توسعه و پیشرفت جامعه در گرو آموزش زبان های خارجی

آموزش و یادگیری زبان های خارجی یکی از مهم ترین عوامل در گسترش علم و دانش است. آموزش زبان های خارجی، نه تنها توانایی ها و مهارت های زبان آموزان را بالا می برد، بلکه آگاهی آن ها در موضوعات مختلف را نیز افزایش داده و همچنین آن ها را با فرهنگ و هنر سایر کشورها و سرزمین ها آشنا می کند. آموزش زبان می تواند از جهات مختلف توسعه و پیشرفت به همراه داشته و سطح آگاهی افراد مختلف جامعه را نیز بالا ببرد. در این مقاله قصد داریم مزایای آموزش زبان های خارجی و زمینه هایی که باعث پیشرفت می شود را در این حوزه بررسی کنیم. با من و زبان همراه باشید.

آموزش زبان های خارجی و مزایای بسیار آن

همان طور که گفته شد، آموزش و یادگیری زبان های خارجی می تواند پیشرفت های بسیاری در حوزه های مختلف به همراه داشته و جامعه را به سوی رشد و پیشرفت هدایت کند. کشورهای بسیاری در قاره های مختلف، آموزش زبان های خارجی را از سنین پایین و از مدارس آغاز کرده و در طول مقاطع تحصیلی مختلف مهارت های مختلف زبان های خارجی را به دانش آموزان آموزش می دهند. سنین پایین بهترین زمان برای یادگیری مهارت های زبان دوم بوده و از همین رو بسیاری از کشورها این آموزش ها را از سنین کم و از مقاطع تحصیلی پایین شروع می کنند.

آموزش زبان های خارجی و توسعه و پیشرفت
آموزش زبان های خارجی و توسعه و پیشرفت

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته آموزش زبان دوم اجباری بوده و دانش آموزان می بایست تا قبل از 10 سالگی به غیر از زبان مادری در یک زبان خارجی مهم دیگر نیز مهارت کسب کرده باشند. بسیاری از کشورهای آسیایی نیز همچون ژاپن، هندوستان، سنگاپور و چین زبان های خارجی را در قالب برنامه های آموزشی مقاطع تحصیلی پایین به کودکان آموزش می دهند. در کشور ما نیز در حال حاضر زبان های عربی و انگلیسی به عنوان زبان های خارجی در برنامه های درسی برخی مقاطع تحصیلی وجود داشته و دانش آموزان می بایست آموزش های این دو زبان را نیز در کنار سایر برنامه های درسی خود فرا گیرند.

  • آشنایی با فرهنگ کشورهای دیگر

    زبان و فرهنگ دو جز لایفنک از یکدیگر بوده و به همدیگر وابسته می باشند. یادگیری کامل یک زبان خارجی بدون آشنایی با فرهنگ آن ملت امکان پذیر نبوده و همچنین آشنایی و تعامل با فرهنگ های دیگر نیز بدون دانستن زبان آن ها ممکن نیست. یکی از مزایای بسیار مهم آموزش زبان های خارجی، آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف است. در واقع هنگامی که زبان آموزان، مفاهیم مختلف زبان یک کشور دیگر را فرا می گیرند، بسیاری از مفاهیم فرهنگی آن کشور نیز در این قالب به آن ها منتقل شده و با آن آشنا می شوند. زبان منعکس کننده فرهنگ یکی کشور و فرهنگ نیز برخاسته از همان زبان است.
    آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف در روند یادگیری زبان های خارجی، علاوه بر آشنایی با سایر کشورها، آگاهی و قدرت تعامل زبان آموزان با مردم و گویش وران آن زبان را نیز افزایش داده و به آن ها این توانایی را می دهد بر طبق این آشنایی و با استفاده از مهارت هایی که به دست آورده اند، به تعامل با مردم آن زبان دست زده و تبادلات فرهنگی و زبانی بسیاری داشته باشند. یادگیری زبان های خارجی همچنین مهارت های ارتباطی و اجتماعی زبان آموزان را تقویت کرده و آن ها را به انسانی اجتماعی و فعال تبدیل می کند. این تعاملات نه تنها با فرهنگ های دیگر و افراد ملت های دیگر، بلکه در ارتباطات و تعاملات با اطرافیان این افراد نیز بسیار موثر واقع شده و زندگی بهتر و توسعه یافته تری برای آن ها می سازد. از این رو یادگیری زبان های خارجی می تواند در حوزه های اجتماعی، رشد شخصی و معیارهای اجتماعی بسیاری مفید واقع شده و توسعه های بسیاری در این حوزه ها به ارمغان بیاورد.

آموزش زبان های خارجی و توسعه و پیشرفت
آموزش زبان های خارجی و توسعه و پیشرفت
  • پیشرفت های مختلف اقتصادی

    حوزه آموزش زبان های خارجی یک بازار اقتصادی به حساب آمده و می تواند به درآمد زایی، پیشرفت اقتصادی و کارآفرینی منجر شود. هر کدام از مراحل این روند می توند بازار کاری مناسب برای شروع فعالیت های مختلف بوده و درآمد خوبی نصیب فعالان کند. در نظر بگیرید برای یادگیری زبان های خارجی مدارس، آموزشگاه ها و بسیاری از موسسات اقدام به شروع فعالیت های خود کنند. موسسات بسیاری در حوزه مطالعه، چاپ و نشر محتویات آموزشی این روند اقدام به فعالیت می کنند. دبیران و معملان بسیاری در این حوزه شروع به فعالیت کرده و سیستم آموزشی را به جلو می برند. از سوی دیگر، موسسات و مراکز آموزش زبان اقدام به جذب نیرو در امور مختلف کرده و به جذب زبان آموزان اقدام می کنند. همچنین بسیاری از فعالیت های ریز و درشت دیگر در این حوزه صورت می گیرد که از منظر اقتصادی هر کدام از آن ها می تواند به عنوان یک مجموعه یا فرد فعال اقتصادی تبدیل شده و رد پای آن ها در چرخیدن چرخ های اقتصادی را مشاهده کرد. مشغول به کار شدن افراد مختلف در این حوزه ها و درآمد زایی، موجب ظهور بازارهای اقتصادی جدید و چرخش چرخ های اقتصادی شده و تاثیرات پیشگیرانه ای نیز بر امر بیکاری و نرخ بالای آن در جامعه می گذارند.

  • رشد و توسعه مغز و مهارت های ذهنی

    همان طور که ممکن است بدانید، آموزش و یادگیری می تواند تاثیر به سزایی در افزایش قدرت مغز داشته باشد. تحقیقات بسیاری در زمینه یادگیری زبان دوم به طور گسترده بر روی افراد مختلف سنین مختلف صورت پذیرفته است و تمام آن ها حاکی از تاثیر مثبت یادگیری زبان دوم در افزایش قدرت مغز، بزرگ شدن مغز، پیشگیری از آلزایمر و پیری مغز دارند. با یادگیری زبان دیگر، قسمتی از مغز که مربوط به یادگیری و خاطره است بزرگ شده و فعالیت آن تشدید می شود. همچنین یادگیری زبان های خارجی می تواند درصد کاربرد مغز را بالا برده و با افزایش فعالیت و کارکرد آن، از زوال عقل جلوگیری کند.
    در این بررسی ها مشخص شده است که هر چه سن افراد برای یادگیری زبان دوم پایینتر باشد، کودکان بهتر و سریع تر زبان دوم را فرا گرفته و مهارت های بیشتر و بهتری در این حوزه در خود گسترش می دهند. افرادی که قادر به صحبت کردن دو زبان هستند در مقایسه با افرادی که بر یک زبان مسلط هستند از مهارت های بیشتری برخوردار بوده و در بسیاری از فعالیت های ارتباطی برتری دارند. از جمله این مهارت ها و ویژگی ها می توان به؛ هوش، تمرکز، افزایش مهارت های روخوانی، افزایش توانایی به خاطر آوردن مطالب، بهبود برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری، درک نقطه نظرات دیگران، بهبود توجه، تمرکز و دقت، افزایش قدرت حافظه، انعطاف روانی و قابلیت کنار آمدن با شرایط جدید و بالا رفتن مهارت های شنوایی اشاره کرد.
    یادگیری زبان دوم همچنین می تواند اعتماد به نفس زبان آموزان را افزایش داده و بهبودهای زیادی در جوانب مختلف زندگی آن ها به همراه داشته باشد. این موضوع همچنینی می تواند بسیاری از فعالیت های آنان را تحت تاثیر قرار داده و بهبودهای بسیاری را حاصل کند. در کل یادگیری زبان های خارجی می تواند مهارت های مغزی و شخصیتی افراد را بهبود داده و از آن ها فرد بهتری بسازد.

آموزش زبان های خارجی و توسعه و پیشرفت
آموزش زبان های خارجی و توسعه و پیشرفت
  • پیشرفت های شغلی و تحصیلی

    با پیشرفت های حاصله در حوزه های مختلف، افرادی که مهارت های ارتباطی بیشتر دارند و آن هایی که به زبان ها دیگر مسلط هستند بهتر می توانند در حوزه های مختلف مشغول به کار شده و زندگی شغلی خود را آغاز کنند. یادگیری زبان های خارجی و تسلط بر آن ها می تواند فرصت های تحصیلی و شغلی در اختیار زبان آموزان قرار داده و حتی مسیر زندگی آن ها را عوض کند. بسیاری از دانشجویان می توانند با استفاده از مهارت زبان های خارجی در رشته های خاص و حتی در دانشگاه های خارجی ادامه تحصیل داده یا در مشاغل مختلف و متنوعی در داخل و خارج کشور مشغول به کار شده و زندگی شغلی خود را ادامه دهند. علاوه بر این موضوع، افرادی که به زبان دوم مسلط هستند از فرصت های پیشرفت بیشتری در شغل خود برخوردار بوده و راحت تر می توانند به مدارج بالاتر و پیشرفت شغلی برسند.

سخن پایانی

تنها چند مورد از مزایای آموزش زبان و یادگیری آن در توسعه حوزه های مختلف را مورد بررسی قرار دادیم. اما این پیشرفت ها و توسعه ها تنها به این موراد ختم نشده و بسیار بیشتر می باشند. یادگیری زبان های خارجی می تواند علاوه بر رشد و پیشرفت های روحی، روانی و مغزی، مزایای بسیاری نیز برای بسیاری از حوزه های دیگر جامعه داشته و رشد و پشرفت را در بسیاری از آن ها رقم بزند. آموزش زبان های خارجی یکی از موضوعاتی است در بسیاری از جوامع به طور جد دنبال شده و مزایای بسیار آن بر رشد و پیشرفت حوزه های مختلف به اثبات رسیده است. اگر شما نیز تا کنون قدمی در این راه برنداشته اید، سریع تر دست به کار شده و به یادگیری زبان دوم مشغول شوید. با یادگیری زبان های خارجی می توانید مهارت های و توانایی های خود در حوزه های مختلف را گسترش داده و به موفقیت های بسیار دست پیدا کنید! وب سایت من و زبان با ارائه برنامه های مختلف آموزشی 12 زبان زنده دنیا را به شما آموزش داده و به شما کمک می کند در راه رشد و پیشرفت قدم بردارید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • کاوه

    زبان انگلیسی خیلی اشباع شده و از هر سه نفری که می بینیم در اطرافمون ۲ نفرشون به انگلیسی آشنایی کامل دارن. با توجه به اینکه شما یک مرجع آموزش زبان های خارجی هستید چه زبانی رو به غیر از انگلیسی برای یادگیری پیشنهاد می کنید؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما هر کسی براساس نیازی که دارد زبان مورد نظر را انتخاب میکند.

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید