چگونه فرانسوی صحبت کنیم؟

چنانچه تمایل دارید به یک کشور فرانسوی زبان سفر کنید و یا اینکه خواهان این هستید که با دوست فرانسوی خودتان صحبت کنید، بهتر است بدانید که صرفا به خاطر سپردن لغت و گرامر برای شما کافی نمی باشد و شما نیاز به یادگیری زبان فرانسه دارید. درواقع در اولین مرحله چنانچه بخواهید خودتان را با اعتماد به نفس کافی معرفی کنید نیازی به دانستن لغات زیادی ندارید، بلکه بهتر است روی تلفظ خودتان نیز کار کرده باشید.

  • صداهایی که در زبان مادری شما وجود ندارد اما در فرانسه موجود است را تکرار و تمرین کنید.
  • نمایش های تلویزیونی فرانسه زبان را تماشا کنید و مکالمات آن ها را تقلید کنید. شما می توانید نمایش های تلویزیونی فرانسه را بصورت آنلاین تماشا کنید. این کار به شما کمک می کند تا بفهمید فرانسوی زبانان چگونه می اندیشند و چه فرهنگی را دنبال می کنند. تماشای مستندها و اجراهای واقعی به شما کمک می کند تا مکالمات واقعی را دنبال کنید و با مکالمات و اصطلاحات محاوره ای بیشتر آشنا شوید.
چگونه فرانسوی صحبت کنیم؟
چگونه فرانسوی صحبت کنیم؟
  • با فرانسوی زبانان بومی صحبت کنید. گپ زدن با کسانی که زبان مادری شان، چیزی باشد که شما به دنبال یادگیری آن هستید بهترین راه برای شروع بهبود لهجه و داشتن قدرت بیان بهتر است. چنانچه با دوستان خود از طریق شبکه های اجتماعی همچون واتساپ در ارتباط هستید، پیشنهاد ما به شما برقراری تماس های تصویری است، چرا که به شما کمک می کند تا به منظور تقویت تلفظ خود و ادای بهتر کلمات به خوبی حالت صورت و فک آن ها را دیده و تقلید کنید. همچنین شما می توانید از آن ها بخواهید که در صورت هرگونه اشتباهی، شما را متوقف کرده و آن را تصحیح کنند، که این عمل به بیان شما کمک می کند.

در ادامه دربار اینکه چگونه فرانسوی صحبت کنیم بیشتر توضیح می دهیم.

برای شروع مکالمه پیش قدم شوید و عبارات و اصطلاحات رایجی که برای این کار وجود دارد را بیاموزید. بر فرض مثال تصور کنید غریبه ای به سمت شما بیاید و سلام کند! شما چگونه می توانید این مکالمه را حفظ کرده و ادامه دهید؟

به هنگام سوال پرسیدن سعی کنید کلمات را راحت تر بیان کنید. بیایید با مثالی این نکته را روشن کنیم. برای مثال چنانچه شما در حال صحبت با دوست خود هستید و قصد این را دارید که از او بپرسید قصد دارد به کجا برود، معمولا خطاب به او می گویید: کجا می روی؟ نه اینکه  شما عازم کجا هستید؟! در واقع سوال اول رایج تر و بیان شما را طبیعی تر جلوه می دهد. بنابراین سعی کنید با شکل رایج و عامیانه سوال و جواب ها در هر زبانی که قصد یادگیری آن را دارید آشنا شوید تا بیان شیوا و رساتری داشته باشید و اعتماد به نفس شما حین صحبت کردن افزایش پیدا کند.

سعی کنید با عباراتی آشنا شوید که حین گوش کردن به دیگران از آن ها برای تایید استفاده می کنید. برای مثال در زبان فارسی این عبارات شامل بله، صحیح است، واقعا؟ و خب است که با یادگیری و استفاده از این عبارات می توانید به دیگران اطمینان بدهید که متوجه مکالمه ای که در بین شما برقرار شده است، هستید.

آنچه را که گویندگان بومی در خطاب به شما می گویند تکرار کنید. وقتی آنچه را که شنیده اید تکرار کنید ، به آنها نشان می دهید که شما به گفته آنان گوش داده و مطلب را فهمیده اید. همچنین این امکان را به شما می دهد که فرانسوی خود را تمرین کنید و دستور زبان و استفاده از کلمات را یاد بگیرید.

به عنوان مثال ، فرض کنید فردی در مکالمه خود، خطاب به شما  گفت ?et toi Je viens de Paris  (من اهل پاریس هستم، و شما؟) برای پاسخ دادن چند گزینه دارید. اگر اهل ایالات متحده باشید ، به سادگی می توانید بگویید:

Je viens des Etats-Unis

اما اگر از تکنیک تکرار استفاده می کنید ، می توانید بگویید

Oh! Tu viens de Paris? C’est bon. Je viens des Etats-Unis

تو اهل پاریس هستی؟ خوب است. من اهل ایالات متحده هستم.

هنگامی که در حین صحبت کلمه ای را فراموش می کنید، سعی کنید از کلماتی استفاده کنید تا وقفه شکل گرفته را پر کنید. برای مثال در زبان انگلیسی کلماتی که در چنین موقعیتی می توان از آن استفاده کنید شامل so، uh ،um هستند.

در زبان فرانسوی نیز شما را به استفاده از این دسته کلمات دعوت می کنیم. استفاده از چنین کلماتی در حین صحبت باعث می شود تا ذهن خود را برای استفاده از واژگان فرانسوی آماده کنید. برخی از این کلمات پیشنهادی شامل:

Alors معادل گفتن So در انگلیسی است  و می توانید چه در موقعیت های مثبت چه منفی، حین صحبت از آن استفاده کنید.

Quoi که در لغت به معنای چه است البته فرانسوی زبانان از این کلمه زمانی استفاده می کنند که شما در گفتگوی خود از می دانید؟ استفاده می کنید.

Euh نیز همانند گفتن uh و یا um در انگلیسی است.

Bon نیز به معنای گفتن اکی می باشد، که چه به صورت مثبت و یا منفی می تواند استفاده شود.

از کتاب ها یا وب سایت های فرانسوی با صدای بلند بخوانید. خواندن با صدای بلند به شما امکان می دهد که فرانسوی خود را تمرین کنید بدون اینکه نگران کلمات یا پیروی از قوانین دستور زبان باشید. کتاب ها و مقالات آنلاین همچنین درک بهتری از ارتباط واقعی مردم فرانسه در زندگی روزمره به شما می دهند.

می توانید کتاب های الکترونیکی فرانسوی را بصورت آنلاین و رایگان پیدا کنید. با این حال مراقب خواندن مطالب قدیمی باشید! زیرا آن ها اطلاعات خوبی در مورد چگونگی صحبت کردن به فرانسوی مدرن به شما نمی دهند. وب سایت ها و وبلاگ های اخبار فرانسوی مکان مناسبی برای شروع مطالعه به زبان فرانسه است.

چگونه فرانسوی صحبت کنیم؟
چگونه فرانسوی صحبت کنیم؟

صدای خود را ضبط کنید و دوباره پخش کنید. این کار به شما در شناسایی خطاهای موجود در تلفظ تان کمک می کند.

تلاش برای ترجمه فرانسوی به زبان مادری خود را متوقف کنید. زبان فرانسوی کلمات و اصطلاحات خاص خود را دارد که بسیاری از آنها معادلی به انگلیسی یا زبان های دیگر ندارد. برای تبدیل شدن به یک سخنران با اعتماد به نفس ، خود را عادت دهید که به زبان فرانسه فکر کنید. تلاش برای ترجمه فرانسوی به زبان مادری، نه تنها روند تفکر شما را کند می کند ، گفتگو را نیز دشوارتر کرده و واژگان و درک شما را نیز محدود می کند.

با رعایت نکات ذکر شده خواهید توانست فرانسوی را به خوبی یاد بگیرید. پیشنهاد ما به شما برای پیشرفت در این مسیر استفاده از سایت من و زبان است! این سایت به شما کمک می کند که زبان مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با اختصاص تنها 20 دقیقه در روز شاهد پیشرفت چشم گیری در مهارت زبانی خود باشید، پس وقت را تلف نکنید و با ما همراه شوید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید