در خانه بمانید و زبان آلمانی یاد بگیرید!

بسیاری از افراد تصور می کنند که یادگیری زبان آلمانی سخت است و نمی توانند به تسلط صد درصدی آن برسند. اما باید بگوییم که زبان آلمانی هم مانند سایر زبان ها مجموعه ای از قواعد و دستورهای گرامری در کنار لغات جدید می باشد که با کمی همت، انگیزه و تمرکز، می توانید آن را به راحتی  در خانه فرا بگیرید.

به طور کلی، یادگیری قسمت های سخت و مشکل آموزش زبان آلمانی را می شود با تکنیک های ساده یادگیری جذاب تر و آسان کرد. جالب است که بدانید که با رعایت کردن بعضی از جزئیات به راحتی می توانید، زبان آلمانی را به یکی از شیرین ترین زبان های خارجی برای آموختن تبدیل کنید.

شاید در ابتدای کار سردرگم باشید و ندانید که باید از کجا شروع کنید، اما نگران نباشید، ما در این مقاله از من و زبان نکاتی را به شما می گوییم که به شما کمک می کنند سریعا زبان آلمانی را یاد بگیرید. شما در این مطلب متوجه می شوید که چگونه می توانید به صورت خودآمور زبان آلمانی را در خانه فرا بگیرید.

 

یادگیری زبان آلمانی در خانه

اول فکر کنید که از یادگیری خودآموز زبان آلمانی چه هدفی دارید؟

زبان آلمانی زبان مادری اغلب جمعیت کشورهای اروپایی است. جای تعجبی هم نیست، چرا که کشور آلمان با 83 میلیون نفر جمعیت جز پرجمعیت ترین کشورهای این قاره است. همچنین، آلمانی زبان رسمی کشورهای اتریش، سوئیس، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین می باشد.

در واقع می توان گفت که آلمانی، زبان بومی بخش قابل توجهی از مردم در شمال ایتالیا، شرق بلژیک، هلند، دانمارک، شرق فرانسه، بخش هایی از لهستان، جمهوری چک، روسیه و رومانی است.

پس، شاید بهتر باشد که هدف مشخصی برای یادگیری داشته باشید. کسانی که با هدفمندی یک زبان خارجی را دنبال می کنند برای یادگیری مسمم تر هستند و دیرتر خسته شده و انگیزه شان را از دست نمی دهند.

حال، شاید دوست داشته باشید که به آلمان رفته و در دانشگاه های معتبر بین المللی آلمان تحصیل کنید، یا دلتان می خواهد در تعطیلات تابستانی به آلمان سفر کرده و از جذابیت های این کشور زیبا دیدن کنید، شاید دوستی داشته باشید که می خواهید به زبان آلمانی با وی ارتباط برقرار کنید و یا قصد دارید به این کشور زیبا و دوست داشتنی مهاجرت کنید، یا اینکه صرفا آوای این زبان را دوست دارید و یا هزاران دلایل و شاید دیگر…

بنابراین پیش از شروع آموزش زبان آلمانی با خودتان فکر کنید که چرا باید زبان آلمانی را یاد بگیرید؟ به این ترتیب انگیزه بیشتری دارید و بهتر می توانید آن را به صورت خودآموز زبان در خانه بیاموزید.

در زیر برخی از دلایل اهمیت یادگیری آلمانی را متذکر شده ایم:

  •  دومین صادر کننده بزرگ جهان کشور آلمان است.
  • اقتصاد آلمان در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
  •  در آلمان میزبان شرکت های بین المللی بسیاری وجود دارد.
  •  آلمان یکی از سرمایه گذاران مستقیم در ایالات متحده است.
  •  بیشترین تعداد بومی زبانان در اتحادیه اروپا را آلمانی ها تشکیل داده اند.
  •  زبان آلمانی جزو 10 زبان رایج اول در جهان می باشد.
  •  آلمانی ها در مهندسی و علومی همچون فیزیک قدرتمند هستند.
  •  زبان آلمانی و انگلیسی شباهت های بسیاری به هم دارند.
  •  زبان آلمانی زبان مادری نیچه، گوته، مارکس ، و کافکا، برشت و گراس می باشد.
  •  بتهوون، موتزارت، باخ، شوبرت، واگنر، فروید، انیشتین و … به زبان آلمانی صحبت می کردند.
  •  دومین زبان علمی متداول در جهان آلمانی می باشد.
  •  از میان کتاب هایی که در جهان منتشر می شوند، 18٪ شان به زبان آلمانی هستند.

آموزش آنلاین زبان خارجی با من و زبان

چگونه یادگیری آلمانی را در خانه شروع کنیم؟

زمانی که تصمیم  یادگیری زبان آلمانی در خانه می گیرید، مسلما نمی خواهید که این شروع همراه با قوانین دستور زبان و مفاهیم پیچیده آن باشد. اگر از ابتدای کار با پیچیدگی های هر زبانی یادگیری را کلید بزنید، مطمئنا خیلی زود انرژی و انگیزه تان را از دست می دهید.

بنابراین بهتر است که فضایی شاد و سرگرم کننده را در این مسیر برای خودتان به وجود بیاورید و اشتیاق تان را دو چندان کنید. می توانید از جملات و کلمات ابتدایی و متداول شروع کنید و کم کم گستره دانش تان را بیشتر کنید.

مثلا اول یاد بگیرید که در مکالمات روزمره و ساده باید چه چیزهایی را بدانید و یا چه جملاتی کاربردی ترند. سپس آن ها را تمرین کنید و احساس موفقیت و اعتماد به نفس تان را تقویت کنید.

حال، می توانید یادگیری زبان را با توجه به موارد زیر شروع کنید.

  •  کامپیوتر شخصی تان را به حالت چند زبانه در بیاورید و یکی از زبان ها را آلمانی انتخاب کنید.
  •  ممکن است در کشور شما عده ای آلمانی زبان بومی وجود داشته باشند. سعی کنید آن ها را بیابید و با آن ها در تعامل و گفت و گو باشید.
  •  برنامه های تلویزیونی و فیلم های آلمانی را تهیه و آن ها را بارها با زیر نویس و بدون زیر نویس تماشا کنید. سعی کنید که بر روی جمله ها و دیالوگ هایی که در فیلم ها مطرح می شوند متمرکز شوید و چیزهای تازه ای از زبان آلمانی یاد بگیرید.
  • کتاب ها یا مقالاتی را که به زبان آلمانی هستند مطالعه کنید. چرا که آن ها منابع بسیار خوبی برای یادگیری هستند.
  •  می توانید حتی آموزش زبان آلمانی را سرگرم کننده تر کرده و آن را با گوش دادن به انواع موسیقی و پادکست های زبان آلمانی همراه کنید.
  •  یک دفترچه یادداشت داشته باشید و در آن لغات جدیدی را که یاد می گیرید یادداشت نمایید. هر بار سری به دفترچه لغات خود بزنید و آن ها را مرور کنید.
  •  سعی کنید در خانه با زبان آلمانی صحبت کنید و خواسته هایتان را با این زبان مطرح نمایید.
  • در شبکه های اجتماعی دوستان آلمانی زبان پیدا کنید و به مکالمه با آن ها بپردازید و سعی کنید زبان تان را به شکل اصولی با آن ها تقویت کنید.
  •  کتاب های آموزش زبان آلمانی را بخوانید و سعی کنید نکات گرامری را دائما تکرار و تمرین کنید.
  •  یک پارتنر حرفه ای در زبان آلمانی برای خود بیابید و در طول روز اوقاتی را با او تمرین کنید و به گفت و گو بپردازید.
  •  زبان تلفن همراه خود را به آلمانی تغییر دهید و یا اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی را امتحان کنید.

به صورت خودآموز زبان آلمانی را آنلاین بیاموزید. اگر می خواهید به شکل اصولی و حرفه ای آلمانی یاد بگیرید و اگر واقعا می خواهید تسلط در این زبان را تجربه کنید، خوب است که آن را با یک منبع معتبر دنبال کنید و مطمئن شوید که شیوه یادگیری آن به روز و مطابق با استانداردهای جهانی باشد. از این رو، می توانید از وب سایت های آموزش آنلاین زبان آلمانی کمک بگیرد و در حالی که در خانه هستید به یادگیری این زبان پرکار برد بپردازید.

اشتباهات رایج در یادگیری خودآموز زبان آلمانی در خانه کدامند؟

برای آنکه بتوانید بازده خوبی از خودآموز زبان آلمانی در خانه داشته باشید، دانستن بعضی اشتباهات رایج به شما کمک بزرگی می کند. در ادامه، این اشتباهات برای بالا بردن آگاهی شما و همچنین یادگیری بهترتان ارائه شده است.

نداشتن هدف مشخص در یادگیری

یکی از مشکلاتی که معمولا باعث ناامیدی و یاس افراد در یادگیری می شود، نداشتن هدفی روشن است. نداشتن هدف و انگیزه از یادگیری زبان آلمانی، بدترین بازدارنده در زمینه ی آموزش زبان آلمانی محسوب می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است که برای خودتان اهدافی را تعریف کنید و مدت زمان مشخصی را برای رسیدن به این اهداف در نظر بگیرید.

نا امیدی و نداشتن اعتماد به نفس حین یادگیری

بسیاری از افراد حسرت می خورند که چرا زودتر شروع به یادگیری زبان آلمانی نکرده اند و یا چرا تلاش کافی برای انجام این کار نداشته اند، یا اینکه سن من مناسب یادگیری یک زبان جدید نیست و یا توان یادگیری زبان مورد نظرم را ندارم و مواردی از این قبیل…

درست است که یادگیری یک زبان در سنین پایین تر یکی از فاکتورهای یادگیری سریع زبان است اما یادتان باشد که مهم تر از فاکتور سن، در نظر گرفتن روحیه ی کودکانه برای یادگیری چیزی است، چرا که کودکان با وجود مشکلات زیاد در یادگیری اولیه، بازهم ناامید نمی شوند و هر بار بیشتر از بار دیگر تلاش می کنند. پس اعتماد به نفس داشته باشید و از چیزهایی که تا به حال آموخته اید حداکثر استفاده را بکنید و ناامیدی را به خود راه ندهید و به راهتان در یادگیری زبان ادامه دهید.

 نگرانی در مورد بروز اشتباهات در صحبت کردن به زبان آلمانی

حتی استادان زبان آلمانی هم ممکن است اشتباه کنند. یکی از موانع بسیار مهم در یادگیری زبان آلمانی، تمرکز بر اشتباه نکردن است. به جای تمرکز بر این موضوع سعی کنید تجربه کنید. فراموش نکنید که فرآیند یادگیری زبان آلمانی مانند آموختن زبان کودکان برای اولین بار است. همان طور که اشتباهات بچه ها در صحبت کردن برایتان شیرین است و به آن می خندید سعی کنید که به اشتباهات خودتان نیز بخندید و به خودتان فرصت تجربه کردن بدهید.

نداشتن برنامه ای منظم و روتین برای یادگیری زبان آلمانی

اگر برنامه ی روزانه ای برای یادگیری زبان آلمانی و تمرین و تکرار مکرر نداشته باشید، مطمئنا بعد از گذشت مدتی خسته خواهید شد. پس با داشتن برنامه ی منظم روزانه در یادگیری زبان و همچنین پیگیری آموزش آنلاین زبان آلمانی، کلی کلمات جدید یاد بگیرید و شروع به صحبت کنید.

 استفاده نکردن از لغات جدید در صحبت کردن به زبان آلمانی

یکی از نقاط ضعفی که بیشتر افراد دارند این است که نمی توانند از کلمات جدیدی که یاد گرفته اند هنگام صحبت کردن استفاده کنند. این یکی از اشتباهات فاحش زبان آموزان است که هیچ توجهی به استفاده از لغات جدید تازه آموخته شده ندارند و در عوض به یادگیری لغات جدید دیگر تمرکز می کنند. این حالت باعث می شود که هرگز نتوانند از لغات یاد گرفته شده استفاده کنند.

 

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید