با گوش دادن به جذاب ترین خبرها، یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید

این روزها، یادگیری زبان انگلیسی یکی از ملزومات مهم دنیای کار و تجارت و همچنین آموزش به حساب می آید. فرقی نمی کند که شروع به یادگیری کدام زبان کرده باشید اما یادگیری زبان مورد نظرتان از طریق دیدن اخبار سریال و شنیدن آهنگ های مورد علاقه تان امکان پذیر است. دیدن اخبار یا فیلم های مورد علاقه تان و همچنین شنیدن آهنگ های زیبا و دوست داشتنی می تواند کمک زیادی به یادگیری زبان انگلیسی یا زبان مورد نظرتان باشد.
اما برای یادگیری زبان انگلیسی فراموش نکنید که حتماً بایستی گرامر و دستور زبان انگلیسی را نیز یاد بگیرید. همزمان با یادگیری دستور نکات زبان انگلیسی بایستی اصطلاحات و عبارات عامیانه ای که در این زبان و گفتار استفاده می شود را فرا بگیرید. پیگیری اخبار و حوادث روزانه به زبان انگلیسی نیز می تواند کمک شایانی در یادگیری زبان انگلیسی برای شما باشد در ادامه ی این مقاله با سایت من و زبان همراه باشید تا نکات مهم و کاربردی در مورد یادگیری زبان انگلیسی از طریق شنیدن اخبار وب سایت های کاربردی را با هم مرور کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید
یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید

مزایای یادگیری زبان انگلیسی از طریق شنیدن اخبار

گوش دادن به اخبار می تواند روشی بسیار عالی و کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. در واقع شنیدن اخبار روزانه می تواند به عنوان یک کلاس خصوصی زبان در نظر گرفته شود. یکی دیگر از جنبه هایی که یادگیری زبان انگلیسی از طریق شنیدن و پیگیری اخبار را میسر می سازد این است که به دلیل ارتباط موضوع اخبار روزانه به زندگی افراد و تاثیراتی که بر آن می گذارد، اکثریت ما دوست داریم که اخبار روزانه را دنبال کرده و شنیدنش برای ما جذابیت دارد. در واقع این موضوع باعث می‌شود که یادگیری زبان انگلیسی در موقعیت های واقعی و کاربردی آسان تر شود. تسلط بر زبان انگلیسی و یادگیری آن صرفاً به گسترش و یادگیری لغات محدود نمی شود، بلکه ارتباط برقرار کردن نیز به داین زبان بسیار مهم است. هنگامی که اخبار روزانه جهان را بدانید به راحتی می توانید به زبان انگلیسی با دیگران ارتباط برقرار کنید.
حال که به اهمیت شنیدن اخبار و پیگیری آن به زبان انگلیسی پی بردیم، در ادامه قصد داریم که چند روش موثر در یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار را بیان کنیم.

روش های موثر در یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار

  • یادگیری زبان انگلیسی از طریق خواندن روزنامه، تماشای سریال ها و برنامه های تلویزیونی

    اگر تا حدی به زبان انگلیسی و کلمات آن آشنایی دارید می توانید از مقاله های سی بی اس نیوز استفاده کنید، تماشای اخبار شبکه های مختلف خبری نیز گزینه مناسبی برای یادگیری شما خواهد بود. اما اگر در ابتدای راه یادگیری زبان انگلیسی هستید و تازه می خواهید کلمات جدید زبان را یاد بگیرید، بهتر است که به اخبار و مقالات ساده تر هم سطح با میزان تسلط خودتان به زبان انگلیسی، کار را شروع کنید.
    با کمی جستجو و وب گردی می توانید اطلاعات و موضوعات مهم هم سطح با تسلط تان به زبان انگلیسی پیدا کنید. بعد از این که این سایت ها را مرور کردید و احساس کردید که انگلیسی تان رو به پیشرفت است، میتوانید مقالات سخت تر و سطح بالاتری را انتخاب کنید.
    یکی دیگر از شبکه هایی که می توانید از طریق پیگیری آن دایره لغات خود را افزایش داده و بر زبان انگلیسی مسلط شوید، شبکه بی بی سی است که می شود که با لهجه بریتانیایی و برای علاقه مندان به زبان انگلیسی طراحی شده است. در این شبکه گویندگان اخبار معمولاً فهرست مشخصی از کلمات مهم و موجود در متون خبری را تهیه می کنند و سپس به صورت داستانی و خلاصه وار در ابتدای اخبار آن را برای شنونده بیان می کنند. ممکن است که در ابتدا شنیدن و درک بسیاری از کلمات برای شما سخت باشد اما معمولاً در آخر برنامه با معنی کلمات آشنا شده و می توانید مجددا آنها را مرور کنید.
    شبکه دیگری که برای پیگیری اخبار به زبان انگلیسی وجود دارد شبکه صدای آمریکا است که در این شبکه می توانید به پادکست های انگلیسی خبر گوش داده و یا ویدیوهای آن را تماشا کنید و همزمان خبری را نیز برای خود مرور کنید. این شبکه گزینه ی زیرنویس را نیز برای کلیه ویدیو هایش نیز به صورت فعال نگه داشته است. گویندگان خبر در این شبکه به صورت کاملاً واضح و آهسته صحبت می کنند و تقریباً سه برابر ملایم تر و آهسته تر از گویندگان اخبار شبکه های دیگر، تمامی وقایع و حوادث روز را بیان می کنند. این نوع روش بیان در این شبکه کمک می کند که کسانی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند به سرعت با گویندگان خبرهماهنگ شوند. تماشای آنلاین اخبار در وب سایت ها نیز یکی دیگر از شیوه های موثر در یادگیری زبان انگلیسی است. با این روش به راحتی می توانید این امکان را داشته باشید که هر جایی که نیاز داشتید ویدیو را متوقف کرده و با سرعت خودتان زیرنویسش را بخوانید و برای خود معنی‌کنید.

یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید
یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید
  • خبرهای خاص و جذاب را ببینید و بخوانید

    خبرهای بیشمار بی‌کیفیتی در اینترنت و شبکه‌های آنلاین وجود دارد که اصلاً مناسب مرور کردن نیستند، پس بهتر است که خبرهای خاص و جذاب را ببینید و دنبال کنید. به دنبال منابع خبری باشید که نوشته های پرشور و کوتاهی دارند. بهتر است که جمله ها معمولاً حالت خبری داشته و کوتاه باشند. بعد از اینکه توانستید یک منبع خبری خوب مناسب پیدا کنید به راحتی می توانید از آن عنوان منبع خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. به منظور انتخاب شبکه های مناسب خبری، بهتر است که به جستجوی سایت هایی باشید که کارمندان و گویندگانش از فرهنگهای مختلف آمده باشد چراکه آنها دید متفاوتی نسبت به ماهیت و اخبار روزانه دارند و به راحتی سبک نوشتاری متفاوتی را را دنبال می کنند.
    انتخاب سایت گاردین نیز گزینه بسیار مناسبی برای یادگیری زبان مورد نظرتان خواهد بود. چرا که نه تنها می توانید گویندگان مختلف را در این سایت مشاهده کنید، بلکه می توانید با یک کلیک، تمامی خبرها را با لهجه های بریتانیایی، آمریکایی و استرالیایی بشنوید.
    سایت‌هایی وجود دارند که باکیفیت‌ترین اخبار و وقایع روزانه را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند. به طور معمول به این سایت‌ها،“aggregate sites” یا “خبر خوان” می گویند. این سایت ها معمولاً خبرهای خود را از خبرگزاری‌های دیگر انتخاب کرده و در دسترس کاربران قرار می‌دهند. مزیت خاص این گونه سایت ها این است که زبان آموزان به طور همزمان هم می توانند ببینند، بخوانند و بشنوند.
    «FluentU» یکی دیگر از سایت های ارائه‌دهنده‌ی ویدئوهای جذاب و دوست داشتنی است. این سایت جذاب، ویدئوی خبرها و وقایع مهم را گردآوری کرده و آنها را با مفهوم ساده و قابل درک به کاربران ارائه می دهد. در این قسمت مثال‌هایی برای هر کلمه و نوع کاربرد آن وجود دارد. با یادگیری واژگان و کلمات انگلیسی به راحتی می توانید این کلمات را به دایره ی لغات تان اضافه کنید. با انجام این کار گنجینه ی واژگان شما بزرگ و بزرگتر می شود.

  • موضوع اخبار جذاب و موردعلاقه‌ی خود را دنبال کنید.

    اگر دوست ندارید که خبرهای سیاسی و وقایع آن را مرور کنید، بخش‌های خبری دیگری نیز وجود دارند که مطمئنا برای شما جذابیت دارند. اگر عاشق خبرهای ورزشی و فوتبال هستید حتماً بسیاری از وب سایتهای ورزشی را دنبال می کنید. به منظور انتخاب وب سایت های خبری، بهتر است دقت کنید، نوع بیان و واژگانی که در این سایت ها استفاده می‌شود، کاملاً متناسب با سطح تسلط شما به زبان انگلیسی باشد. اگر توانستید این کار را انجام دهید، قطعاً دنبال کردن این اخبار به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک خواهد کرد، اما اگر نتوانید سایت مناسبی برای خود پیدا کنید و سایت های بالاتر از سطح تان را پیگیری کردید، قطعاً با مشکلات و چالش هایی در یادگیری زبان انگلیسی رو به رو خواهید شد.
    بسیاری ازگویندگان و مجریان ورزشی بسیار تند صحبت می‌کنند وگاهی به علت هیجان های وارد در بازی فریاد می زنند و به جای صورت آنها صدای فریادهای گزارشگران، تصویر بازی و وقایع موجود در آن پخش می شود اینکه نمی‌توانید صورت و چهره گزارشگر را ببینید، قطعاً دنبال کردن داستان و گزارش را برایتان کمی دشوار تر خواهد کرد.
    به‌دنبال سایت ها و منابع خبری باشید که اطلاعات و اخبار را به قسمت های مهم کوچکی تقسیم کرده‌اند. این سایتها به شما ما کمک می کنند که اخبار را در قالب کلمات و جملات کوتاه تر و قابل فهم تر دنبال کنید.

یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید
یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید
  • خبرها را با صدای بلند بخوانید.

    خواندن خبر ها با صدای بلند برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار موثر است. به جای این که خبرها را در دلتان بخوانید، آنها را با صدای بلند و رسا برای خود تکرار کنید. این کار به شما کمک می کند که سرعت خواندن تان کاهش پیدا کرده و معنی کلمات را در ذهن تان دسته‌بندی کنید. اگر معنی کلمه را نمی دانید، سریع آن را هایلایت کرده و بعد معنیش را پیدا کنید. اگر بعد از خواندن اخبار هنوز هم متوجه موضوع و جملاتش نشده اید، بار دیگر به سراغ مطلب بروید و آن را مرور کنید. خواندن خبر، روشی بسیار عالی برای یادگیری زبان است، زیرا خبرها معمولاً بسیار کوتاه و پر از لغات مرتبط و جدید هستند.

حال که به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن به اخبار پی بردید، یکی دیگر از راه هایی که می توانید از طریق آن آموزش آنلاین زبان انگلیسی و همچنین یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید سایت من و زبان است. این سایت اولین سایت آموزش آنلاین زبان در ایران است که شش زبان زنده ی دنیا را به طور هم زبان به کاربران آموزش می دهد. زبان های چینی، ایتالیایی، انگلیسی، ترکی، آلمانی و فرانسه، زبان هایی هستند که در این سایت با بهره گیری از جدیدترین و به روز ترین دوره های آموزشی به کلیه کاربران آموزش داده می شوند. پس با ما در سایت من و زبان همراه باشید و یادگیری زبان دلخواه خود را به صورت آموزش آنلاین دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • علی

    خدایی با خبر نمیشه زیاد زبان انگلیسی یاد گرفت. مگر اینکه قبلا یه زمینه ای داشته باشیم. البته درسته که قدرت لیسنینگ رو ارتقا می ده ولی به نظرم برای کسانی که می خوان از پایه شروع به یادگیری این زبان بکنن، شیوه مناسبی نمی تونه باشه.

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما. ابزار های کمکی زیادی برای استفاده در کنار آموزش جامع زبان وجود داره که گوش دادن به اخبار هم یکی از آنهاست.

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید