یادگیری زبان و اهمیت آن در تحصیلات خارج از کشور

شاید شما هم برای تحصیل در خارج از کشور و تجربه یک فرهنگ جدید بسیار هیجان زده باشید. در صورتی که به این قضیه فکر می کنید و در صدد این هستید که این رویا را به واقعیت تبدیل کنید نه تنها در حال شروع یک ماجراجویی خواهید بود که هرگز فراموش نخواهید کرد بلکه تجربه های زیادی را نیز خواهید آموخت و افق های پیش روی خود را گسترش خواهید داد.
ممکن است شما هنگامی که به تحصیل در خارج از کشور فکر می کنید عصبی شوید چرا که می دانید که از جایگاه امن خود خارج خواهید شد ، اما این امر طبیعی است. اگر می خواهید بدانید که چگونه خود را برای تحصیل در خارج از کشور آماده کنید با ما همراه باشید.
اولین نکته ای که بایستی به آن فکر کنید انتخاب برنامه درسی مناسب شما می باشد. در واقع می توان گفت این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که شما باید برنامه تحصیلی خود و شهری که قصد تحصیل در آن دارید را انتخاب کنید. در ادامه در مورد نحوه تصمیم گیری در مورد برنامه تحصیلی نکاتی آورده شده است.

یادگیری زبان و اهمیت آن در تحصیلات
یادگیری زبان و اهمیت آن در تحصیلات

آشنایی با فرهنگ

هر شهر و یا کشور فرهنگ خاص و زبان خود را دارد، بنابراین هنگام انتخاب برنامه، به شهر منتخب خود نیز دقت کنید و در این باره تحقیق کنید. آیا می توانید با فرهنگ این کشور خود را وفق دهید یا خیر؟ و آیا زندگی در این شهر برای شما جذابیتی دارد یا خیر؟
همانطور که گفته شد زبان نیز پارامتر مهمی برای کمک به شما در تصمیم گیری می باشد. در واقع بخش اعظمی از کار ما و تصمیم گیری ما منوط به زبان منطقه ای است که قصد تحصیل در آن را داریم، که در ادامه به اهمیت بالای این فاکتور برای تحصیل در خارج از کشور خواهیم پرداخت.
هنگامی که لیست خود و انتخاب های خود را محدودتر کردید از دیگران در خصوص برنامه ارائه شده تحقیق به عمل آورید.
قبل از آمادگی برای تحصیل در خارج از کشور، خود را در فرهنگ کشور مورد نظرتان غوطه ور کنید. این کار به شما کمک می کند پتانسیل بیشتری برای رویارویی با مسائل جدید و شروع ماجراجویی خود داشته باشید. به این منظور می توانید به مطالعه کردن در مورد فرهنگ منطقه مورد نظر، غذاهای مورد علاقه آن ها، آداب و رسوم حاکم بر منطقه و شناخت آنچه برای آنان تابو است، بپردازید.

یادگیری زبان و اهمیت آن در تحصیلات
یادگیری زبان و اهمیت آن در تحصیلات

و اما اهمیت زبان و نقش آن در تحصیل خارج از کشور چیست؟

بیان این نکته ضروری است که بدانید زبان بازتاب فرهنگ یک کشور است و همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم بهتر است قبل از عزیمت به کشور جدید برای زندگی، فرهنگ آنان را مورد مطالعه قرار دهید. قسمت عظیمی از فرهنگ یک کشور به زبان مورد استفاده مردم آن کشور بر می گردد.
هنگامی که شروع به یادگیری زبان کشور مورد نظر خود کنید، نیمی از نگرانی شما کم خواهد شد، چرا که اولین اصلی که بشریت برای بقای خود به آن نیاز دارند به ارتباطات انسانی خاتمه میابد، و لازمه ی برقراری ارتباط با دیگران برخورداری از زبان مشترک است. زمانی که شما کشوری با فاصله زمانی و مکانی بسیاری را برای تحصیل خود انتخاب می کنید در واقع بایستی خود را تنهای تنها پنداشته و ارتباط شما به افراد جدیدی که در این مسیر کنار شما قرار می گیرند مختوم می شود و این شما هستید که با تقویت زبان خود شانس خود را برای آشنایی با افراد افزایش می دهید.
فارغ از این بحث، شرط ورود به تمامی دانشگاه های خارج از کشور داشتن نمره آیلتس و یا تافل می باشد. همانطور که میبینید بحث زبان مسئله ی بسیار مهمی است که قبل از هر چیزی بایستی برای موفقیت در آن برنامه مشخص داشته باشید.
به طور کلی آشنایی با زبان های خارجی بر نگرش شما در زندگی تاثیر گذار است. مطالعه زبان خارجی بخشی از یک آموزش بسیار اساسی است. تعلیم و تربیت به معنای خارج شدن است. خارج شدن از محدودیت و تاریکی. یادگیری یک زبان خارجی و غوطه ور شدن در یک فرهنگ و جهان بینی کاملاً جدید و همچنین مطمئن ترین راه برای تبدیل شدن به یک فرد با فکری آزاد و فهمیده است. هنگامی که شما از این واقعیت آگاه باشید که همه ما در نتیجه ی فرهنگی که در اطرافمان موجود است شکل گرفته ایم، و علت دیگاه و جهان بینی خود را درک کنید، آماده هستید تا دیگران را از دیدگاه متفاوتی بنگرید. دیدن جهان از منظر دیگری ، و درک این که ما و دیگران از کجا آمده ایم ، یک تجربه خارق العاده و چشم نواز است.
یادگیری زبان خارجی در واقع می تواند نوعی روانشناسی معکوس را به سمت شما سوق دهد و درک بهتری از زبان و فرهنگ مادری خود برای شما فراهم کند. این یکی از غیرمنتظره ترین مزایای یادگیری یک زبان خارجی است. شما نه تنها از آداب و رسوم فرهنگی ، بلکه از الگوهای دستور زبان ، واژگان و الگوهای تلفظ زبان اول خود آگاه خواهید شد.
بنابراین در مراحل ابتدایی خود سعی کنید مهارت های زبانی تان را تقویت کنید. اما چگونه؟
اولین و بدیهی ترین راه حلی که به ذهن افرادی که قصد یادگیری زبان دوم را دارند، می رسد، ثبت نام در کلاس های آموزشی زبان به صورت ترمیک و یا فشرده است. اما گروهی نیز دقیقا به همین دلیل و به خاطر مشغولیت هایی که دارند چشم شان را بر رویای خود بسته و از ادامه راه منصرف می شوند و اغلب دلایل منطقی نیز برای خود دارند.
برای رفتن به کلاس های آموزشی علاوه بر اینکه متحمل هزینه ی نسبتا بالایی می شوید، وقت زیادی از شما گرفته می شود و هزینه رفت و آمد نیز در این امر بی تاثیر نیست. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و روش های نوینی که برای یادگیری زبان ارائه شده است، می توانید راحت تر از آنچه فکرش را کنید به یادگیری زبان مورد نظر خود مشغول شوید.
سایت “من و زبان” به همت کارشناسان زبان های متفاوت سعی دارد با استفاده از متدهای جدید آموزشی، یادگیری زبان را برای شما لذت بخش و شیرین کند. پیشنهاد ما این است که با رفتن به این سایت و استفاده رایگان به مدت یک هفته، پیشرفت خودتان را ارزیابی کرده و در صورت تمایل با توجه به برنامه آموزشی دقیقی که توسط کارشناسان مجرب تنظیم شده در این مسیر با ما همراه شوید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید