زبان فرانسه را روان صحبت کنیم

اگر شما هم می خواهید خیلی راحت و روان به زبان فرانسه صحبت کنید، خواندن این مقاله را نادیده نگیرید. میلیون ها زبان آموز در سراسر جهان در حال یادگیری زبان فرانسه می باشند، پس شما تنها نیستید و می توانید از تجربیات آن ها در یادگیری زبان فرانسه بهره ببرید. صحبت کردن به زبان فرانسه به صورت روان و سلیس از آنچه که فکرش را می کنید ساده تر است. تنها کاری که باید انجام دهید تمرین و تکرار مداوم می باشد. درست است که برخی از وجوه زبان فرانسه سخت و دشوار می باشد اما این دشواری در تمامی زبان ها موجود است، ولی همیشه این مورد را با خود تکرار کنید که یادگیری زبان فرانسه ساده و راحت است.

دانش آموزان و زبان آموزانی بوده اند که توانسته اند در کمتر از یک سال به طور کامل بر زبان فرانسه مسلط شوند. پس قطعا شما هم می توانید. در این مقاله سعی کرده ایم تکنیک هایی را برای شما بیان کنیم که به شما در صحبت کردن به زبان فرانسه کمک شایانی می کند. از این تکنیک ها و رویکرد ها می توانید همیشه بهره ببرید و مهارت های زبان فرانسه را در خود تقویت کنید. پس شروع کنید و مراحل زیر را به دقت مطالعه کنید.

مرحله اول: عاشق زبان فرانسه شوید

کلید موفقیت در روان صحبت کردن به زبان فرانسه، صبر و حوصله می باشد. زبان فرانسه، زبان عشق است. به هر زبانی که صحبت کنید، عاشق آن زبان می شوید و یا حداقل دلیل خوبی برای تمرین و تکرار هرچه بیشتر آن پیدا خواهید کرد. دلیل اصلی و بزرگ شما برای یادگیری زبان فرانسه، محرک و انگیزه شما برای عبور از سختی ها و دشواری های این زبان است. هرکسی برای خود دلیلی جهت یادگیری زبان فرانسه دارد. اما ما در ادامه به چند نکته ای اشاره کرده ایم که برای عاشق زبان فرانسه شدن ممکن است کافی باشد، به هر حال وقتی زبان فرانسه را یاد می گیرید می توانید:

  • به کشور های مختلف جهان سفر کنید، زیرا زبان فرانسه، زبان رسمی بیش از 5 کشور جهان می باشد و هر روزه بر طرفداران این زبان نیز افزوده می شود.
  • می توانید با افراد فرانسوی زبان صحبت کنید و روابط اجتماعی خود را وسعت بخشید.
  • می توانید آثار هنری و ادبی فرانسه را که بسیار فاخر هم می باشند (مانند آثار امیل زولا یا ویکتور هوگو)، مطالعه کنید.
  • دیدگاه و اطلاعات جامع تری نسبت به فرهنگ غنی فرانسه پیدا می کنید.

پس از خود بپرسید چرا می خواهید زبان فرانسه یاد بگیرید؟ پاسخ شخصی خود را پیدا کنید و سعی کنید یک دلیل قانع کننده برای خود داشته باشید تا در مسیر یادگیری خود دچار تزلزل و سستی نشوید و همواره حتی در مواجه با سختی های یادگیری زبان فرانسه هم اشتیاق خود را برای یادگیری از دست ندهید. به محض اینکه دلیل خود را برای یادگیری زبان فرانسه پیدا کردید، خیلی راحت تر می توانید مسیر یادگیری خود را طی کنید.

زبان فرانسه را روان صحبت کنیم
زبان فرانسه را روان صحبت کنیم

مرحله دوم: یک فرانسه کوچک در خانه خود بسازید!

وقتی دور و بر خود را پر از منابع فرانسوی کنید و همه چیز در اطراف تان رنگ و لعاب فرانسوی داشته باشد خیلی بهتر و سریع تر می توانید زبان فرانسه را یاد بگیرید. اما برای این کار نیازی نیست که به فرانسه سفر کنید، کافی است محیط اطراف خود را با موضوعات فرانسوی طراحی کنید. ما برای انجام این کار چند پیشنهاد برای شما داریم:

  • زبان گوشی همراه خود را فرانسه کنید. حتی همین کار را می توانید با کامپیوتر، لپ تاپ و یا تبلت های خود انجام دهید.
  • به دنبال چند فرانسوی زبان باشید. در تمامی کشور ها می توانید افرادی که به زبان فرانسه صحبت می کنند را پیدا کنید.
  • فیلم ها و سریال های فرانسوی تماشا کنید. حتی می توانید از فیلم هایی استفاده کنید که زیر نویس زبان اصلی دارند، این کار به شما در یادگیری سریع تر اصطلاحات و جملات فرانسوی کمک می کند.
  • به پادکست های فرانسوی گوش دهید.
  • از وب سایت من و زبان دیدن کنید و همین امروز برای آموزش زبان فرانسه ثبت نام کنید. در این وب سایت شما با منابع غنی در خصوص موضوعات، اصطلاحات و مکالمات روزمره ای آشنا می شوید که در بر دارنده متن، فایل صوتی و تصویری می باشد.

مرحله سوم: یک دفترچه فرانسوی برای خود تهیه کنید

اگر بر روی کلمات و عباراتی که مربوط به امور روزمره خودتان هستند، بیشتر توجه کنید، بهتر می توانید زبان فرانسه را بیاموزید. ضمن اینکه اگر مکالمات واقعی فرانسوی داشته باشید خیلی زودتر به صحبت کردن به زبان فرانسه تسلط پیدا خواهید کرد. برای مثال می توانید از صحبت کردن با خودتان به زبان فرانسه آغاز کنید. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که یک دفترچه فرانسوی برای خود تهیه کنید و عبارت ها و کلمات کاربردی روزمره تان را در آن یادداشت کنید.

برای تهیه این دفترچه پیشنهاد ما به شما این است که موارد زیر را به زبان فرانسه به صورت جمله های کامل در آن یادداشت کنید:

  • کشور مادری تان
  • فعالیت ها و تفریحات مورد علاقه تان و یا کارهایی که در اوقات فراقت تان انجام می دهید.
  • دلایل تان برای یادگیری زبان فرانسه
  • شغل و حرفه تان و یا مهارت هایی که بلد هستید.
  • و یا هر اطلاعاتی که فکر می کنید لازم است درباره خودتان یادداشت کنید (برای مثال می توانید صحبت درباره زبان های دیگری که بلد هستید باشد و یا سفر های توریستی و تفریحی که به کشور های دیگر داشتید).

مرحله چهارم: بپذیرید که در شروع یادگیری زبان فرانسه ممکن است کمی سختی و چالش داشته باشید

اگر تا به حال با صدای بلند به زبان دیگری غیر از زبان مادری تان صحبت نکرده اید، حتما این کار برای تان سخت و دشوار خواهد بود. در خصوص زبان فرانسه نیز این موضوع صادق است. زبان فرانسه شامل صداهایی است که در زبان انگلیسی و یا در فارسی وجود ندارد. به همین دلیل وقتی شما برای سال های متمادی به یک زبان صحبت کرده اید، فرم لب ها و زبان شما به تلفظ حروف و صدا های همان زبان، عادت کرده است، و زمانی که می خواهید به زبان فرانسه صحبت کنید به دلیل تلفظ های متفاوت و جدید، باید با چالش ادای صدای های مختلف کنار آیید. برای این کار بهتر است با صدای بلند به زبان فرانسه صحبت کنید تا ایرادات و خطاهای احتمالی خود را در تلفظ لغات بهتر پیدا کنید.

برخی از زبان آموزان نمی توانند با این چالش کنار آیند و همین امر باعث می شود، نتوانند در فراگیری زبان جدید پیشرفتی داشته باشند. آن ها معمولا از صحبت کردن به زبان فرانسه خجالت می کشند و فکر می کنند اگر در جمعی به فرانسه صحبت کنند به خاطر اشتباهات شان شرمنده و خجالت زده می شوند. اما باید این ترس و خجالت را از خود دور کنید و با هر مقدار اشتباه هم که است به زبان فرانسه صحبت کنید و یادتان باشد تا اشتباه نکنید نمی توانید چیزی یاد بگیرید. پس به جای اینکه از اشتباهات خود خجالت زده شوید از آن ها درس بگیرید.

مرحله پنج: روند پیشرفت خود را در فراگیری زبان فرانسه دنبال کنید.

وقتی مدام روند پیشرفت خود را دنبال کنید، خیلی سریع تر می توانید بیاموزید. دلیل این امر هم این است که با مشاهده پیشرفت و توانایی های خود انگیزه بیشتری برای فراگیری زبان فرانسه پیدا می کنید. یکی از ابزار هایی که می توانید از آن برای مرور پیشرفت خود استفاده کنید وب سایت من و زبان است. با استفاده از این سایت علاوه براین که از محتوای آموزشی معتبر و تخصصی بهره مند می شوید می توانید روند پیشرفت خود را در هر مرحله مشاهده کنید. در ضمن بعد از چند درس یک مرور برای شما در نظر گرفته شده است که هم شامل یادآوری مطالب فراگرفته شده است و هم آزمونی دارد که می توانید مهارت های خود را با آن چک کنید.

زبان فرانسه را روان صحبت کنیم
زبان فرانسه را روان صحبت کنیم

مرحله شش: با افراد فرانسوی زبان صحبت کنید

تاثیرگذارترین راه برای یادگیری زبان فرانسه و یا هر زبان دیگر صحبت و مکالمه با افرادی است که زبان مادری شان همان زبان باشد. پس سعی کنید به دنبال یک فرانسوی زبان باشید و تمام آنچه را می آموزید با او تمرین و تکرار کنید. فرقی هم نمی کند که کجا زندگی می کنید. از هر جای دنیا می توانید با یک فرانسوی زبان ارتباط برقرار کنید.

مرحله هفت: برای طبیعی جلوه دادن، از رابط ها در مکالمات تان استفاده کنید

مکالمات طبیعی دربردارنده مکث ها و رابط های بی شماری هستند، ولی ما به عنوان افرادی که برای مثال زبان فرانسه زبان دوم مان می باشد، متوجه این موضوع نیستیم و فکر می کنیم آن ها کاملا روان و بدون مکث صحبت می کنند. اما در واقع آن ها نیز در میان صحبت های شان مکث های زیادی دارند و معمولا این مکث ها را با رابط ها پر می کنند. قطعا خود شما نیز در زبان مادری تان به همین شکل صحبت می کنید. و با استفاده از این رابط ها معنای دقیق تر، ادب بیشتر و احساس بیشتری به صحبت های خود می دهید و با این کار به نظر خیلی روان تر و طبیعی تر صحبت می کنید.

از جمله رابط های موجود در مکالمه ها می توان به “ممنون از سوال شما”، “شما چطور؟”، “در واقع”، “متاسفم” اشاره کرد. این ها عبارت هایی هستند که افراد هر روزه از آن ها در هر زبانی به کرات استفاده می کنند و فرقی نمی کند حتی موضوع صحبت های آن ها چه باشد. اگر با این عبارت ها در زبان فرانسه نیز آشنا شوید، می توانید مکالمات روان تر و طبیعی تری داشته باشید.

مرحله هشت: تمرکز روی جوانب ساده تر زبان فرانسه

زبان فرانسه واقعا از آنچه درباره آن شنیده اید، ساده تر می باشد. اما این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که ممکن است در صورت عدم استفاده از این زبان خیلی راحت آن را فراموش می کنید. اما این نکته را نیز فراموش نکنید، که اگر بر جوانب سخت و دشوار زبان فرانسه تمرکز و تاکید کنید، این دشواری ها برای تان بیشتر نیز می شود. بهترین راه هم این است که همیشه با خود تکرار کنید که یادگیری زبان فرانسه امری ساده است.

حرف آخر

هرکسی که زبان فرانسه آموخته است، حتی آن هایی که فرانسه زبان مادری شان می باشد، روزی در این زبان تازه کار و مبتدی بوده اند. اما همه توانسته اند در نهایت با مهارت و تسلط کامل به این زبان صحبت کنند. پس شما هم می توانید. تنها راه موفقیت شما هم این است که هر آنچه را که می آموزید خیلی سریع در زندگی روزمره تان به کار ببرید. و مهم تر از آن به خودتان و توانایی های تان باور داشته باشید. در نهایت اگر به دنبال دوره های اصولی فراگیری زبان فرانسه هستید، می توانید در دوره های آموزشی من و زبان شرکت کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید