آموزش زبان چینی از پایه

یادگیری زبان چینی

آموزش زبان چینی از پایه | چین از لحاظ اقتصادی دومین کشور بزرگ دنیا است و زبان چینی بعد از زبان انگلیسی مهم ترین زبان تجاری محسوب می شود. به همین دلیل تعداد افراد علاقمند به یادگیری زبان چینی هر روز افزایش پیدا می کند. پرسشی که اکثر زبان آموزان در ابتدای یادگیری زبان چینی از خود می پرسند این پرسش است که از کجا و چگونه شروع کنند.

آموزش زبان چینی از پایه
آموزش زبان چینی از پایه

پین یین را یاد بگیرید

اولین کاری که بهتر است قبل از شروع یادگیری زبان چینی انجام دهید آشنایی با کاراکترها، آواها و تلفظ در این زبان است. به همین دلیل یادگیری پین یین توصیه می شود. پین یین سیستمی است که برای نوشتن صداهای چینی از الفبای غربی استفاده می شود و یادگیری تلفظ را بسیار ساده تر می کند.

چرا پین یین اینقدر مهم است؟ زیرا این سیستم در اکثر کتب درسی، دوره ها و فرهنگ لغت چینی مورد استفاده قرار می گیرد. با یادگیری پین یین تلفظ کلمات را یاد می گیرید و متوجه می شوید که هر هجا چطور بیان می شود. بنابراین برای یادگیری زبان چینی به یادگیری پین یین نیاز دارید.

روش مناسب خود را پیدا کنید

بعد از اینکه با تلفظ چینی و نحوه نوشتن این زبان با استفاده از سیستم پین یین آشنا شدید، آماده هستید تا یادگیری این زبان را شروع کنید. دوره ها و روش های مختلفی برای یادگیری زبان چینی وجود دارد و شاید تمایل داشته باشید تعدادی از آنها را امتحان کنید و ببینید با کدام شیوه راحت تر هستید. با این وجود تمرین و تکرار مهمترین مسئله است و یک زبان آموز جدا از روشی که برای آموزش انتخاب می کند باید استمرار در تمرین و تکرار را مد نظر داشته باشد.

کاراکترهای چینی را یاد بگیرید

در مورد هر کاراکتر چینی اساسا باید به سه مورد توجه داشت. این موارد عبارتند از:

  • معانی کاراکترها
  • تلفظ و لحن بیان کاراکترها
  • نحوه نوشتن کاراکترها

آیا واقعا می توان به چینی مسلط شد؟

اگر به اندازه کافی انگیزه و پشتکار دارید پاسخ به این پرسش مثبت است. بله کاملا می توانید به زبان چینی مسلط شوید. مهمترین موضوع این است که یک روش خوب انتخاب کنید و به طور منظم مطالعه کنید. زمانی که به صورت پیوسته تمرین کنید رسیدن به موفقیت حتمی است. شاید در ابتدای شروع یادگیری زبان چینی این کار به نظر مشکل بیایید و برای تسلط نسبی به این زبان زمان بیشتری لازم داشته باشید اما برداشتن قدم های کوچک اما درست در مسیر یادگیری هر زبان نتایج شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت.

تسلط به زبان چینی چقدر زبان می برد؟

پاسخ این پرسش به این بستگی دارد که منظور شما از مسلط بودن چیست. تسلط داشتن به یک زبان به معنای بی نقص بودن در آن زبان نیست بلکه به این معنی است که بتوانید مکالمه روانی داشته باشید بدون اینکه تلاش زیادی برای فهمیدن یا پیدا کردن کلمات مناسب بکنید.

از یک روش استاندارد مثل روش موجود در سایت من و زبان استفاده کنید که هر زمان و هر کجا که بخواهید می توانید درس مورد نظر خود را تکرار کنید. پس از مدتی به وضوح متوجه می شوید که ابتدا به مکالمات ساده و سپس به مکالمات اساسی تسلط پیدا کرده اید. برای یادگیری یک زبان هرگز پایانی وجود ندارد، همیشه چیز جدیدی برای یادگیری بیشتر وجود دارد و این دقیقا یکی از جنبه های جالب یادگیری یک زبان دیگر است.

آیا باید نوشتن و خواندن زبان چینی را یاد بگیرم؟

این موضوع به اهداف یادگیری شما بستگی دارد. اگر فقط قصد دارید در سفر به چین بتوانید و می خواهید در حد مکالمات ساده با دیگران ارتباط برقرار کنید، دیگر نیازی نیست که در مورد یادگیری خط چینی نگران باشید. فقط یادگیری چند کاراکتر اصلی که غالبا روی علائم و منوها مشاهده می کنید برای شما کافی است.

آیا می توانم قبل از یادگیری زبان نوشتاری چینی صحبت کردن را یاد بگیرم؟

جواب به این پرسش مثبت است. با این حال توصیه می شود همزمان با یادگیری صحبت کردن یاد گیری کاراکترها خط چینی را نیز شروع کنید، زیرا زبان نوشتاری و گفتاری با هم ارتباط نزدیکی دارد. نکته جالب این است که تشخیص کارکترها از نوشتن آنها بسیار ساده تر است. یادگیری خط چینی نسبت به نوشتن آن کمی طولانی تر است و به دلیل تعداد زیاد کارکترها فراموش کردن آنها کاملا طبیعی است. این امر موضوعی اجتناب ناپذیر است پس اجازه ندهید این مسئله باعث نگرانی شما شود.

به مرور زمان در نوشتن به زبان چینی تسلط پیدا خواهید کرد، زیرا با تکرار ذهن به دیدن کاراکترها عادت پیدا می کند و به تدریج در مغز تثبیت می شود. به جای آنکه فکر خود را درگیر سخت بودن یادگیر کاراکترها کنید، به این فکر که که چگونه می توانید تمام کارکترها را به طور کامل یاد بگیرید.

آیا خواندن زبان چینی مدت زیادی طول می کشد؟

در زبان چینی حدود 50 هزار کاراکتر وجود دارد، اما بیشتر آنها بسیار به ندرت استفاده می شوند. فقط با یادگیری 500 کاراکتر متداول حدود 75 درصد از کاراکترهای چینی مدرن را تشخیص خواهید داد. با 3000 کاراکتر می توانید 99 درصد متون مدرن چینی را بخوانید. نکته تشویق کننده دیگر این است که شناختن کاراکترها از نوشتن آنها نیز بسیار ساده تر است.

کاراکتر ساده شده و سنتی چیست؟ کدام را باید یاد گرفت؟

کاراکترهای سنتی کاراکترهای اصلی خط نوشتاری چینی هستند. این کاراکترها حدود 2 هزار سال پیش در دوران سلسله هان به این شکل درآمدند و تا اواخر قرن 20 میلادی به همان شکل مورد استفاده قرار می گرفتند. در دهه 50 و 60 دولت چین به دلیل دشواری این کاراکترها و بی سوادی تصمیم به ساده سازی آنها کرد.

کاراکترهای ساده شده در چین، مالزی و سنگاپور استفاده می شوند اما کاراکترهای سنتی چینی در هنگ کنگ، تایوان، ماکائو به کار می رود. کاراکترهای اصلی چینی را در مکان های تاریخی مانند معابد و کتیبه ها، در کتب تاریخی و خطاطی می توانید مشاهده کنید.

چه نوع چینی باید یاد بگیرم ، ماندارین یا کانتونی؟

ماندارین در کلیه مدارس سراسر چین و همچنین در تایوان صحبت و آموزش داده می شود. بنابراین اگر مکان مورد نظر شما چین یا تایوان است، یادگیری ماندارین بهترین انتخاب خواهد بود. کانتونی در هنگ کنگ و بعضی استان های جنوبی چین (علاوه بر ماندارین) صحبت می شود. بنابراین اگر هنگ کنگ مکان مورد علاقه شماست باید کانتونی را یاد بگیرید. زبان چینی نوشتاری در اصل در همه مناطق چینی زبان یکسان ماندارین است.

آموزش زبان چینی از پایه
آموزش زبان چینی از پایه

آیا همه در چین به زبان ماندارین صحبت می کنند؟

پاسخ به این پرسش مثبت است. تقریبا همه در چین به زبان ماندارین صحبت می کنند، به جز در هنگ کنگ و ماکائو که کانتونی زبان اصلی آنها است. اگر به زبان استاندارد مانداریایی صحبت کنید متوجه خواهید شد که لهجه های گوناگونی در سراسر کشور وجود دارد. برای اینکه به یک لهجه محلی خاص عادت کنید مدتی طول می کشد و حتی افرادی که بدون مشکل ماندارین را درک کنند، ممکن است هنگام شنیدن لهجه محلی با چالش روبرو شوید. معدود افرادی در چین هستند که به زبان ماندارین صحبت نمی کنند. این افراد اکثرا افراد سالخورده یا کسانی هستند که در مناطق روستایی بسیار دور افتاده زندگی می کنند.

جهت نوشتن چینی از بالا به پایین است یا از راست به چپ؟

خط چینی به طور سنتی از بالا به پایین به شکل ستون هایی کنار و از سمت راست صفحه شروع می شد. این روش همچنان در کتاب های هنگ کنگ و تایوان متداول است. اما در خود کشور چین تقریبا 99 درصد از فرمت غربی یعنی به صورت افقی و از سمت چپ به راست می نویسند.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید