زبان فرانسه، یکی از ملزومات سفر به 5 قاره!

زبان فرانسوی نه تنها در کشور فرانسه، بلکه در 29 کشور دیگر نیز زبان رسمی بوده و به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این کشورها از این قرارند: بلژیک، کانادا، موناکو، لوکزامبورگ، بنین و چاد. این زبان با در اختیار داشتن حدود 300 میلیون نفر گوینده در 5 قاره دنیا، در رتبه دوم گسترده ترین زبان ها قرار داشته و ششمین زبان پر کاربرد در دنیا است.

زبان فرانسوی در 5 قاره مختلف زبان رسمی بوده و گوینده دارد! آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا، اقیانوسیه و کارائیب این قاره ها هستند. لازم به ذکر است این زبان در برخی مناطق محلی کشورهای مختلف نیز توسط مردم بومی و محلی مورد استفاده قرار می گیرد.

در نتیجه این زبان می تواند یکی از زبان های پرکاربرد برای سفرهای خارجی باشد. با توجه به تعداد زیاد کشورهای فرانسوی زبان دنیا، یادگیری زبان فرانسوی می تواند مزایای بسیاری برای شما به همراه داشه و سفر شما را ساده تز و لذت بخش تر کند.

آموزش آنلاین زبان خارجی با من و زبان

زبان فرانسوی برای سفر به کدام کشورها لازم است؟

کشورهای زیبای بسیاری وجود دارند که برای سفر به آن ها نیازمند یادگیری زبان فرانسوی هستید. بسیاری از این کشور های از زیباترین و جذاب ترین کشورهای از نظر جاذبه های طبیعی و گردشگری هستند. در ادامه با مهم ترین این کشورهای آشنا خواهیم شد.

کانادا

همان طور که احتمالا می دانید، زبان فرانسوی یکی از زبان های رسمی و اداری در کانادا در کنار زبان انگلیسی است.

بیش از 7 میلیون نفر در کانادا به فرانسوی صحبت می کنند که بیشتر آن ها در استان کبک زندگی می کنند. کانادا یکی از پیشرفته ترین و زیباترین کشورهای دنیاست که علاوه بر شهرهای توسعه یافته و مدرن، دارای طبیعتی زیبا و بکر است. کانادا دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی جذاب و متعددی است که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد. آبشار نیاگارا، کوه های راکی، پارک ملی بنف، خلیج فاندی، بندر ویکتوریا، کبک، مونترال و … از شهرها و مکان های دیدنی و جذاب کانادا هستند.

موناکو

موناکو دومین کشور مستقل کوچک دنیا بعد از واتیکان است.  شبه جزیره موناکو در دریای مدیترانه و سواحل جنوبی فرانسه قرار گرفته است. در کنار مناظر شگفت انگیز و آب و هوای مطبوعش، این کشور را به بهشتی برای گردشگران است. گردشگران ایرانی هم مدتی است برای سفر و گشت و گذار این کشور را انتخاب می ‌کنند. هر چند موناکو کشور کوچکی است، اما دارای زیبایی ها و جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی است!

بندرگاه مونت کارلو، کاخ موناکو، خیابان لی روچر، باغ گل رز و موزه اقیانوس شناسی از جمله مهم ترین این موارد است. زبان رسمی مردم موناکو فرانسوی است. البته بعد از فرانسوی، زبان های ایتالیایی و انگلیسی به ترتیب زبان‌ های مردم این منطقه را شامل می ‌شوند. اما اغلب ساکنان موناکو زبان فرانسه صحبت می کنند.

موناکو کوچک ترین بهشت ثروتمندان

 

سنگال

سنگال یکی از  کشورهای بی نظیر آفریقایی است که مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می کنند. کشور سنگال به عنوان یکی از امن ترین و سیاسی ترین کشورها در غرب آفریقا است. فرانسوی، زبان رسمی و بخش اعظم فرهنگ محلی سنگال به شمار می رود. شاید به نظرتان شهر داکار، پایتخت سنگال، به اندازه پاریس مورد استقبال گردشگران قرار نگیرد، اما با توجه به قرار گیری این شهر در ساحل اقیانوس اطلس و موقعیت ویژه آن در غرب آفریقا، یکی از جذاب ترین مناطق آفریقا برای سفر و تفریح است.

فرانسه

اگر بخواهیم گل سر سبد کشورهای فرانسوی زبان را مشخص کنیم، این کشور فرانسه است! فرانسه به عنوان مهد زبان فرانسوی، از جذاب ترین کشورهای فرانسوی زبان برای سفر و بازدید است.

در فرانسه می توانید از بناهای قدیمی و تاریخی همچون بر ایفل دیدن کرده، در خیابان های معروف و دیدنی همچون شانزه لیزه قدم زده و از زیبایی های و طبیعت جذاب این کشور، پاریس و سایر شهرهای کشور فرانسه لذت ببرید.

زبان فرانسه یکی از ضروریات سفر به پاریس

 

بلژیک

کشور بلژیک از شمال با هلند، از شرق با آلمان، از جنوب با لوکزامبورگ و از جنوب با فرانسه همسایه است. در این کشور مردم 60 درصد به زبان بلژیکی و حدود 40 درصد نیز به زبان فرانسوی صحبت می کنند. و در منطقه پایخت نشین یا بروکسل است، هر دو زبان در نهاد های دولتی قرار دارند و به رسمیت شناخته شده اند.

شهر بروکسل با مجموعه‌ای از موزه‌ها در سطح جهانی معتبر می باشد و گالری‌های هنری بسیاری را در خود جای داده است. گالری های سلطنتی و هنری، کلیسای سنت میشل، مینی اروپا و شهر لیژ از مهم ترین مکان ها و جاذبه های گردشگری بلژیک هستند.

سوئیس

کشور سوئیس نیز یکی از نقاط جهان است که مردم آن به زبان فرانسوی نیز سخن می گویند. این کشور از سمت شمال با آلمان، از طرف شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه مجاور است. پایتخت کشور سوئیس، شهر برن است و قطب های اقتصادی این کشور را ژنو و زوریخ، تشکیل داده اند.

سوئیس کشوری بسیار ثروتمند است و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش به رسمیت شناخته شده است. تقریبا در حدود 25% مردم سوئیس به زبان فرانسوی صحبت می کنند. این کشور به دلیل مرفه بودن و جاذبه های فرهنگی بی نظیر، مورد استقبال تعداد بسیاری از گردشگران و مهاجران قرار گرفته و جزو شاد ترین کشور های جهان به شمار می رود.

 

آموزش آنلاین زبان فرانسوی

 

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید