بمب یادگیری زبان انگلیسی بدون فراموشی چیست

این روز ها همه به دنبال راهی هستند تا بدون مشکل و استرس زبان مورد نظر خود را فرا بگیرند. هر یک در زندگی هدفی را دنبال می کنند. فردی در جست و جوی راهی برای مهاجرت است و فردی دیگر قصد دارد تا سال آینده به جایگاه شغلی مورد نظرش دست پیدا کند. از این جهت ممکن است در مسیری اشتباه قرار بگیرند و آموزش های غلط یا به اصطلاح غیر کاربردی را استفاده کنند. همچنین شاید بارها شده که آن ها برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار تلاش کرده اند اما موفقیت های آن ها چنگی به دل نزده و نتیجه بخش نبوده است.

بمب یادگیری زبان انگلیسی بدون فراموشی چیست
بمب یادگیری زبان انگلیسی بدون فراموشی چیست

اینجاست که سخن از آموزش زبان بدون فراموشی به میان می آید و موسسات فراوانی با این عنوان تبلیغات خود را آغاز می کنند. آموزش آنلاین زبان انگلیسی در یکی از وب سایت های استاندارد و حرفه ای در این زمینه نظیر من و زبان نیز یکی از مواردی است که زبان آموزان از آن استفاده می کنند این وب سایت راهکارهای ویژه ای را در خصوص یادگیری طولانی مدت ارائه می دهد چرا که برای یادگیری دائمی و طولانی و بدون فراموشی هزاران لغت زبان انگلیسی و سایر مطالب، قدرت خارق العاده ای در ذخیره سازی اطلاعات در مغز انسان در نظر گرفته می شود.

رابطه یادگیری زبان و فراموشی

سوالی که در این مورد پیش می آید، این است که چگونه ذهن انسان اطلاعات و داده ها را ذخیره می کند؟ اصلا فراموشی چیست و چگونه در ذهن انسان شکل می گیرد؟ به جز بیماری حاد الزایمر فراموشی مزمن که در سنین بزرگ سالی و پیری برای فرد به وجود می آید، این مورد تماما به دلیل ارتباطات مغز و یادگیری است که در نیم کره چپ مغز به وجود می آید و موجب می شود تا به دلیل نداشتن تمرین این اتفاق بیفتد و فرد تمام مطالبی که مطالعه کرده را از یاد ببرد. شاید باورش سخت باشد اما می توان با کمی توجه به این موضوع پی برد. سلول های موجود در مغز این وظیفه را بر عهده دارند که اطلاعات کلی را ثبت کنند ولی بدون داشتن تمرین این امر امکان پذیر نمی باشد. باید بدانید که برای جلوگیری از فراموش کردن مطالب روشی مناسب را بکارگیرید و از تکنیک های غلط که امروزه در میان مردم باب شده است، استفاده نکنید.

بمب یادگیری زبان انگلیسی بدون فراموشی چیست
بمب یادگیری زبان انگلیسی بدون فراموشی چیست

پس اگر شما مطلبی را می خوانید و آن را فراموش می کنید، مشکل از ذهن تان نیست و مساله اصلی از غلط بودن روش یادگیری شما نشات می گیرد. به علاوه تکنیک ها و راهکار های مناسبی نظیر یادگیری آنلاین زبان انگلیسی وجود دارد که می توان برای جلوگیری از فراموشی آن چه آموخته اید، در نظر گرفته شود. همچنین روش های بسیار جالب و عجیبی وجود دارد که فعالیت بخش های محاسبه گر مغز تا چند صد برابر افزایش یابد.

چگونه می توان از فراموش کردن نکات در زبان انگلیسی جلوگیری کرد؟

همان طور که می دانید بدون تمرین نمی توان در کاری موفق شد، یادگیری زبان انگلیسی نیز یکی از آن اقداماتی است که باید با تمرین و تقویت مداوم مهارت ها همراه باشد. به علاوه اشتباهی که اغلب زبان آموزان مرتکب می شوند این است که معمولا به برنامه های آموزشی محدودی متمرکز می شوند، یا تمرینات بدون تمرکز انجام می دهند. برای مثال در هنگام خواندن لغات و جست و جوی معنی آن ها از موبایل استفاده می کنند و با روشن بودن اینترنت ناخود آگاه به سراغ شبکه های مجازی می روند و تا به خود می آیند متوجه می شوند که ساعت ها زمان هدر داده و زمان برای مطالعه را از دست داده اند.

کتاب خواندن و گوش دادن به پادکست ها را در اولویت قرار دهید

لازم به ذکر است که به کارگیری مفاهیم متنوع و مرتبط با همان زبان انگلیسی، راه کار خوبی برای از جلوگیری از مشکل فراموشی زبان خواهد بود. به عنوان مثال فردی که به طور مرتب روزنامه می خواند، درک بهتری از ساختار جملات زبانی که می خواهد فرا بگیرد خواهد داشت. یا اینکه شما زمان زیادی را در خواندن مطالب اینترنتی می گذرانید، پس چه بهتر که آن موضوع و مطلب انگلیسی باشد. از این جهت فرد خود را موظف می داند که اطلاعات خوانده شده را بازخوانی کند و اینکه آنچه برایش سخت است را یادداشت نماید. به علاوه گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم نیز می تواند گامی مهم در عدم فراموشی به شمار رود چرا که اگر آن موزیک و فیلم در سطح زبان فرد انتخاب شود، می تواند از آن طریق مفاهیم یاد گرفته را مرور نماید. همچنین بهتر است سری به مجلات انگیسی زد و به جای خواندن مطالب بی فایده، خواندن نکات بهتری را در نظر گرفت.

سعی کنید از هر شرایطی برای انگلیسی صحبت کردن استفاده کنید

همان طور که مستحضر هستید بدون داشتن تمرین کافی و تجربه، صحبت کردن به زبان دیگر تقریبا امکان پذیر نخواهد بود. از این جهت به منظور سرعت یافتن و بهبود این روند توصیه می شود که در طول روز چند مکالمه شفاهی به زبان انگلیسی را آماده کرده و با خود تکرار نمایید. به منظور تقویت زبان توصیه می شود که در هنگام خرید کردن لیستی از آنچه می خواهید را به انگلیسی بنویسید یا اینکه به دنبال معادل تمام جمله هایی که در خیابان می بینید باشید. تمام این روش ها درگیر کردن زبان با زندگی روزمره می باشد، چرا که وقتی زبان انگلیسی جزیی از وجود تان شد، هیچ گاه شما را ترک نخواهد کرد و دچار فراموشی نخواهید شد.

بمب یادگیری زبان انگلیسی بدون فراموشی چیست
بمب یادگیری زبان انگلیسی بدون فراموشی چیست

به کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا و انگلیس سفر کنید

سفر به کشورهای خارجی فرصت های جذاب و فراوانی برای صحبت کردن به آن زبان برای زبان آموزان فراهم می کند. به علاوه برای یک زبان آموز بسیار مهم است که حافظه خود را در حوزه گرامر و لغات آن زبان خارجی به روز نگه دارد تا بتواند بر مشکل فراموشی زبان به خوبی غلبه کند و آنچه که نیاز است را یاد بگیرد. لازم به ذکر است که در هر زبان خارجی اغلب مفاهیم گرامری زیادی هست که فقط در موقعیت های خاص به کار می رود. سفر به کشور های انگلیسی زبان نیز موجب می شود تا در ضمن آشنایی با فرهنگ و در بالا بردن مهارت صحبت کردن نیز پیشرفتی حاصل شود.

آنچه یاد می گیرید را یک جا در ذهن جا ندهید

اگر در دوره های آموزشی و یادگیری زبان شرکت می‌کنید، این وظیفه تعلیم دهنده و معلم است که کلمات جدید را به تدریج در جملاتی که به شما یاد می‌دهد به کار ببرد، اما در خارج از دوره ها این خود شما هستید که باید کنجکاوی کنید و خودتان را در معرض زبانی که میخواهید یاد بگیرید قرار بدهید چرا که ذهن قابلیت دریافت اطلاعات زیادی را دارد، اما هر یک را باید مثل بسته هایی در انبار، در ذهن جاگزاری کنید. از این رو در می یابید که اطلاعات که نمی دانید بیش از مقداری است که فکر می کردید، پس توصیه می شود که قدم به قدم جلو بروید و همه موارد را با هم یاد نگیرید چرا که نتیجه ای به جز فراموشی به همراه نخواهید داشت و پس از آن نیز شما از انجام این کارر پشیمان خواهید شد.

به یک روش برای یادگیری زبان انگلیسی بسنده نکنید

هر کدام از شما برای یادگیری به روشی جدید نیاز دارید زیرا به منظور به چالش کشیدن مغز باید تکنیک های آموزش زبان انگلیسی را تغییر دهید. چرا که بعد از مدتی استفاده از یک راهکار، خسته و دل زده می شوید و آنچه آموخته اید را فراموش خواهید کرد. از این جهت برای جلوگیری از این اتفاق، بایستی هر از گاهی تکنیک یادگیری لغت و دیگر موارد را تغییر دهید. برای مثال تصور کنید که مدت هاست یک روش را استفاده می کنید و آن را تغییر نداده اید، خوب معلوم است که ذهن نیز آن روش را بی اثر در نظر می گیرد. از این جهت توصیه می شود تا برای تقویت هر مهارت از تکنیکی جداگانه استفاده کنید.

 

با آموزش آنلاین زبان انگلیسی و اپلیکشین ها دوست باشید

یادگیری آنلاین زبان انگلیسی یکی از جدید ترین تکنیک های عصر جدید است که مورد علاقه تعداد بی شماری از زبان آموزان قرار گرفته است. این روش اطلاعات دقیق و کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد و امکان ذخیره آن ها را برای کاربر راحت می کند. یکی از این موارد استفاده از وب سایت های آموزش آنلاین زبان نظیر من و زبان است که استاندارد ترین روش ها را در اختیار زبان آموزان قرار می دهد. چرا که آموزش آنلاین را می توانید همیشه مورد استفاده قرار دهید و همواره همراه شماست. برای مثال زمانی را تصور کنید که قصد رفتن به مهمانی را دارید و زمان کافی برای دوره کردن مباحث ندارید، از این رو می توانید از گوشی همراه خود برای سر زدن به وب سایت های آموزش و یادگیری زبان استفاده کنید و آنچه خوانده اید را از اول مرور نمایید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید