یادگیری زبان های خارجی

یادگیری زبان های خارجی

یادگیری زبان های خارجی | یادگیری و آموزش زبان می تونه سخت باشه اما اگر شما تکنیک های خاصی را دنبال کنید، خیلی زود می توانید هر زبانی را یاد بگیرید.
اگرچه هیچ راه آسان و یا میان بری برای یادگیری زبان وجود ندارد، با سخت کوشی و تمرین می توانید در مدت زمان کوتاهی  زبان مورد نظر خود را سلیس و روان صحبت کنید.
از تجارب گذشته خود استفاده کنید. اگر در گذشته زبانی را آموخته اید ، به آنچه در آن زمان یاد گرفته اید فکر کنید و سعی کنید بفهمید چه چیزی برای شما موثرتر بوده است. چه چیزی به یادگیری شما کمک کرده است؟ و چه چیزی موثر واقع نشده است؟ کدام بخش های فرآیند یادگیری زبان های خارجی برای شما آسان بوده؟ کدام قسمت ها سخت بوده است؟ وقتی این مورد را مرتب کردید، آماده خواهید بود که یادگیری زبان خارجی را شروع کنید.

یادگیری زبان های خارجی
یادگیری زبان های خارجی

یادگیری تلفظ
حتی اگر یک زبان دارای الفبایی مشابه با زبان شما باشد ، به این معنی نیست که دارای تلفظ یکسانی است.این امر به یادگیری IPA ، الفبای آوایی بین المللی ، کمک می کند، زیرا بیشتر لغت نامه ها از آن استفاده می کنند.
دستور زبان
به دستور زبان توجه کنید. توجه به این امر در کنار یادگیری لغات در یک زبان از اهمیت بالایی برخوردار است.
به این جمله دقت کنید: “من می خواهد مهسا به فروشگاه برود!” این جمله ممکن است ایده ای را بیان کند ، اما به هیچ وجه دارای دستور زبان صحیحی نیست. اگر به دستور زبان توجه نکنید ، بیان شما تا حدودی برای دیگران غیر قابل درک خواهد بود.
به ساختار زبان و نحوه کار مقالات (مذکر ، مونث، …) نگاه کنید. برای مثال در برخی از زبان ها مانند فرانسوی اسامی به دو دسته مونث و مذکر تقسیم می شوند، در نتیجه برای انتخاب صفت مناسب باید جنسیت اسم را بدانید. همینطور که دیدید آشنایی با دستور زبان برای یادگیری یک زبان ضروری می باشد و نمی توان از آن چشم بست.
اطمینان حاصل کنید که با استفاده از 20 فعل رایج می توانید به صورت معلوم و مجهول به ساخت سوال و جواب ، جملات تایید کننده و منفی چه در زمان حال، گذشته و یا آینده بپردازید.
برای شروع می توانید روزانه 30 کلمه و عبارت را به خاطر بسپارید. سعی کنید با کلمات رایج و آسان شروع کنید.برای به خاطر سپردن عبارت هایی که به زبانی دیگر هستند راه های زیادی وجود دارند، می توانید راه های موجود را مطالعه کرده و بررسی کنید کدام یک از آنها با شرایط شما بیشتر هماهنگ است. برای مثال می توانید با نوشتن شروع کنید! کلمات جدیدی که قصد به خاطر سپردنشان را دارید برای چند بار یادداشت کنید و با آن ها جمله بسازید. این روشی مطلوب برای یاد گرفتن کلمات جدید است.
سعی کنید از کلمات در جملات مختلف و متفاوت استفاده کنید. این به شما در تمرین کلمات کمک می کند و یادآوری کلمات را هنگام نیاز به آن ها آسان تر می کند.
فراموش نکنید که هنگام به خاطر سپردن کلمات جدید آنچه در گذشته آموخته اید را نیز برای خودتان یادآوری کنید، در غیر این صورت با توجه به اینکه دانش لغوی بسیار فرار است سریع به فراموشی سپرده می شوند.

  • حروف الفبا را تمرین کنید: به خصوص اگر شما در حال یادگیری زبانی هستید که دارای یک سیستم الفبایی متفاوت است ، باید بدانید که این حروف چگونه به نظر می رسند و نحوه تلفظ آن ها چگونه است. برای به خاطر سپردن شکل حروف می توانید برای خود نشانه گذاری کنید.
  • گوش کنید: گوش دادن به زبان ، از طریق فیلم یا برنامه های تلویزیونی و یا موسیقی بهترین راه برای یاد گرفتن عباراتی است که شما به دنبال یادگیری آن ها هستید، البته به خاطر بسپارید که تنها گوش کردن روشی مناسب برای یادگیری کلمات نیست، بلکه شما باید به تمرین و تکرار بپردازید. تکرار مقوله ای بسیار ضروری برای به خاطر سپردن کلمات جدید است.
  • روشی موسوم به “سایه” توسط بسیاری از چند زبانه ها (افرادی که زبان های زیادی را می شناسند) به عنوان یک روش مفید در نظر گرفته می شوند. برای استفاده از این تکنیک بایستی هدفون خود را در گوشتان قرار دهید و به بیرون بروید و در حالی که به فایل های صوتی گوش می کنید ، قدم بزنید. در حالی که قدم می زنید با صدای بلند و واضح آنچه را می شنوید تکرار کنید. این فعالیت به شما کمک می کند تا حرکت را با زبان خود هماهنگ کنید و تمرکز خود را مجدداً حفظ کنید تا در مورد به خاطر سپردن وسواس نداشته باشید.
  • از کتاب های صوتی یا دروسی که به زبان صوتی موجود است، استفاده کنید. هنگام رفتن به محل کار یا وقتی در پارک قدم می زنید ، می توانید به این موارد گوش دهید. این به بهبود مهارت شنیداری شما کمک می کند. به بخش های کوتاه 30 ثانیه تا یک دقیقه گوش دهید تا زمانی که احساس کنید درک کامل از آنچه می شنوید دارید. بعضی اوقات ممکن است مجبور شوید بیش از دو بار به این فایل ها گوش دهید تا به طور کامل آنچه را که می شنوید یاد بگیرید.
  • نمایش های تلویزیونی و فیلم ها را بدون زیرنویس تماشا کنید.
  • گوش دادن به آهنگی که به زبان مورد نظر است. همانطور که قبل تر نیز ذکر کردیم این کار سرگرم کننده و آسان است و امید است شما را به آنچه انجام می دهید علاقه مند کند.
یادگیری زبان های خارجی
یادگیری زبان های خارجی

فقط کافی است در حین کار ظرف شستن و یا پیاده روی به آن گوش کنید و به کلمات موجود در ترانه ها توجه کنید. همچنین ممکن است بخواهید به آهنگ های کلاسیک گوش دهید زیرا به راحتی قابل فهم است.
به زبان انتخاب شده خود مطالعه کنید. با کتاب های ساده تر شروع کنید و هرچه پیشرفت می کنید، به سمت کتاب های دشوارتر بروید. سعی کنید کمتر از فرهنگ لغت استفاده کنید و از این طریق خود را به چالش بکشید. کتاب های داستانی که برای کودکان نوشته شده اند برای شروع بسیار مناسب هستند.
با رعایت نکات بالا امید است که بتوانید زبان مورد علاقه خود را یاد گرفته و بهبود ببخشید.
حال که در این مقاله تعدادی از ترفندهای آموزش زبان را فراگرفتیم، بایستی اذعان کنیم که سایت من و زبان با بهره گیری از کلیه ی ترفندهای آموزش زبان اصولی تدوین شده و زبان آموز را همواره در طی مراحل یادگیری همراهی می کند.
سایت من و زبان اولین و کامل ترین سایت آموزش آنلاین زبان است که شما از طریق آن می توانید خیلی سریع با صرفه جویی در زمان و هزینه به 6 زبان زنده دنیا تسلط پیدا کنید.
با ما همراه باشید و از این نکات بهره ببرید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید