تقویت مهارت نوشتاری در زبان با رعایت چند نکته

در روند یادگیری زبان خصوصا زبان انگلیسی، بسیاری از زبان آموزها فکر می کنند مشکلی در نوشتن ندارند. دلیل این احساس هم این است که تعریف درستی از نگارش انگلیسی ندارند. مسلما، هر فردی دوست دارد بعد از یادگیری هر زبانی بتواند با بهترین کیفیت و بدون غلط بنویسد. فراموش نکنید اولین کلید موفقیت هر کاری، تمرین و تکرار است، لذا، در حین یادگیری هر زبانی باید علاوه بر تمرین، نکانی را رعایت کنید تا به درستی مهارت نوشتاری تان را بهبود ببخشید.

پس، تا انتهای این مقاله از با ما همراه باشید، تا با روش های تقویت مهارت نگارش در زبان های مختلف آشنا شوید. فراموش نکنید که رسالت تیم من و زبان ساده سازی فرایند یادگیری است، پس شما هم به خودتان سخت نگیرید و فقط به توصیه های ما گوش دهید.

 

آموزش آنلاین زبان خارجی با من و زبان

نکات طلایی برای بهبود مهارت نوشتاری زبان

برای تقویت مهارت نوشتاری زبان ، باید یک سری اصول نگارشی را بدانید. چند راه برای این کار وجود دارد، در ادامه با ما همراه باشید، تا مورد به مورد به توضیح آن بپردازیم:

زیاد کتاب بخوانید

اگر می خواهید متون خوبی بنویسید باید منابع زیادی در ذهن داشته باشید. بهترین راه هم برای این کار خواندن و خواندن و خواندن است. جالب است بدانید که برای شروع باید کتاب های زبان مادری تان را بخوانید تا با نوع نوشتار به زبان خودتان آشنا شوید و بعد از آن کم کم شروع به خواندن کتاب های ساده به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری کنید. با این کار خیلی زود مهارت نوشتاری را یاد می گیرید و می توانید متون دلخواه خود را خیلی روان تر به زبان های خارجی بنویسید.

نوت برداری را تمرین کنید

نوت برداری و نوشتن امور روزمره کمک زیادی به شما در تقویت مهارت نگارشی می کند. هرچیزی که به ذهن تان می آید را به همان زبانی که می خواهید یاد بگیرید، یادداشت کنید. با این کار ضمن داشتن آزادی عمل در نوشتن، اعتماد به نفس تان در نگارش نیز بالا می رود. با این روش حتی می توانید نقاط ضعف خود را راحت تر پیدا کنید و برای رفع آنها بیشتر تمرین کنید.

یک دوست خارجی پیدا کنید

برقراری ارتباط با فردی که به زبان انگلیسی یا زبانی دیگر صحبت می کند، برای تقویت مهارت نگارشی امری ضروری است. می توانید در وب سایت مختلف به دنبال یک دوست خارجی باشید و هرچه در آن زبان یاد می گیرید را با او به اشتراک بگذارید و از راهنمایی هایی او برای تقویت زبان خود استفاده کنید.

در دوره های آنلاین آموزش زبان شرکت کنید

استفاده از دوره های آموزش آنلاین زبان این روزها در بین کاربرانی که مشغله های کاری زیادی دارند، بسیار باب شده است. پس هیچ چیزی نباید مانع استفاده شما از این سرویس های آموزشی شود. من و زبان با ایجاد محیط آموزشی جالب و سرگرم کننده در میان تمرین های خود تمرین هایی دارد که شما برای پاسخ گویی مجبور به نوشتن می باشید. همچنین یک تمرین دیگر در آخر هر درس وجود دارد که برای حل آن نیز باید چند جمله بنویسید و پاسخ خود را برای کاربران دیگر ارسال کنید. با این روش هم با دیگر کاربرها تعامل خواهید داشت و هم ایرادات نوشتاری تان حل می شود.

از منابع آنلاین استفاده کنید

در سایت های مختلفی می توانید منابع بسیار عالی پیدا کنید. به این منابع گوش دهید و هر آنچه می شنوید را بنویسید تا گوش و دست تان برای نوشتن به زبان دیگر عادت کند. البته فراموش نکنید، زبان گفتاری با زبان نوشتاری فرق می کند، این کار صرفا برای تمرین نوشتن است.

برای خودتان هدف گذاری کنید

هرچه خودتان را برای تمرین بیشتر در نوشتن مسئول بدانید، قطعا بیشتر و سریع تر در این کار مهارت کسب می کنید. پس بهترین کار این است که برای مثال برای ده روز آینده خود، برنامه ریزی کنید که یک متن درباره یک موضوع خاص بنویسید و برای اینکه به هدف خود برسید، نکات این مقاله را در نظر بگیرید و سعی کنید عبارت ها و کلماتی که برای این موضوع نیاز دارید را یاد بگیرید.

گرامر را فراموش نکنید

فراموش نکنید که برای خوانایی بیشتر متن های تان، باید قواعد دستوری و گرامر را در آن رعایت کنید. پس بهتر است جملات کوتاه را برای شروع کار تان انتخاب کنید تا دچار کمترین خطای دستوری شوید. برای مثال اگر می خواهید جملاتی در زمان گذشته بنویسید، سعی کنید با جملات کوتاه این کار را بکنید و کم کم که با این زمان بیشتر آشنا شدید جملات طولانی تر به همراه قواعد دستوری متنوع تر را در نوشته های خود بگنجانید.

از دانش دیگران کمک بگیرید

یادگیری در کنار دیگران ضمن اینکه خیلی لذت بخش است، می تواند به تسریع فرایند یادگیری تان کمک زیادی کند. سعی کنید آنچه یاد می گیرید را به با فردی که دانش بیشتری نسبت به شما دارد، به اشتراک بگذارید و از کامنت ها و توصیه های او در راستای بهبود مهارت نوشتاری خود، استفاده کنید.

صبور باشید

هر نویسنده حرفه ای، روزی مبتدی بوده است. پس به خودتان سخت نگیرید و سعی کنید با صبر و حوصله و مهم تر از آن تمرین و تکرار مهارت نوشتاری را در خود تقویت کنید. اگر اشتباه یا دشواری در نوشتن به زبان خارجی دارید، باید بدانید که کاملا طبیعی است و با تمرین و تمرکز روی آن زبان قطعا می توانید از پس آن ها برآیید.

ساده بنویسید!

یکی از اشتباهاتی که زبان آموز ها مرتکب می شوند، این است که فکر می کنند اگر از عبارت ها و کلمات سخت و پیچیده در متون نوشتاری خود استفاده کنند، متن آن ها حرفه ای تر می شوند. اما این اشتباه را نکنید. برای شروع تمرین در مهارت ساده بنویسید تا جملات تان مفهوم تر باشند و به خودتان سخت نگیرید.

 

همه جا وقتی صحبت از یادگیری زبان می شود، بیشتر تمرکز ها روی مهارت مکالمه است. اما فراموش نکنید که نوشتن هم به همان میزان می تواند مهم باشد و ضمن اینکه تقویت کننده مکالمه شما هم هست.

 

 

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید