تحصیل در دانشگاه های انگلستان

رویای تبدیل شدن به یک دانشجوی بین المللی، چیزی است که اغلب دانشجویان در سر می پرورانند. تحصیل در انگلستان می تواند پاسخگوی این رویا باشد و شما را به اهدافتان برساند. در این مقاله از من و زبان می خواهیم شرایط تحصیل در دانشگاه های انگلستان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم و اطلاعات مناسبی را در این زمینه در اختیارتان بگذاریم؛ بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
قبل از اقدام نسبت به تحصیل در دانشگاه های انگلستان باید مدارکی را فراهم نموده و مراحلی را پشت سر بگذارید. هزینه تحصیل در این کشور را مورد بررسی قرار دهید، درباره انواع دانشگاه های انگلیس و شرایط ورودشان اطلاعات کسب کنید، هزینه زندگی دانشجویی را برآورد کنید و در نهایت بهترین روال را برای تحصیل در این کشور در پیش بگیرید.

دانشگاه های انگلستان پذیرای دانشجویان سراسر جهان هستند

سیستم آموزشی انگلستان همواره از کیفیت خوبی برخوردار بوده و اغلب افراد با دانشگاه های معتبر این کشور یعنی آکسفورد، کمبریج و منچستر آشنایی دارند. به طور کلی بیش از 100 دانشگاه معتبر در این کشور وجود دارند که سالانه میزبان دانشجویان از سراسر جهان هستند. برای گرفتن پذیرش تحصیلی از این دانشگاه ها باید ابتدا نسبت به یادگیری زبان انگلیسی و بکار گیری آن در راستای انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظرتان اقدام کنید. از طرفی ارائه مدرک زبان معتبر همچون آیلتس با نمره بالا یکی از موارد ضروری در این مسیر است.

بسیاری از افراد با هدف تحصیل به انتخاب دانشگاه های انگلستان می پردازند ولی در نهایت هدفشان اخذ اقامت این کشور می باشد. فراموش نکنید که چه برای تحصیل، چه لبرای کار یا زندگی، یادگیری زبان انگلیسی در اولویت بوده و جزو الزامات می باشد. این یک روند پلکانی است که ابتدا افراد با ویزای تحصیلی وارد انگلستان می شوند، سپس این ویزا را تبدیل به ویزای کاری می کنند و در نهایت اخذ ویزای اقامت دائم برای این دسته از افراد میسر می شود. حتما همه شما می دانید که تحصیل در دانشگاه های تراز اول دنیا به زبان انگلیسی منجر به ایجاد فرصت های شغلی مناسب پس از تحصیل می شود. انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یکی رایج ترین روش ها یعنی تحصیل را پیش روی علاقه مندان این کشور قرار داده است. همانطور که اشاره کردیم یادگیری زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه های انگلیس ضروری است و ممکن است شما را به چالش بکشاند. یکی از معضلاتی که اغلب مهاجران انگلیس درگیر آن هستند، مبحث یادگیری زبان انگلیسی با بهترین متد است. بسیاری از موسسات آموزشی بازدهی مطلوب را ندارند و کمکی به پیشرفت زبانی افراد نمی کنند. اگر از آموزش های غیر اصولی و ناکارآمد موسسات نامعتبر رنج برده اید و خسته و کلافه هستید، ما به شما وبسایت من و زبان را پیشنهاد می کنیم. دیگر نیاز نیست برای شرکت در کلاس های یادگیری زبان انگلیسی حضور فیزیکی داشته باشید. روش های آموزشی پیوسته در حال توسعه و گسترش می باشند. این روزها جدیدترین شیوه آموزشی نیز به صورت آنلاین می باشد. وبسایت من و زبان یک سایت آموزش آنلاین زبان است که در آن می توانید یادگیری زبان انگلیسی را از صفر تا صد با جدیدترین متدهای روز دنیا پیش ببرید. من و زبان با انواع روش های نوین آموزشی همچون ویدئو، پادکست و غیره، یک شیوه جذاب و مفید را برای علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی فراهم کرده است. بنابراین بدون هیچ گونه اتلاف وقت و انرژی به وبسایت من و زبان مراجعه نمایید و مراحل یادگیری زبان انگلیسی را سپری کنید.

 

تحصیل در دانشگاه های انگلستان
تحصیل در دانشگاه های انگلستان

برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان چه مراحلی وجود دارد؟

مقدماتی باید برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان فراهم شود. علاوه بر انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر باید شهر مورد نظرتان را نیز تعیین کنید. از طرفی دانشگاه های انگلستان به خاطر اعتباری که در دنیا دارند هزینه های نسبتا سنگینی را می طلبند و باید بودجه مالی خودتان را تنظیم کنید. دانشگاه های این کشور در دو نوع عمومی و خصوصی هستند که مبالغ هر کدام متفاوت با دیگری می باشد. در زیر مراحلی را که باید پشت سر بگذارید تا در انگلستان تحصیل کنید را لیست کرده ایم.

  • گزینش دانشگاه مورد نظر از میان انتخاب های موجود
    ویزای تحصیلی انگلستان در اولین قدم، بحث انتخاب دانشگاه را می طلبد. توجه به میزان پذیرش، شهریه مورد نیاز و کمک هزینه های تحصیلی مسائلی هستند که نباید از آن ها غافل شوید. ناگفته نماند که مهمترین نکته برای دریافت پذیرش از دانشگاه های انگلیس، اخذ مدرک بین المللی زبان انگلیسی می باشد. تنها با یادگیری زبان انگلیسی و اخذ مدرک معتبر زبان است که می توانید پس از انتخاب دانشگاه برای پذیرش اقدام کنید.
  • شرکت در آزمون زبان و اخذ مدرک
    کلیه دانشگاه های انگلیس نیاز به نمره آزمون آیلتس دارند. به همین خاطر پیش از تقاضا برای پذیرش از دانشگاه های این کشور شرکت در آزمون آیلتس ضروریست. توجه داشته باشید که میزان نمره برای هر مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. مثلا برای مقطع لیسانس نمره ۶ آیلتس و برای مقاطع بالاتر به طبع نمرات بالاتری نیاز است. من و زبان در اختیار شماست تا بتوانید به راحتی از این مرحله عبور کرده و یادگیری زبان انگلیسی را در بالاترین سطح فرابگیرید.
  • پرداخت شهریه به دانشگاه
    اغلب دانشگاه های انگلستان برای ارائه برگه پذیرش از شما مبلغی را به عنوان پیش پرداخت شهریه طلب می کنند. سعی کنید که با توان مالی مناسب نسبت به پذیرش دانشگاه های انگلیس اقدام کنید؛ چرا که شهریه دانشگاه در یک سال بنا به شرایط گوناگون، ممکن است متغیر باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه های انگلستان

در زیر مهمترین مزایای تحصیل در دانشگاه های انگلستان را جمع آوری کرده ایم تا با دید باز نسبت به تحصیل در این کشور اقدام نمایید.

  • رتبه بالایی برای دانشگاه های انگلستان وجود دارد.
  • اعتبار علمی دانشگاه های انگلستان بالا می باشد.
  • اکثر دانشگاه های انگلستان دارای تائیدیه از وزارت علوم هستند.
  • اگر می خواهید در دانشگاه های درس بخوانید که از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند، انگلیس گزینه مناسبی است.
  • فضای آموزشی ایده آلی در دانشگاه های انگلستان حکمفرماست
  • دانشگاه های انگلستان سالانه پذیرای تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا هستند.
  • با تحصیل در دانشگاه های انگلستان جزو دانشجوهای بین المللی به حساب می آیید.
  • فرصت بیشتری برای اشتغال در کارهای دانشجویی خواهید داشت.
  • کیفیت زندگی شما در انگلستان بسیار بالا خواهد بود.

برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان چه مدارکی را باید ارائه دهیم؟

برای بدست آوردن ویزای تحصیلی کشور انگلستان باید مدارک زیر را تهیه فرمایید:

  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار
  • تثبیت تمکن مالی با ارائه نامه از بانک
  • ارائه رضایت نامه والدین در صورتی که دانشجو سن زیر هجده سال داشته باشد
  • داشتن برگه سلامت و تائیدیه نداشتن هیچ گونه بیماری
  • تامین منابع مالی مورد نیاز برای دوره ‌های ضمن دانشگاه در انگلستان
  • داشتن تسلط کامل در زبان انگلیسی

 

تحصیل در دانشگاه های انگلستان
تحصیل در دانشگاه های انگلستان

زندگی و تحصیل در انگلستان چگونه است؟

انگلستان مکانی مناسب و دوستانه برای زندگی است. جایی جذاب که هم برای یادگیری سبک زندگی انگلیسی زبانان مناسب است هم فرصت های شغلی مناسبی پیش رویتان می گذارد. ضمن تحصیل در انگلیس می توانید دوستان جدیدی پیدا کنید، غذاهای جدید انگلیسی را امتحان کنید و آخر هفته های خود را برای بازدید از شهرها و جاذبه های معروف آن سپری کنید. با زندگی در انگلیس متوجه تنوع لهجه های موجود در آن خواهید شد. پیدا کردن غذای خوب در انگلستان بسیار آسان است و برخی از بهترین رستوران های جهان را می توانید در کشور انگلیس در اختیار داشته باشید.

اگر به عنوان دانشجو به انگلستان آمده اید، باید به شما بگوییم که تعداد زیادی رستوران ارزان و بازار مواد غذایی با بودجه مناسب برای دانشجویان در دسترس می باشد. امتحان کردن غذا از سراسر جهان، حتی در شهرهای کوچک امکان پذیر است. غذاهای ایتالیایی، هندی، چینی، تایلندی و مکزیکی بسیار در میان دانشجویان بین المللی این کشور محبوب هستند.
خوب است بدانید که غذاهای سنتی انگلیس شامل ماهی و چیپس، صبحانه کامل انگلیسی، کباب مخصوص، پودینگ یورکشایر، چای خامه ای، کیک، پنیر محلی و البته چای و کیک می شود.
سوپر مارکت ها مکان های مناسبی برای یافتن گزینه های ارزان برای ناهار و میان وعده، برای کاهش هزینه های زندگی دانشجویان هستند.

 

آب و هوا در انگلستان چگونه است؟

آیا همیشه در بریتانیا باران می بارد؟ شاید این تصوری باشد که دارید اما نه همیشه اینگونه نیست. انگلیس آب و هوای متنوعی دارد. گاهی باران می بارد و گاهی همه جا آفتابی و زیبا است.

 

واحد پول رایج در انگلیس چیست؟

انگلیس از واحد پول خود به نام پوند (£) استفاده می کند. دستگاه های خودپرداز به راحتی در دسترس شما هستند و معمولا رایگان می باشند. تقریبا در همه جای انگلستان می توانید با کارت اعتباری هزینه ها را پرداخت کنید. پول نقد معمولا تنها در مغازه های بسیار کوچک، بازارهای روباز، برخی از میخانه ها و کافه ها، اتوبوس های محلی و تاکسی ها مورد نیاز است.

 

کاوش در یک کشور جدید همچون انگلیس را از دست ندهید

گشت و گذار در انگلیس و بازدید از جاذبه های گردشگری آن می تواند برایتان بسیار جالب باشد. انگلیس دارای برخی از موزه ها و گالری های برتر دنیا، سالن های موسیقی و تئاترها و بسیاری مکان های هنری دیگر می باشد. در خارج از آن شهرهای زیبا و قلعه های بسیار، خانه های تاریخی، پارک ها و باغ ها وجود دارند.
مراکز زبان معمولا برنامه های اجتماعی دانشجویی را ترتیب می دهند که شامل بازدید از مقاصد محبوب انگلیس می باشد. گشت های معمولی اغلب شامل استون هنج، آکسفورد، کمبریج، لندن، یورک و ادینبورگ هستند.

 

تحصیل در دانشگاه های انگلستان
تحصیل در دانشگاه های انگلستان

می توانید در شاخه زبان انگلیسی در انگلستان تحصیل کنید؟

انگلیس اتحادیه ای متشکل از چهار کشور است: انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی. 62 میلیون نفر در بریتانیا زندگی می کنند. بیشتر مردم در انگلیس زندگی می کنند که بزرگترین کشور از چهار کشور نامبرده است. جالب است بدانید که بیش از 100 شهر مختلف با مراکز زبان انگلیسی در انگلستان وجود دارند.

درباره مناطق انگلیس بیشتر بدانید

حمل و نقل عمومی در انگلستان
انگلستان کشوری کوچک است که چیزهای زیادی در آن دیده می شود و استفاده از وسایل نقلیه عمومی در آن رایج بوده و انواع وسایل نقلیه به سادگی در دسترس هستند. قطارها سریعترین راه برای سفر می باشند، به خصوص برای سفرهای طولانی.

نقل و انتقالات فرودگاهی هنگام ورود به انگلیس
اگر می خواهید کسی در فرودگاه شما را ملاقات کند، می توانید از طریق مدرسه زبان خود یک تاکسی فرودگاه را به راحتی رزرو کنید. اگر با حمل و نقل عمومی از فرودگاه سفر می کنید، خدمات سرویس قطار نیز برایتان وجود خواهد داشت. در لندن سرویس قطار سریع السیر وجود دارد که سریعترین گزینه ولی در عین حال گرانترین گزینه برای سفر هستند.

 

مردم در انگلستان چگونه هستند؟

انگلستان جمعیت بسیار متنوعی دارد. افرادی از سراسر جهان در اینجا زندگی می کنند. جوامع بین المللی مختلف و زیادی در انگلیس وجود دارند. همچنین دانشجویان بین المللی احساس مقبولیت بیشتری می کنند. انگلیس یک جامعه مدارا کننده است و تبعیض بر علیه مردم به دلیل نژاد، مذهب، جنسیت، ناتوانی در آن وجود نداشته و غیرقانونی است.

 

لهجه های مختلف در انگلستان

لهجه های منطقه ای مختلف در انگلستان وجود دارد. لهجه شخصی از ادینبورگ با شخصیتی از بریستول کمی متفاوت خواهد بود. نیازی نیست دانش آموزان نگران این موضوع باشند. معلمان و خانواده های میزبان همیشه برای دانش آموزان بسیار واضح صحبت می کنند و لهجه های محلی دوستانه را بکار می گیرند. به یاد داشته باشید، انگلیسی یک زبان جهانی بوده و این یک مهارت مهم است که بتوانید لهجه های مختلف انگلیسی را از سراسر انگلستان و جهان درک کنید. بنابراین با من و زبان می توانید بهترین آموزش ها را در این راستا پشت سر بگذارید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید