چرا باید زبان ترکی یاد بگیریم؟

زبان ترکی یکی از رایج ترین زبان های زنده ی دنیا، شناخته شده که در حال حاضر جمعیتی معادل با 100 میلیون نفر گویشور در سطح جهان دارد که به عنوان زبان اول و دوم از آن استفاده می کنند. در کشورهایی مانند مقدونیه، قبرس شمالی، بلاروس، یونان، کوزو، رومانی، ترکیه، آذربایجان، عراق و … افراد زیادی به زبان ترکی صحبت می کنند. سالانه افراد بسیار زیادی از ترکیه به غرب اروپا مهاجرت می کنند که این نیز موجب تکلم زبان ترکی در آن مناطق شده است.

این زبان در ابتدا به شکل ترکی عثمانی بوده که منقرض شده است و امروزه شکل استانبولی آن بسیار رایج است. خواستگاه اصلی این زبان منطقه ترکستان چین بوده است و بعد از آن توسط دولت عثمانی گسترش پیدا کرده است.

با توجه به حجم گسترده مراودات تجاری ترکیه با ایران و افزایش روز به روز واردات آن کشور، همچنین وجود خیل عظیم توریست های ایرانی به ترکیه، کم بودن فاصله ی جغرافیایی با این کشور و همچنین خرید ملک و مهاجرت ایرانیان به این کشور در سال های اخیر و نهایتا رواج آهنگ ها و فیلم های ترکی در ایران، یادگیری زبان ترکی این روزها در ایران بسیار رایج شده است. افرادی که به نوعی در ارتباط با این کشور هستند و یا به آن علاقه مند می باشند، به دنبال آموزش زبان ترکی و یادگیری سریع آن هستند. با ما باشید تا در ادامه اهمیت یادگیری زبان ترکی را با هم مرور کنیم.

 

چرا باید زبان ترکی یاد بگیریم؟

اهمیت یادگیری زبان ترکی

  • زبان ترکی، پانزدهمین زبان جهان است

حدود 85 میلیون نفر در سطح جهان،به زبان ترکی به عنوان زبان مادری خود صحبت می کنند و20 میلیون نفر دیگر به این زبان به عنوان زبان دوم صحبت می کنند.علاوه بر کشور ترکیه ،در کشورهای دیگری نظیر بالکان،اروپای غربی و قفقاز، مردم ترکیه زندگی می کنند و این یکی دیگر از دلایل رواج زبان ترکی در سطح دنیا است.بزرگترین گروه مهاجر ترکیه در شهر های آلمان زندگی می کنند،جایی که زبان ترکی ، زبان دوم بعد از آلمانی محسوب می شود.

  • یادگیری زبان ترکی کمک به یادگیری زبان‌های مرتبط است

از آنجایی که زبان هایی مانند زبان های نوین ترکی،در کشورهای قزاقستان،قرقیزستان،تاتار و ازبکی رابطه ی نزدیکی با این زبان دارند،یادگیری ترکی استانبولی کمک شایانی به یادگیری زبان کشورهای مذکور دارد.این زبان در مناطق مهم دیگری مانند بالکان،اتحاد جماهیر شوروی،قسمتی از چین صحبت می شود بنابراین یادگیری زبان ترکی می تواند خیلی مفید باشد.

  • کشور ترکیه ارتباط خوبی با سایر کشورهای جهان دارد

جمهوری ترکیه از اهمیت جغرافیای سیاسی بسیاری برخوردار است.این کشور شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان را دارا بوده و روز به روز در حال گسترش است.
با رشد سریع نفوذ سیاسی و اقتصادی ترکیه ،این کشور و دانش زبان ترکی ، از دارایی های ارزشمندی محسوب می شوند که کشورهای مرتبط با آن بایستی داشته باشند. این مورد یکی از مهم ترین مزایای زبان ترکی است که می تواند افراد بسیاری را به سمت یادگیری زبان ترکی سوق دهد.

آموزش آنلاین زبان خارجی با من و زبان

 

  • ایجاد فرصت های شغلی به اهمیت یادگیری این زبان می افزاید

فرصت های شغلی بینظیری در زمینه هایی از قبیل، انرژی، امنیت سایبری، فناوری اطلاعات، هتلداری، امورمالی و حسابداری، قانون تجارت و دولت وجود دارد. با پیگیری آموزش زبان ترکی و یادگیری آن می توانید فرصت های شغلی بی نظیری برای خود خلق کنید.

  • ترکیه به نوعی مهد تمدن محسوب می شود

صحبت کردن به زبان ترکی می تواند یک امتیاز خاص برای دانشجویان باستان شناسی،انسان شناسی و تاریخ تلقی شود چرا که می تواند فرصتهای تحقیقی جالبی را ایجاد کند.آنتالیا،شهریست که منزلگاه برخی از بزرگترین آثار تاریخی جهان مانند خرابه های قدیمی شناخته شده توسط انسان،کشتی نوح و شهر تروا می باشد.در حال حاضر کشور ترکیه اسناد بسیاری در مورد اطلاعات تاریخی مربوط به کلیمی ها ،پارسی ها ،آشوری ها،رومی ها ،عثمانی و … ارایه می دهد.

  • در ترکیه تنها تسلط به زبان انگلیسی کافی نیست

در کشور ترکیه صحبت کردن به زبان انگلیسی خیلی رایج نیست و تعداد بسیار کمی از ترک زبانان(افراد دارای گذرنامه) که فقط حدود 10% جمعیت این کشور را تشکیل می دهند به یادگیری زبان انگلیسی اهمیت می دهند.علاوه بر این ،زبان انگلیسی و رسانه های خارجی به اندازه کشورهای همسایه در ترکیه کاربرد ندارد.در حالیکه صرفا جمعیت رو به رشد فارغ التحصیلان دانشگاهی و تاجران بین الملل به زبان انگلیسی تسلط دارند، اما یادگیری زبان ترکی و پی گیری آموزش زبان ترکی می تواند به عنوان مزیتی چشمگیر در برقراری تعاملات و ارتباط های تجاری محسوب شود.
ترکیه هم چنین بازار تجاری مدرن پر رونق خود را دارد که با یادگیری این زبان به راحتی می توانید با آن ارتباط برقرار کنید.این کشور برنامه های تلویزیونی جالبی تهیه می کند که از یونان گرفته تا قزاقستان به تماشای آن می پردازند،صنعت سینمای این کشور از آثار برجسته کلاسیک گرفته تا نمایش های کمدی را تولید کرده و در اختیار مردم سراسر جهان قرار می دهد و همچنین آهنگ های پاپ شنیدنی تولید می کند که ریتم زیبایی داشته و مردم ایران و حتی سرتاسر جهان به شنیدن آن علاقه مند هستند ،حتی گاهی اوقات توسط خوانندگان غربی نیز خوانده می شود.

زبان ترکی در جوامع جهانی

 

  • زبان ترکی یک زبان منحصر به فرد و بی نظیر است

در حالی که یادگیری زبان ترکی ،می تواند بسیار چالش برانگیز باشد،اما بلیط مطمئنی برای ورود به بسیاری از مشاغل هیجان انگیز است.مهارت صحبت کردن به زبان ترکی ،یک مزیت منحصر به فرد است و این زبان ویژگی های جالبی دارد که آن را بسیار جالب نشان می دهد.
ترکی یک زبان ترکیبی است که قسمتهای جدید به انتهای شکل اصلی کلمات اضافه می شود تا کلمات جدیدی خلق شود.ترکی همچنین زبان کاملا آوایی است که یادگیری الفبای آن برای تلفظ صحیح کلمات کافی است.در این زبان هیچ حرف تعریفی وجود ندارد و شما به سختی می توانید موارد استثنایی را در آن پیدا کنید و تقریبا تمامی کلمات از قوانین دستوری پیروی می کنند.

  • با یادگیری زبان ترکی دو زبانه می شوید

با پیگیری آموزش زبان ترکی ،می توانید دو زبانه شده و رزومه ی خود را تقویت کنید.این گزینه می تواند شغل شما را تغییر دهد.دانستن زبان ترکی ،می تواند برای فردی که با شرکت های ترکیه ای کار می کند و یا قصد سفر و برنامه ریزی برای کار در این کشور را داشته باشد،بسیار سودمند باشد.اقتصاد صنعتی شده این کشور بعد از بحران مالی سال 2008 رونق پیدا کرده و بخش های خصوصی در حال رشد روز افزون است،از آنجا که تعداد کمی از افراد غیر بومی ترکیه به این زبان صحبت می کنند ،یادگیری این زبان می تواند برای شما یک مزیت تلقی شده و برای روابط کاریتان بسیار ثمر بخش باشد.

  • یادگیری زبان ترکی به تقویت حافظه کمک می کند

حتی اگر دوست داشته باشید که زبان ترکی را به عنوان یک سرگرمی یاد گرفته و آموزش آنلاین زبان ترکی و یا حضوری آن را دنبال کنید،یادگرفتن چندین زبان می تواند مغز شما را فعال کرده و حتی بر دوران پیری تان تاثیر مثبت بگذارد.علت آن هم این است که دانستن و یادگیری زبان جدید،شبکه ها ی دیگری از اتصالات بین نورون ها را پدید می آورد که باعث تقویت حافظه و مهارت های حل مسئله می شود.عده ای ،یادگیری زبان دوم را خیلی طبیعی و راحت دنبال می کنند و حال آنکه عده ای دیگربا فرآیند یادگیری زبان بسیار مشکل دارند.به هر حال اگر یادگیری زبان ترکی استانبولی را شروع کردید و تجربه ی خوبی در این مورد نداشتید،نا امید نشوید و باز هم تلاش کنید.حقیقت این است که یادگیری هر زبانی چالش های خاص خود را دارد،اما گاهی اوقات موفقیت و شکست در یادگیری ربطی به استعداد و توانایی های شما ندارد و بیشتر مربوط به نوع نگرش تان نسبت به یادگیری زبان دوم است.

 

چرا باید زبان ترکی یاد بگیریم؟

چند اشتباه رایج در یادگیری زبان ترکی

در این قسمت قصد داریم که چندین اشتباه متداول که زبان آموزان مرتکب می شوند را شناسایی کرده و رفع کنیم.

  1. فکر کردن زیاد قبل از حرف زدن:
    فرقی نمی کند که در حال یادگیری زبان دوم باشید و یا نه ، آرام صحبت کردن و گوش دادن می تواند یکی از توصیه های مهم در یادگیری زبان دوم باشد.شنیدن موثر ،راه مناسبی برای برقراری ارتباط است.به عنوان یک زبان آموزهمیشه روی چیزی که می خواهید بگویید تمرکز داشته باشید و مطمئن شوید که چطور می خواهید آن را بیان کنید.اما گاهی اوقات این تمرکز به حدی زیاد می شود که باعث می شود سخنان طرف مقابلتان را نشنیده و درک نکنید.تمرکز بیش از حد روی سخنانتان ،نه تنها باعث می شود که توانایی تان در شنیدن صحبتهای طرف مقابل کاهش یابد بلکه باعث کاهش تعاملات اجتماعی نیز می شود.چون هیچ کس دوست ندارد با کسی صحبت کند که به حرفهای طرف مقابلش گوش نمی دهد.همواره به یاد داشته باشید که مکالمه یک خیابان دو طرفه است،اگر بیشتر حرف بزنید و کمتر گوش بدهید ،دیگر دیالوگی در کار نخواهد بود و جای خود را به مونو لوگ می دهد.ورودی های یادگیری زبان که شامل مهارت های خواندن و شنیدن هستند به اندازه خروجی های آن که شامل صحبت کردن و نوشتن هستند،مهم است.برای یک مبتدی ،ورودی ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.چرا که با شنیدن و خواندن است که می توان کلمات جدید یاد گرفت.حتی بایستی فراتر رفت و گفت که بهترین روش یادگیری زبان ترکی،برای نوآموزان ،بیشتر گوش دادن است ،نه صحبت کردن.این حالت کاملا می تواند نسبت به پیشرفت سطح دانش زبان آموزان تغییر کند.زمانی خواهد رسید که برای یادگیری و پیشرفت در زبان ترکی ،بایستی بیشتر صحبت کنید.
  2. خجالت کشیدن ،حین صحبت کردن:
    در فرآیند یادگیری زبان عده ای از آن طرف بام می افتند و به حدی از صحبت کردن به زبان ترکی می ترسند و یا خجالت می کشند که نمی توانند حتی یک گفت و گوی ساده با طرف مقابل داشته باشند.ترس از اشتباه کردن و خجالت کشیدن حین صحبت می تواند فرآیند یادگیری زبان جدید را به راحتی مختل کند. باید در نظر داشته باشیم که اشتباه کردن امری طبیعی است و همه ممکن است اشتباه کنند، حتی خود ترک زبانان نیز گاهی مواقع اشتباه می کنند.پس فراموش نکنید، زمانی که مشغول به یادگیری زبان هستید،اشتباه کردن امری اجتناب ناپذیر است.این اشتباه کردن خوب و طبیعی است چون نشان می دهد که در حال یادگیری و زبان آموزی هستید.هرچه اشتباه بیشتری داشته باشید راحت تر می توانید آن ها را برطرف کرده و راحت تر یاد می گیرید.پس به جای امتناع از اشتباه کردن و ترسیدن از آن ،سعی کنید به نیمه ی پر لیوان نگاهی انداخته و در واقع پیشرفت خود را ببینید.در واقع اشتباهات و رفع آنها مانند پله هایی هستند که شما را به سمت پیشرفت کردن و یادگیری زبان سوق می دهند.یادگیری زبان ترکییادگیری زبان ترکی
  3. بزرگ جلوه دادن مسائل کم اهمیت و اشتباهات
    اگر بخواهید تمام مباحث زبان ترکی را یکجا یاد بگیرید،این مسئله می تواند بسیار ناامید کننده باشد.اگر به اشتباهات کوچکتان بیش از حد بها بدهید و ایراد هایتان را بیش از اندازه جدی بگیرید،نمی توانید روند پیشرفت تان را درک کنید.
  4. غوطه وری در محیط به تنهایی باعث یادگیری زبان نمی شود.
    بسیاری از مردم فکر می کنند که با رفتن و مهاجرت به یک کشور خارجی می توانند به راحتی و با استفاده از روش اسمز(خاصیت نفوذ در ماده) زبان دوم را یاد بگیرند!! چه زبان ترکی را در کشور خودتان یاد بگیرید و چه در ترکیه ، حتما بایستی مطالعه و تمرین کنید تا زبان مورد نظر را یاد بگیرید.

البته قابل انکار نیست که یادگیری زبان ترکی در ترکیه می تواند موقعیت های خاص بینظیری برای یادگیری زبان را در اختیارشما قرار دهد.
چه به صورت یادگیری آنلاین زبان و یا چه به صورت حضوری در ترکیه در حال زبان آموزی باشید، در هر دو شرایط بایستی با تمرین و مطالعه به یادگیری زبان بپردازید.امیدوارهستیم این مقاله دیدگاهتان نسبت به یادگیری آنلاین زبان و یا یادگیری زبان به صورت حضوری را تغییر داده و تسلط بر این زبان را برایتان راحت تر کند.
حال که با توصیه های یادگیری زبان ترکی آشنا شدید،بد نیست سری هم به سایت من و زبان زده و یادگیری آنلاین زبان ترکی را از این سایت دنبال کنید.سایت من و زبان با بهره گیری از روش های جدید و به روز اروپایی ،آموزش 6 زبان زنده ی دنیا را به شما ارایه می دهد.با ما همراه باشید و از امکانات این سایت بهره مند شوید.
امید واریم با مراجعه به سایت من و زبان و ثبت نام در آن از یادگیری و آموزش زبان ترکی استانبولی لذت برده و به راحتی آن را یاد بگیرید که لذت بردن از یادگیری بزرگترین راز یادگیری زبان است.

 

یادگیری زبان ترکییادگیری زبان ترکی

 

اهمیت زبان ترکی در جوامع جهانی

زبان آموزی این روز ها بنا به دلایل مختلفی در میان افراد بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. اما در عصر جدید یادگیری زبان دیگر تنها به زبان انگلیسی محدود نمی شود. روابط بین الملل و ارتباطات میان کشور ها آنقدر عمیق و نزدیک تر شده است که هر کشوری بر خود لازم می بیند، زبان کشوری را که قرار است با آن به داد و ستد بپردازد و یا به آن به هر دلیلی سفر کند، بیاموزد. از جمله کشور هایی که در همسایگی ما قرار دارد و هر ساله گردشگران و تاجران بسیار زیادی به آن سفر می کنند، کشور ترکیه است. ترکیه مدت هاست که مورد توجه ما ایرانی ها هم برای سرمایه گذاری و هم گردش و تفریح بوده است. البته برخی در این میان کشور ترکیه را به عنوان مقصدی برای ادامه تحصیل بر می گزینند. شاید دلیل آن شباهت های فرهنگی باشد که میان ما و ترکیه دیده می شود.

کشور ترکیه در سال های اخیر خیلی سریع تر از حد انتظار، به رشد اقتصادی رسید و همین موضوع باعث شد کسب و کار های بین المللی زیادی راه انداری کند. پس یادگیری زبان ترکی امروز به امری مهم و جهانی تبدیل شده است خصوصا برای آن دسته از افرادی که می خواهند با کشور ترکیه تعاملات اقتصادی و بازرگانی داشته باشند و از بازار کار پویا و فعال این کشور کسب سود و درآمد کنند. زبان ترکی دوزادهمین زبانی است که در جهان رواج دارد. تنها در کشور ترکیه هفتاد و چهار میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. در سراسر جهان هم در حدود هفتاد و هشت هزار نفر بر این زبان تسلط دارند و از آن برای برقراری روابط با دیگران استفاده می کنند.

 

مزایای یادگیری زبان ترکی در چیست؟

یادگیری زبان ترکی می تواند در های جدیدی به روی شما بگشاید. با تقویت زبان ترکی می توانید از مزایای یادگیری زبان ترکی در موارد زیر استفاده کنید :

 

  • زبان ترکی در کسب و کار

دو زبانه بودن یک مزیت بزرگی در رزومه شما به حساب می آید و می تواند آینده و موقعیت شغلی شما را بهبود بخشد. آشنایی با زبان ترکی برای هر کسی که قصد کار و تجارت با شرکت های ترکی را دارد و یا می خواهد برای کار به کشور ترکیه سفر کند، بسیار مفید و سودآور می باشد. اقتصاد صنعتی ترکیه که امروزه با سرعت زیادی در حال پیشرفت می باشد در سراسر جهان شرکت های ترکی خصوصی و دولتی زیادی دایر کرده است. از آنجایی صاحبان این شرکت ها و صاحبان کسب و کار های نوین ترکیه، به زبان ترکی صحبت می کنند، جهت بر قراری ارتباط بهتر با آن ها و موفقیت در کسب و کار و تجارت تان، باید حتما بر زبان ترکی تسلط پیدا کنید.

 

چرا زبان ترکی؟اهمیت یادگیری زبان ترکی

 

  • زبان ترکی در سفر

کشور ترکیه یکی از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری می باشد که همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود فرا می خواند. از جمله زیبایی های این کشور سواحل آفتابی، دریای آرام، آثار باستانی، بازار های محلی و سنتی و معماری بی نظیر و زیبا می باشد که باعث شده است ده ها میلیون گردشگر همه ساله به این کشور زیبا سفر کنند. اما این همه چیز نیست. وقتی به زبان ترکی مسلط باشید، این کشور در های بیشتری به روی شما باز می کند. به این طریق که وقتی بتوانید با ترک ها به زبان خودشان صحبت کنید، بهتر می توانید از آن ها درباره مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری ترکیه سوال بپرسید و اطلاعات کسب کنید.

  • زبان ترکی برای زندگی در خارج

برای سفر به کشور ترکیه به آشنایی با زبان ترکی نیاز دارید اما اگر قرار باشد، برای مدت طولانی تری در این کشور بمانید، نیاز های زبانی شما نیز تغییر می کند. در این شرایط شما باید بتوانید با اصطلاحات و عبارت های بیشتری آشنا شوید. چون دیگر قصد شما سفر و بازدید از مناطق دیدنی نمی باشد و قرار است شما در این کشور کار کنید و نیاز های زیادی را برای خود و خانواده تان برآورده کنید.

  • زبان ترکی برای تقویت ذهن

حتی اگر تنها به عنوان یک سرگرمی می خواهید زبان ترکی را یاد بگیرید باز هم خوب است، زیرا یادگیری زبان های دوم و بیشتر ذهن شما را سالم و پویا نگه می دارد حتی اگر در سن بالا باشید. این به دلیل این است که یادگیری زبان دیگری نورون های مغزی شما را در گیر می کند. هرچه نورون های شما بیشتر درگیر شوند، حافظه تان قوی تر می شود و مهارت های حل مساله در شما نیز تقویت می شود.

  • زبان ترکی برای آشنایی با فرهنگ ترکیه

ترکیه یک کشور قاره ای می باشد بدین معنا که هم از قاره اروپا و هم از آسیا تاثیر گرفته است. به تعبیری ترکیه هم فرهنگ غرب را دارد و هم فرهنگ شرق. فرهنگ این کشور را می توان به مانند فرهنگ دو کشور متفاوت تعبیر کرد. بنابراین اگر بتوانید بر زبان ترکی مسلط شوید، بهتر می توانید با میراث فرهنگی این کشور آشنا شوید و خود را با آن ها وفق دهید.

 

زبان ترکی در جوامع جهانی

 

یادگیری زبان ترکی شاید بسیار چالش برانگیز باشد، اما چندین ویژگی جالب و سرگرم کننده دارد. این یک زبان به گونه ای است که با چسباندن تکواژه ها به یکدیگر کلمات جدید بوجود می آیند و بنابراین یک زبان آوایی است. پس از آنکه حروف الفبا را یاد بگیرید، تلفظ آنها آسانتر خواهد شد. حروف دقیقاً به همان شکل که در هر کلمه نوشته می شود تلفظ می شوند. اگر تلفظ حروف را بدانید، می توانید آنها را به زبان ترکی بخوانید و بنویسید. با اینکه خیلی ها تصور درستی از ترکی ندارند، در واقع یکی از بی نظیرترین زبان ها است. ترکی به دلیل نوع ساختار کلماتش کوتاهی دارد و در نتیجه یادگیری آن را ساده می کند. استثنائات بسیار کمی در این زبان وجود دارد و به محض یادگیری قوانین، می توانید هر جملهای را که می خواهید بسازید، که این خبر خوبی برای زبان آموزان است.

تقریباً 75 میلیون نفر در جهان زبان ترکی را به عنوان زبان مادری خود صحبت می کنند و یکی از 15 زبان دنیا است که به طور گسترده در همه جا صحبت می شود. علاوه بر این، 15 میلیون نفر هم زبان ترکی را به عنوان زبان دوم خود صحبت می کنند. علاوه بر ترکیه ، افراد ترکی زبان در بالکان ، قفقاز و اروپای غربی زندگی می کنند و زبان آنها ترکی است. بزرگترین جامعه مهاجرین ترکیه در آلمان زندگی می کند ، جایی که زبان ترکی دومین زبان پرکاربرد بعد از زبان آلمانی است. ترکیه به دلیل ارتباط استراتژیک فرهنگی و جغرافیایی خود با خاورمیانه، آسیای مرکزی و اروپای شرقی یک کشور مهم است. داشتن دانش زبان ترکی و کشور ترکیه برای کسانی که علاقه مند به کار، مهاجرت، مسافرت یا تجارت بین المللی در این مناطق هستند ، سودمند است. هم چنین ترکیه یکی از کشورهایی است که اقتصاد رو به رشدی داشته است که موقعیت های سرمایه گذاری و کار زیادی را ایجاد کرده است.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید