شما کدام روش یادگیری زبان را انتخاب می کنید؟

مدت هاست که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا بازار یادگیری زبان خارجی، داغ داغ است و تب زبان آموزی آن چنان زیاد است که حتی اگر همین حالا پای تان را بیرون از خانه بگذارید و وارد خیابان شوید، با تابلوهای تبلیغاتی مختلف موسسات زبان روبرو می شوید. اگر نخواهید راه دور بروید هم می توان به پیام های تبلیغاتی یا آگهی های تلوزیونی اشاره کرد.

شاید در میان دوستان و آشنایان تان افرادی را می شناسید که حداقل به یک، دو یا چند زبان خارجی مسلط هستند. اما آیا تاکنون این سوال مهم برای تان پیش آمده که واقعا چرا این روزها تا این حد به تعداد متقاضیان یادگیری زبان های خارجی افزوده شده؟ راستش را بخواهید دلایل بسیاری برای یادگیری یک زبان خارجی وجود دارد. از کار کردن در یک کشور خارجی تا برقراری ارتباط با افرادی که نمی ‌توانند به زبان شما صحبت کنند. اما به طور کلی چه دلایلی هستند که شما را مجبور به یادگیری یک زبان جدید می کنند؟

شاید در ابتدا فراگیری یک زبان خارجی بسیار دشوار به نظر برسد اما این نوع آموزش هم مانند بسیاری از آموزش های دیگر به صرف وقت و تلاش نیاز دارد. به طور کلی این طور می توان گفت که یادگیری زبان خارجی بیشتر از آن که سخت باشد، زمان بر است و به دقت بیشتری نیاز دارد. احتمالا شما هم مانند بسیاری از افرادی که به دنبال یادگیری زبان هستند می‌ خواهید بدانید که بهترین روش یادگیری زبان چیست، آیا راهی وجود دارد که با ورود به آن روند آموزش زبان خارجی برای تان سریع تر و آسان تر شود؟ کارشناسان من و زبان این جا هستند که راهی را پیش پای تان بگذارند که در زمان کمتر و آسان تر، زبان خارجی که به آن علاقه دارید را بیاموزید و به آن مسلط شوید.

کدام روش یادگیری زبان
کدام روش یادگیری زبان

روش های مختلف برای یادگیری زبان

علاقه اولین چیزی است که در یادگیری هر زبانی مهم است. شاید در طول زندگی تان به دلایل مختلفی مجبور باشد که یک زبان جدید را بیاموزید و به آن مسلط شوید، در این صورت اولین چیزی که باید در خود ایجاد کنید، انگیزه و علاقه می باشد. برای ایجاد چنین حسی هم کافیست در فراگیری یک زبان جدید تنوع داشته باشید و از روشی استفاده کنید که موجب بروز خستگی و بی علاقه گی شما نشود. برای مثال می توانید با برنامه ریزی این کار را پیش ببرید، یک روز را فقط به یادگیری گرامر اختصاص بدهید و یا فقط لغات بخوانید. یک روز هم لغت، گرامر و هم مکالمه را به صورت هم زمان یاد بگیرید به گونه ای که برای خودتان هم جذاب باشد. کارشناسان من و زبان در ادامه قصد دارند که شما را با تعدادی از روش های مهم در یادگیری زبان آشنا کنند:

  1. برای یادگیری زبان در بحث های آزاد شرکت کنید
    یکی از روش هایی که می تواند شما را در فراگیری یک زبان جدید ترغیب کند، شرکت کردن در بحث های آزاد است. اگر افرادی را می شناسید که به همان زبانی که شما قصد یادگیریش را دارید، مسلط هستند، می توانید با آن ها وارد بحث های آزاد شوید و درباره موضوعاتی که برای تان جالب است صحبت کنید. یک دورهمی کوچک برای این تمرین خوب مناسب است. سعی کنید با دیگران به صورت فعال صحبت کنید. اگر در حین صحبت کردن اشتباهات زیادی انجام می ‌دهید، نترسید. شما می توانید به کمک مطالعه بیشتر متون و کتاب ها این مهارت را در خود تقویت کنید.
  2. مطالب مختلف را بخوانید
    خواندن و مطالعه متون مختلف یکی دیگر از روش های تقویت مهارت خواندن و نوشتن است. اگر به دنبال یادگیری یک زبان خارجی هستید و قصد دارید در کوتاه ترین زمان ممکن آن را فرابگیرید، باید بخشی از وقت تان برای آموزش را به مطالعه اختصاص دهید. کتاب های داستان یا مقاله های مربوط را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می ‌کند تسلط بیشتری روی موضوع پیدا کنید و کلمات و دستور زبان آن را بهتر درک نمایید. اما اگر تهیه کتاب و روزنامه برای تان سخت است، نیازی نیست سردرگم شوید. تنها می توانید با کمک وب سایت آموزش آنلاین زبان خارجی من و زبان با مطالعه متون مختلف پرداخته و مهارت های زبانی تان را تقویت کنید. شما با ورود به این وب سایت این امکان را دارید که در یکی از بخش های آن به مطالعه متون مختلف بدون محدودیت زمانی بپردازید. این یعنی فرصت کافی دارید که اشکالات مختلف در خواندن تان را رفع کنید!
  3. به فایل‌ های صوتی مختلف گوش دهید
    اگر تمایل دارید که قدرت شنوایی تان در آن زبان را افزایش دهید بهتر است که بیشتر از هر زمان دیگر به فایل های صوتی مرتبط با آن زبان خارجی گوش فرادهید. شما می ‌توانید از فایل ‌های صوتی مختلف مانند مکالمات، پادکست‌ها، موسیقی که به آن زبان گفته می ‌شود استفاده کنید. این روشی آسان است که در موقعیت ‌ها و زمان ‌های مختلف می‌ توانید به آن بپردازید. مزیت این روش این است که تعداد زیادی لغت در مدت زمان کوتاهی می ‌شنوید. حتی نیازی نیست خودتان را محدود کنید، می توانید به هر فایل صوتی در زمینه های مختلف گوش دهید؛ از آشپزی و مد گرفته تا اطلاعات علمی و پزشکی. این امکان وجود دارد که در هر جایی که هستید مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنید.
  4. به تماشای فیلم و انیمیشن بپردازید
    اگر هم فردی هستید که به تماشای فیلم به زبان اصلی علاقه دارید، می توانید به کمک تماشای فیلم و سریال و انیمشن های مختلف به یادگیری زبان خارجی موردنظرتان بپردازید. اگر تاز اول راه هستید پس بهتر است با تماشای کارتون و انیمیشن آغاز کنید چرا که در این نوع فیلم و سریال ها معمولا از واژگان ساده ‌تری نسبت به فیلم ‌ها استفاده می ‌شود. همچنین در صورت تمایل می ‌توانید فیلم‌ های مورد علاقه خودتان را بدون زیر نویس فارسی نگاه کنید.

    کدام روش یادگیری زبان
    کدام روش یادگیری زبان
  5. در اوقات فراغت، کتاب بخوانید
    اگر فردی هستید که به مطالعه انواع کتاب های علاقه دارید، پس سعی کنید در اوقات فراغت تان کتاب هایی با زبان خارجی که قصد یادگیری آن را دارید مطالعه کنید. با خواندن مطالب در حوزه ‌های مطالعاتی که به آن علاقه مند هستید، لذت مضاعف را تجربه کنید پس کتابی که مورد علاقه شماست پیدا کنید. اگر به داستان ‌های واقعی علاقه دارید ممکن است از خواندن زندگی نامه شخصیت ‌های معروف یا ستاره ‌های سینما لذت ببرید. پس در زمان های آزادتان بیکار نباشید. هرگز هم از اشکالاتی که در طول این راه با آن ها مواجه می شوید، نترسید.
  6. با خودتان با صدای بلند صحبت کنید
    یکی از شروط مهم در زمینه صحبت کردن، داشتن اعتماد به نفس است. اگر قصدتان برای یادگیری یک زبان خارجی جددیست، پس باید بتوانید به خوبی به آن زبان هم صحبت کنید. برای این کار هم نیاز است بتوانید بدون هیچ استرسی روان و راحت صحبت کنید. از بهترین روش های تقویت اعتماد به نفس در مکالمه و یادگیری زبان، صحبت کردن با خودتان آن هم با صدای بلند است. برای این کار هم می توانید جلوی آینه با خودتان صحبت کنید و صدای خودتان را ضبط کنید و بارها و بارها به آن گوش دهید تا اشکالات خود در تلفظ یا گرامر بهتر متوجه شوید.
  7. نوشتن را تمرین کنید
    یکی از مزایای نوشتن در یادگیری زبان خارجی این است که فرد زبان آموز فرصت بیشتری دارد تا فکر کند، لغات بیشتری را استفاده نماید و دستور زبان خود را چک کند. اگر می خواهید خیلی سریع زبان موردنظرتان را فرابگیرید از تاثیر نوشتن بر این روند غافل نشوید. سعی کنید مطالب کوتاهی در زمینه ‌های مختلف بنویسید. افعال و لغات پر کاربرد زبان موردنظر را یاد بگیرید و به کار ببرید. برای این کار هم می توانید از وب سایت من و زبان استفاده کنید. در بخش های مختلف این وب سایت معتبر می توانید درباره موضوع های مختلف مطلب بنویسید و آن را در معرض دید دیگر کاربران سایت قرار دهید. این گونه از اشکالات و غلط های موجود در متن تان آگاه می شوید.
  8. به اخبار گوش دهید
    شاید جزو آن دسته از افراد هستید که قصد دارید زبان موردنظرتان را خیلی حرفه ای بیاموزید و واژه هایی را فرابگیرید که به کمک آن ها بتوانید در حوزه کاری و تجاری با افراد مختلف صحبت کنید. برای موفقیت در این بخش باید سعی کنید که به اخبار بیشتر گوش دهید. چرا که معمولا در خبرها از لغاتی استفاده می کنند که شاید در طول روند آموزش زبان خارجی موردنظر به گوش تان نخورده باشد.
  9. یک دفترچه برای نوشتن لغات و نکته ها داشته باشید
    از دیگر روش های آموختن یک زبان خارجی و صحبت کردن به آن زبان، نوشتن برخی از مطالبی است که در طول روز به گوش تان می خورد. لازم است هر لغت یا نکته ای را که می ‌آموزید، وارد دفترچه لغت کرده و هر شب پیش از خواب آن‌ ها را مرور کنید. حتی اگر به طور کامل لغتی را حفظ شدید لازم است باز هم تکرار و تمرین کنید؛ چرا که زبان بسیار فرار است. یادتان باشد که بهتر است لغت ‌ها را در جمله یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. در این صورت ماندگاری بیشتری در ذهن دارد.
    اما اگر این کار هم برای تان سخت است، نگران نباشید، یکی از مزایای یادگیری زبان به کمک وب سایت من و زبان، وجود فلش کارت است. شما می توانید در هر سطح و مرحله هر تعداد نکته یا لغتی که می خواهید را به فلش کارت های تان اضافه کنید و تنها با چند کلیک ساده آن ها را مرور کنید.
    یادگیری سریع یک زبان خارجی تنها با من و زبان امکان پذیر است!

همان طور که گفته شد، یادگیری زبان انگلیسی فرآیندی زمان بر است و وقت هم طلاست، پس باید در انتخاب روش آموزش و راهنمای آموزش بسیار دقت کنید، چرا که با هر گونه آموزش اشتباه، زمان را از دست می دهید. حتی ممکن است با روش آموزش اشتباه، انگیزه تان برای ادامه ی یادگیری را از دست بدهید، پس دقت کنید و به هر روشی اطمینان نکنید.
ما با استفاده از متدهای روز دنیا اقدام به طراحی و راه اندازی وب سایت آموزش آنلاین زبان های خارجی نموده ایم. اگر شما هم به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید، سایت من و زبان همین حالا در دسترس شماست. ما به عنوان متخصصین زبان های خارجی سعی داریم تا با بکارگیری روش های روز آموزش مانند تمرین و تکرار، به شما عزیزان کمک کنیم تا در یکی از زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ترکی، چینی و … حرف اول را بزنید.
یکی از مزایای بالقوه ی این وب سایت این است که با تمرین و تکرار زیاد شما را در یادگیری زبان مورد علاقه تان یاری می کند. خوشبختانه محیط و روند یادگیری زبان در این وب سایت به گونه ای است که شما می توانید هر مدت زمانی که می خواهید را به تمرین و تکرار مطالبی که آموختید، اختصاص دهید. پس درنگ نکنید و همین حالا آموزش زبان مورد علاقه تان را آغاز کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • قدرتی

    شما خودتون این ها رو امتحان کردید؟ من همیشه یک مشکل بزرگ در یادگیری زبان انگلیسی داشتم همیشه فکر می کردم که تلفظات کلمات رو اشتباه می گم و این باعث می شد که زیاد نخوام حرف بزنم، اما چند مدتیه که دارم این روش های ارائه شده در مقالات رو انجام میدم این خجالتم کمتر شده و تازه فکر می کنم که کلمات رو بهتر ادا می کنم.

    پاسخ
  • سوری پور

    آموزش های جدید مثل همین آموزش آنلاین زبان خوبه ولی خب یه ذره اعتماد کردن به این روش تازه سخته!!!!

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما. آموزش آنلاین برای افرادی که فرصت رفتن به کلاس رو ندارن واقعا عالیه. هرچند این نوع متد آموزشی بسیار کامل بوده و برای هر شرایطی مناسبه.

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید