زبان ایتالیایی و معماری در ایتالیا

برای معمار شدن باید ذوق هنری را با قوه تخیل ترکیب کنید و بتوانید با داشتن روحیه کار تیمی به خلق یک اثر نو بپردازید. معماری از آن دست رشته هایی است که هنر را به صورت نمادین به تصویر می کشد و هر فرد با علاقه مندی به این هنر می تواند با پیگیری های لازم و پشتکار مضاعف به معماری حرفه ای تبدیل شود.

یک بنای خلق شده نه تنها نمایانگر هنرمعماران آن است، بلکه نشان دهنده فرهنگ، تاریخ و تمدن یک منطقه است. از این رو، یک مهندس معمار باید بتواند با ظرافت و زیبایی، استحکام و ماندگاری و علم و عمل، سازه ای بی نظیر را به وجود بیاورد.

حال، در این میان، یکی از کشورهایی که در شاخه معماری همواره در زمره فعالان بوده، ایتالیا می باشد. هنر و معماری به گونه ای در این کشور با هم عجین شده اند که بسیاری از علاقه مندان به فکر مهاجرت و تحصیل برای رشته معماری در ایتالیا هستند.

معماری در ایتالیا

ایتالیا به دلیل داشتن دانشگاه هایی همچون پلی تکنیک میلان و پلی تکنیک تورین جزو برترین کشورهای آموزش دهنده رشته معماری در دنیا است. از این رو، هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل برای رشته معماری در ایتالیا به این کشور سفر می کنند و این کاملا طبیعی است که همگی آن ها باید به عنوان اولین و مهم ترین شرط به زبان ایتالیایی مسلط باشند.

درست است که برخی از دانشگاه های ایتالیا در کنار زبان ایتالیایی، آموزش به زبان انگلیسی را نیز دارند ولی همواره بهترین و معتبرترین دانشگاه های این کشور به همان زبان بومی خودشان یعنی ایتالیایی مباحث را آموزش می دهند. اگر شما نیز جزو علاقه مندان به هنر زیبای معماری هستید، خواندن این مقاله از من و زبان را از دست ندهید.

ایتالیا چگونه کشوری است؟

ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است که همراه با یونان، به عنوان زادگاه فرهنگ غربی شناخته می شوند. جای تعجب ندارد که این شهر بیشترین تعداد میراث جهانی یونسکو در جهان را در خود جای داده است. همان طور که می دانید، هنرهای زیبا و بناهای تاریخی در همه جای این کشور یافت می شود.

علاوه بر این، کشور ایتالیا در سراسر جهان به غذاهای خوشمزه، صنعت مد روز، اتومبیل های اسپرت لوکس، سواحل زیبا و دریاچه آلپ بسیار شهرت دارد. پایتخت این کشور شهر رم می باشد. واحد پول آن یورو و زبان رسمی مردم آن نیز ایتالیایی است.ویژگی زبان ایتالیایی چیست؟

زبان ایتالیایی، زبانی رسمی در کشور ایتالیا است که الفبای آن فقط 21 حرف دارد.این زبان توسط حدود 66000،000 نفردر این کشور صحبت می شود. گویش های ایتالیایی می توانند به طور چشمگیری با یکدیگر متفاوت باشند.

جالب است که بدانید ایتالیایی زبان رسمی موسیقی کلاسیک است. این زبان همچنین به عنوان زبان مشترک در فرانسه و در جوامع کوچک در کرواسی و اسلوونی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آموزش آنلاین زبان خارجی با من و زبان

یادگیری زبان ایتالیایی چه مزایایی برای تحصیل رشته معماری در ایتالیا دارد؟

یادگیری زبان ایتالیایی به شما کمک می کند تا در هر دانشگاه ایتالیا که می خواهید به تحصیل بپردازید. همچنین، باعث می شود که خیلی سریع و آسان بتوانید با سایر دانشجویان دانشگاه ارتباط برقرار نموده و دوستانی جدید پیدا کنید.

از طرف دیگر، گرفتن دروس و انتخاب واحد ها با یادگیری زبان ایتالیایی راحت تر صورت می گیرد. مردم ایتالیا با بومی زبان ها بهتر رابطه برقرار می کنند و خارج از دانشگاه می توانید به تعامل با آن ها بپردازید.

یادگیری زبان ایتالیایی می تواند کمک کند که همه مکان هایی که در این کشور با معماری ویژه ای ساخته شده اند را مورد بررسی قرار داده و درباره چگونگی ساخت، تاریخچه، مصالح بکار رفته در آن و سازندگانشان آشنا شوید.

به علاوه، یادگیری زبان ایتالیایی این امکان را در اختیار شما می گذارد که بتوانید رفرنس ها و منابع ایالیایی زبان را در شاخه معماری پیدا و مطالعه نمایید. از طرفی سبک های منحصر به فرد معماری ایتالیایی را می توانید با یادگیری زبان ایتالیایی دنبال کنید و آن ها را با معماری ایرانی تلفیق کنید.

 

بازار کار معماری در ایتالیا

آیا با یادگیری ایتالیای برای رشته معماری فرصت های کاری وجود دارد؟

اولین چیزی که باید در انتخاب رشته به آن توجه شود، فرصت های شغلی موجود در آن است. این موضوع برای معماری نیز صدق می کند و باید قبل از ورود به این رشته بررسی کنید و ببینید که آیا فرصت کاری مناسب با این رشته در جامعه ی کنونی وجود دارد یا خیر.

خوشبختانه معماری از آن دست رشته هایی است که همیشه برای آن موقعیت های جدید وجود دارد. هر چند سال یکبار سبک های جدید و ایده های نوین پا به میدان گذاشته و تحولاتی را در ساخت سازه ها به ارمغان می آورند. از آنجایی که معماران با ساخت انواع املاک و سازه هایی همچون پل ها، برج ها و طرح های ساخت و ساز محیطی سر و کار دارند، فضا برای کار همیشه موجود است.

حال با تحصیل در ایتالیا شانس پیدا کردن شغلی مناسب و پردرآمد بالاتر می رود؛ چرا که دانشگاه های معتبری دارد و بعد از اتمام تحصیلات، فارغ التحصیلان می توانند به بازار کار معماری این کشور وارد شوند.

از طرف دیگر، برای کسانی که مهندش معمار هستند و در جایی به غیر ایتالیا درس خواندند، باز هم فرصت شغلی زیاد است. به همین دلیل، یکی از الزامات کار در ایتالیا یادگیری زبان ایتالیایی است. چرا که اغلب کارفرمایان این کشور ترجیح می دهند با نیروهایی کار کنند که به زبان ایتالیایی باشند.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • محمدی

    من میخوام برای تحصیل مهاجرت کنم و رشتم معماریه. ایتالیا برم یا فرانسه؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما. البته که ایتالیا مهد معماری هست. اما شما میتونید با مطالعه مقالات بخش بلاگ من و زبان در فیلد ایتالیا و فرانسه پاسختون رو پیدا کنید.

      پاسخ
  • سعید ف

    به نظر من هر معماری اونم از نوع حرفه ایش برای یکبار هم که شده باید بره ایتالیا و از نزدیک اون زیبایی ها رو ببینه

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید