هفت نکته کلیدی یادگیری زبان انگلیسی

هفت نکته کلیدی یادگیری زبان انگلیسی

هفت نکته کلیدی یادگیری زبان انگلیسی | فکر کنید که بدون زحمت و فکر کردن انگلیسی را خیلی روان صحبت می کنید.کلمات را به آسانی ادا کرده و خیلی سریع پاسخ می دهید و همچنین در همین لحظه نیز صحبت های دیگران را متوجه شده و به راحتی جملات را درک می کنید. به منظور اینکار بایستی شیوه ی یادگیری زبان انگلیسی خود را خیلی با دقت انتخاب کنید . در این مسیر اولین قدم کنار گذاشتن کامل یادگیری لغات زبان انگلیسی می باشد.
مطمئنا از شنیدن این جمله تعجب کرده اید. بله درست است. لغات را در آموزش زبان انگلیسی حفظ نکنید. انگلیسی زبانها یادگیری زبان انگلیسی را طریق یادگیری لغات یاد نمی گیرند بلکه آنها عبارات و اصطلاحات انگلیسی را یاد می گیرند. عباراتی که ترکیبی از گروهی از لغات می باشد که معنی خاص خود را دارد.
بر اساس تحقیقات انجام شده یادگیری زبان انگلیسی با عبارات و یا اصطلاحات زبان انگلیسی 5 تا 6 برابر سریعتر از یادگیری زبان انگلیسی بر اساس تک لغات می باشد.
در واقع زبان آموزانی که ابتدا اصطلاحات (عبارات) زبان انگلیسی را یاد می گیرند بر گرامر زبان انگلیسی نیز تسلط بیشتری دارند.
در ادامه مقاله می خواهیم که هفت قانون طلایی یادگیری زبان انگلیسی را عنوان کنیم.

هفت نکته کلیدی یادگیری زبان انگلیسی
هفت نکته کلیدی یادگیری زبان انگلیسی

هفت قانون طلایی و مهم  یادگیری زبان انگلیسی

قانون اول: همواره در پی یادگیری عبارات و اصطلاحات باشید نه اینکه تک لغت ها را یاد بگیرید. لغات را به صورت جداگانه و تکی یاد نگیرید ، هرگز این کار را نکنید.وقتی که می خواهید یک لغت جدید یاد بگیرید حتما و خیلی سریع عبارتی را که آن کلمه درآن وجود دارد را جایی یادداشت کرده و همواره آن را مرور کنید.همیشه برای یادآوری لغات جدید همیشه همان عبارات و اصطلاحات را که در جایی یادداشت کرده اید مرور کنید اینکار به شمل کمک می کند که خیلی سریع و زود مکالمه وگرامرزبان انگلیسی را یاد بگیرید. با این کار 5 تا 6 برابر زودتر به زبان انگلیسی تسلط پیدا می کنید.
قانون دوم: از یادگیری محض گرامر زبان انگلیسی دست بردارید.بیش از حد خودتان را اسیر یادگیری گرامر زبان انگلیسی نکنید.یادگیری گرامر به شما آموزش می دهد که برای صحبت کردن به زبان انگلیسی به کلمات و زبان انگلیسی فکر کنید اما شما مطمئنا بایستی به صورت خیلی سریع و بدون فکر به زبان انگلیسی صحبت کنید.بدون فکر کردن به زبان انگلیسی مثل انگلیسی زبانها ،آن  را فرا می گیرید.
قانون سوم: قانون سوم و البته مهمترین قانون یادگیری زبان انگلیسی، گوش کردن است.همیشه اول بایستی خوب گوش کنید.هر روز به زبان انگلیسی گوش دهید، متون انگلیسی را نخوانید بلکه صرفا به آنها گوش دهید.این راه خیلی ساده و در عین حال کلید موفقیت شما در یادگیری زبان انگلیسی است.از خواندن متون انگلیسی صرف نظر کنید و فقط به صورت روزانه و مداوم به این متون گوش دهید.
مهم است که انگلیسی را با گوشهایتان یاد بگیرید و نه با چشمهایتان، در اکثر مراکز آموزش زبان انگلیسی ، زبان انگلیسی را با چشم یاد می گیرند نه گوش.
اگر انگلیسی را با چشم هایتان یاد بگیرید،متون انگلیسی را می خوانید قواعد آن را یاد می گیرید غافل از اینکه برای موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی بایستی سیستم شنیداری را جایگزین سیستم دیداری کنید .
در واقع بایستی 2 تا3 ساعت فقط به انگلیسی گوش دهید، بدین شکل خیلی سریع مکالمه اتان به سرعت بهبود یافته و می توانید خیلی سریع و روان صحبت کنید .
قانون چهارم: یادگیری بایستی به حالت آرام و عمیق صورت گیرد.راز یادگیری راحت زبان انگلیسی یادگیری راحت عبارات و جمله های انگلیسی می باشد اینکه ما معانی کلمات را بدانیم و فقط برای امتحان آن را به خاطر بسپاریم کافی نیست. بلکه کلمات بایستی به نوعی وارد ذهن ما شده و به اصطلاح ملکه ی ذهن ما شوند.برای یادگیری عبارات موجود در یک درس بایستی آن را بارها و بارها مطالعه کرده و عمیقا آن ها را به خاطر بسپارید در این شیوه حافظه ی تصویری خود را نیز برای یادگیری عبارات و اصطلاحات زبان انگلیسی به کار اندازید.
قانون پنجم: یادگیری گرامر زبان با استفاده از داستان ها و روایات در قالب چندین زمان مختلف.برای یادگیری موثر و عمیق زبان انگلیسی بایستی یک داستان ، روایت و یا نوشته ای را ابتدا در زمان حال بخوانید ، حال از یکی از دوستان خود که در زبان انگلیسی مسلط تر است بخواهید که همین داستان یا نوشته را به زبان دیگری بنویسد و برایتان ضبط کند.مانند زمان گذشته ،آینده ،گذشته کامل و …
بعد از نوشتن داستان به زمان دیگر بارها آن را گوش کنید.حال توانسته اید که صرفا با یک نوشته چندین حالت گرامری را یاد بگیرید.در واقع دیگر لازم نیست که قواعد گرامری را به تنهایی یاد بگیرید،فقط با خواندن این نوشته در زمان های مختلف می توانید یادگیری گرامرتان را بهبود داده و خیلی راحت با زمان های مختلف آشنا شوید.
قانون ششم: برای تسلط بیشتر بر زبان انگلیسی باید منابع و دروس انگلیسی واقعی را هم مطالعه کنید.
اگر می خواهید یادگیری زبان انگلیسی تان را تسریع کرده و به صورت کاملا حرفه ای بر آن مسلط شوید باید یاد بگیرید که منابع زبان انگلیسی بومی را مطالعه کنید و یا ببینید. مثلا کلیه ی مجلات، روزنامه ها، فیلم ها، کتاب صوتی، رادیو و تلویزیون. در واقع منظور از انجام اینکار صرفا مطالعه منابعی است که خود انگلیسی زبان ها از آن ها استفاده می کنند و یا گوش می دهند نگاه می کنند و یا می خوانند.
قانون هفتم: حتما عبارات زبان انگلیسی را گوش کنید و جواب دهید نه اینکه گوش کنید و تکرار کنید.در کنار تمامی دروس سوالاتی مطرح می شود همیشه به آن سوالات جواب دهید و اجازه دهید که زبان انگلیسی تان بهبود یابد.هنگامی که به سوالات خیلی سریع جواب می دهید، این حالت به شما یاد می دهد که خیلی سریع فکر کنید، ببینید و جواب را پیدا کنید.
هفت قانون طلایی یادگیری زبان در واقع شما را در مسیر یادگیری آسان زبان انگلیسی به پیش می برد.
هفت نکته کلیدی یادگیری زبان انگلیسی را بیان کردیم. مطمئنا برای یادگیری زبان انگلیسی متدهای متفاوتی وجود دارد که گاها می شنوید. اما هیچ کدام از این متدها کامل نیستند و در واقع بایستی به نسبت علاقه اتان هر کدام از این متدها را دنبال کنید . متدهای یادگیری زبان انگلیسی بیشمار هستند.یکی زبان انگلیسی را از طریق فیلم های سینمایی انگلیسی یاد میگیرد . دیگری از طریق رادیو ، یکی دیگر به کلاس زبان می رود و یکی دیگر از طریق آموزش آنلاین زبان انگلیسی را یاد میگیرد. پس وقت را غنیمت شمرده، همین حالا شروع کنید. می توانید خیلی راحت در سایت من و زبان ثبت نام کرده و به راحتی زبان انگلیسی را یاد بگیرد و همواره به یاد داشته باشید که انگیزه ، پشتکار و علاقه جز جدایی ناپذیر یادگیری زبان انگلیسی می باشند.
با ثبت نام در سایت من و زبان به آسانی و خیلی سریع یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید. ما در کنارتان خواهیم بود تا با به روز ترین و آسان ترین روش های آموزش زبان انگلیسی را به شما آموزش دهیم.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید