یادگیری زبان فرانسه و مزایای آن

 

زبان فرانسه با توجه به پیشینه قوی خود در زمینه‌های ادبی، فرهنگ و هنر و با توجه به اینکه از جمله زبان های رسمی اتحادیه اروپا، سازمان ملل و ناتو است، بعد از زبان انگلیسی در دنیا بسیار کاربرد دارد. به همین دلیل، یادگیری زبان فرانسه اهمیت زیادی دارد. زبان فرانسه از جمله زبان های رومی و از خانواده ی زبان های هندی اروپایی است و مانند زبان های پرتغالی، اسپانیایی، رومانیایی، ایتالیایی به زبان لاتین در امپراطوری روم بر می گردد.

فرانسه زبان رسمی ۲۹ کشور دنیا است، البته چیزی حدود ۴۰ درصد از فرانسوی زبانان در اروپا زندگی می‌کنند و مابقی آنها در کشورهای آمریکای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی و خاورمیانه ساکن هستند. زبان فرانسه به عنوان چهارمین زبان بزرگ اتحادیه اروپا شناخته شده و ۲۰ درصد از مردم اروپا این زبان را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده اند.

مزایای یادگیری زبان فرانسه

 

یادگیری زبان فرانسه چه اهمیتی دارد؟

زبان فرانسوی بیشتر از کنار هم گذاشتن کلمات و قواعد و درست کردن جمله است. صحبت کردن به زبان فرانسه اساسا دنیای دیگری است. اگر زبان انگلیسی را بلد باشید، یادگیری فرانسوی برایتان بسیار ساده تر خواهد شد. ساختار گرامر و جمله این دو زبان با هم متفاوت اما ساده تر است. از آنجا که هر دو زبان ریشه های لاتین دارند، کلمات و معانی یکسان اما تلفظ متفاوت دارند. صحبت کردن به این زبان حتی در صورت که کاملا به آن مسلط نباشید درهای زیادی را به روی شما باز خواهد کرد. از جمله مزایای یادگیری زبان فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کسب و کار : دو زبانه بودن حرفه شما را می تواند تغییر دهد. زبان فرانسه به عنوان یکی از زبانهای اصلی در تجارت جهانی زبان بسیار پر کاربردی محسوب می شود. برای مثال، کشورهای غرب آفریقا بازارهای به سرعت در حال رشدی هستند که اگر نتوانید فرانسوی را بفهمید دسترسی به آنها را از دست خواهید داد. در اروپا، دانستن زبان فرانسوی برای بسیاری از مشاغل زبان مهمی است.
  • مسافرت : کشور فرانسه یکی از دلپذیرترین کشورهای اروپا برای تعطیلات است. با کمی جستجو در اینترنت متوجه می شوید که بسیاری از انواع مکان های دیدنی در این کشور قرار دارد. کمی که از هتل های پاریس و استراحتگاه های ریوریا دور می شوید، متوجه خواهید شد که بیشتر این کشور از مزارع، تاکستان ها و دهکده های کوچک و فوق العاده زیبا تشکیل شده است. وجه اشتراک تمام این شهرها و مکان های زیبا، غذا و نوشیدنی های عالی در سطح جهانی و جذابیت های غیرقابل توصیف آنها است. فرانسوی در بلژیک و لوکزامبورگ نیز رایج است، و بعد از انگلیسی بیشترین زبانی است که در اروپا به آن صحبت می شود و در کشورهای دیگر مانند لهستان، چک و یونان نیز بکار می آید و زبان نیمی از قاره آفریقا است. با یادگیری زبان فرانسه می توانید با افراد بومی ارتباط برقرار کنید و از سفر خود بیشتر لذت ببرید.
مزایای یادگیری زبان فرانسه
  • زندگی در خارج از کشور: وقتی به اندازه کافی به فرانسه مسلط شدید، به نحوی که بدون داشتن یک کتاب کمکی می توانید با فرانسوی زبانها ارتباط برقرار کنید، زندگی کردن در کشور دیگر بسیار وسوسه‌انگیز خواهد شد. شهرهایی مانند پاریس، بروکسل و لیون فرصت هایی را برای دانشجویانی که به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور خود هستند ارائه می دهند.
  • آموزش زبان ورزشی برای ذهن: حتی اگر بخواهید زبان فرانسه را فقط به عنوان سرگرمی یاد بگیرید، دانستن چند زبان، به سالم ماندن ذهن شما کمک خواهد کرد. دلیل این موضوع، به وجود آمدن شبکه دیگری از اتصالات بین نورونهای مغزی است. هرچه این ارتباطات بیشتر شود، مهارت های حافظه و حل مسئله نیز بهبود پیدا می کند.
  • فرهنگ های فرانسوی، بلژیکی و آفریقایی: دنیای فرانسوی زبان مسئولیت هنرها و فرهنگ های باشکوه را بر عهده دارد. صحبت کردن به این زبان دسترسی نامحدود به فیلم های موج نو فرانسوی، ادبیات فلوبر، بالزاک و پروست و موسیقی ادیث پیاف و سرگ گاینزبورگ را در اختیارتان قرار خواهد داد. یادگیری این زبان پنجره ای رو به میراث فرهنگی جهان را برای شما باز خواهد کرد.
یادگیری زبان فرانسه و مزیت های آن
یادگیری زبان فرانسه و مزیت های آن

بهترین راه یادگیری زبان فرانسه

350 میلیون نفر در سراسر جهان فرانسوی را به عنوان زبان اول یا دوم صحبت می کنند. در آمریکا زبان فرانسوی دومین زبان خارجی است که پس از اسپانیایی صحبت می شود. بنابراین جای تعجب نیست که روشهای زیادی برای یادگیری این زبان وجود دارد. در ادامه بعضی از بهترین راه ها برای یادگیری زبان توضیح داده شده است.

کلاس درس حضوری

آموزش کلاسی با معلم و سایر دانش آموزان سنتی ترین روش یادگیری یک زبان است. بسیاری از افراد حضور در کلاس و تعامل بین زبان آموزان را فرصتی برای گوش دادن و صحبت کردن می دانند، اما این روش برای کسانی که وقت و هزینه کافی ندارند شیوه مناسبی نیست.

معلم خصوصی

یادگیری تک نفره با معلم خصوصی، امکان یادگیری کاملا متناسب با توانایی شما و فرصت های بیشتر برای تمرین صحبت کردن را فراهم می کند. در مقایسه با کلاس که معلم باید توجه خود را بین چندین دانش آموز تقسیم کند، گاهی از کلاس خصوصی نتایج سریع تری بدست می آید. با این حال، کلاس خصوصی ارزان نیست و علاوه بر این بسیاری از زبان آموزان در این نوع کلاس بازده چندانی ندارند.

یادگیری دونفره

یادگیری دونفره هم تکنیکی است که در آن دو نفر که می خواهند زبان یکدیگر را یاد بگیرند به عنوان معلم و زبان آموز به نوبت نقششان را عوض می کنند. مثلا اگر دو ساعت وقت دارند، یک ساعت به زبان فرانسه و سپس یک ساعت به فارسی با هم تمرین می کنند. اما این موضوع را باید در نظر گرفت که فقط به این دلیل که کسی زبان مادری اش فرانسوی یا هر زبان دیگری است، نمی تواند معلم خوبی هم باشد. این روش شاید گزینه جالبی به نظر برسد اما زمانی بکار می آید که با چند فرانسوی زبان آشنا باشید و علاوه بر این آنها هم به یادگیری زبان شما علاقه داشته باشند. این روش شاید با توافق دوطرف به صورت رایگان درآید، اما موضوع متعهد بودن به رعایت زمان توافق شده مسئله ای است که ممکن است شما را با مشکل مواجه کند.

یادگیری زبان با زندگی در کشور مقصد

اگر پول بلیط هواپیما یا هزینه اتاق و اقامت را در نظر نگیریم، این نوع یادگیری رایگان محسوب می شود. این روش گرچه بسیار کارآمد به نظر می رسد اما درصورتی که حداقل واژگان و دستور زبان فرانسوی را بلد نباشید اثری ندارد. زیرا گوش دادن غیرفعال اصلا کار ساده ای نیست و بدون مطالعه بیشتر نمی توانید به این زبان مسلط شوید. قبل از اینکه تصمیم جدی بگیرد برای انتخاب این روش بگیرید، بهتر است با گوش دادن به رادیو و تلویزیون فرانسوی به صورت آنلاین، تماشای فیلم های فرانسوی و انجام آموزش های چندرسانه ای آنلاین این روش را شبیه سازی کنید.

یادگیری زبان فرانسه

دوره های آنلاین یادگیری زبان فرانسه

یادگیری آنلاین طی چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و به جایگزین مناسبی برای روشهای سنتی تر آموزش زبان تبدیل شده است. برای افرادی که وقت و هزینه کمی دارند، اما هنوز هم می خواهند به یادگیری خود ادامه دهند این روش بسیار مناسب است. اگر چه یادگیری آنلاین زبان فرانسه امکان پذیر است، اما باید در انتخاب آن دقت کرد تا برنامه متناسب با نیاز و انتظار خود را داشته باشید. با من و زبان می توانید زبان فرانسه را بدون رفتن به کلاس، معلم خصوصی یا پرداخت هزینه های اضافی یاد بگیرید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید