آنچه باید برای تقویت مهارت نوشتن انگلیسی بدانید

زبان آموزان خصوصا آن دسته ای که در سطح مبتدی قراردارند همیشه به نوشتن آن هم از نوع منظم توجه ویژه ای دارند و برای شان حیاتی و مهم است. تقریبا زمانی که افراد یادگیری زبان انگلیسی را آغاز می کنند خواه ناخواه بیشتر تمرکزشان روی گرامر و لغات انگلیسی است و فراموش می کنند که مهارت دیگری به نام نوشتن یا همان Writing وجود دارد که باید به آن را نیز مانند سایر مهارت های زبان تقویت کرد.نکته جالبی که وجود دارد این است که مهارت نوشتن و تقویت آن می تواند کمک بزرگی به یادگیری لغات و گرامر و املای کلمات انگلیسی به شما به عنوان یک زبان آموزان کند. به دلیل اهمیت فراوان این مهارت نیز ما قصد داریم در ادامه این مطلب به شما بگوییم که چطور می توانید مهارت نوشتن تان را تقویت کنید. این نکات به شما کمک می کند تا هر چه ساده تر بتوانید به انگلیسی بنویسید. پس با ما همراه باشید.

 

تقویت مهارت نوشتن انگلیسی
تقویت مهارت نوشتن انگلیسی

هر روز به انگلیسی بنویسید

خودتان را عادت بدهید که هر روز مطلبی را هرچند کوتاه، به زبان انگلیسی بنویسید. زمانی که این تمرین هر روز و به صورت مداوم تکرار می شود به شما کمک می کند که به نوشتن مسلط شوید. شروع هر کاری در ابتدا سخت است، نوشتن به زبان انگلیسی هم بدون شک برای زبان آموزان پر چالش است اما پس از این که هر روز حتی یک پاراگراف کوتاه نوشتید کم کم ساده می شود.

اگرهم با بخاطر سپاری این مورد که هر روز باید چیزی بنویسید مشکلی دارید می توانید از اپلیکیشن های گوشی هوشمندتان برای یادآوری هر روز این مورد استفاده کرده و یا می توانید در تقویمی که هر روز آن را چک می کنید، نوشتن انگلیسی را علامت ذاری کنید تا چشم تان به آن بیافتد.

بهترین زمان و مکان نوشتن انگلیسی برای خود را پیدا کنید

شاید برای تان جالب باشد اما هر فردی در یک ساعت خاص می تواند بهتر بنویسد. برخی از افراد صبح ها به دلیل این که نشاط بیشتری دارند می توانند بهتر تمرکز کنید. برخی هم آرامش آخر شب یا نیمه های شب را بهترین زمان برای تمرکز و انجام امور مختلف مثل نوشتن انگلیسی می دانند. اگر هنوز نمی دانید که در چه ساعت هایی از روز بهتر می توانید نوشتن به زبان انگلیسی را تمرین کنید پس بهتر است آن را در ساعات مختلف شبانه روز تمرین کنید تا ببینید که بهترین ساعت برای شما چه زمانی است.

پس از آن که بهترین زمان برای انجام تمرین writing پیدا کردید حال وقت آن است که بهترین مکان را نیز بیابید. اگر نمی تواند در مکان های شلوغ و پرسر و صدا بنویسید و تمرکزتان را از دست می دهید پس به جایی آرام تر مثل کتابخانه نیاز دارید تا این کار را انجام دهید. اما اگر جزو آن دسته از افراد قرار دارید که تمرکزتان با شنیدن صداهای اطراف بیشتر می شود و بهتر می نویسید می توانید سری به کافی شاپ های شلوغ بزنید. به هر حال در زمان و مکان های متفاوت بنویسید تا بهترین را پیدا کنید.

 

یک موضوع انتخاب کنید و بنویسید

هنگامی که هم زمان مناسب و هم مکانی که در آن راحت هستید را انتخاب کردید و همه چیز آماده بود، حال می توانید با انتخاب یک موضوع کار نوشتن را شروع کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید درباره فوتبال بنویسید اصلا اهمیت ندارد که حتما درباره تاکتیک در فوتبال بنویسید و یا درباره آخرین باری که فوتبال بازی کرده اید! تنها کافیست که به ذهن خود اجازه دهید به هر چیزی درباره آن موضوع سری بزند و چیزی بنویسید! می توانید ابتدا یک زمان 5 دقیقه ای مشخص کنید و تمام آن 5 دقیقه را پشت سر هم بنویسید. زمانی که به هر روز 5 دقیقه عادت کردید حال وقت آن رسیده که آن را بیشتر کنید، برای مثال 10 دقیقه.

فراموش نکنید که هدف از تمرینات نوشتن انگلیسی این نیست که حتما بدون نقص بنویسید. هدف شما از انجام این کار باید این باشد که مغزتان را به فکر کردن به انگلیسی و نوشتن آن عادت بدهید و اینکه ببینید چه مقدار توانایی نوشتن درباره یک موضوع خاص را دارید. حتی اگر موضوع خاصی به فکرتان نمی رسد می توانید درباره هر چیزی که به ذهن تان می آید بنویسید و حتی لزومی ندارند که مطالبی که می نویسید به هم ربطی داشته باشند!

البته اگر در انتخاب موضوع باز هم مشکل دارید به شما پیشنهاد می کنیم که از وب سایت من و زبان کمک بگیرید. وارد وب سایت شوید و آموزش زبان انگلیسی را آغاز کنید. خوشبختانه دوره یادگیری انگلیسی من و زبان علاوه بر تقویت مهارت های گفتاری، شنیداری و … روی مهارت نوشتن شما نیز کار می کند و با ارائه تمرین های مختلف می تواند از شما یک نویسنده خبره بسازد!

برای تقویت مهارت نوشتن انگلیسی یک دفتر خاطرات انگلیسی داشته باشید

بهترین راه برای تقویت مهارت نوشتن انگلیسی داشتن یک دفترچه خاطرات و پر کردن هر روز آن است. مهم ترین مزیت داشتن یک دفترخاطره این است که شما را مجبور به نوشتن روزانه می کند. نوشتن خاطرات روزانه به زبان انگلیسی تمرینی بسیار مفید برای گرامر و زمان های گذشته، حال،آینده و صرف آن هاست. شما می توانید با استفاده از زمان گذشته (past) درباره فعالیت های روز گذشته خود بنویسید و یا درباره برنامه ها و کارهایی که فردا می خواهید انجام دهید از گرامر زمان آینده (future) استفاده کنید. درضمن زمانی که چنین دفتری داشته باشید در طول روز بیشتر به انگلیسی فکر می کنید چرا که می خواهید آن ها را بعدا بنویسید.

یک مکان مشخص برای نگهداری نوشته های تان داشته باشید

سعی کنید نوشته های تان را در یک دفترچه بنویسید و آن ها را جمع آوری کنید. اگر هم تلفن، لپ تاپ و … دارید می توانید نوشتن را با آن ها انجام دهید تا همیشه آن ها را ذخیره داشته باشید. شما با نگه داری همه نوشته های تان در یک جا این امکان را خواهید داشت که بعدا به نوشته های قبلی خود مراجعه کنید و آن وقت می توانید میزان پیشرفت نوشتن انگلیسی خود را ببینید. همچنین این فرصت را دارید که همزمان همه نوشته های تان را ببینید و بررسی کنید که آیا اشتباهات گرامری که در ابتدا داشتید را در ادامه هم تکرار کرده اید؟

تقویت مهارت نوشتن انگلیسی
تقویت مهارت نوشتن انگلیسی

گاهی باید بیش از یک بار یک مطلب را بنویسید

اولین نوشته ای که می نویسید بدون شک خالی از اشکال نیست. زمانی که کار نوشتن را تمام کردید بهتر است دوباره بازگردید و آن را از اول بخوانید تا اشکالات آن را بیابید. همچنین برای این که همیشه اشکالات تان جلوی چشم تان باشد بهتر است یک لیست از خطاها و مشکلاتی که هنگام خواندن نوشته های تان به آن ها برخوردید تهیه کنید.

شما می توانید جهت پیدا کردن غلط های املایی و گرامری و نگارشی از سایت های معتبر خارجی مثل Hemingway Editor ، Read-Able، Grammar Check، Reverso استفاده کنید . اما یادتان باشد که این سایت ها نمی توانند همه ایرادات را پیدا کنند. هنگامی که یکبار نوشته تان را مرور کردید حال وقت ان است که یکبار دیگر آن را بنویسید. حالا بازنویسی با گرامر و املای لغات صحیح، اشکالات و صحیح آن ها را بهتر درک می کنید.

از یک دوست بخواهید که نوشته های شما را اصلاح کند

بدون شک شما به تنهایی نمی توانید تمام اشکالات نوشته های تان را پیدا کنند، به همین دلیل بهترین کار این است از یک نفر که سطح زبانش بالاست بخواهید تا نوشته های تان را بخواند. حضور یک دوست که سطح زبان انگلیسی خوبی دارد بسیار می تواند در این راه به شما کمک کند. اینکه یک شخص دیگر نوشته های شما را بخواند به پیشرفت رایتینگ شما کمک می کند و ایده ها و خلاقیت های جدیدی در نوشتن به شما می دهد و می توانند تمام نوشته یا بخشی که برای شما دشوار بوده را تصحیح کنند.

تقویت مهارت نوشتن انگلیسی
تقویت مهارت نوشتن انگلیسی

اما اگر دوستی که سطح زبان بالایی داشته باشد در دسترس تان نیست، من و زبان می تواند همان دوست باشد. در تمرین های این وب سایت بخشی با نام writing وجود دارد که با دادن یک موضوع از شما می خواهد که نوشتن را شروع کنید؛ اما این تمام ماجرا نیست. پس از این که درباره ی موضوع مور نظر نوشتید حال می توانید متن تان را برای سایر کاربران سایت ارسال کرده تا آن ها درباره ی آن نظر دهند و شما را از اشکالات تان باخبر کنند.

یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی همراه خود داشته باشید

حتما بسیار برای تان پیش می آید که یک لغت جدید انگلیسی را به گوش تان می خورد یا آن را جایی می بینید، می بینید و یا می شنوید، در آن لحظه بهتر است آن کلمه را در لغت نامه انگلیسی خود پیدا کنید و سپس چند بار آن کلمه را با صدای بلند تکرار کنید و سپس آن را بنویسید. برای این که آن واژه به گوش تان آشنا شود باید آن را بارها و بارها تکرار کنید و هنگام تمرین نوشتن در روز بعد سعی کنید در جمله های خود از این کلمات انگلیسی جدید استفاده کنید.

مترادف و متضاد لغات را برای تقویت مهارت نوشتن انگلیسی یاد بگیرید

هنگامی که یک معنای یک لغت را در دیکشنری پیدا کردید سعی کنید که حداقل یک هم معنی و یک کلمه با معنی متضاد برای آن لغت را نیز بیاموزید. یادگیری مترادف واژه ها به شما کمک می کند تا مهارت نوشتن انگلیسی تان تقویت شود.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید