تاریخچه زبان فرانسه

تاریخچه زبان فرانسه

تاریخچه زبان فرانسه، به زمان استعمار بلژیک و فرانسه در قرن 16 میلادی برمیگردد که به واسطه آن، زبان فرانسه به کشورهای آمریکا، آسیا و آفریقا وارد شده و در طول زمان در میان بسیاری از کشورها توسعه یافت. زبان فرانسه، تاریخچه طولانی در زبان بین المللی ادبیات و استاندردهای علمی دارد.

زبان فرانسه، از خانواده زبان های هند و اروپایی بوده و نوعی زبان عاشقانه محسوب میشود. این زبان، مانند تمام زبان های عاشقانه، از زبان لاتین مشتق شده و نزدیکترین زبان ها به آن، انواعی بودند که در شمال فرانسه و جنوب بلژیک صحبت میشدند. علاوه بر این، این زبان تا حد زیادی از زبان های “سلتیک” رم شمالی و زبان اروپایی مهاجران تاثیر گرفته و زبان رسمی 29 کشور در پنج قاره بوده که همه آنها به نوعی عضو رسمی “فرانکوفونیک”، مجموعه ای از 84 کشور که آموزش زبان فرانسه را به اشتراک میگذارند، هستند.

قابل ذکر است که کشورهایی مانند فرانسه، آنتاریو، کانادا، بلژیک، سوئیس غربی، موناکو و بخش از ایالات متحده، زبان فرانسه را به عنوان زبان اول خود انتخاب کرده اند. با توجه به تعداد زیاد افراد و کشورهایی که به زبان فرانسه صحبت میکنند، این زبان، چهارمین زبان متداول در اتحادیه اروپا بوده و همچنین، دومین زبانی است که به طور مستمر به عنوان زبان دوم آموزش داده میشود و از نظر کثرت مطالعه و تحصیل نیز، دومین زبان است.

تاریخچه زبان فرانسه
تاریخچه زبان فرانسه

گرامر زبان فرانسه

گرامر زبان فرانسه، دارای مجموعه ای از قوانین مشخص است که، از آن ها برای ساخت عبارات مختلف، سوال و جملات امری استفاده میشود. اما در کل، این گرامر مشابه گرامر زبان های عاشقانه است. در زبان فرانسه، بسیاری از ضمیرها برای اسم های جمع و مفرد، صفت ها برای جمع و مفرد و جنسیت، ضمایر شخصی برای جمع و مفرد و جنسیت و افراد و فعل برای جمع و مفرد و جنسیت و زمان صرف شده استفاده میشوند.

علاوه براین، ترتیب قرار گرفتن اجزای جمله نیز مشخص بوده و برای هر فعل، از یک فعل کمکی معین استفاده میشود و همچنین، این زبان دارای بخش های مختلف اسم، فعل، صفت، حرف تعریف، ضمیر، قید و حرف اضافه است. علی رغم اینکه آموزش زبان فرانسه و یادگیری گرامر آن به عنوان زبان دوم کمی دشوار به نظر میرسد اما اگر بتوانید آن را با استفاه از تفاوت ها و شباهت های زبانی مانند انگلیسی یاد بگیرد، موفقیت تان حتمی است. با توجه به این ویژگی ها، زبان فرانسه یکی از محبوب ترین زبان های جهان است.

شباهت ها و تفاوتهای زبان فرانسه با انگلیسی

شباهت زبان فرانسه با انگلیسی این است که بسیاری از حروف الفبای فرانسه و اصطلاحات آن با انگلیسی مشترک هستند و گاهی فرمت جمله ها نیز مانند یکدیگر بوده و در کل یادگیری آن هم ساده است.

از طرف دیگر، تفاوت زبان فرانسه با انگلیسی این است که، زبان فرانسه از لاتین به وجود آمده و زبان آلمانی و انگلیسی بر آن تاثیر داشته در حالی که زبان انگلیسی تحت تاثیر زبان لاتین و فرانسه است. در زبان فرانسه، برای همه کلمات جنسیت تعیین شده و گاهی این حالت بسیار گیج کننده است و نمیتوان در مورد جنسیت یک مورد خاص تصمیم گرفت. علاوه بر این، در زبان فرانسه کمتر از حروف بزرگ استفاده شده و کلمات اختصاری نیز به ندرت کارایی دارند. همچنین، در زبان فرانسه قاعده خلاصه نویسی وجود ندارد.

آموزش زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه برای افراد علاقمند به این زبان و افرادی که این زبان را به صورت آکادمیک یاد میگیرند، مزیت های فراوانی دارد و یکی از زیباترین زبان های جهان بوده و با توجه به تعداد زیاد افرادی که به این زبان صحبت میکنند، با یادگیری آن میتوانند با افراد ارتباط برقرار کنند. به منظور آموزش زبان فرانسه، میتوانید از شیوه های زیر استفاده کنید:

  • ابتدا باید سطح دانش خود از زبان فرانسه را از طریق تست های تعیین سطح مشخص کنید.
  • یادگیری ساختار جمله موجب میشود تا بتوانید ابتدا جملات ساده و سپس پیچیده را تمرین کنید.
  • میتوانید از لغت نامه های دو زبانه فرانسه به فارسی و یا انگلیسی استفاده کنید که اینکار به یافتن معادل انگلیسی کلمات و یادگیری همزمان دو زبان می انجامد.
  • باید همه بخش های زبان فرانسه را شناخته و کارایی آنها را درک کنید تا جملاتی که مینویسید کامل و بی نقص باشند.
  • باید روزانه، زمان مشخصی را برای تمرین گرامر و الفبای زبان فرانسه اختصاص دهید.
تاریخچه زبان فرانسه
تاریخچه زبان فرانسه

الفبای زبان فرانسه

الفبای زبان فرانسه، بر اساس الفبای لاتین بوده (از این جهت ، گاهی الفبای رومی نامیده میشود ) و دارای 29 حرف است. نکته جالب اینجاست که، تعداد این حروف 25 حرف بوده اما، در اواسط قرن 19، حرف w نیز به آنها اضافه شده است و البته تلفظ آن هم با حرف w در انگلیسی تفاوت دارد. علاوه براین، حرف k نیز درطی دوره قدیم تا جدید زبان فرانسه اضافه شد و برای نوشتن اسامی خارجی مورد استفاده قرار گرفت.

الفبای زبان فرانسه، شامل اسپل کلمات و تلفظ زبان فرانسه است. این گرامر، اساسا بر پایه ترکیب اصول واجی و تاریخی بنا نهاده شده است. علاوه بر این، اسپل کلمات نیز با توجه به تلفظ فرانسه قدیم بوده که علی رغم تغییرات عمده در تلفظ کلمات، همچنان به همان شکل باقی مانده است. در نتیجه، رابطه بین اسپل و صدای کلمه مخصوصا برای حروف صدادار و بی صدا کمی پیچیده میشود. در کل، همه این قوانین کمک میکنند تا کلمات درست تلفظ شوند.

قابل ذکر است، علی رغم اینکه، الفبای زبان فرانسه مشابه زبان انگلیسی است اما برخی از حروف آن به طور یکسان تلفظ نمی شوند زیرا نوع استرس آنها، بر شیوه تلفظ شان تاثیر میگذارد. آموزش و یادگیری الفبای فرانسه به دو بخش یادگیری حروف و نام شان و یادگیری صداها و استرس و ترکیب شان تقسیم میشود.

شباهت ها و تفاوت های زبان فرانسه با ایتالیایی

تاریخچه زبان فرانسه با ایتالیایی مشابه بوده و واژگانشان بین 85 تا 90 درصد مشابه هستند با این حال، به دلیل تفاوت در تلفظ شان، برای بسیاری از افرادی که به این زبان صحبت میکنند قابل درک نیستند. علاوه بر این، الفبای زبان ایتالیایی شامل 21 حرف (5 حرف صدا دار و 16 حرف بیصدا) است در حالی که الفبای زبان فرانسه مدرن 26 کلمه دارد. نکته جالب اینجاست که با وجود شباهت ها و تفاوت ها، حتی اگر افراد مسلط به این دو زبان به وضوح هم صحبت کنند، باز هم متوجه منظور یکدیگر نخواهند شد.

سایت من و زبان، سایت مناسبی برای آموزش زبان های روز دنیا می باشد که به آموزش زبان های مختلفی پرداخته است. برای یادگیری زبان فرانسه می توانید از این سایت استفاده کرده و از آموزش های کامل و جامع آن بهره ببرید. با اینکار دیگر نیازی به شرکت در کلاس های پرهزینه و زمان بر حضوری نخواهید داشت.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید