ده قانون عجیب در کشور ایتالیا

یکی از کشور های تاریخی قاره اروپا ایتالیا است، که البته جاذبه های گردشگری زیادی هم دارد و هر ساله علاقه مندان و گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. اما در این میان خیلی از افراد هم این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند. شرایط کار و تحصیل در این کشور باعث شده است، مهاجرین از سراسر جهان ایتالیا را به عنوان کشور دوم خود بر گزینند تا از یک زندگی مرفه و بی دغدغه بهره مند شوند. اما سفر به این کشور لازمه دانستن زبان آن می باشد. زبان ایتالیایی یکی ازشیرین ترین زبان های خارجی است که امروزه طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.

خواه سفر شما به کشور ایتالیا برای گردش و تفریح باشد و خواه بخواهید در این کشور کار و تحصیل کنید، اگر می خواهید ارتباط خوب و قوی با ایتالیایی ها برقرار کنید و چالش های کمتری داشته باشید، باید زبان ایتالیایی را بشناسید. اما زبان تنها موضوعی نیست که در اینجا اهمیت دارد، سفر به این کشور با قوانینی که دارد شاید برای شما کمی عجیب باشد. متخصصین من و زبان امروز قصد دارند ده قانون عجیب کشور ایتالیا را برای شما عنوان کنند تا وقتی به این کشور سفر کردید، شگفت زده نشوید!!! پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا ضمن توضیح این قوانین عجیب، درباره یادگیری زبان ایتالیایی هم بیشتر صحبت کنیم.

ده قانون عجیب در کشور ایتالیا

آشنایی با قوانین عجیب کشور ایتالیا

اگر قصد دارید به این کشور زیبا سفر کنید و یا به دنبال افزایش اطلاعات عمومی خود درباره کشور ایتالیا هستید، آدرس را درست آمده اید! هر کشوری در هر جایی از دنیا قوانین خاص خود را دارد و تمامی شهروندان، مهاجرین و یا مسافرین این کشور ها ملزم به رعایت قوانین آن کشور هستند. اما این موضوع همیشه هم به این سادگی ها نیست چرا که برخی از کشور ها یک سری قوانینی دارند که حتی مردم خودشان هم نمی توانند این قوانین را کاملا رعایت کنند. ایتالیا هم یکی از این کشور هاست.

قبل از اینکه درباره کشور ایتالیا صحبت کنیم اجازه دهید چند نمونه قانون عجیب در دیگر کشور ها را بررسی کنیم. مثلا در سنگاپور، آدامس جویدن جرم است! یا در انگلیس نگه داشتن ماهی سالمون جرم است! قوانین ایتالیا ازین هم عجیب تر و جالب تر هستند، مانند قوانین زیر:

  1. قانون عجیب شماره یک: آیا می دانستید در شهر میلان ایتالیا همیشه باید لبخند بزنید؟

    میلان یکی از شهر های تاریخی کشور ایتالیا است که شاید تا اسم آن را می شنوید یاد تیم فوتبال معروف آن یعنی آ ث میلان می افتید. اما جاذبه های این شهر محدود به فوتبال نمی شود و این شهر پر از آثار تاریخی و باستانی است. برای مثال کلیسای “سانتا مریا دل گرازیه” که در سال 1465 ساخته شده است، میزبان یکی از بزرگترین آثار هنری جهان می باشد و این اثر تابلو شام آخر از “لئوناردو داوینچی” است. اما اگر می خواهید از دیدن این کلیسا و دیگر جاذبه های گردشگری شهر زیبای میلان لذت ببرید و جریمه نشوید، باید همیشه لبخند بزنید!
    بر اساس این قانون عجیب و غریب شما در میلان در هر شرایطی حتی در مراسم ختم و ترحیم و یا عیادت بیماران در بیمارستان ها باید خنده روی لب های خود داشته باشید و به هیچ وجه چهره عبوس به خود نگیرید. این قانون در زمان امپراطوی اتریش –مجارستان وضع شد و هدف آن برتری دادن به شهر میلان در آن زمان بود. اما در سال های اخیر دیگر خبری از اجرایی شدن این قانون نیست. با شنیدن این قانون حتما همه فکر می کنند که هدف آن ازبین بردن غم و اندوه است، اما این قانون هرچه قدر هم عجیب باشد، می تواند مزایای زیادی برای سلامت روح و روان میلانی ها و مسافران این شهر داشته باشد.

  2. قانون عجیب شماره دو: اگر به دنبال جا گرفتن در سواحل ایتالیا هستید با حوله و دیگر وسایل این کار را نکنید

    بله این هم یک قانون عجیب دیگری است که شما حق ندارید در سواحل زیبای ایتالیا برای اینکه یک جای خوبی برای گذراندن پیک نیک داشته باشید، حوله و یا وسایل خود را در آن جا رها کنید. وضع و اجرای این قانون از سوی گارد ساحلی ایتالیا بیشتر به دلیل جلوه های زیبایی ساحل می باشد که نمی خواهند با چیدن وسایل زیاد روی ساحل چهره نا زیبایی از ساحل پدید آید. پس بهتر است با حداقل وسیله به سواحل ایتالیا بروید و از آب تنی و آفتاب گرفتن لذت ببرید. از جمله سواحلی که می توانید در ایتالیا از آن ها دیدن کنید، ساردینیا، سواحل جزیره مادالینا، ریمینی و ایسچیا می باشند.

  3. قانون عجیب شماره سه: در شهر تورین ایتالیا باید سه بار در روز سگ خود را به پیاده روی ببرید.

    اگر عاشق سگ ها هستید، شهر تورین ایتالیا یکی از بهترین مکان ها است، چرا که این شهر قوانین متعددی را برای سگ ها وضع کرده است و سگ در نظر آن ها بهترین دوست انسان می باشد. فراموش نکنید که اگر سگ خود را کمتر از سه بار به پیاده روی ببرید، مجبور هستید پانصد یورو جریمه پرداخت کنید. یک نکته جالب دیگر هم این است که به هیچ وجه نباید موهای سگ خود را رنگ کنید. چرا که تغییر ظاهر طبیعی سگ ها چه در رنگ مو های شان و چه در نوع پوشش و آرایش شان، جریمه سنگینی برای شما به همرا دارد. تمام این قوانین هم تنها به دلیل حمایت از حیوانات و جلوگیری از آزار رساندن به آن ها است.
    به طور کلی کشور ایتالیا از سال 2005 تا کنون قوانین بسیار سر سختانه ای را برای حیوانات وضع کرده است، اما جریمه این قوانین کمتر از جریمه حیوان آزاری و رها کردن حیوانات بی پناه در محیط می باشد. پس حتی اگر وقت آن را ندارید که روزی سه بار سگ خود را به پیاده روی ببرید، حداقل به فکر کوتاه کردن موها و رنگ کردن موهایش نباشید و اجازه دهید سگ ها از حالت طبیعی خود لذت ببرند.
    ده قانون عجیب در کشور ایتالیا

  4. قانون عجیب شماره چهار: نگه داری ماهی قرمز در تنگ ممنوع!

    باز هم یک قانون دیگر در راستای حمایت از حیوانات. اگر واقعا به ماهی قرمز خود علاقه دارید، باید بدانید نمی توانید به کشور ایتالیا و خصوصا شهر رم سفر کنید. از سال 2005 نگهداری ماهی قرمز در تنگ عملی ظالمانه تلقی می شود و هیچ ایتالیایی حق انجام این کار را ندارد. نگهداری ماهی به خودی خود ایرادی ندارد و چه بسیار افرادی هم هستند که در منزل و یا محل کار خود آکواریوم دارند. اما آنچه مد نظر دولت ایتالیا است، تنگ های ماهی تنگ و کوچکی است که مانع اکسیژن رسانی کافی به این حیوان کوچک و زیبا می شود. از همین روی هیچ تنگ ماهی هم در این کشور فروخته نمی شود. پس اگر خیلی ماهی قرمز کوچک خود را دوست دارید، برای او یک خانه بزرگتر و بهتر بخرید.

  5. قانون عجیب شماره پنج: ساختن قلعه های شنی در سواحل “اراکلیا” ممنوع!

    یکی از شهر های ساحلی کشور ایتالیا شهر اراکلیا می باشد، اما متاسفانه در این سواحل نمی توانید قلعه های شنی برای فرزندان خود بسازید. اما چرا؟ در نظر دولت ایتالیا ساخت قلعه های شنی تهدید امنیتی برای این کشور محسوب می شود. درست است که این قانون خیلی عجیب است، اما پیشنهاد ما این است که امتحانش نکنید چرا که ممکن است با جریمه سنگینی مواجه شوید.

  6. قانون عجیب شماره شش: در حوضچه های عمومی نمی توانید شنا کنید

    شنا در کشور ایتالیا تنها باید در یکی از سواحل زیبای ایتالیا باشد و شما حق شنا کردن در حوضچه های عمومی و یا چشمه های ایتالیا را ندارید. پس حتی در گرمترین وقت سال هم اگر از کنار چنین حوضچه هایی رد شدید، فکر آب تنی را از سرتان بیرون کنید. جریمه این کار از سویماموران پلیس ایتالیا نهصد یورو می باشد. تعجبی هم ندارد، این حوضچه ها و چشمه های زیبا جز میراث تاریخی ایتالیا هستند و دولت این کشور تلاش زیادی برای احظ آن ها می کند.

  7. قانون عجیب شماره هفت: تجمع بیشتر از دو نفر در شهر رم ممنوع!

    یکی از جاذبه های گردشگری شهر رم، زندگی شبانه آن است اما خیلی باید مراقب باشید، چرا که در رم انجام هر عملی به صورت گروهی و یا به تعبیری بیش از دو نفر، ممنوع می باشد و ممکن است با جریمه 500 یورویی مواجه شوید. اما خبر خوب این است که این قانون در سال 2008 تصویب شده است و در حال حاضر دیگر اجرا نمی شود. آن زمان هم به دلیل جلوگیری از شورش و راهپیمایی چنین قانونی وضع شد.

    ده قانون عجیب در کشور ایتالیا

  8. قانون عجیب شماره هشت: فروش هرگونه جنس تقلبی در ونیز ممنوع

    شاید فکر کنید این قانون به نفع شما است چون خیال تان راحت است که هر چه در شهر ونیز خرید می کنید، اصل است. اما متاسفانه این گونه نیست و اگر شما مشغول خرید یک جسن تقلبی در ونیز باشید و پلیس شما را ببرید حدود هزار دلار جریمه تان می کند. متاسفانه بسیاری از توریست ها از این قانون اطلاعی ندارند و به همین دلیل با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

  9. قانون عجیب شماره نه: پوشیدن کفش های پر سر و صدا ممنوع

    این قانون بیشتر در جزیره کاپری اجرا می شود و در آنجا حق پوشیدن کفش ها و صندل های پر سر و صدا را ندارید. اهالی این جزیره به آرامش خود خیلی اهمیت می دهند.

  10. قانون عجیب شماره ده: مردگان هم باید بیمه سلامت داشته باشند!

    این قانون نشان از اهمیت دادن به اجساد در کشور ایتالیا دارد. پس هر خودرویی که مسئول حمل جسدی است باید بیمه سلامت آن جسد همراه ش باشد، در غیر این صورت با جریمه سنگین سه هزار یورویی مواجه خواهید شد.

با دانستن این ده قانون عجیب می توانید در هزینه های سفر خود به این کشور صرفه جویی زیادی کنید. ضمن اینکه با دانستن زبان ایتالیایی خیلی راحت تر می توانید در این کشور سفر کنید و به خوبی از قوانین و مقررات آن آگاه شوید. خوشبختانه وب سایت من و زبان با ارائه آموزش آنلاین زبان ایتالیایی توانسته است، نظر بسیاری از علاقه مندان به این زبان را جلب کند. چرا که شما با استفاده از منو زبان می توانید دروس را به صورت دسته بندی شده و موضوعی انتخاب کنید، بخش مهمی از موضوعات این دروس هم سفر و گردش در شهر های ایتالیاست. یادگیری آنلاین زبان ایتالیایی فرصتی است که شما می توانید در هر لحظه و هر مکان از آن با من و زبان استفاده کنید.

در دنیایی که همه چیز وابسته به اینترنت و فضای مجازی است، زبان آموزی هم دیگر از شکل سنتی خود بیرون آمده است. در آموزش زبان ایتالیایی در این وب سایت شما دیگر دغدغه رفتن به کلاس، رفت و آمد و یا هزینه های زیاد تهیه منابع آموزشی و هزینه کلاس ها را نخواهید داشت. اگر می خواهید بیشتر درباره این وب سایت آموزشی بدانید از طریق چت آنلاین با مشاورین ما اقدام کنید و هرچه سریع تر یادگیری زبان ایتالیایی را با من و زبان شروع کنید…

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • مهسا اسکندری

    چه جالب! خیلی کشورا از قانونای عجیب دارن ولی فکر نمیکردم ایتالیا هم اینطوری باشه. بعضیاشون هم مسخرس!!!

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید