آشنایی با فرهنگ کشور فرانسه

کشور فرانسه در غرب اروپا قرار دارد، از شمال و از طریق کانال مانش، با انگلستان، از شمال شرقی با بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، از شرق با سوئیس، از جنوب شرقی با ایتالیا و موناکو و از جنوب با دریای مدیترانه، اسپانیا و از غرب با اقیانوس اطلس هم ‌مرز است. فرانسه به چهار دریا و یک اقیانوس متصل است: دریای شمال، دریای مانش، دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس. علاوه بر سرزمین اصلی فرانسه، این کشور جزیره ‌های مستعمره ‌ای در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس نیز دارد.

آشنایی با فرهنگ کشور فرانسه

آشنایی با فرهنگ کشور فرانسه

پاریس، مهد فرهنگ فرانسه

بسیاری از مردم جهان، فرانسه را با نام پاریس می شناسند که در واقع مرکز مد، آشپزی، هنر و معماری این کشور محسوب می شود. فرانسه نه تنها فرهنگ های گوناگونی دارد بلکه خود واژه فرهنگ نیز از این زبان مشتق شده است. در ادامه مقاله به بررسی جنبه های گوناگون این کشور زیبا می پردازیم.

فرهنگ

زبان رایج ۶۶ میلیون ساکن کشور فرانسه، فرانسوی است و فرانسوی زبان رسمی کشور می باشد. فرانسوی دومین زبان خارجی مورد توجه برای یادگیری در جهان به شمار می ‌رود. مذهب غالب در کشور فرانسه کاتولیک است. طی تحقیقی، ۶۴ درصد از جمعیت فرانسه کاتولیک رومی هستند. حدود ۷.۵ درصد از جمعیت آن مسلمان هستند. جالب است بدانید، فرانسوی ‌ها غرور و تعصب خاصی نسبت به کشور خود دارند و اغلب هر نظر منفی درباره کشورشان برای آن ‌ها به منزله ی توهین محسوب می ‌شود. علیرغم آن که زنان نقش مهمی در زندگی خانوادگی و مشاغل بازی می ‌کنند، اما بسیاری هنوز فرهنگ فرانسوی را مرد سالار می ‌دانند.

مد و فشن

در مورد معروف ترین فستیوال های مد و فشن در فرانسه باید گفت، فرانسوی ‌ها عاشق شیک بودن و طرفدار زیبایی هستند و به این واقعیت که حتی اماکن عمومی‌ شان نیز زیبا و با شکوه است، افتخار می‌ کنند. پاریس مهد خانه‌ های مد و فشن معروف مانند دیور، هرمس، لویی ویتون و شنل است. بسیاری از فرانسوی ‌ها به سبکی ساده، حرفه ‌ای و شیک لباس می ‌پوشند اما در این امر وسواس بیش از اندازه به خرج نمی ‌دهند.

هنر

هنر اصیل فرانسه را می توانید در جای جای فرانسه و به ویژه در پاریس و شهر های بزرگ نظاره گر باشید. آثار بسیار زیبای هنری در بسیاری کلیساها و ساختمان‌ های عمومی این کشور به چشم می ‌خورد. کمتر کسی را می توان یافت که نام موزه لوورپاریس را نشنیده باشد، این موزه یکی از بزرگ ‌ترین موزه ‌های جهان و محل نگهداری برترین آثار هنری دنیا به شمار می ‌رود.

جالب است بدانید:
1.فرانسه به عنوان یک کشور رمانتیک شناخته می‌ شود. البته این احساسات فقط مربوط به عشق نیست بلکه به غذا، نوشیدنی و زندگی خوب نیز پیوند می ‌خورد.

2.اکثر غذا های فرانسوی معمولاً با نان و پنیر همراه سرو می شوند.

3.خانه ‌های مد و فشن لوکس زیادی در پاریس وجود دارند که با شو های متعدد، ستارگان مشهوری را از سر تا سر جهان به خود جذب می‌کنند.

4.فرانسوی‌ ها باور دارند گل باید همیشه باید به تعداد فرد و البته به جز 13 باشد.

5.مردم فرانسه برای آداب غذا خوری و نحوه چیدمان میز ارزش بسیار زیادی قائل هستند.

6.دیر رسیدن برای غذا بیش از ۱۰ دقیقه و بدون تماس و توضیح دادن تأخیر بسیار بی ‌ادبانه و توهین آمیز محسوب می ‌شود.

7.هر یک از 22 منطقه فرانسه دارای لباس سنتی خود هستند.

8.فرانسوی ‌ها حدود 30 هزار تن حلزون در سال می ‌خورند.

9.خیابان ویکتور هوگو در همه شهر ‌های فرانسه وجود دارد.

10.فرانسه بیش از 400 نوع پنیر تولید می کند.

اما لذت نوشیدن قهوه در کافه های فرانسه و شرکت در فستیوال های مد و فشن آن شاید با یادگیری زبان فرانسه کامل تر شود… هیچ انسانی فرصت کافی ندارد تا همه زبان های جهان را بیاموزد، اما می تواند حداقل زبان مردم کشوری که به آن علاقه دارد را بیاموزد. فراگیری یک زبان جدید دیدگاهی مثبت به افرادی که زبان و فرهنگ متفاوت دارند ایجاد می کند و به این ترتیب فرصت های فراوانی برای دوستی های تازه میان فرهنگی پدیدار می شود. افرادی که به چند زبان مسلط هستند، موقعیت ‌های بسیار بیشتری برای موفقیت و همچنین گسترش فعالیت ‌های تجاری خود در اختیار دارند.

این افراد می‌ توانند در محیط ‌های چند ملیتی شروع به کار کنند، و یا به نقاط مختلف دنیا سفر نمایند. همان طور که می دانید تجارت‌ ها روز به روز به سوی جهانی شدن حرکت می‌کنند. به همین دلیل نیاز است تا با فراگیری زبان‌ های جدید خود را در جایگاه مناسب ‌تری برای به دست آوردن شغل‌ های مورد نظر قرار دهیم. فراگیری زبان ‌های جدید علاوه بر این که می ‌توانند توانایی ‌های فردی زبان آموزان را افزایش دهد، بلکه موقعیتی را فراهم می‌کنند تا افراد چند زبانه به ویژه یکی از این هفت زبان اصلی دنیا در محیط‌ های تجاری چند ملیتی موفق ‌تر ظاهر شوند. واقعیت این است که زبان ‌آموزی یکی از لازمه‌ های مسافرت است.  حال انتخاب یک شیوه ی آموزشی صحیح و استاندارد برای آموزش هر زبان خارجی بسیار حائز اهمیت است، پس دقت کنید و به هر روشی اطمینان نکنید.

آشنایی با فرهنگ کشور فرانسه

آشنایی با فرهنگ کشور فرانسه

با یادگیری زبان فرانسه به راحتی در فستیوال های مد فرانسه شرکت  کنید

وب سایت رسمی و قانونی من و زبان، وب سایت آنلاین آموزش زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ترکی، چینی و … می باشد. این وب سایت با به کارگیری متخصصین زبان های خارجی و با استفاده از متد های روز دنیا به آموزش از صفر تا صد زبان های مورد علاقه ی شما می پردازد.  یکی از مزایای بالقوه ی این وب سایت این است که با تمرین و تکرار زیاد شما را در یادگیری زبان مورد علاقه تان یاری می کند. خوشبختانه محیط و روند یادگیری زبان در این وب سایت به گونه ای است که شما می توانید هر مدت زمانی که می خواهید را به تمرین و تکرار مطالبی که آموختید، اختصاص دهید و در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل با متخصصین این وب سایت در ارتباط باشید و جواب سوالات خود را از آن ها جویا شوید. پس از انجام هیچ فعالیتی هراس نداشته باشید، شما یک همراه مطمئن دارید…

آموزش آنلاین زبان فرانسه
ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید