یادگیری زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه | فرانسوی یک زبان بین المللی مهم و مشهور است و هر ساله تعداد افرادی که به یادگیری این زبان می پردازند بیشتر می شود. هر فرد بسته به نیاز یا علاقه خود دلیلی برای یادگیری این زبان دارد، اما در این مقاله به بررسی 25 دلیل اقتصادی، فرهنگی و عقلانی برای یادگیری زبان فرانسه می پردازیم.

یادگیری زبان فرانسه
یادگیری زبان فرانسه

دلایل اقتصادی

  1. آشنایی با زبان های زنده و پرکاربر دنیا جز بالاترین امتیازهایی است که کارفرمایان برای استخدام نیروی جدید در نظر می گیرند. کارمندانی که به یک یا چند زبان آشنایی دارند همیشه برای کارفرمایان جذاب هستند چرا که در حقیقت چنین کارمندی ….
  2. بعد از زبان انگلیسی هیچ زبان جهانی دیگر وجود ندارد که در همه قاره ها به آن صحبت شود. آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا، آسیا، اقیانوسیه و حتی در قطب جنوب فرنسوی زبان ها وجود دارند. 29 کشور فرانسوی را به عنوان زبان رسمی خود می شناسند و این تعداد در واقع گستردگی استفاده از این زبان را نشان می دهد.
  3. فرانسوی زبان رسمی اکثر کشورهای در حال رشد آفریقایی است. این بدین معنا است که بازار بزرگی برای گسترش تجارت و سرمایه گذاری به زبان فرانسوی صحبت می کنند و برای بدست آوردن چنین بازاری یادگیری زبان فرانسوی ضروری است.
  4. طبق گفته روزنامه معتبر فیگارو، فرانسوی سومین زبان مهم تجارت در جهان است که بعد از زبان چینی و انگلیسی قرار دارد.
  5. رشد نسبت مناسب جمعیت در فرانسه در مقایسه با رشد جمعیت در سایر کشورهای اروپا نشان می دهد که به زودی تعداد افرادی که به زبان فرانسوی صحبت می کنند از تعداد سایر زبان ها فراتر خواهد رفت. فرانسه در حال حاضر علاوه بر این که پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا است، سومین سطح سرمایه گذاری خارجی در جهان را به خود اختصاص داده است.
  6. بعد از انگلیسی زبان فرانسوی بالاترین حضور نسبت به هر زبانی را در موسسات بین المللی دارد. سازمان ملل متحد فرانسوی را به عنوان یکی از تنها دو زبان مکاتبات بکار می برد. دادگاه کیفری بین المللی جلسات خود را به زبان فرانسه و انگلیسی برگزار می کند. فرانسوی دومین زبان مهم در قانون گذاری اتحادیه اروپا است و کمیسیون های سازمان ملل در مورد آفریقا از آن به عنوان زبان اصلی استفاده می کنند. فرانسوی یکی از تنها دو زبان رسمی در ناتو، یونسکو و صلیب سرخ است.
  7. آموزش زبان فرانسه در مناطق پر رونق اقتصادی مانند شرق آسیا رو به افزایش است. تنها در چین یادگیری زبان فرانسه در جایگاه سوم یادگیری زبان های خارجی قرار دارد و در چین یادگیری این زبان نسبت به سال های گذشته 30 درصد رشد داشته است.
  8. فرانسوی درهای دانشگاههای خود را به سوی افراد علاقمند به تحصیل باز گذاشته است. نه تنها علاقمندان موضوعات خاص علوم انسانی بلکه مشتاقان کلیه رشته های دانشگاهی می توانند با قیمت مناسب در دانشگاه های فرانسه تحصیل کنند.

دلایل فرهنگی

  1. زبان فرانسه یکی از بزرگترین ، برجسته ترین و پرکارترین مجموعه های ادبیات جهان را شامل می شود. فرانسه نسبت به سایر کشورها بیشترین تعداد جوایز نوبل را در ادبیات بدست آورده است. دوستاران این زبان آنقدر زیاد اند که در بسیاری از کشورها نویسندگان از زبان فرانسوی برای نوشتن کتاب های خود استفاده می کنند.
  2. هیچ اثر ترجمه شده ای هرگز با زبان اصلی مطابقت ندارد. حتی بهترین ترجمه ها همیشه متفاوت هستند. البته این موضوع به ذات زبان بر میگردد نه ناتوانی در ترجمه. همیشه خواندن آثار یک نویسنده معروف به زبان اصلی لذت و درک متفاوت تری برای خواننده بوجود می آورد.
  3. موفقیت چشمگیر آثار ادبی فرانسوی با یکی از پرکارترین و مشهورترین جشنواره های فیلم های سینمایی جهان مطابقت دارد. جشنواره کن جز معتبر ترین جشنواره بین المللی فیلم است و اعتبار زیاد آن را همه می دانند.
  4. با وجود آنکه مردم فرانسه اکثرا با زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی آشنایی دارند، اما درصورتی که قصد سفر به کلیه نقاط فرانسه را دارید و می خواهید مناطق بی نظیر و دیدنی کشور فرانسه را ببینید بهتر است زبان فرانسوی را یادبگیرید تا بتوانید با افراد محلی ارتباط برقرار کنید. ارتباط برقرار کردن با افراد محلی به زبان خودشان همیشه تجربه لذت بخشی در سفر محسوب می شود.
  5. بی شک کشور فرانسه مشهورترین مکان در بین کشورهای فرانسوی زبان است. اما به این فکر کرده اید که با یادگیری زبان فرانسوی به چه مناطق فرانسوی زبان دیگر دنیا می توانید سفر کنید یا در آنجا زندگی کنید؟ از کبک در کانادا تا مکانهای مختلف در کارائیب، آفریقای غربی، آفریقای شمالی، سوئیس، بلژیک گرفته تا لبنان مکان هایی هستند که با دانستن زبان فرانسوی می توانید به راحتی به آنجا سفر کنید.

یادگیری زبان فرانسه

دلایل عقلانی

  1. زبان فرانسوی بسیار شبیه به زبان انگلیسی است. تعداد کلمات، به ویژه اصطلاحات رسمی، علمی، فرهنگی و سیاسی بین لین دو زبان بسیار مشترک است، همین موضوع باعث می شود که افرادی که با انگلیسی آشنایی دارند این زبان را راحت تر یاد بگیرند. حداقل 33 از کلمات انگلیسی از زبان فرانسوی وام گرفته شده است.
  2. یادگیری زبان فرانسوی نسبت به یادگیری بسیاری از زبان ها آسان تر است و یادگیری آن را می توان به عنوان پله ای عالی در جهت یادگیری سایر زبان های لاتین استفاده کرد، زیرا کلمات مشابه نسبتا زیادی در زبان های لاتین وجود دارد. با وجود اینکه فرانسوی ها با پرتغالی، اسپانیایی و ایتالیایی متفاوت است، اما هنوز هم بسیاری از مفاهیم گرامری و کلمات مشترک دارند.
  3. فرانسه کلمات زیادی را به کل اروپای مرکزی و شرقی وام داده است، بنابراین آشنایی با زبان فرانسوی روش خوبی برای یادگیری کلمات فنی از این زبانها است. مثلا کلمه тротуар از اصطلاح فرانسوی trottoir است به معنای پیاده رو گرفته شده است.
  4. یادگیری زبان فرانسه باعث می شود زبان انگلیسی را بهتر یاد بگیرید. زیرا بهتر متوجه می شوید که ریشه یک لغت چیست و چطور نوشته و تلفظ می شود و جه حجم زیادی از کلمات انگلیسی در واقع از زبان فرانسه گرفته شده است.
  5. رسانه ها و منابع آموزشی یادگیری زبان فرانسه بسیار زیاد است و این موضوع باعث می شود یادگیر زبان فرانسه صرفا به کلاس درس محدود نباشد. علاوه بر آن وب سایت های معتبری مثل من و زبان نیز وجود دارد که با به کار گیری روش های به روز آموزش آنلاین زبان یادگیری زبان فرانسه را برای شما آسان می کند. با ثبت نام در سایت من و زبان به مدت 7 روز می توانید رایگان آموزش ببینید و پس از آن پیشنهادهای فوق العاده ای برای ادامه یادگیری زبان مورد علاقتان در اختیار شما قرار می گیرد.
ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید