قبل از یادگیری زبان فرانسه، الفبای آن را یاد بگیرید

در سال 1066، «ویلیام» (یا Guilliaume در زبان فرانسه)، دوک نرماندی، به انگلستان حمله و پادشاهی انگلستان را تصاحب کرد. علت اینکه زبان و انگلیسی تشابهات زیادی دارد، این است که در سال ۱۰۶۶ ویلیام یا به زبان فرانسه Guilliaume به پادشاهی انگلستان حمله کرده و این کشور را تصاحب کرد. در نتیجه ی حمله ی نورمن ها، زبان فرانسوی وارد ریشه های زبان انگلیسی یا آنگلوساکسون شد. از آنجا بود که زبان انگلیسی و فرانسه با هم مشتقات زیادی پیدا کردند. اگرچه این دو زبان از یک خانواده ی زبانی نیستند و ریشه آنها یکی نیست اما تشابهات زیادی با هم دارند.

یادگیری الفبای زبان فرانسه
یادگیری الفبای زبان فرانسه

الفبای زبان فرانسه

زبان انگلیسی و فرانسه هردو ۲۶ حرف لاتین دارند اما این حروف در دو زبان انگلیسی و فرانسه متفاوت بوده و صداهای مختلفی دارند و در واقع به دو صورت مختلف تلفظ می شوند. در ادامه با سایت من و زبان همراه باشید تا در ابتدا یاد بگیرید که هرکدام از حروف در الفبای فرانسه چه نامیده می‌شوند.

  • A، مانند مصوت a در کلمه ی Cat تلفظ می شود.
  • B، مثل حرف b در کلمه ی boot تلفظ می‌شود.
  • C، مثل حرف s در کلمه ی say تلفظ می شود.
  • D، مثل حرف d در کلمه ی day تلفظ می شود.
  • E، شبیه صدای a یا euh یا er در کلمات زبان انگلیسی تلفظ می‌شود. این ها به طور کلی صداهایی هستند که هنگام مکث کردن و فکر کردن به چیزی که می‌خواهید بگویید، ادا می شوند. اگر می‌خواهید مانند انگلیسی زبان های بومی، صحبت کنید، لب‌هایتان را جمع کرده و کمی آن را جلوتر بیاورید.
  • F، دقیقا مانند صدای F در زبان انگلیسی تلفظ می‌شود.
  • G، مثل آخرین حرف در سیلاب کلمه‌های negligée یا protégé که هر دو ریشه ی فرانسوی دارند، تلفظ می‌شود.
  • H، مانند کلمه ی ash تلفظ می‌شود.
  • I، شبیه ee در کلمه ی bee تلفظ می‌شود.
  • J، شبیه حروف gi در کلمه ی regime که کلمه ای فرانسوی است تلفظ می شود.
  • K، شبیه حرف ca در cat تلفظ می شود.
  • L، دقیقا مانند صدای L در زبان انگلیسی تلفظ می شود.
  • M، دقیقا مانند صدای M در زبان انگلیسی تلفظ می شود.
  • N، دقیقا مانند صدای N در زبان انگلیسی تلفظ می شود.
  • O، شبیه صدای O در زبان انگلیسی، تلفظ شده با این تفاوت که در انگلیسی لب‌هایتان را بیشتر جمع می کنید.
  • P، مثل حرف p در کلمه ی pool تلفظ می شود.
  • Q، صدای K به همراه مصوت u تلفظ می شود.
  • R، صدای مشهور فرانسوی r، این صدا شبیه حرف r در کلمه ی air تلفظ می‌شود. اگر نمی توانید این حرف را تلفظ کنید و برای بیان صدای آن مشکل دارید، بهترین پیشنهاد این است که سینه تان را صاف کنید، صدای حال به هم زنی که این زمان برای پاک کردن خلط از گلو ایجاد میشود، دقیقا همین صدا را می دهد. سعی کنید این کار را انجام داده و هر روز این کار را تمرین کنید تا به خوبی یاد بگیرید که چگونه این حرف را تلفظ کنید.
  • S، مانند صدای S در زبان انگلیسی تلفظ می‌شود.
  • T، مثل حرف t در کلمه ی tay تلفظ می شود.
  • U، تلفظ این صدا کمی مشکل است. با گفتن صدای ee در کلمه یbee شروع کنید و بعد لب‌هایتان را جمع کرده به طوری که صدای oo در ooh را تلفظ کنید، ولی زبان تان را تکان ندهید. صدایی که در این هنگام تلفظ می شود همان U فرانسوی است.
  • V، صدایی شبیه حرف سیلاب آخر convey دارد.
  • W، این صدا در واقع تلفظ یک V دوتایی است که در زبان فرانسه صدایی شبیه doo-bluh vay دارد.
  • X، شبیه صدای آخر کلمه یweeks بدون w تلفظ می شود.
  • Y، در زبان فرانسه و اکثر زبان‌های (لاتین) دیگر این حرف به نام Greek i یا i یونانی شناخته می‌شود. این صدا مانند این کلمه ee-grec تلفظ می‌شود. یادتان باشد که کلمه ی grec را با تلفظ r در زبان فرانسوی ادا کنید!
  • Z، دقیقا مانند حرف Z در زبان انگلیسی تلفظ می‌شود، البته اگر آمریکایی نیستید، این طور تلفظ می شود چرا که در لهجه ی آمریکایی این حرف به صورت zee تلفظ میشود، اما در زبان فرانسه به صورت zed.

همانطور که دیدید، حروف الفبای زبان فرانسه دقیقا مانند الفبای زبان انگلیسی است. اما بسیاری از اسامی حروف و صدای آنها در این دو زبان متفاوت است. به همین دلیل است که گاها کلمات یکسان در این دو زبان به دو شکل کاملاً متفاوت تلفظ می شود. البته خبر خوب برای یادگیری الفبای زبان فرانسه این است که اکثر حروف الفبای زبان فرانسه مشابه الفبای زبان انگلیسی است.

یادگیری الفبای زبان فرانسه
یادگیری الفبای زبان فرانسه

تاریخچه ی زبان فرانسه

در اوایل قرن نهم میلادی قبیله ای کوچک به نام پاریسی ها در دهکده ی کوچک ماهیگیری به نام دهکده ی لوتیتا زندگی میکردند. این دهکده ی کوچک که در جزیره‌ای در رودخانه ی سن قرار داشت، رفته رفته بزرگ تر شد و بعدها به شهر پاریس تبدیل گردید. یکی از جذابیت های یادگیری هر زبانی، ابتدا دانستن تاریخچه و چگونگی پیدایش زبان مورد نظر است که این مسئله در یادگیری زبان فرانسه نیز صادق است. اگر علاقه مند به یادگیری زبان فرانسه هستید و دوست دارید که این زبان را به عنوان زبان دوم یاد بگیرید، حتما پیشنهاد می کنیم که تاریخچه ی زبان فرانسه را مطالعه کنید.

چون بعد از یادگیری تاریخچه زبان فرانسه قطعاً نگرش تان به یادگیری زبان فرانسه تغییر می کند و می توانید با علاقه و اشتیاق بیشتری یادگیری زبان فرانسه را دنبال کنید. زبان فرانسه مانند بسیاری از زبان‌های دیگر در گذر زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است. در روزگار قدیم، کشور فرانسه قسمت مهمی از سرزمین پهناوری در قسمت غربی اروپا به نام گل بوده است. در آن زمان گلها به زبانی هم خانواده با زبان مردمانی که در بریتانیای باستان ساکن بودند، صحبت میکردند که زبان این مردم کلت بود.

صحبت کردن به زبان کلت در سرزمین گل تا ابتدای حمله ی رومیان به این کشور ادامه داشت. حمله ی رومیان در اوایل قرن دوم قبل از میلاد صورت گرفت و رومیان به تدریج زبان لاتین را در این کشور بین مردم فرانسه گسترش دادند. اگرچه این زبان شکل متفاوتی از زبان لاتین داشت و زبانی نبود که خود رومی ها با آن صحبت می کردند یا می نوشتند. زبان رواج یافته در بین مردمان فرانسه ساده تر و بی قاعده تر از همانی بود که به بازرگانان و سربازان فرانسوی آموخته می شد که این زبان “گال رومن” یا “لاتین عامیانه” نامیده می‌شد. این زبان در گذر زمان به زبان فرانسه تبدیل شد.

یادگیری الفبای زبان فرانسه
یادگیری الفبای زبان فرانسه

اهمیت یادگیری زبان فرانسه

زبان فرانسه، در حال حاضر زبان رسمی ۲۹ کشور جهان است. این زبان، زبان رسمی تمامی سازمان های ملل متحد بوده و شمار زیادی از سازمان‌های بین‌المللی نیز بر اساس زبان فرانسه اداره می شود. بر اساس آمار منتشر شده، وزارت امور خارجه فرانسه، در حال حاضر ۷۷ میلیون نفر در سرتاسر اروپا به زبان فرانسه صحبت می کنند.

خارج از این کشور بالاترین گویشوران زبان فرانسوی در کشور کانادا ساکن بوده و جمعیتی بالغ بر ۲۵ درصد آن در کبک ساکن هستند. در کشور بلژیک حدود ۴۵ درصد جمعیت، در سوئیس ۲۰ درصد جمعیت و لوکزامبورگ حدوداً ۱۵ درصد جمعیت، به زبان فرانسه صحبت می کنند. در سال ۲۰۱۴ وزارت خارجه زبان فرانسه را بعد از زبان آلمانی به عنوان دومین زبان پر گویشور اروپا اعلام کرد. در سرتاسر جهان ۲۰ درصد افراد غیر فرانسوی به زبان فرانسوی صحبت می کنند که جمعیتی حدود ۱۴۵ میلیون نفر هستند. در نتیجه ی حملات و فعالیت های استعماری فرانسه و بلژیک این زبان به مستعمرات آفریقا، آمریکا، جنوب شرقی آسیا و منطقه کارائیب نیز شناسانده شد.

بر اساس آماری که توسط دانشگاه لاوال ارائه شده تعداد فرانسه زبانان در اوائل سال ۲۰۲۵ تقریباً به ۵۰۰ میلیون نفر و تا ۲۰۵۰ به چیزی حدود ۶۵۰ میلیون نفر خواهد رسید که این جمعیتی نزدیک به ۷ درصد جمعیت کل جهان را تشکیل خواهد داد. البته این برآوردها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۶۰ جمعیت فرانسه زبانان در کل جهان به یک میلیارد نفر برسد.

با توجه به چنین رشد سریع و روزافزونی مطمئنا یادگیری زبان فرانسه می تواند چشم انداز های زیادی از زندگی مرفه و مدرن امروزی را برای تان ایجاد کند. با یادگیری زبان فرانسه می توانید فرصت های شغلی بی‌نظیری برای خود رقم زده و ضمن استخدام در شرکت های فرانسوی و یا …. زندگی مناسبی برای خود دست و پا کنید. اگر قصد دارید که زبان دومی را برای توسعه فردی خویش انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما یادگیری زبان فرانسه است، اگر شاغل هستید و وقت شرکت در کلاسهای حضوری را ندارید می توانید از طریق آموزش آنلاین زبان فرانسه در سایت من و زبان اقدام کرده و در دوره های آموزش آنلاین زبان فرانسه شرکت کنید. سایت “من و زبان” با بهره گیری از متد و تکنیک های جدید یادگیری، بهترین تجربه در یادگیری زبان فرانسه خواهد بود.
این سایت در حال حاضر شش زبان زنده دنیا که شامل ترکی، آلمانی، فرانسه، انگلیسی ایتالیایی و چینی است را با بهره گیری از برترین متد آموزشی به زبان آموزان آموزش داده و بهترین نتایج را در یادگیری زبان مورد نظر را رقم می زند. با ما همراه باشید و در اسرع وقت زبان مورد نظر خود را فرا بگیرید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید