حقایقی درباره زبان فرانسه که شما را شگفت زده می کند

 شاید پیش خودتان فکر کنید که همه چیز را درباره زبان فرانسه می دانید، حروف بی صدا، جنسیت، آهنگ های فرانسوی و…. اما در مورد این زبان چه چیز دیگری می دانید؟ هر زبان برای خود رمز و رازهایی دارد که شاید زبان آموزی که در حال یادگیری زبان است، از آنها اطلاعات کاملی نداشته باشد. در مورد زبان فرانسه نیز همین طور است و به احتمال بسیار زیاد اگر در حال یادگیری زبان فرانسه هستید هنوز مواردی شگفت انگیز درباره این زبان وجود دارد که از آن اطلاعی ندارید. در این مقاله بعضی از این حقایق جالب را در باره زبان فرانسوی بررسی می کنیم.

زبان فرانسه زبان رسمی 29 کشور دنیا است

کشورهای زیادی در دنیا هستند که زبان رسمی آنها زبان فرانسه است. شاید از قبل می دانستید که زبان رسمی کشورهای مانند کانادا، بلژیک، سوئیس و غیره زبان فرانسوی است، اما آیا می دانستید که زبان رسمی کشور سنگال و جیبوتی نیز فرانسه است؟ در مورد ماداگاسکار و وانواتو چطور؟ (اصلا می دانید وانواتو کجاست؟) هر قسمت از دنیا را ببینید کشوری پیدا می شود که در آن زبان فرانسوی یا یکی از زبان های رسمی آن کشور است و یا نهادهای مستقل فرانسوی زبان در آنجا وجود دارد. فرانسوی ها سال ها قبل از انگلیسی ها که به استعمار پیر شناخته می شوند، راهی سراسر دنیا شدند و روشن است که فرانسوی در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان زبان رسمی و یا زبان رایج شناخته شد.

حقایقی درباره زبان فرانسه
حقایقی درباره زبان فرانسه

لهجه فرانسوی از کشورهای مختلف متفاوت است

لهجه فرانسوی در کل دنیا را می توان به سه گروه تقسیم کرد که عبارتند از: فرانسوی اروپایی، فرانسوی کانادایی و فرانسوی آفریقایی. اگر در حال یادگیری زبان فرانسه هستید و با این موضوع تازه آشنا شده اید، شاید کمی باعث نگرانی شما شود. اگر بدانید که در خود کشور فرانسه هم لهجه از شهری به شهر دیگر متفاوت است، حتما نگران تر هم خواهید شد. اما اگر به لهجه های مختلف کشور خودمان هم نگاه کنیم، متوجه می شوید که تفاوت لهجه تاثیر چشمگیری در ارتباط برقرار کردن افراد با یکدیگر ندارد و کسانی که به یک زبان صحبت می کنند، با وجود تفاوت لهجه به راحتی می توانند منظور یکدیگر را متوجه شوند. بنابراین زمانی که در حال آموزش زبان فرانسه هستید اصلا نباید تفاوت در لهجه شما را نگران کند.

هیچ کلمه اصلی فرانسوی W ندارد

شاید بگوید پس حرف W در حروف الفبای زبان فرانسوی چیست. واقعیت این است که حرف W از سایر زبان ها به این زبان وارد شده و در واقع ریشه فرانسوی ندارد، برای مثال کلماتی مانند wagon یا western ریشه فرانسوی ندارند. به همین دلیل کلماتی که با W شروع می شود گاهی در این زبان تغییر می کند، مانند کلمه Warsaw که به Varsovie تبدیل شده است و فرانسوی ها به راحتی آن را تغییر داده اند.

پرتکرارترین حرف در زبان فرانسه حرف E است

فقط کافی است چند کلمه پر کاربرد در زبان فرانسه را ببینید، کاملا مشخص است که حرف E در کلمات فرانسوی چقدر زیاد حضور دارد و تکرار می شود. به این کلمات نگاه کنید: Je, elle, au revoir, merci ، حرف E همه جا هست. سعی کنید یک مکالمه کوتاه و ساده به زبان فرانسه داشته باشید و ببینید که آیا بدون حرف E این کار امکان پذیر است؟!

 

200 میلون نفر در سراسر دنیا فرانسوی صحبت می کنند

80 میلیون نفر فرانسوی زبان در کشور فرانسه زندگی می کنند و این زبان در 29 کشور از جمله بلژیک، کانادا، سوئیس و سایر کشورها در قاره های مختلف صحبت می شود. زبان فرانسوی چهارمین زبان مادری است که در اروپا به طور گسترده به آن صحبت می شود. پیش بینی می شود که تا سال 2050 تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند به 700 میلیون نفر برسد که البته بیشترین رشد آن به کشورهای آفریقایی مربوط می شود که زبان فرانسه در آنجا زبان رسمی دولت ها است.

آموزش آنلاین زبان

45 درصد کلمات انگلیسی ریشه فرانسوی دارند

پس از فتح نورمنان انگلیس در سال 1066، فرانسوی به زبان اشرافی و اداری تبدیل شد. همین موضوع منجر به زیاد شدن کلمات و عبارات فرانسوی در انگلیسی شد. در طول قرن ها ، فرانسوی اصلی ترین زبانی باقی مانده است که بر زبان انگلیسی مدرن تأثیر گذاشت. شاید برخی از کلمات مثل café و bourgeois را بارها استفاده کرده باشید، اما نمی دانستید که در واقع ریشه لاتین دارند.

زبان فرانسوی زبان تأثیرگذار در دنیای دیپلماتیک است

بسیاری از مؤسسات بین المللی زبان فرانسه را به عنوان یکی از زبانهای رسمی خود به رسمیت می شناسند از جمله سازمان ملل متحد ، اتحادیه اروپا ، کمیته بین المللی المپیک ، صلیب سرخ و غیره. بسیاری از دادگاههای بین المللی نیز از فرانسوی به عنوان یک زبان رسمی استفاده می کنند.

تلفظ کلمات فرانسوی در همه جا یکی نیست

تلفظ فرانسوی در حقیقت به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از : فرانسوی اروپایی ، فرانسوی کانادایی و فرانسوی آفریقایی. اما موضوع به همین جا ختم نمی شود. حتی در داخل خود کشور فرانسه نیز مردم در در شهرهای مختلف با لهجه های متفاوت و مختلف با یکدیگر صحبت می کنند. البته این موضوع در اکثر کشورها وجود دارد و هر شهری لهجه خود را دارد، درست همانطور که لهجه مردم در می سی سی پی با مردم نیوجرسی فرق دارد و یا لهجه لندنی با لهجه لیورپولی متفاوت است.

آنچه نوشته می شود خوانده نمی شود

حرف “h” را در زبان فرانسه در نظر بگیرید. زمانی که می خواهید آنها را به تنها تلفظ کنید صدایی شبه به “ahsh” دارد اما وقتی در جمله می آید معمولا خوانده نمی شود. حرف “z” نیز مثال خوبی است. این حرف به تنهایی شبیه به “zedd” تلفظ می شود ، اما در کلمه مانند انگلیسی تلفظ می شود مگر اینکه در ترکیب با فعل استفاده شود. البته این موضوع در بسیاری از زبان ها وجود دارد که آنچه نوشته می شود خوانده نمی شود و یا تلفظ آن در کلمه متفاوت است. اما زبان فرانسوی از این نمونه ها زیاد دارد و یکی از دلایلی که اکثر افراد در هنگام یادگیری زبان فرانسه به مشکل می خورند،  املای کلمات فرانسوی است.

بسیاری از کلمات انگلیسی ریشه فرانسوی دارند

اگر کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از کلماتی که در زبان انگلیسی وجود دارد، ریشه فرانسوی دارند. کلماتی مثل café, bourgeois و hors d’oeuvre کلماتی هستند که از زبان فرانسه وارد زبان انگلیسی شده اند. با این حال به احتمال زیاد کلمات زیاد دیگری نیز در زبان انگلیسی وجود دارد که تا به امروز نمی دانستید ریشه فرانسوی دارند. آیا تا به حال به ریشه کلماتی مثل silhouette، brunette فکر کرده اید؟ آیا می دانستید R.S.V.P. مخفف کلمه répondez s’il vous plait است؟ در مورد کلمه Depot چطور؟ حتما تا به حال کلماتی مانند Office Depot یا Home Depot را شنیده اید ، ولی به احتمال زیاد نمی دانستید که این کلمات در واقع از زبان فرانسه وارد زبان انگلیسی شده اند.

حقایقی درباره زبان فرانسه
حقایقی درباره زبان فرانسه

فرانسوی پنجمین زبان پرکاربرد دنیاست

احتمالا تا به حال این موضوع را نمی دانستید. 220 میلیون نفر در دنیا به زبان فرانسه صحبت می کنند و به همین دلیل این زبان به عنوان یکی از پرکاربردترین زبان های دنیا تبدیل شده و در لیست 5 زبان پر گویش در دنیا قرار دارد. این بدان معنی است که با یادگیری زبان فرانسه به جمع میلیون ها نفر در دنیا خواهید پیوست و این امکان برای شما فراهم می شود که با میلیون ها انسان جدید ارتباط برقرار کنید.

زبان فرانسه، زبان عشق است

کمتر کسی است که تا به حال آهنگ های عاشقانه فرانسوی را شنیده باشد و از این همه احساس و کلمات و شعر عاشقانه لذت نبرده باشد. در یک تحقیق انجام شده در گوگل مشخص شد که عاشقانه ترین عبارات در مقایسه چندین زبان با یکدیگر از جمله زبان های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و روسی به زبان فرانسوی تعلق دارد.

زبان فرانسه دومین زبان محبوب دنیا است

زبان فرانسه علاوه بر اینکه در صدر زبان های عاشقانه دنیا قرار دارد، به لحاظ محبوبیت نیز در جایگاه بالایی قرار دارد و رتبه دوم محبوب ترین زبان دنیا به این زبان تعلق دارد. در اکثر کشورهای دنیا بعد از زبان انگلیسی ، این زبان فرانسوی است که طرفداران زیاد دارد. بسیاری از افراد دوست دارند تا این زبان را یاد بگیرند و به همین دلیل در اکثر کشورهای دنیا کلاس های آموزش زبان فرانسوی وجود دارد. به همین دلیل جای تعجب نیست که آموزش آنلاین زبان فرانسه یکی از محبوب ترین آموزش های آنلاین زبان است.

حقایقی درباره زبان فرانسه
حقایقی درباره زبان فرانسه

زبان فرانسه پر از کلمات هم آوا است

کلمات هم آوا کلماتی هستند که تلفظ یکسان دارند، اما املا و معنای آنها با هم متفاوت است. شاید تا به حال کلماتی را برای تمرین به اصطلاح چرخش زبان شنیده باشید. این کلمات دقیقا همان کلمات هم آوا هستند که تنها تلفظ یکسان دارند اما معنی آنها با هم متفاوت است. در زبان فرانسوی از این دست کلمات زیاد است و یکی از عباراتی که با استفاده از این کلمات گفته می شود این عبارت است: Si mon tonton tond ton tonton, ton tonton sera tondu. یکی دیگر از این عبارات As-tu vu le vert ver allant vers le verre en verre vert? است. آیا می توانید این عبارات را سریع و پشت سر هم چندبار تکرار کنید؟

زبان فرانسه زبان دیپلماتیک است

در کنار زبان انگلیسی این زبان یکی از تاثیر گذار ترین زبان ها در دنیای دیپلماتیک است. بسیاری از موسسات بین المللی این زبان را به عنوان یکی از زبان های رسمی خود می شناسند و از آن استفاده می کنند. از جمله این موسسات می توان به سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، کمیته بین المللی المپیک، صلیب سرخ و بسیاری دیگر از موسسات اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از دادگاه های بین المللی از زبان فرانسوی به عنوان یکی از زبان های رسمی خود استفاده می کنند.

یادگیری زبان یکی از لذت بخش ترین تجربیات است، به خصوص اگر به آن زبان علاقه مند هم باشید. با این حال استفاده از روش های درست برای یادگیری یک زبان می تواند نقش قابل توجهی در لذت بخش کردن یادگیری این مهارت و یا برعکس در سخت کردن آن داشته باشد. خوشبختانه با تغییراتی که در سبک های مختلف آموزش زبان به وجود آمده، دگر هر فرد می تواند با توجه به علاقه و سبک یادگیری و یا حتی سبک زندگی خود یک روش یادگیری انتخاب کند.

سایت من و زبان با ارائه آموزش آنلاین زبان فرانسه و چندین زبان زنده دنیا تجربه یادگیری آنلاین زبان فرانسه را در اختیار شما قرار می دهد. من و زبان یک سایت آموزش آنلاین زبان است که با استفاده از روش های به روز دنیا محیط آموزشی جذاب و سرگرم کننده ای را برای افراد علاقمند به یادگیری زبان فراهم می کند. فقط کافی است در این سایت ثبت نام کنید و یادگیری زبان را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید