بهترین سن برای یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان همواره مورد توجه بوده است و چیزی که ذهن افراد مخصوصا خانواده ها را به خود درگیر کرده است زمان مناسب برای شروع به یادگیری زبان دوم است. در این مورد نظریه های بسیاری وجود دارد و صاحب نظران زیادی در این باره به تئوری های مختلفی اشاره کرده اند.

تا مدت ها قبل این گونه برداشت می شد که استارت یادگیری زبان در سنین پایین منجر به سردرگمی کودکان می شود اما طی مطالعات انجام شده می توان گفت که تقریبا صاحب نظران به یک توافق کلی رسیدند که یادگیری زبان دوم در سنین پایین بهتر و موثرتر است.

مت نیز در این مقاله سعی کرده ایم به این سوال پرداخته که بهترین سن برای یادگیری زبان دوم چه زمانی است و با نظرات مختلفی که در این زمینه موجود است، آشنا شویم.

سن مناسب برای آموزش زبان دوم

آیا کودکی بهترین سن برای آموزش زبان است؟

در اواخر سال 1999 مقاله ای منتشر شد که مدعی این امر بود که آموزش زبان دوم به کودکان تان در سنین پایین منجر به این می شود که پدیده “نیمه زبانی” در کودکان مضاعف شود و از این رو هر دو زبان را بد صحبت کنند. آنها هرگز مهارت هم سن های خود که صرف یادگیری یک زبان شده است را نخواهند داشت، چرا که این افراد سعی می کنند به یکباره به دو زبان تسلط داشته باشند که خود امری امکان ناپذیر است و در نتیجه کودکان هر دو زبان را می آموزند اما کیفیت پایین آمده و هر دو زبان نصف و نیمه آموخته می شود! طبق این مطالعه، بهترین سن برای شروع یادگیری زبان دوم، حدود 11 الی 13 سالگی است، زمانی که مغز بیشترین رشد خود را کرده است و فرد زبان اول خود را به طور کامل فرا گرفته است.

اما امروزه این نظریه رد شده است و در حقیقت خلاف آن ثابت شده است. بر این اساس که هر چقدر دیرتر شروع کنید، از شانس یادگیری و تسلط بر زبان دوم کاسته می شود.

یادگیری زبان دوم، فعالیتی است زمان بر که نیازمند کسب مهارت می باشد. دیده شده است که کودکان سریع تر از سایرین می توانند این مهارت را کسب کنند. در مطالعه ای زبان شناسی که توسط دانشگاه MIT در ایالات متحده آمریکا صورت گرفت، محققان به این نتیجه رسیدند که بهترین وقت برای یادگیری سن ۱۰ سالگی است و به طور کل اینطور برآورد شده است که افرادی که تا قبل از 18 سالگی شروع به یادگیری زبان دوم می کنند بهتر از بقیه در این زمینه عمل می کنند، در واقع هر چه سن بالاتر رود این امر تبدیل به چالشی سخت‌ خواهد ‌شد.

آموزش زبان خارجی با من و زبان

جمع بندی

سن مناسب برای آموزش زبان دوم را دانستید اما به یاد داشته باشید که هنوز هم می توانید زبانی جدید را در هر شرایطی فرا بگیرید، حتی اگر فرصت رفتن به کلاس های حضوری را ندارید، می توانید از آموزش آنلاین زبان و دیگر زبان ها استفاده کنید.

همان طور که می دانید، راه های بسیاری برای تقویت ذهن و مغز وجود دارد که یکی از آن ها فرا گرفتن زبان دوم است که می توان بر اساس اطلاعات داده شده در مورد سن مناسب آموزش زبان از آن ها استفاده کرد و در زندگی روزانه به کار برد. ممکن است سوالی در ذهن تان به وجود آید که آیا یادگیری زبان به صورت آنلاین و بدون کتاب امکان پذیر است؟ جواب سوال مثبت است زیرا برخی از سایت های آموزشی، یادگیری آنلاین زبان خارجی و دیگر زبان ها را برای علاقه مندان آسان کرده است.

همان طور که گفتیم، برخی از افراد علاقه ای به خواندن کتاب ندارند و می توانند از وب سایت های آموزش آنلاین زبان جهت بهبود وضعیت زبانی خود استفاده کنند. وب سایت من و زبان با طراحی خاص خود، علاوه بر آموزش لغت و گرامر به تقویت مهارت های خواندن و مکالمه تان نیز کمک ویژه ای می کند و شما می توانید به عنوان یک منبع آنلاین آموزش زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری قادر هستید از آن بهره مند شوید.

 

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید