شروع تجارت با چینی ها یادگیری زبان چینی را شروع کنید، پس باید به سراغ کلمه ها و عبارت هایی بروید که در محیط های کاری و تجاری زیاد استفاده می شوند.

هوشمندانه زبان را یاد بگیرید

وقتی لغات و واژه های مناسب حوزه خود را یاد بگیرید، روند آموزشی تان هدفمند تر می شود. اما برای اینکه این کلمات و عبارت ها را به بهترین شکل یاد بگیرید، باید از روش های هوشمندانه استفاده کنید. برای یادگیری لغات نباید لیستی از لغات تهیه کنید و معنای آن ها را مقابل شان بنویسید و معنای آن ها را حفظ کنید! سعی کنید از فلش کارت ها استفاده کنید، یا یادگیری آنلاین زبان را امتحان کنید.

خوشبختانه من و زبان بستر آموزش آنلاین زبان را برای شما فراهم کرده است و می توانید در این وب سایت شش زبان زنده دنیا را به صورت کاملا آنلاین و همراه با روش های هوشمندانه و جالب و سرگرم کننده یاد بگیرید. با من و زبان می توانید درس های آموزشی را مطابق با نیاز و علاقه خود انتخاب کنید. بنابراین در این وب سایت تمامی مراحل قبلی را هم می توانید رعایت کنید.

هر روز تمرین کنید

یادگیری زبان دوم به تمرین و زمان نیاز دارد. پس اگر می خواهید در این کار موفق شوید، باید یک برنامه ریزی دقیق برای آن داشته باشید به گونه ای که هر روز زمانی را برای یادگیری کنار بگذارید و تمرین زیادی داشته باشید. خوشبختانه باز هم من و زبان این امکان را برای شما ساده کرده است.

با من و زبان می توانید در هر کجا و هر زمان، زبان مورد نظر خود را یاد بگیرید. از آنجایی که آموزش های این وب سایت همگی آنلاین هستند تنها کافی است که شما به اینترنت دسترسی داشته باشید، آن وقت چه در اتوبوس، چه در رخت خواب و یا هر جای دیگری می توانید یادگیری را شروع کنید.

یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان دوم

به دنبال تجارب واقعی زبان باشید

همه ما زبان یاد می گیریم تا بتوانیم از آن برای برقراری ارتباط استفاده کنیم. پس تا زمانی که نتوانید از آنچه یاد گرفته اید استفاده کنید، باید بدانید که بیهوده تلاش کرده اید. برای اینکه در این دام گرفتار نشوید، باید به دنبال تجارب واقعی استفاده از زبان باشید. به لطف پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات شما خیلی راحت می توانید به خارجی هایی که زبان مادری شان زبان مورد نظر شما است، دسترسی داشته باشید.

از این فرصت ها استفاده کنید و با آن ها مشغول صحبت کردن از طریق تماس های تصویری و یا چت کردن شوید. در این ارتباطات هم بسیاری از اشکالات تان حل می شود و هم مطالب بسیار زیادی خواهید آموخت. اگر هم امکان سفر به آن کشور را دارید که دیگر چه بهتر، اما اگر این فرصت برای شما مهیا نیست، به هیچ وجه امید خود را از دست ندهید و در فضای مجازی به دنبال این تجربه باشید.

درباره فرهنگ آن زبان مطالعه کنید

یکی از مواردی که می تواند به شما در شروع یادگیری زبان دوم کمک زیادی کند، آشنایی با فرهنگ آن زبان است. زبان و فرهنگ دو مقوله کاملا به هم مرتبط هستند. زمانی که شما با فرهنگ کشوری آشنا شوید، معنای کلمات و عبارت های خاص آن زبان را بهتر و سریع تر درک می کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • محمد علی

    سلام
    باید برای شرکت توی این دوره امتحان تعیین سطح بدم تا مشخص بشه از چه سطحی می تونم شروع کنم؟

    پاسخ
  • زهرا 73

    با سلام؛ من میخوام زبان ایتالیایی رو فشرده یاد بگیرم، شما پنل هاتون ۶ ماهه داره. یعنی میتونم توی ۶ ماه کاملا به زبان ایتالیایی مسلط بشم؟

    پاسخ
  • mina najafi

    درود بر شما، من ۱۸ سالمه و میخوام زبان ایتالیایی رو برای تحصیل در کشور ایتالیا خیلی تخصصی یاد بگیرم. چون برای ماه آگوست سال آینده میخوام برم به ایتالیا برای تحصیل. شما آموزش ویژه تحصیل هم دارید که خیلی تخصصی و تضمینی باشه؟

    پاسخ