تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه هاروارد

یکی از رشته هایی که بسیاری از افراد آرزوی پذیرش در آن را دارند، رشته های پزشکی است. اما بعضی ها پا را از این فراتر گذاشتند و به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان در این رشته هستند و می خواهند پزشکی را در یکی از این دانشگاه ها فراگیرند. تحصیل در خارج از کشور فرصتی است که به افراد اجازه می دهد تجربه های بسیار ویژه ای را کسب کنند اگر شما هم به دنبال تحصیل در رشته پزشکی در یکی از دانشگاه های برتر جهان می باشید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. تیم متخصص من و زبان امروز قصد دارند در این مقاله شما را با یکی از دانشگاه های برتر در زمینه رشته پزشکی آشنا کنند و در کنار آن ضرورت و لزوم یادگیری زبان انگلیسی را به شما یادآور شوند. پس با ما همراه باشید…
رویای تحصیل در دانشگاه های برتر پزشکی جهان، برای علاقه مندان به این رشته یک چالش بزرگ به حساب می آید. این افراد که به دنبال اخذ پذیرش دانشگاه مورد نظر خود هستند باید علاوه بر پیشرفت در تخصص و مهارت های خود به زبان هم اهمیت ویژه ای بدهند. قبل از اینکه به صحبت درباره زبان بپردازیم اجازه دهید کمی درباره دانشگاه های برتر در رشته پزشکی صحبت کنیم.
حتماً به خوبی می دانید که پذیرش در برترین دانشگاه های پزشکی جهان کار بسیار دشوار، اما امکان پذیر است. چرا که اگر از سابقه تحصیلی درخشانی برخوردار باشید و زبان خود را به اندازه کافی تقویت کرده باشید و البته مشکل مالی هم نداشته باشید، می توانید در یکی از دانشگاه های برتر شانس خود را برای پذیرش در رشته پزشکی امتحان کنید.

 

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه هاروارد
تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه هاروارد

برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در رشته پزشکی کدام هستند

دانشگاه های زیادی برای تحصیل در رشته پزشکی در رتبه های بسیار خوبی وجود دارند، که می توانید بسته به سابقه تحصیلی، بودجه و علاقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. برای مثال دانشگاه هاروارد برترین دانشگاه جهان در رشته پزشکی، به حساب می آید، بعد از آن دانشگاه آکسفورد قرار دارد که در سال ۲۰۲۰ عنوان دومین رتبه در رشته های پزشکی را به خود اختصاص داده است. دانشگاه کمبریج هم توانسته است با پذیرش ۲۶۰نفر در رشته های پزشکی عنوان سومی را به خود اتصاص دهد. در میان این ۲۶۰نفر دانشجو حدود نیمی از آن ها پزشک عمومی هستند که بعد از فارغ التحصیلی می توانند در سازمان بهداشت ملی انگلیس مشغول به کار شوند. دانشگاه استنفورد که در کالیفرنیا است، سابقه درخشان علمی دارد که شهره عام و خاص است و در سال 2020 توانست رتبه ۴و بهترین دانشگاه پزشکی را به خود اختصاص دهد.
اما آنچه امروز در این مقاله برای ما اهمیت دارد دانشگاه هاروارد یعنی برترین دانشگاه پزشکی جهان است. این دانشگاه که در سال ۱۷۸۲میلادی تاسیس شده است سومین مدرسه پزشکی قدیمی جهان شناخته شده. اعضای هیئت علمی این دانشگاه در بخش های دیگر هم مشغول به تدریس می باشند و البته در کلینیک های وابسته به دانشگاه هم طبابت می کنند. دانشگاه هاروارد به طور میانگین هر سال تنها ۳۰متقاضی رشته پزشکی را پذیرش می کند و هدف اصلی او از این کار، انجام تحقیق و پژوهش های مختلف در زمینه های پزشکی است. شاید به همین دلیل است که دانشگاه هاروارد هر ساله جز بهترین دانشگاه های پزشکی جهان شناخته می شود.
این در حالی است که دانشگاه هاروارد هر ساله با حدود ۲۰هزار درخواست پذیرش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از سراسر جهان مواجه است و تاکنون در حدود ۱۶۰هزار فارغ التحصیل از این دانشگاه خارج شده اند. جالب است بدانید یکی از قدیمی ترین کتابخانه ها در امریکا که البته بزرگترین کتابخانه هم به حساب می آید در دانشگاه هاروارد قرار دارد. اگر می خواهید برای این دانشگاه درخواست پذیرش بدهید باید در اول ژانویه اقدام کنید. ضمن اینکه هزینه این درخواست خواست 75 دلار امریکا می باشد.
بعد از اینکه توانستید پذیرش این دانشگاه جهت تحصیل در رشته پزشکی دریافت کنید، مهمترین چالش پیش روی شما زبان است. که البته اگر در تسلط کافی به آن داشته باشید در روند پذیرش شما بسیار کمک کننده است. فرقی نمی کند حتی اگر به دنبال تحصیل در دانشگاه دیگری باشید اول و آخر به زبان انگلیسی نیاز دارید. با ورود شما به کشور مقصد لازم است که با توانایی و مهارت های زبانی که دارید با دیگران ارتباط برقرار کرده و بسیاری از نیاز های خود را برطرف کنید. پس زبان انگلیسی تنها برای تحصیل در امریکا و دانشگاه هاروارد نیست، بلکه ابزاری برای رفع نیاز های شما در کشوری بیگانه است.

 

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه هاروارد
تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه هاروارد

ضرورت یادگیری زبان انگلیسی برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه هاروارد

از آنجایی که دانشگاه هاروارد تمامی آموزش های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد و به زبان انگلیسی زبان رسمی کشور امریکا است، ضروری است که برای ورود به این دانشگاه حتما مهارت های زبان خود را تقویت کنید. با ورود شما به کشور امریکا برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه هاروارد خیلی زود متوجه نیاز به زبان انگلیسی خواهید شد. اما اگر قبل از آن برای یادگیری زبان برنامه ریزی کرده باشید، می توانید چالش های خود در کشور امریکا را به حداقل برسانید. امروزه با توجه به اهمیتی که یادگیری زبان پیدا کرده است باید به دنبال بهترین شیوه های آموزش هم باشید. متاسفانه امروزه با مشغله های بیشتری در زندگی روزمره مواجه هستیم که همین ها باعث شده اند کمتر برای یادگیری زبان وقت پیدا کنیم. یک امکانی که پیش روی شما برای یادگیری زبان می باشد حضور در کلاس های آموزشی است. اما همانطور که گفتیم بعضی ها آنقدر مشغله کاری دارند که زمان شرکت در این کلاس ها ندارند البته فراموش نکنید که کلاس های حضوری مزایا و معایب خاص خود را دارد.
به هر حال شما برای مهاجرت به کشور امریکا و تحصیل در دانشگاه هاروارد نیاز فوری به زبان انگلیسی دارید. کلاس های آموزش زبان برای شما که می خواهید هرچه سریع تر زبانتان را تقویت کنید، شاید آنقدر ها به صرفه نباشد. ما پیشنهاد بهتری برای شما داریم: متخصصین من و زبان امکان یادگیری آنلاین زبان انگلیسی را در یک وب سایت آموزشی فراهم کردند که از طریق آن می توانید هر جایی که باشید و در هر لحظه که دوست دارید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. در کنار مطالعه دروس تخصصی و آماده شدن برای سفر به کشور آمریکا و حتی در دانشگاه هاروارد تنها می توانید با لپ تاپ خود مروری بر درس های من زبان داشته باشید و انگلیسی خود را تقویت کنید.

 

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه هاروارد
تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه هاروارد

چرا یادگیری زبان به صورت آنلاین انقدر طرفدار پیدا کرده است

با توسعه و رشد روز افزون وسایل ارتباطی، نیاز افراد به برقراری ارتباط سریعتر هم بیشتر به چشم می خورد. امروز دیگر زمان آن نیست که وقت خود را در راه بگذرانیم و یا منابع زیادی را صرف چاپ و تهیه کتاب ها و جزوه ها کنیم. در عصر جدید باید مطابق با سایر پیشرفت های فناوری، خود را پیش ببریم تا از بقیه عقب نمانیم. در حال حاضر صنایع مختلفی اقدام به استفاده از وب سایت ها برای ارائه خدمات و محصولات شان کرده اند. آن ها نیز به خوبی می دانند که برای جذب مشتری های بیشتر امروز باید بر اینترنت تکیه کرد اینترنت راهی بسیار به صرفه ای را پیش روی کاربران خود قرار داده است تا از طریق آن به دنیایی از اطلاعات دسترسی داشته باشند.

امروزه دانشگاه ها و مدارس که به دنبال متمایز کردن خود از سایر رقبا هستند هم با تکیه بر فناوری های روز و نوین که مبتنی بر اینترنت و فضای مجازی هستند، در صدد جلب رضایت کاربران خود و دانش آموزان می باشند. مردم در این روزها کمتر حوصله رفت و آمد های طولانی و صرف هزینه ها و وقت زیاد برای یادگیری را دارند. با تمام این توضیحات کارشناسان من و زبان تصمیم گرفتن برای اولین بار وبسایت آموزش آنلاین زبان انگلیسی را ارائه دهند که در آن تمامی آموزش ها به زبان فارسی است. البته فراموش نکنید که این وب سایت شش زبان زنده دنیا را به صورت آنلاین آموزش می دهد و برخلاف سایر موارد مشابه، از زبان انگلیسی برای آموزش استفاده نکرده است. به همین دلیل شما با استفاده از این وبسایت دیگر نیازی به ترجمه و استفاده از دیکشنری و فرهنگ لغت ندارید.

مهمترین مزیتی که من زبان برای شما دارد، آنلاین بودن آن است. پس دیگر نیازی نیست به فکر هزینه های رفت و آمد و وقتی که برای این کار صرف می کنید تا در کلاس های حضوری حاضر شوید، نباشید. تنها کافیست وقت خالی پیدا کنید و از طریق لپ تاپ یا گوشی تلفن همراه تان آموزش با من و زبان را شروع کنید. شرکت در دوره های آنلاین می تواند یک تجربه بسیار حرفه ای و مدرن برای شما باشد که از طریق آن امکان یادگیری های زیادی هم برای تان وجود دارد. خوشبختانه تمامی آموزش های وب سایت من و زبان همراه با بازی و سرگرمی است و در یک محیط جذاب و جالب ارائه می شود که مانع از خستگی شما می گردد.

برای اینکه یک دانشجوی بین المللی حرفه ای در کشور امریکا باشید، می توانید با استفاده از وب سایت من زبان و انتخاب دروس و موضوعات مورد نظرتان، خیلی سریع در هر موضوعی که تمایل دارید زبان انگلیسی را بیاموزید. فراموش نکنید که من و زبان دسته بندی موضوعی دارد و علاوه بر آن به جز سه سطح زبان انگلیسی، انگلیسی در تجارت و انگلیسی در سفر را نیز برای شما ارائه کرده است. برای استفاده از دوره های آموزشی من و زبان شما نیازی به تست تعیین سطح ندارید و خودتان می توانید هر مبحثی را که فکر می کنید به آموزش بیشتری برای آن نیاز دارید، انتخاب کنید.

ضمن اینکه امکان به اشتراک گذاری پاسخ های خود به تمرین های نگارشی را دارید و از طریق آن می توانید پاسخ کارشناسان منابع زبان بیان دیگر کاربران را نیز دریافت کنید. پس فرقی نمی کند شما در خانه باشید یا در مسیر رسیدن به محل کار و یا در هر کشوری از این کره خاکی تنها با متصل شدن به اینترنت و وارد شدن به وب سایت من زبان می توانید با دنیایی از زبان ها و کاربران در ارتباط باشید. در گذشته بعد از زبان مادری زبان انگلیسی از اهمیت ویژه ای برای همه مردم کشورهای مختلف برخوردار بود اما امروزه تمامی زبان ها به یک اندازه مهم هستند. با سفر شما به کشور آمریکا و تحصیل در دانشگاه هاروارد، خیلی زود در خواهید یافت که با دانشجو های بین المللی زیادی روبه رو هستید که اگر بتوانید به زبان مادری شان با آن ها صحبت کنید کلام شما از تاثیرگذاری دوبرابری برخوردار می شود. فراموش نکنید که حتی در کشور امریکا هم می توانید از من و زبان برای یادگیری دیگر زبان های روز دنیا مانند آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، چینی و فرانسوی استفاده کنید.

تحصیل در خارج از کشور، شرایط و مزایای خاصی دارد که می تواند برای شما یک فرصت بی نظیر تلقی شود. بسیاری از افراد در تلاشند تا دوران دانشگاه خود را در رشته پزشکی در یکی از دانشگاه های برتر جهان بگذرانند. اما اینکه کدام کشور و کدام دانشگاه را انتخاب کنید بزرگترین تصمیم شما به حساب می آید. ما در مقاله امروز چند مورد از دانشگاه های برتر جهان در رشته پزشکی را به شما معرفی کردیم و شرایط تحصیل در یکی از بهترین های آن ها یعنی دانشگاه هاروارد را برای شما توضیح دادیم. آنچه امروز در این مقاله مورد نظر ما تاکید و تمرکز بر زبان انگلیسی بود. فرقی نمی کند کدام دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده باشید، به هر حال در هر جای جهان که بخواهید تحصیل کنید باید خود را برای داشتن یک ارتباط قوی با دیگر افراد آماده کنید.

پیشنهاد ما به شما استفاده از دوره های آموزشی من و زبان بود. تا حدودی با مزایا و امکاناتی که این وب سایت برای شما تهیه کرده است، آشنا شدید. اما پیشنهاد می کنیم حتما از دو روز استفاده رایگان این وب سایت استفاده کنید و آموزش های آن را با دیگر روش های آموزشی مقایسه کنید. به هر حال شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در رشته پزشکی در آینده ضروری است که بر تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیا مسلط باشید. امروزه تقریبا همه افراد در کشور های توسعه یافته از آموزش های مجازی و آنلاین استفاده می کنند و آن را راهی برای تسریع روند آموزشی می دانند. پس بهتر است شما نیز خود را با این موج همراه کنید و از امکانات و فناوری های به روز به نفع خود استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • زیبا برادران

    من تو فکرم هست که جدی در آینده نزدیک مهاجرت تحصیلی کنم، با سایت شما توی چند وقت میشه انگلیسی یاد گرفت؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما . اگر هر روز وقت بذارید در کمتر از ۶ ماه میتونید زبان رو یاد بگیرید.

      پاسخ
  • زیبا برادران

    من می خوام در آینده نزدیک مهاجرت تحصیلی کنم، با سایت شما توی چند وقت میشه انگلیسی یاد گرفت؟؟؟؟؟

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید